آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بیامو میگوید از بازخوردهای مثبتی که درباره نئو کلاس وجود دارد سورپرایز شده است.
بیامو ویژن نئو کلاس کانسپت پیشنمایشی از تکنولوژی و زبان طراحی آتی این خودروساز آلمانی است. در سال ۲۰۲۵ اولین محصول بر پایه نئو کلاس یعنی iX3 پدیدار خواهد شد و یک سال بعد از آن نیز سدان بیامو i3 معرفی میشود. i3 سدان خودرویی است که بر پایه کانسپت ویژن نئو کلاس شکل میگیرد و بنابراین اهمیت فوقالعاده زیادی دارد. آدریان فن هوی دونک مدیر طراحی بیامو در خلال برگزار نمایشگاه حملونقل توکیو با مجله خودرو درباره زبان طراحی جدید این برند گفتوگو کرده است. فن هوی دونک که قبلاً بازخوردهای متفاوتی را درباره طراحی محصولات بیامو زمان کریس بنگل تجربه کرده است تعجب و سورپرایز خود از بازخوردهای مثبت نئو کلاس را ابراز میدارد. او میگوید:
اگر این میزان بازخورد مثبت درباره نئو کلاس وجود نداشت ما با یک سورپرایز ناخوشایند روبرو میشدیم
این مدیر ارشد بخش طراحی بیامو میافزاید:
دنیای اطراف ما به سرعت در حال تغییر است و ما حس میکنیم هماکنون زمان بهتری برای تغییری قابلتوجه است.
او همچنین تأکید میکند در زمان تغییر هسته اصلی برند بیامو روشی محتاطانه را در پیش گرفته است. فن هوی دونک میگوید ژرمنها نیازمند استراتژی عمیق و دقیق در اعمال تغییراتی بنیادین هستند. مدیر طراحی بیامو خاطرنشان میسازد:
زمانی که شما هسته اصلی برند خود را تغییر میدهید باید بسیار دقیق باشید. شما میخواهید درباره چیزی که انجام میدهید بسیار محتاط عمل کنید؛ اما از طرفی اگر جلو نروید در ۵ سال آینده پشیمان خواهید شد؛ بنابراین این کاری است که با نئو کلاس انجام میدهیم.
بر اساس گفتههای فن هوی دونک، نئو کلاس نسل جدید محصولات بیامو خواهد بود و درعینحال نمادهای طراحی دهه ۷۰ این برند را به تکامل خواهد رساند. در حقیقت نئو کلاس را میتوان ترکیبی از زیباییشناسی مدرن و عناصر نوستالژیک دانست. او همچنین از چشمانداز کاملاً رقابتی بازار آگاه است و نیاز بیامو به طراحیهای جهانی را درک میکند. به همین خاطر است که ژرمنها باید در مناطق مختلفی از جهان رقابتی باقی بمانند. با اینکه سدان تولیدی نئو کلاس تا سال ۲۰۲۶ پدیدار نخواهد شد اما احتمالاً سال آینده یک طراحی جدید دیگر از بیامو را خواهیم دید. هرچند باید گفت iX3 و i3 تنها آغاز راه نئو کلاس هستند و تا قبل از سال ۲۰۲۸ حدود ۶ محصول دیگر نیز معرفی خواهد شد.
پیام
۸ آبان ۱۴۰۲واقعا زشته
محمد
۸ آبان ۱۴۰۲تا ابد که نمیشه به یک سبک طراحی کرد….!!!
ضمنا این ماشین استایل بدی هم نداره .. …. مخصوصا از نمای بغل و سه بعدی از کنار و جلوش…. اتفاقا ماشین خوش استایلیه……. (فقط زیادی خالیه و بدون جزئیات)
یه جورایی هم شاید شبیهه 320 اواخر دهه 70 میلادی شده …..
اما قبول دارم که نمای پشتش حداقل الان شبیهه لگن طراحی شده…… که مشخصا باید به خاطر طرح کانسپتش باشه…….. فک نکنم ب ام و برای طرح نهاییش … انقدر بی سلیقه عمل کنه…….!!
ولی در کل باید منتظر بود و دید قراره با چه جزئیات و تغییراتی نهایی بشه…….
یه مسئله ای هست که خیلی مهمه…. اونم اینه که این سبک طراحی نباید از حالت جعبه ای به سمت اسموت شدن و گرد شدن لبه ها بره…… (باید با جزئیات خیلی خوب.. روی همین فرم نیمه جعبه ای با لبه های تیز… نهایی بشه…..)
خلاصش.. از نظر فرم به عقیده من که خوبه…………..
Mr
۸ آبان ۱۴۰۲داداش خودتو خسته نکن
بیخیال
هر کسی یه نظری داره
پولشو داشته باشه با دوچرخه میره خود آلمان مسخره سوار میشه میاره ایران گمرک هم میده
کاربر۳
۸ آبان ۱۴۰۲سلیقه ها داره به کجا میره…🤦♂️
یه زمانی نگاه به طراحی های بنز و بی ام و میکردی کیف میکردی از اینهمه زیبایی.البته شاید بعضیا خوششون بیاد من که خوشم نیومد
علی جردن
۸ آبان ۱۴۰۲شما مثل اینکه طراحی لاماری و کی ام سی رو دوست داری طراحی آلمانی و درهای بدون فریم سلیقه شما نیست
علی جردن
۸ آبان ۱۴۰۲یا شاید طراحی پژو پارس بنظرت قشنگه
کاربر
۸ آبان ۱۴۰۲نخیر علی جان من تا جایی که یادم میاد زیر مقاله ای ننوشتم طراحی پژو یا لاماری یا کی ام سی رو دوست داشته باشم!
من فقط گفتم ببینید سلیقه ها چقدر فرق کرده و گفتم که نظر شخصی بنده هست که طراحیشو نپسندیدم حالا شاید شما دوست داری طراحیش رو.
کاربر۳
۸ آبان ۱۴۰۲و اینکه من اگه یه نظر داشته باشم مینویسم نظر شخصی که به کسی بر نخوره تاکید هم کردم به سلیقه من نیست گویا شما فقط میخوای دیده شی.
Mr
۸ آبان ۱۴۰۲داداش خودتو خسته نکن
بیخیال
هر کسی یه نظری داره
پولشو داشته باشه با دوچرخه میره خود آلمان میخره سوار میشه میاره ایران گمرک هم میده
در ضمن لاماری انصافا خوشگله
کار به فنیش ندارم با ۱ میلیارد پول یه ماشین خوشگل تر نام ببر؟
علی جردن
۹ آبان ۱۴۰۲سراتو سایپا آپشنال واقعا زیباتر و مجهز تر وباداوم تر از لاماریه
مهدی
۸ آبان ۱۴۰۲آقا چیزی که قشنگ نیست،نیست دیگه،خداییش ب ام و خراب کرده با سبک طراحی جدیدش،انصافا قشنگ نیست محصولاتش،مرسدس الان کاملا یک سر و گردن از ب ام و بالاتره،ظاهر اس کلاس رو با سری ۷ جدید مقایسه کنید،ب ام و در سری ۷ تلاش زیادی کرد که خودشو شبیه اس کلاس کنه،حتی نسخه دو رنگ کپی از میباخ رو هم تولید کرد،ای کلاس هم انصافا از سری ۵ جدید قشنگ تره،تعصبی نظر ندید لطفا،ب ام و در دهه گذشته کاملا سوار بنز بود با طراحی های خوبش،از ای ۴۶ معروف گرفته تا ای ۹۲ و شاهکارش سری ۶ ، ولی متاسفانه الان زیبا نیست
مرسدس الان کاملا مشخصه که روی طراحی سرمایه گذاری عظیمی کرده،حتی مدل های برقی رو هم مجددا باز طراحی کرده و متفاوت از نسخه های اصلی تولید میکنه،مثلا ای کیو اس یا ای کیو ای ،کاملا با اس بنزینی و ای بنزینی متفاوتن،در حالی که ب ام و همون اتاق ها رو صرفا تبدیل به برقی کرده
در پایان لعنت به اون که انقدر موند تا خودروهای قشنگ و خوب همه اومدن و از رده خارج شدن و وارد عصر برقی و زشت خودرو ها شدیم،اینم حالا میخواد بره
AMANTE
۸ آبان ۱۴۰۲من که از نئو کلاس خوشم میاد.
فقط امیدوارم یکهو جزو گیر نشن و یک چیز خیلی عجیب غریب در نئو کلاس معرفی کنن.
amir
۸ آبان ۱۴۰۲به جنبش بن کردن اکانت های ترول بپیوندید
آقایون عزیز لطفا همه با هم یک صدا بشید تا اکانت های ترول رو بن کنن البته اگه اک فیک خودشون نیست
ما خواستار بن شدن اکانت های ترول اعم از نوید کار لاو پیام کیلر و … هستیم
Ahmad
۸ آبان ۱۴۰۲ولی پدال بدون کاربر تسلا دیگه پدال نیست شور و شوق نداره😭
امیررضا
۸ آبان ۱۴۰۲طراحی عقبش رو پنجاه پنجاه ولی طراحی جلوش خیلی جالبه. فکر کنم اگه نسخههای تولیدی بتونن به یه بلوغ در طراحی برسن، قطعا چیز جالبی میشه
Hamilton1970
۸ آبان ۱۴۰۲طراحی رترو قشنگه ولی این نه واقعا
کاملا میشه فهمید که سعی دارن طراحیهای کلاسیک بامو رو الگو قرار بدن کار خوبی هم هست ولی نتیجهش خوب در نیومده متاسفانه
𝐀𝐥𝐢
۸ آبان ۱۴۰۲یارو فکر نمی کرد همچین طراحی زشتشو مردم دوست داشته باشه.واقعا که
🤡
۸ آبان ۱۴۰۲این مرد داره حرف مفت میزنه من تو پیج بی ام و دیدم همه نظز ها راجع به این طراحی منفی هست و همه همون خارجی ها هم ازش بدشون اومده و گفتن چه چیز مسخره ای هست .
amir
۸ آبان ۱۴۰۲اره والا منم دیدم که زیر پست های مدل های جدید بیمر ملتشون ایموجی های زشت زشت میزارن
مازیار
۸ آبان ۱۴۰۲به جز سری دو، باقی بی ام و های جدید رو دوست دارم
امیر
۸ آبان ۱۴۰۲نمیدونم شاید سلیقه آلمانی با ما کاملا متفاوت هست ولی از نظر من واقعا زشته !
18:45
۸ آبان ۱۴۰۲نظر قطعی نمیشه داد تا سری New class بازار نیاد…
Mr
۸ آبان ۱۴۰۲دوتا نکته
یک : به نظر خارجی ها (به ویژه آمریکایی ها و کشور های اسکاندیناوی ) زیاد توجه نکنید سلیقشون افتضاحه !!! کلا هرچی یه چیزی ساده و بی خلاقیت و زشت و بدون جزئیات و تکراری طراحی بشه بیشتر دوسش دارن! (کلا کشور های اسکاندیناوی و آمریکا از طراحی ها جعبه ای ساده ساده ساده خیلی خوششون میاد خسته هم نمیشن هرچی چرا.ند تر بهتر)
دوم اینکه امیدوارم شروع نکنه همه محصولاتش رو اینطوری کنه
اگه چند تا محصول باشه خیلی جالب و جذابه و متفاوت ، یه جورایی تنوعه دیگه سلیقه های مختلف هم پوشش میده و جالبه
ولی چرا میگم دو همه محصولاتش پیاده نشه ، چون به الان نگاه نکنید ، وقتی همه محصولاتش این شکلی بشه و ساده و بی جزییات طراحی بشه ، پشت سرش بنز و پورشه هم همین کار رو میکنن ، تویوتا و هیوندای هم همینکارو میکنن و در نهایت بچه های نسل آینده با این ماشین های بی روح و زشت و ساده بزرگ میشن در نتیجه دیگه خلاقیتی واسشون باقی نمی مونه و وقتی بزرگ شدن طراح های آینده هم از این سبک چون خوششون اومده و باهاش بزرگ شدن همینطوری طراحی میکنن و خلاقیت میمیره ، زیبایی میمیره و دیگه راه برگشتی هم در کار نیست
مثل معماری میمونه ، الان معماری مدرن(نه تاریخی) اروپا و ایالات متحده رو نگاه کنین همشون شبیه همدیگه شده ، زشت و ساده تا سر حد مر.گ ساده ساده ساده، روز به روز هم بدتر میشه چون دیگه خلاقیتی وجود نداره و همینطوری دومینو وار بد تر میشه (کانادا البته خیلی اوضاعش بهتره نمیدونم شاید بخاطر ذات خود مردم باشه یا بخاطر مهاجر هاش نمیدونم؟!)
خلاصه امیدوارم مقطعی باشه و نهایت ۵-۱۰ سال اونم توی نهایت نیمی از محصولات استفاده بشه این طراحی
❤BMW❤
۸ آبان ۱۴۰۲عقبش قهوهای
جلوش معمولی
بغل هم نمیدونم
Enzo Ferrari 2008
۸ آبان ۱۴۰۲تولیدشه آیا به دست ما میرسه
Alireza
۸ آبان ۱۴۰۲چرا نمیره بمیره این فن هویدونک مدیرای بی ام خم مثه خودش یه مشت بی عرضه هستن وگرنه این یارو باید پنج سال پیش اخراج میشد با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه مشک آن است که خود ببوید نه آن که عطار بگوید
blackwing
۸ آبان ۱۴۰۲سلیقه نسل جدید مردم واقعاً ترمالی بیش نیست.
آره دیگه وقتی اینهمه تقاضا برای ماشینهای برقی هست ، وقتی تیک تاک شده شبکه آموزنده جوونها ، وقتی همه چیز با یه دکمه انجام میشه ، انتظاری هم نمیشه داشت.
JaMsHiD
۸ آبان ۱۴۰۲خودشون هم تعجب کردن که از این سطل آشغال استقبال کردن !
ab0lf4zl
۹ آبان ۱۴۰۲کمپانی خودرو رو برای کسایی درست میکنه ک پولش رو دارن نه عشقش رو. این طرح برای ما ایرانی های ماشین باز افتضاحه ولی باب میل اسیای شرقیه .
Saman
۹ آبان ۱۴۰۲اقا این چیه دیگه
خداییش این لگن چیه دیگه اصلا این کجاش به بی ام و میخوره نه عقبش نه جلوش نه کنارش هیچیش به بی ام و نمیخوره مثل یه سگ بی اصل و نسب میمونه که کسی گردنش نمیگیره واقعا اگه این اینده برقی شدن باشه دیگه تو این دنیا یه ماشینش به درد میخورد که اونم مثل اینکه تموم شد دورانش🥲
یه زمانی سری ۸ اومد برگای ملت ریخته شد واقعا میشه گفت سری ۸ زیباترین و پخته ترین بی ام و تاریخ هستش ولی حیف که موتور v10 نداره مثل ۱۵ سال پیش که نعره میزد و هنوزم زیر گوشمه صداش
معین
۹ آبان ۱۴۰۲پشت و جلوی ماشین با توجه به نبود خطوط طراحی و سپر ، به نظر به شدت بی دفاع میاد.