بامو با معرفی کانسپت ۴ جدید در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۹ به استقبال نسل جدید خودروهای M3 و M4 میرود. این خودرو نشان میدهد که طراحی نسل جدید سری ۴ تفاوتهای زیادی با نسل پیشین خواهد داشت. در بخش جلو شاهد فرمانروایی جلوپنجرهی کلیوی شکل بسیار بزرگی هستیم که به راحتی میتواند دو کودک را بخورد! با دیدن چنین طراحیهایی به یاد کریس بنگل میافتیم که با طراحیهای جنجالی خود در سالهای قبل چه سر و صدایی بر پا کرده بود!
بیانیهی خبری این برند آلمانی با بحث دربارهی همین جلوپنجره آغاز میشود. بامو میگوید جلوپنجرهی عمودی این خودرو هماهنگی بسیار خوبی با ابعاد نمای جلو داشته و البته نیمنگاهی هم به مدلهای کلاسیکی همچون ۳۲۸ و ۳.۰ CSi دارد.
جلوپنجرهی کلیوی شکل همیشه جزو ویژگیهای کلیدی محصولات بامو بوده است. بامو کانسپت ۴ نشاندهندهی اعتمادبهنفس و شخصیت کلاسیک این ویژگی نمادین است. درعینحال کانسپت ۴ پیشنمایشی از خانوادهی سری ۴ جدید است.
بامو هیچکدام از ویژگیهای فنی کانسپت ۴ را اعلام نکرده اما این موضوع خیلی مهم نیست چراکه این کانسپت به دنبال ارائهی پیشنمایشی از طراحی ظاهری سری ۴ جدید میباشد. ما قبلاً تائید کردهایم که M3 و M4 از پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی بکار رفته در X3 M و X4 M با قدرت ۴۷۳ اسب بخار استفاده خواهند کرد. این پیشرانه در نسخههای کامپتیشن قدرت ۵۰۳ اسبی دارد.
Ford taurus
۲۰ شهریور ۱۳۹۸الان چند سالیه بی ام وه از نمای پشت هر بار بهتره از بار قبل شده از نمای عقب واقعا تمام مدل هاش پیشرفت عالی داشتن
ولی از نمای جلو معلوم نیست میخواد چیکار کنه این جلو پنجره داره کم کم داستان میشه ??
محمد
۲۰ شهریور ۱۳۹۸شخصا با جلو پنجره بزرگ مشکلی ندارم، به شرطی که با بقیه قسمتهای طراحی خودرو درگیر شده باشه
.
امروزه محصولات تقریبا تمام خودروسازان دنیا هم جلو پنجره ای بزرگتر از ۱۰-۲۰ سال پیش دارن
.
اما این یکی واقعا توی طراحی حل نشده
حتی بیمر سری ۷ هم جلو پنجره ای بهتر از این داره
بزرگ، بی تناسب در حدی که کل نمای جلو رو تحت تاثیر قرار داده
حس کلیش هم حس اینو داره که بیمر رادیاتور جلوی ماشین رو از جا کنده آورده جلوی سپر نصب کرده
.
کاش حداقل کمی کروم مبیشتر در پره های جلو پنجره داشت، گرافیک داخلی ظریفتری داشت…
ضمن اینکه بیمر گفته بود جلو پنجره بزرگ رو قراره بخاطر تمایز مدلهای لوکس سری ۷ بگذاره و روی مدلهای پایینتر قرار نمیگیره
Mehdi TuRbO
۲۱ شهریور ۱۳۹۸محمد جان من فکر نمیکنم هیچ وقت بی ام و همچین جلو پنجره ای رو این حجم بدنه بزنه اون x7 ام به خاطره این بود که خیلی حجم بدنه بزرگ تر از همه ی مدلا بود ولی رو سری ۴ فکر نکنم همچین کاری بکنه این کانسپت شاید بزرکتر از نسل قبلش بشه و کشیدگیش کمتر باشه تو کانسپت بیشتر اغراق میشه.
یانکی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸میدونید دوستدار آمریکایی هستم ولی نکته اینه که طرفدارهای دو آتیشه بیمر متوجه نابودی اصل زیبایی و سنت بیمر نشدن و همه تو جلو چنبره گیر کردن.از بغل که دیدم خم هافمیستر رو نابود کردن خیلی حالم گرفته شد.دستتون رو رویه جلو چنپره بگیرید و کوچیکش کنید خیلی قشنگ شده جلوش.
حسین
۲۰ شهریور ۱۳۹۸شکست هافمستر از سری سه رسما تموم شد و به یه زاویه تبدیل شده که اتفاقا تو جاهای مختلف کابین مثل دستگیره های در تا کناره های کیلومتر ورودی های تهویه و… و جایجای بدنه مثل لبه های چراغ ها و… دیده میشه الانم میشه گفت رشد کرده
طرفدارای بیمر هم همیشه به خاطر سنت خالص این شرکت در مقابل نو آوری ها گارد داشتن چنانچه به عنوان مثال برجستگی صندوق سری هفت با طراحی کریس بنگل توسط همه نقد شد و ادامه داده نشد ولی از کمری تا بنز اس کلاس ازش استفاده کردن تغییرات امروز هم خط مشی آینده رو نشون میده و آنقدر اغراق شده نیست
MjM
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فکر کنم هرچی ک مردم و کارشناسا بیشتر از جلوپنجره بزرگ انتقاد کنن بی ام و بیشتر بزرگش میکنه!
نازکشدن چراغهای جلو خوبه اگه کم کم اون دوتا دایره ک الان شدن دوضلعی! تبدیل به خط صاف نشه
ولی چراغهای عقب باریک و کشیده رو دوس ندارم ب شخصه خصوصا تو ایکس 6 خیلی بد شده
ایشالا ک خیره!
:::فرشاد:::
۲۰ شهریور ۱۳۹۸لجباز، مغرور، خودخواه، کلماتی که با دیدن این خودرو به ذهنم رسید? این همه خریداران، طرفداران، کارشناسان و . . . از جلو پنجره محصولات جدید بامو انتقاد کردن، به جای اینکه ذرهای با دلشون راه بیاد، ابعاد رو به طور فجیعی بیشتر کرد!!!!? امیدوارم صرفا یه کانسپت باقی بمونه.
بهنام
۲۰ شهریور ۱۳۹۸تناسبات و خطوط طراحی این کانسپت بیشتر از اینکه یه ب ام و رو تداعی کنه شبیه خطوط طراحی ژاپنی شده. از نمای بغل و عقب کاملا شبیه کانسپت تایپ اس اکورا هست. از جلو پنجره هم چیزی نگم بهتره. معلوم نیس چی تو کله ی طراحان ب ام و میگذره.
Bilbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دقت کنید تایپ اس آکورا هنوز دو ماه از معرفیش نمیگذره، یعنی تصور میکنید یه همچین کانسپتی که قراره پیش نمایش نسخه تولیدی باشه تو همین دو ماه طراحی شده؟
این در ادامه همون طراحی های عقب جدید این موج نوی طراحی های بامو هست.
ارش
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فوق العاده زیباست.
Mohsen
۲۳ شهریور ۱۳۹۸احسنت،واقعا محشره????
مهدی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸نمای جلو پنجره اش فقط یک اسم میشع روش گذاشت
خرگوش موذی
Alireza
۲۱ شهریور ۱۳۹۸گوشش رو حذف کنی ممنون میشم???
The best or nothing
۲۰ شهریور ۱۳۹۸نمیخام ب ام و رو تخریب کنم چون من با اینکه فن بنزم ولی اعتقادم بر اینه که تا هرچی رقابت تنگاتنگ تر باشه پیشرفت و شکوفایی هم بیشتر و بیشتر میشه.ولی اعتقادم بر اینه که این حلوپنجره بدجوری دست و پای ب ام و رو بسته!الان خود بنز چندین نوع جلوپنجره داره و باعث تنوع میشه..همشم مختص خود بنزه.ولی بیمر مونده با این جلو پنجره چیکار کنه , هی بزرگ کوچیکش میکنه .. من موندم تت چندین سال بعد چجوری میخاد با این قضیه کنار بیاد
Bilbo
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دست و پاشو بسته؟ مطمئنید؟
از دهه ۳۰ میلادی بامو داره با همین فرم جلو پنجره خودرو طراحی میکنه تا همین الآن، هیچوقت هم غبار خسته کنندگی رو تو هیچکدوم از طراحی هاش ندیدیم، این بزرگ شدن جلو پنجره هم به نوعی خارج شدن بامو از اون لایه محافظه کاری طراحیش بوده، چیزی که از بعد از دوران بنگل مدتها پاشنه آشیل بامو شده بود. هنوز وقتی واکنش های اولیه بعد از طراحی دو نسل قبل سری ۵ رو میخونم، باورم نمیشه که اون طراحی بی نظیر چطور اونقدر منتقد داشت؟ اما نکته اینجا بود که کریس بنگل همه قواعد رو بهم میزد و همین باعث فشار بهش و رفتنش از مدیریت طراحی بامو شد. بامو این روزها بنظرم فهمیده تو دنیای امروز طراحی خودروها دیگه فلسفه طراحی ماتروشکا (عروسکهای روسی) جوابگو نیست و داره بین کمپانی های بزرگ خودرو سازی تا حدی پیشتاز میشه که این قضیه از بین بره و هر کلاس خودروییش شخصیت و زبان خاص خودش رو داشته باشه.
این طراحی های به ظاهر عجیب ولی به عقیده من کاملا هدفمند، در همه طراحی های بعدی بامو (به ویژه کلاس های پرفروش و مخاطب پسند) ادامه پیدا میکنه. این قماری هست که کمپانی برای رفتن به فاز بعدی برندینگ نیاز داره.
MAHDI
۲۰ شهریور ۱۳۹۸این ماشین بیشتر یک جی تی هستش تا یه سری 4 اسپرت.تمام قسمت های این ماشین واقعا زیباست جز جلوپنجره اش که به سبک ویژن طراحی شده. البته فقط از روبرو نافرم دیگه میشه چون از زاویه های دیگه واقعا زیباست. هرچند قرار نیست سری4 جلوپنجره اش اینطور باشه اما اگه بجز جلوپنجره اش همه چیزش شبیه این کانسپت باشه عالی میشه.
علی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸دقیقا سری ۴ جلوپنجره اش همینه دوست من خیلی هم گیراست و باعث تمایز خودروهای بی ام و
Behrouz. anzali
۲۰ شهریور ۱۳۹۸فکر نکنم تو نسخه تولیدی از این جلو پنجره استفاده بکنه ! شایدم همین رو کوچکترش کنن در هر حال خیلی زیباست از بیمر زیاد نمیشه ایراد گرفت کارشون رو خوب بلدن.
m4
۲۰ شهریور ۱۳۹۸با تمام احترام به بی ام و
توی بلاتکلیفی قرار گرفته
سری 4 قبل عشق این اصلا نمیگیره
چرااا :(
مک وال
۲۰ شهریور ۱۳۹۸نمای پشت و کنار واقعا جذاب و گیراست.
نمای جلو پرابهت است ولی همانطور که اکثر دوستان گفتند جلوپنجره تناسبی ندارد و تو ذوق میزنه.
نیاز نیست بی ام و از جلوپنجره اش دست بکشه، فقط باید تناسب رعایت بشه. برای این مدل بهتر بود بالای جلوپنجره در امتداد خطوط بالای چراغهای جلو باشد و شکستگی خطوط جلوپنجره کمتر شود.
نظر شما چیست؟
Mad.z.Max
۲۰ شهریور ۱۳۹۸بخدا من عاشق ب ام و عم، تا چندسال پیش میگفتم حتی فرغون با لوگوی ب ام و بیاد دوسش میدارم، ولی این طراحی جدید و مخصوصا این جلو پنجره تخیلی واقعا تو ذوق میزنه. خیلی ناجوره، خییییلی نافرمه! کلیوی! ? به قول رفقا طراحی کلی هم که آسیایی شده. تروخدا عکس ۵ رو نگا کنین، انگار جنسیس کوپه های پارک شده تو اندرزگوعه! هرچی رولزرویس و مینی (به عنوان زیرمجموعه های ب ام و) دارن راه رو درست میرن، بجاش ب ام و معلوم نیس داره کجا میره
سینا
۲۰ شهریور ۱۳۹۸نهههههههه !!!!همش تقصیر نادر فقیه زادست ایرانبا همه چیزو خراب میکنن اصل این چلوپنجره هارو نادر فقیه زاده اولین بار تو کانسپت ا نکست طراحی کرد
بهنام
۲۰ شهریور ۱۳۹۸نادر فقیه زاده سری شش رو هم طراحی کرده که بنده با قاطعیت میگم زیباترین ب ام و در قرن حاضر همین سری شش کنونیه.
یانکی
۲۰ شهریور ۱۳۹۸مسئولیت قبول نمیکنم همون بگو عمو
علی آقا
۲۰ شهریور ۱۳۹۸ای کاش ربای توصیف جلورادیاتور ب ام و از لفظ کلیوی استفاده نمیشد.
شما به یه آدم عاقل بالغ جلو رادیاتور ب ام و رو نشون بدید و بگید شبیه چیه، هر جوابی بهتون میده بجز کلیه!!!
یه جوری همه جا رسم شده میگن کلیوی شکل انگار کلیه همه آدما بیرون بدنشون هست و شکلش دقیقا شبیه جلورادیاتور ب ام و هست!!!
خواییش هم شکل و شمایل یکی از اندام های درونی انسان یا حیوان بنام کلیه هیچ شباهتی به جلو رادیاتور ب ام و نداره.
کار یا حرف یا رسم اشتباه رو هر وقت جلوش را بگیری منفعته. پس لطفا نگید کلیوی شکل!!!
net
۲۰ شهریور ۱۳۹۸جلوپنجره بزرگ مثل جلوپنجره بزرگx7 و سری۷ فیس لیفت خیلی زشته
Khosrow
۲۰ شهریور ۱۳۹۸شبیه پخمه ها ست ..
Mohammadreza
۲۰ شهریور ۱۳۹۸اتفاقا من جلو پنجرشو خیلی دوست دارم و حتی بنظرم زیباتر از سری 7 هست. یه حس حس قدرت و خشن بودن رو القا میکنه
net
۲۰ شهریور ۱۳۹۸انتهای صندوق عقب که مثل بال برامدگی تیز داره جالب نیست و اگر مسطح بود زیباتر میشد .جلوپنجره بزرگ خیلیییییی زشته
سامان
۲۰ شهریور ۱۳۹۸هر چی سری ۴ فعلی زیبا و بی نقص طراحی شده و بهترین فیس جلو رو در بین تمام محصولات ب ام و داره، این مدل کانسپت تمام باور های ب ام و دوستان رو مخدوش کرد. کلیت ماشین بسیار زیباست فقط این جلو پنجره تو کت آدم نمیره.
s\i\,v
۲۱ شهریور ۱۳۹۸عالی عالی عالی هر چی بگم کم گفتم . چراغهای جلو از عقب خیلی خوشکل تره
لکسی
۲۱ شهریور ۱۳۹۸لکسوس و بوگاتی با جلو پنجره های بزرگ حس قدرت و عظمت رو به بیننده القا میکنن . بی ام و هم دوست داره هر کی هم دوست نداره همون پرایدش رو سوار شه