بامو هفته پیش از کانسپت i4 به عنوان پیشنمایش یک خودروی الکتریکی تولیدی رونمایی کرد. این خودرو در بخش اعظم طراحی خود زیبایی زیادی داشته اما یکی از رندرهای منتشر شده در فضای مجازی ما را به فکر فرو برده است. این رندر نشان میدهد که نمای جلوی کانسپت i4 با اندکی تغییرات چه قدر بهبود خواهد یافت.
طراحان بامو همچنان به افزایش ابعاد جلوپنجره کلیوی شکل محصولات خود ادامه میدهند و به احتمال زیاد همین جلوپنجره بزرگ در نسلهای جدید M3 و M4 نیز دیده میشوند. کانسپت i4 نیز از جلوپنجره بزرگی استفاده کرده و البته کمی از بخش جلو کمی عجیب به چشم میآید.
اما در رندری که منتشر شده این جلوپنجره بزرگ جای خود را به نمونهای کوچکتر و جذابتر با تشابهاتی به جلوپنجره F80 M3 داده است. از آنجایی که i4 خودرویی تمام الکتریکی است بنابراین نیازی به جلوپنجره کاربردی ندارد بنابراین داخل این قطعه فیبر کربن وجود دارد. برخی تغییرات نیز در سپر جلو اعمال شدهاند تا ظاهری تیزتر و گیراتر پیدا کند.
وقتی میبینیم تغییراتی نسبتاً کوچک در طراحی i4 باعث بهبود طراحی این خودرو میشود واقعاً تحت تأثیر قرار میگیریم؛ اما متأسفانه همه میدانیم که بامو همچنان به جلوپنجره بزرگ خود وفادار خواهد بود و تغییرات زیادی در کانسپت i4 برای ورود به خط تولید رخ نخواهد داد.
جدای از جلوپنجره، i4 خودروی کاملاً گیرایی است. این خودروی الکتریکی در برخی نسخهها از جمله مدل پرچمدار با قدرت ۵۲۳ اسبی عرضه خواهد شد و حتی پرقدرتتر از M3 و M4 خواهد بود. این نیروی عظیم از طریق باتری ۸۰ کیلووات ساعتی که برد حدود ۶۰۰ کیلومتری را ایجاد میکند روانه کف جاده خواهد شد.
مسعود
۲۱ اسفند ۱۳۹۸اتفاقا به نظر من جلو پنجره جدید بی ام و یکی از بهترین طراحی های این کمپانی است و عملا ظاهر ماشین را قشنگ تر و جذاب تر کرده است. این سبک طراحی را توی بی ام و i-next هم بکار برده و اگر قیمت منطقی و مناسبی را روی این محصولات الکتریکی بذاره میتونه فروش خیلی خوبی را تجربه کنه. طرح کوچک کردن جلو پنجره عملا چهره ماشین را خراب می کنه و اصلا مناسب این ماشین نیست.
ممد ژانگولر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸مسعود جون داداش باهات کاملا موافقم فقط یک نکته هم اضافه کنم اونم اینه تا کی جلوپنجره کوچیک تکراری باید تحمل کنیم ؟!!
بلاخره باید یک تغییر اساسی میشد یا نه ؟ که شد خدارو شکر
Twin H power
۲۱ اسفند ۱۳۹۸تغییر به قیمت کنار گذاشتن خوبی و زیبایی ؟!
تغییر باید مثبت باشه .
و خوبی و زیبایی هم هیچ وقت قدیمی نخواهد شد .
بهنام
۲۲ اسفند ۱۳۹۸طراحان ب ام و سعی میکنن روی صورت نیکی کریمی دماغ مهران رجبی بزارن و به بقیه بگن قشنگه شما حالیتون نیست
Farzad
۲۲ اسفند ۱۳۹۸ایول ??
مزدا
۲۲ اسفند ۱۳۹۸با جلو پنجره کوچیک واقعا هم زیبا میشه
ولی طراحان بی ام و دنده لَج افتادن هربار جلو پنجره رو بزرگ میکنن
Moein
۲۱ اسفند ۱۳۹۸نه اینقدر کوچیک نه اونقدر بزرگ
دقیقا اگر یه چیزی بین این دو تا باشه معقولتره
علیx76
۲۱ اسفند ۱۳۹۸البته طبیعتا کل طراحی خودرو با احتساب اون جلو پنجره بسیار بزرگ صورت گرفته
و تو این عکس که ویرایش شده و جلو پنجره رو کوچک کردن ، بقیه تناسبات دست نخورده
اگه کل ماشین بر اساس همین جلوپنجره کوچیک ، ویرایش بشه ، اون موقع زیبایی خودشو نشون میده
مخلص
فرشاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۸عکس اولی عین اشغال میمونه دومی شاهکار
Khan
۲۱ اسفند ۱۳۹۸من از جلوپنجره بزرگ بی ام و متنفرم، ولی خب این فقط منم و مردم لابد مشکلی ندارن که میخرن پس بی ام و هم کارشو ادامه میده. اگر مشکل داشتن نمیخریدن تا بی ام و احساس خطر کنه. والسلام. پرونده دعوا سر اینکه “باید” چطوری باشه بسته شد!!
وحید
۲۱ اسفند ۱۳۹۸اصلا چرا جلو پنجره i8 رو اینجا دوباره بکار نگرفتن؟؟ از نظر زیبایی و یجورایی آینده نگرانه، خیلی زیباتر از این جلو پنجره های بزرگِ خودروهای الکتریکی BMW هست (شاید توی مدل های معمولی و بنزینی مثل سری 7 یا X7 کاملا زیبا و مجاب کننده باشن، ولی فُرم الکتریکی هاشون کاملا زشته!)
Farzad
۲۱ اسفند ۱۳۹۸این جلو پنجره کوچیک یه همخونیه عالی با چراغهای جلو و همچنین نمای عقب خودرو داره …!
Khosrow
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ا جلوپنجره بزرگه رو بگیرن رو به شهاب سنگه – خودش مسیرشو تغییرمیده ..
Hadi
۲۱ اسفند ۱۳۹۸پلاک اومده تو جلو پنجره ?
کاش یکم طراحی جلو پنجرش معقولانه تر بود ?
Hadi
۲۱ اسفند ۱۳۹۸دیگه کم کم چراغاشم میاد تو جلو پنجره…
امیر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸کار دست کاردانه لطفا بی خیال شید
Bilbo
۲۱ اسفند ۱۳۹۸عجب رندر افتضاح و مبتدیانه ای! کاش فیس این i4 مثلi ویژن داینامیک میشد، اونقدر خوب و هماهنگ بود فیس جلوی اون کانسپت که جلوپنجره بزرگش مثل این دو کانسپت جدید تو چشم نیومد خیلی.
suan chwan
۶ فروردین ۱۳۹۹نه جلو پنجره بزرگش قشنگترو جدیدتره