بامو در حال آمادهسازی نسخهای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ محبوب B58 خود است که در سینهٔ محصولات نیمه پرفورمنس M قرار میگیرد. این موتور که قرار است M58 نام گیرد، نسخهای بهبودیافته از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی خواهد بود که این شرکت از سال ۲۰۱۵ ارائه میکند. نسخهٔ کنونی این موتور هماکنون در مدلهای X5 xDrive40i، X7 xDrive40i، 540i، 640i، 740i و 840i مورداستفاده قرار میگیرد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. نسخهٔ قویتری از همین موتور با ۳۸۲ اسب بخار قدرت هم در خودروهایی مثل تویوتا سوپرا، Z4 M40i، M340i، X3 M40i، X4 M40i، M440i و M240i ارائه میشود.
به گزارش بامو بلاگ، موتور جدید و بهبودیافتهٔ M58 بر اساس نسخهٔ ۳۴۰ اسب بخاری موتور کنونی ساخته میشود و حدود ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این در حالی است که آزمایش داینوی موتور B58 نشان داده است که بامو قدرت آن را کمتر اعلام کرده و درواقع ۳۴۰ اسب بخار را در چرخها تولید میکند نه در میللنگ؛ بنابراین، نسخهٔ جدید ۳۷۰ اسب بخاری این موتور هم ممکن است قویتر از چیزی باشد که اعلام میشود. بامو همچنین موتور ارتقاءیافتهٔ M58 را جایگزین نسخهٔ ۳۸۲ اسب بخاری نسخهٔ کنونی هم خواهد کرد.
گفته میشود احتمالاً این نسخه از موتور شش سیلندر خطی باواریاییها حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و ارتقاءهای دیگری بهمنظور مدیریت حرارتی بهتر، پاسخگویی بیشتر و مصرف سوخت کمتر را هم تجربه خواهد کرد. این نسخه احتمالاً برای تولید قدرت بیشتر به توربوشارژر بزرگتر و منیفولد هوای متفاوت مجهز میشود. هنوز اعلام نشده است که موتور جدید M58 در کدام مدلها برای اولین بار معرفی خواهد شد اما بامو بلاگ انتظار دارد 540i و 740i از اولین مدلهایی باشند که به آن مجهز میشوند.
ارین صاحب جمعی
۱۳ اسفند ۱۴۰۰حالا فهمیدم چرا بی ام و پرفروش ترین برند لوکس جهان شد
akrh78
۱۳ اسفند ۱۴۰۰مدیریت حرارتی 🤦♂️🤦♂️
الان باز میان دوتا اسکیت بورد میچسبونن جلو ماشین توجیهشونم گرمای تولیدی موتور هست
hssn
۱۳ اسفند ۱۴۰۰چیزی که فکرم رفت سمتش اینه که اگر نسخه ارتقا یافته 400 اسبی توی سوپرا هم استفاده بشه میتونه بخوبی کمبود قدرتش جلوی نیسان زد رو جبران کنه اما از باب مسائل دیگه همچنان پشت سر نیسان زد قرار میگیره بنظرم
Porsche 911
۱۴ اسفند ۱۴۰۰حتی اگه نسخه 400 اسبی هم روی سوپرا قرار بگیره خوب درنمیاد شاید بهتر بود حداقل از پیشرانه های بهتر ب ام و استفاده میکرد
کیانوش
۱۳ اسفند ۱۴۰۰بنز با چهار سیلندرش تو ی هاچبک چهارصد اسب میگیره
شیش سیلند زیر چهارصد تا بنظرم خیلی کمه اگر توربو هم باشه که دیگه هیچی
Amiri
۱۳ اسفند ۱۴۰۰موتور های بی ام و عالی هستند
Jdm باز
۱۳ اسفند ۱۴۰۰مگه سری شیش هنوز تولید میشه ؟؟؟ اخه نوشتید تو ۶۴۰ استفاده میشه این انجین
Porsche 911
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بله نسخه گرن توریزمو هست که خب خیلی استقبال ازش نشد و توقف تولید براش در راهه
https://www.pedal.ir/bmw/%d9%81%db%8c%d8%b3%e2%80%8c%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-%d8%b3%d8%b1%db%8c-6-%da%af%d8%b1%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b2%d9%85%d9%88/
رامتین
۱۴ اسفند ۱۴۰۰بنظرم کار خیلی ساده ای هست برای بی ام و. از همین موتور تا 520 اسب توان بیرون کشیده. 400 اسب که چیزی نیست. ضمنا بزرگترین اشتباه بی ام و همین بود که روی سری هشت با این ابعاد بزرگ و ظاهر برجسته در نسخه پایه موتور 6 سیلندر مدکور را با 340 اسب ارائه کرد در حالیکه نسخه های هشت سیلندر با 530 و 620 اسب موجودند. سریعتر باید نسخه پایه را به 400 اسب برسونه.
Porsche 911
۱۵ اسفند ۱۴۰۰اسمش روش هست و نسخه پایه هست و لزوما وجود موتور قوی در اون الزامی نیست
نسخه هاس فول از پیشرانه 8 سیلندر با قدرت 620 اسبی استفاده میکنن