دایملر و بامو در حال بررسی زوایای پیدا و پنهان همکاری مشترک روی پلتفرم خودروهای الکتریکی هستند. چنین حرکتی میتواند صرفهجویی زیادی در هزینههای مربوط به توسعهی چنین ساختارهایی داشته باشد.
گفته شده این دو خودروساز در حال گفتوگو روی اشتراک هزینههای مهندسی پلتفرم خودروهای کامپکت و میان سایز هستند. این خودروها ظاهراً از قوای محرکهی تمام الکتریکی برخوردار خواهند بود اما احتمال طراحی مدولار برای استفاده از قوای محرکهی درونسوز هم وجود دارد.
اتوبیلد آلمان ادعا میکند این همکاری باعث صرفهجویی ۷.۹۱ میلیارد دلاری برای هر یک از خودروسازان در بازهی زمانی هفتساله خواهد شد. اگر خودروهای بزرگتر هم در این پروژه بهصورت مشترک تولید شوند حتی صرفهجویی بیشتری انجام میشود.
البته خبر رسیده گفتوگوهای بین این دو خودروساز هنوز در مراحل اولیه بوده و احتمال دارد برنامهها عوض شود.
مدیر مالی بامو در اواخر سال پیش تأیید کرده بود این شرکت از همکاری گستردهتر با دایملر استقبال میکند اما خب شناسایی فرصتهای زیاد در زمینهی پلتفرمهای خودرویی مشترک کمی سخت بوده و باید مزیتهایی برای دو طرف وجود داشته باشد.
دایملر و بامو واکنشی به این خبر نشان ندادهاند اما قبلاً تأیید کردهاند گفتوگوهای آنها شامل زمینههایی همچون خودروهای خودران نیز میباشد.
این دو خودروساز آلمانی اوایل ماه میلادی جاری گفته بودند به دنبال وضع استاندارد صنعتی در بخش خودروهای خودران هستند و بنابراین در ماههای آینده جلساتی با تأمینکنندگان بالقوهی سیستمهای خودران برگزار خواهند کرد.
Abbas
۲۷ اسفند ۱۳۹۷وقتی چنین پیشرفت هایی در ضمینه ماشین های خودران و الکتریکی میبینم با خودم میگم من کجایه این عالم هستی قرار دارم،چرا نباید یکی از حداقلی اینا تو پارکینگ خونمون باشه؟؟!یعنی ب نظر دوستان ما کی از شر این دایناسورهای منقرض شده(پژو و پراید و نوادگان این دو)راحت میشیم؟؟
بهراد
۲۷ اسفند ۱۳۹۷هر وقت دست از خریدن حلبی هایی با پلتفرم 206 و پراید و 405 با قیمت های فضایی بر داشتیم و فهمیدیم اینها جز مَرکب های بَزَک شده چیزی نیستن که ارزش حقوق 20 ساله ی مارو داشته باشن و ما استحقاق در آمد متوسط جهانی و تعامل سازنده با دهکده ی جهانی رو داریم نه کشمکش و درگیری،اونوقت میتونیم سوار هر خودرویی که دلمون خواست بشیم
REZA ///AMG
۲۸ اسفند ۱۳۹۷وضعیت صنایع به جایی رسیده و هزینه های تولید اونقدر بالا رفته که دیگه شرکت ها به تنهایی نمیتونن همچین خرج های گزافی رو تحمل کنن در نهایت یا مجبور به همکاری میشن یا اینکه در مقیاس بزرگتر به ادغام راضی میشن
شرکت های کوچیکتر هم یا توسط فول های صنعتی بلعیده میشن یا به نابودی کشیده میشن