شاید جمله “شاید شما در زمان جالبی زندگی میکنید” یک نفرین قدیمی چینی باشد اما این عبارت ضرورتاً معنی منفیای ندارد. بله در بسیاری از موارد زمانهای غیر جالب امنتر و راحتتر هستند اما دنیا همیشه در حال تغییر و تکامل است. به جرات میتوان گفت بامو زمان جالبی را سپری میکند و همین امر درباره صنعت خودرو نیز صادق است. باواریایی ها میخواهند تغییرات عظیمی را در کسبوکار خود ایجاد کنند که برخی از آنها هیجانانگیز بوده و برخی هم اینگونه نیستند.
این برند آلمانی تخمین میزند تا سال ۲۰۳۰ حداقل نیمی از فروشش به خودروهای تمام الکتریکی تعلق خواهد داشت. اگرچه این خودروساز تعهد خود به پیشرانههای درونسوز را اعلام کرده اما برنامههای مفصلی برای کاهش قابلتوجه تعداد پیشرانههای متفاوت خود در ۴ سال آینده دارد. ژرمنها همچنین میخواهند تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵ درصد از هزینههای تولید خود را کاهش دهند.
بامو میخواهد بر پایه آمار تولید و فروش تخمینی تا اواسط دهه جاری میلادی به برندی با درآمد بهتر بدل شود. فولکسواگن، دایملر و تسلا به عنوانی کمپانیهایی مؤثرتر از نظر بامو تعریف شدهاند زیرا دارای فرایند تولید بهینه شدهای هستند. این کمپانی میخواهد همین روند را پی گرفته و هزینه تولید خود را تا ۲۵ درصد کاهش دهد.
یکی از اعضای هیئتمدیره بامو گفته است: “ما تا سال ۲۰۲۵ هزینههای تولید خود در مقایسه با سال ۲۰۱۹ را تا ۲۵ درصد کاهش خواهیم داد.” متأسفانه بامو جزئیات بیشتری از برنامههای تولید خود را منتشر نساخته است.
طبیعتاً با اجرایی شدن این برنامه سؤال بسیار مهمی پیش میآید و آنهم اینکه آیا کاهش هزینهها روی کیفیت محصولات آتی بامو تأثیر خواهد گذاشت؟ باواریایی ها به خاطر تولید محصولات پیشرفته و باکیفیت شناخته شدهاند و گامهای معکوس در این جهت میتواند تأثیر منفی درازمدتی روی تصویر ذهنی مشتریان بگذارد.
میثم
۳ تیر ۱۴۰۰تسلا که سال 2020 از فروش اعتبار سود کرده وگرنه رو هر ماشین داره ضرر هم میده
بعد ایشون تسلا رو الگو قرار داده
حالا فولکس خوبه چون از برندهای لوکسش خوب پول درمیاره
R@m!n
۳ تیر ۱۴۰۰پروژه الکتریکی سازی همینطوریشم برای کمپانی ها سوداوره و حتی پروسه تولید خودروها آسون تر و کم هزینه تر کرده حالا از کجای ماشیناشون میخوان بزنن خدا می دونه. شاید دیگه موتور و گیربکس و شاسی جدید معرفی نکنن و پلتفرم های خودروهای بنزینی ادامه بدن و به چند تا بروز رسانی دوره ای خلاصش کنن که امیدوارم اینطور نشه چون با این کار بی ام و تمام زحمات 30 سال اخیرشو نابود می کنه که متاسفانه یه جورایی استارتشو زده.
Nima+RST
۳ تیر ۱۴۰۰اگر موفق بشن درست انجامش بدن باعث میشه از رقبا ارزون تر بشن و فروششون بره بالا
اگر موفق نشن درست انجامش بدن و کاهش قیمت تولید باعث کاهش کوالیتی بشه با وجود ارزون تر بودن بازم فروششون بالا نمیره مثل چینی ها
SS
۴ تیر ۱۴۰۰البته معمولا کاهش هزینه تولید برای افزایش حاشیه سود کمپانی انجام میشه و تاثیرش در قیمت نهایی خیلی قابل توجه نیست. کاری هست که کمپانی های امریکایی به خصوص جی ام برای حداقل دو دهه دارن انجام میدن و نتیجه ش افت کیفیت محصولات شده. حالا ب ام و با وضعیت کیفی فعلیش و 25 درصد کاهش هزینه نمیدونم میخواد به کجا برسه؟!
مهدی موتور
۳ تیر ۱۴۰۰مدل و تریم خیلی زیادی داره
امیررضا
۳ تیر ۱۴۰۰اینو موافقم. بیامو تو کلاس های مختلف ماشین های فراوونی داره که عملا خیلیاشون همچین فروشی هم ندارن و هزینه تولیدشون خیلی بالاست. الکتریکی سازی و کوچک کردن بسته محصولات میتونه براشون خیلی مفید و سودآور باشه
MjM
۴ تیر ۱۴۰۰ساده ترین و کمترینش یعنی اینکه یه جلوپنجره بزرگ و زشت رو تو همه مدلا استفاده کنن و همشون بیشتر شبیه هم بشن!
mm.y@rlou
۴ تیر ۱۴۰۰از طرفی الکتریکی شدن bmwواز طرفی کاهش هزینه ها امیدوارم bmwبا این روند بتونه اصالت خودش رو حفظ کنه واز اون دور نشه
mahan
۴ تیر ۱۴۰۰دیگه این دنیا فایده نداره.یک موقع میشه از بی ام و بازیمون توی دوران جوونی برای بچه ها و نوه هامون صحبت می کنیم اما اونا درکی ندارن و متوجه نمیشن ما چی میگیم