بی ام و

به‌روزرسانی پیشرانهٔ 3 لیتری B58 بی‌ام‌و با قدرتی در حدود 400 اسب بخار

ب‌ام‌و در حال آماده‌سازی نسخه‌ای ارتقاءیافته از پیشرانهٔ محبوب B58 خود است که در سینهٔ محصولات نیمه پرفورمنس M قرار می‌گیرد. این موتور که قرار است M58 نام گیرد، نسخه‌ای بهبودیافته از موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی خواهد بود که این شرکت از سال ۲۰۱۵ ارائه می‌کند. نسخهٔ کنونی این موتور هم‌اکنون در مدل‌های X5 xDrive40i، X7 xDrive40i، 540i، 640i، 740i و 840i مورداستفاده قرار می‌گیرد و ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. نسخهٔ قوی‌تری از همین موتور با ۳۸۲ اسب بخار قدرت هم در خودروهایی مثل تویوتا سوپرا، Z4 M40i، M340i، X3 M40i، X4 M40i، M440i و M240i ارائه می‌شود.

به گزارش ب‌ام‌و بلاگ، موتور جدید و بهبودیافتهٔ M58 بر اساس نسخهٔ ۳۴۰ اسب بخاری موتور کنونی ساخته می‌شود و حدود ۳۷۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این در حالی است که آزمایش داینوی موتور B58 نشان داده است که ب‌ام‌و قدرت آن را کمتر اعلام کرده و درواقع ۳۴۰ اسب بخار را در چرخ‌ها تولید می‌کند نه در میل‌لنگ؛ بنابراین، نسخهٔ جدید ۳۷۰ اسب بخاری این موتور هم ممکن است قوی‌تر از چیزی باشد که اعلام می‌شود. ب‌ام‌و همچنین موتور ارتقاءیافتهٔ M58 را جایگزین نسخهٔ ۳۸۲ اسب بخاری نسخهٔ کنونی هم خواهد کرد.

گفته می‌شود احتمالاً این نسخه از موتور شش سیلندر خطی باواریایی‌ها حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت و  ارتقاءهای دیگری به‌منظور مدیریت حرارتی بهتر، پاسخگویی بیشتر و مصرف سوخت کمتر را هم تجربه خواهد کرد. این نسخه احتمالاً برای تولید قدرت بیشتر به توربوشارژر بزرگ‌تر و منیفولد هوای متفاوت مجهز می‌شود. هنوز اعلام نشده است که موتور جدید M58 در کدام مدل‌ها برای اولین بار معرفی خواهد شد اما ب‌ام‌و بلاگ انتظار دارد 540i و 740i از اولین مدل‌هایی باشند که به آن مجهز می‌شوند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    حالا فهمیدم چرا بی ام و پرفروش ترین برند لوکس جهان شد

    موافقم 25
    مخالفم 8
  2. akrh78

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    مدیریت حرارتی 🤦‍♂️🤦‍♂️
    الان باز میان دوتا اسکیت بورد میچسبونن جلو ماشین توجیهشونم گرمای تولیدی موتور هست

    موافقم 2
    مخالفم 10
  3. hssn

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (491 ديدگاه)

    چیزی که فکرم رفت سمتش اینه که اگر نسخه ارتقا یافته 400 اسبی توی سوپرا هم استفاده بشه میتونه بخوبی کمبود قدرتش جلوی نیسان زد رو جبران کنه اما از باب مسائل دیگه همچنان پشت سر نیسان زد قرار میگیره بنظرم

    موافقم 11
    1. Porsche 911

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      حتی اگه نسخه 400 اسبی هم روی سوپرا قرار بگیره خوب درنمیاد شاید بهتر بود حداقل از پیشرانه های بهتر ب ام و استفاده میکرد

  4. کیانوش

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (826 ديدگاه)

    بنز با چهار سیلندرش تو ی هاچبک چهارصد اسب میگیره
    شیش سیلند زیر چهارصد تا بنظرم خیلی کمه اگر توربو هم باشه که دیگه هیچی

    موافقم 4
    مخالفم 11
  5. Amiri

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    موتور های بی ام و عالی هستند

    موافقم 6
    مخالفم 2
  6. Jdm باز

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    مگه سری شیش هنوز تولید میشه ؟؟؟ اخه نوشتید تو ۶۴۰ استفاده میشه این انجین

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      بله نسخه گرن توریزمو هست که خب خیلی استقبال ازش نشد و توقف تولید براش در راهه
      https://www.pedal.ir/bmw/%d9%81%db%8c%d8%b3%e2%80%8c%d9%84%db%8c%d9%81%d8%aa-%d8%a8%e2%80%8c%d8%a7%d9%85%e2%80%8c%d9%88-%d8%b3%d8%b1%db%8c-6-%da%af%d8%b1%d9%86-%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c%d8%b2%d9%85%d9%88/

  7. رامتین

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3253 ديدگاه)

    بنظرم کار خیلی ساده ای هست برای بی ام و. از همین موتور تا 520 اسب توان بیرون کشیده. 400 اسب که چیزی نیست. ضمنا بزرگترین اشتباه بی ام و همین بود که روی سری هشت با این ابعاد بزرگ و ظاهر برجسته در نسخه پایه موتور 6 سیلندر مدکور را با 340 اسب ارائه کرد در حالیکه نسخه های هشت سیلندر با 530 و 620 اسب موجودند. سریعتر باید نسخه پایه را به 400 اسب برسونه.

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. Porsche 911

      ۱۵ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      اسمش روش هست و نسخه پایه هست و لزوما وجود موتور قوی در اون الزامی نیست
      نسخه هاس فول از پیشرانه 8 سیلندر با قدرت 620 اسبی استفاده میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا