رئیس بخش M بامو گفته است به شبیهساز تعویض دنده و صدای موتور آیونیک ۵ N علاقه دارد و خودروهای الکتریکی بامو هم در آینده به چنین ویژگیهایی نیاز خواهند داشت.
خودروی تمام الکتریکی بامو M در راه است. بخش M این شرکت قبلاً اعلام کرده است که در حال کار روی یک پروتوتایپ چهار موتوره است و راههای ممکن برای حفظ خشم بهترین خودروهای M را در عصر برق و باطری بررسی میکند. همچنین بامو M مشغول محک زدن پیشتازان کنونی این بخش است و مهندسان باواریا پورشههای تایکان و تسلاهای مدل S را اوراق کردهاند تا ببینند در آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.
بااینحال، وقتی از مدیرعامل بامو M «فرانک ون میل» پرسیده شد آیا به هیوندای آیونیک ۵ N که از شبیهسازی تعویض دنده، حالت دریفت و صدای مصنوعی موتور بهره میبرد توجهی دارد یا نه، پاسخ او با لبخندی بزرگ این بوده است:
من از طرز فکر آنها خوشم میآید. ما هم همینطور فکر میکنیم. شما باید در خودرو بازخورد داشته باشید. اگر در پیست هستید، وقت ندارید به سرعتسنج یا دورسنج نگاه کنید. هنگام مسابقه اگر برای نگاه کردن به صفحه آمپر وقت بگذارید دو خودرو از شما سبقت خواهند گرفت؛ بنابراین، باید راهی برای اینکه بفهمید در چه دندهای هستید داشته باشید و همینطور راهی برای احساس دور موتور. در یک خودروی تمام الکتریکی با یک دنده و بدون صدا و احساس، شما نمیدانید با چه سرعتی در حال حرکت هستید. شما باید بدون آنکه مجبور باشید به سرعتسنج نگاه کنید، ارتباطی با مغز راننده برقرار کنید؛ بنابراین، فکر میکنم کاری که هیوندای با شبیهسازی دنده و صدا انجام داد، راهحل مناسبی است. ما به چنین چیزی در خودروهای پرفورمنس خود نیاز داریم.
ون میل میگوید نگران نیست که صداهای خودروهای M الکتریکی مصنوعی احساس شود زیرا هر صدایی همیشه با حرکات و اقدامات راننده مطابقت خواهد داشت:
ما صدای مصنوعی سوپراسپرت یا سفینهٔ فضایی درست نمیکنیم. من فکر نمیکنم صدای هیوندای شبیه یک خودروی WRC واقعی باشد ولی طرز فکر آنها را دوست دارم
ون میل در مورد افزودن شبیهسازی تعویض دنده به خودروهای M بدون گیربکس آینده نیز گفته است:
ما چندین سال است که روی این موضوع کار میکنیم و فکر میکنم رویکردهای جالبی برای این مشکل داریم.
«دریک هاکر» رئیس توسعهٔ بامو M و دست راست فرانک ون میل هم افزوده است:
من فکر میکنم بسیار مهم است که ما بعد جدیدی از یک خودروی اسپرت جذاب را بسازیم نه یک پلیاستیشن. باید مراقب باشیم که ویژگیهای زیادی اضافه نکنیم.
هاکر اشاره کرده است که هرچند آیونیک ۵ N شبیه یک هاچبک داغ به نظر میرسد اما درواقع ارتفاع و وزن یک کراساوور را دارد. بااینحال، او موافق است که آیونیک خودروی بسیار جالبی است. برای علاقهمندان به خودرو، این اظهارات رؤسای بخش M بامو نکتهٔ جالبی را یادآوری میکند. ۱۰ سال پیش، رئیس این بخش شخصی بنام «آلبرت بیرمن» بود. وی پس از ۳۱ سال کار در بامو، از این شرکت آلمانی خارج شد و به هیوندای پیوست و نقش مهمی در توسعۀ بخش جذاب N داشت. حال به نظر میرسد همین بخش نوپای کرهای قرار است روی نسل بعدی خودروهای بامو M تأثیر بگذارد.
abbas
۱ تیر ۱۴۰۳خب دیگ علت ب فنا رفتن بی ام و مشخص شد
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳این همه دروغ پراکنی آخرش هیچه.
یادم میاد زمانی که کارشناسا تو بررسی ماشین کره ای رو ترحیح میدادن بعضیا می گفتن هیوندای پول داده!!! وقتی فروشش رفت بالا، یه چیز دیگه گفتن!
تعصب چشمارو کور میکنه!
amir
۱ تیر ۱۴۰۳صفر تاصد جی تی ار فسیل بنزینی ۲۰سال پیش ۳.۳
صفرتاصد آیونیک ۵ ان فضاپیمابرقی پرادعا امسال ۳.۴
دیگه حرفی باقی نمیمونه
الف.ی
۲ تیر ۱۴۰۳شما بر چه اساس دو تا خودرو رو فقط با شتاب صفر تا صد مقایسه میکنی؟
amir
۲ تیر ۱۴۰۳از اونجایی که یه طهلیلگری بدون اینکه خندش بگیره داره میگه آیونیک ۵ ادامه دهنده راه جی تی آره
amir
۱ تیر ۱۴۰۳فروش همه چی رو میگه که چقدر مردم انتخابش کردن
که اختلاف تویوتا که قراره مثل سونی و نوکیا بشه با هیوندای و کیا وحشتناکه عملا ۳ برابر هیوندای یا کیا جداگانه هست!!! به کی داری هیت میدی تو؟
۱ تیر ۱۴۰۳بی ام و دیگه مثل قبل نیست
امین
۲ تیر ۱۴۰۳من طرفدار یا متنفر از هیچ مارک یا ماشینی نیستم
اما کسی میتونه از تعصب و چشمان کور صحبت کنه که خودش تعصب نداشته باشه و قطعا شامل حالت نمیشه
froG-driVer
۱ تیر ۱۴۰۳هیوندایی و کیا بَدَن.اینکه کنار رفت.ولی درباره آیونیک n نمیدونم چی بگم.آدم نه دلش میاد کلا بزارتش کنار نه دلش میاد فن پروپاقرصش بشه.کیچی سوچیا تایید کرده😑😑
پیام۲
۱ تیر ۱۴۰۳چیزی که ایرانو نابود کرد تعصبه
نیازیم نیست هی روی بد بودن هیوندای پافشاری کنین
ماشین بدی نیست
نسبت به بقیه برقیا باحالتره
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳دیگه نبینم اسم جی تی آر بیاد! خوب بود ولی برای قدیما!!! خدایش بیامرزد
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳نه تو خودت دنبال دردسر هستی
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳جمشید فیلمتون سوخته. پیدا هم نمیشه. دیگه اون دوره تموم شد.دوره سونی شدن نزدیکه
ناخدا
۱ تیر ۱۴۰۳فراخوان هیوندای آیونیک به دلیل خطر آتش سوزی
https://khabarkhodro.com/fa/news/661857/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%AE%D8%B7%D8%B1-%D8%A2%D8%AA%D8%B4-%D8%B3%D9%88%D8%B2%DB%8C
🤭🤭🤭🤭🤭🤭🤭
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳کسی که تنها امیدش برای بالا رفتن برند مورد علاقه اش برقیه معلومه میاد چرت و پرت میگه . هیچوقت صنعت خودروی اروپا و ژاپن قرار نیست به بلای پلاستیکی شدن کره دچار بشن
Peyman.JDM
۱ تیر ۱۴۰۳ماشینی که سوپر اسپرت سازی رو متحول کرده قرار نیست با ماشینی که چارتا جایزه برده مقایسه بشه پیام جان اون بالاتر از این حرفاست
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳پیمان از نظر من ماشینای دیگه سومر اسپرت سازی رو متحول کردن. یه اصلاحیه رو نظر اون کارشناسایی میزنم که میگن جی تی آر متحول کرده! نه جی تی آر متحول نکرد! برندای آمریکایی و اروپایی متحول کردن. تا زمانی که بوگاتی و پروجکت وان وداس اس سی تواترا و … هستن جی تی آر چه کاره هست!!!! بره دوغش رو بخوره. اون کارشناس شیفته جی تی آر بوده.
amir
۱ تیر ۱۴۰۳متعصبی که میگی بیمر موتورش آشغاله
موتور مک لارن اف یک که هایپرکار مدرن رو تعریف کرد و ۳۸۶ کیلومتر تاپ اسپید داشت چی بود؟ افرین ۶.۱ لیتری بی ام و !!!
amir
۱ تیر ۱۴۰۳فقط یه بی سواد میتونه ارزش بوگاتی ۴ ۵ میلیون دلاری رو اون قدر پایین بیاره که با ماشین ۷۰ هزاردلاری مقایسه کنه بگه ازش بهتر بود
جی تی آر حکم کروت سی ۸ الانو داشت که با قیمت کمتر گنده ها رو شرمنده میکرد برقی هم نبود
B
۱ تیر ۱۴۰۳داداش بی ام به هرجاش گیر بدی موتورشو دیگه نباید گیر بدی چندین جایزه بین المللی برده با موتوراش چندوقت پیشم کار شد پستش البته ۲ تا پست بود یکی
موتور هایی که چندبار بهترین شدن یکی
خودروسازانی که بیشترین جایزه بهترین موتور سالو بردن
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳من کی گفتم بیمر آشغال هست! 😂😂😂 گفتم بی ام و نتونسته یه خودرو کامل بزنه! موتور ماشین حساب نیست! باید پکیج کامل باشه مثل پروجکت وان.
فقط شتاب مهم نیست! اینکه ۴۰۰ سال یه طراحی بزنی و ایمنی ماشینت تو تصادف مثل بوگاتی و … نباشه مهمه! اصلا ظاهرش شبیه سوپر اسپرت نبود. الانم که داره متوقف میشه.
B2
۱ تیر ۱۴۰۳از کی تا حالا تو میتونی به کارشناسا اصلاحیه بزنی یا زیر سوال ببری ؟ اونم مقاله ای راجع به GTR که فراتر از درک یه کره فنه
تو حتی سگمنت ها و چار مدل ماشین رو نمیشناسی . اون از ضعف پرفرومنس بنز که گفتی وزن بیشتر یعنی ایمنی ! اون از نشناختن بیامو ، و هزاران دستاورد دیگه ت که همش موجوده
نظر دادن راجع به خودرو ، نیاز به دانش و شناخت و تجربه و مطالعه داره که تو هیچ کدوم رو نداری
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳پیام موقعی متن راجع کره باشه که جایزه گرفته درود بر نویسنده اما اگر تعریف از ژاپن باشه باید شما اصلاحش کنی
فکر کنم رفتی ژاپن یه بلا ملایی سرت اومده چون اینقدر تنفر طبیعی نیست
بعدش ستون اصلاحیه های جهان ، میای زیر مقاله برترین موتور های جهان به بی ام و تیکه میندازی
بعدشم میگی نتونسته ماشین کامل بزنه؟
حتما هیوندا تونسته . هیچی از ماشین و دنیای ماشین سر در نمیاری مثل تمام بی سواد های دیگه که سری پنج رو با آریزو جی تی مقایسه میکنن
بعدشم اسم پروجکت وان رو میاری؟
فکر کردی دنیا فقط تو مرسدس خلاصه میشه؟ جالبه بدونی دودوتا عقب مونده سهامش با ارزش تر از مرسدس هست و لکسوس تا توان دهه نود میلادی با اولین محصولش مرسدس رو جوری به چالش کشید که مرسدس خودشو به آب و آتیش زد
بعدش آقای غلط املایی . پروجکت نیست . پراجکت درسته .
Peyman.JDM
۱ تیر ۱۴۰۳پیام جان چشمتو به روی واقعیت نبند
همه میدونن که نیسان موقع معرفی این ماشین توفان کرد تو سال ۲۰۰۷ و اصلا چیزی نیست که بگی الکی اومده بالا و حتی الان با اینکه مال ۱۷ سال پیشه پا به پای خیلیا میره
و این فقط مال این نسل نیست بلکه تنسلای قبلیش هم مثل r32 رکورد زدن
R32 موقع معرفی رکورد نوربرگ رو زد همینطور r35
زدن رکورد برندی مثل پورشه اصلا کار ساده ای نیست:)
پس الکی اسم ایونیک رو نیار کنارش
نمیگم ایونیک و کره بده ولی در حد جی تی ار اصلا نیست
Peyman.JDM
۱ تیر ۱۴۰۳همینطور رکوردش از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ پایدار بود و کسی نتونست بگیرتش
از موتورشم که نگم….
پیام۲
۱ تیر ۱۴۰۳آخه تو پشت گوشی توی یه کشور که برای یه دلار آمریکه باید بیشتر از ۶۰ هزار تا پول کشورتو بدی و فن ماشینای برقیای چرا باید درباره ماشینی که سوپر اسپرت سازی رو متحول کرده نظر بدی؟
اصلا وقتی جی تی آر معرفی شد تو بدنیا نیومده بودی!
تو تو عمرت بالاتر از کیا سراتو ندیدی بعد داری درباره بیمر حرف میزنی؟
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳پیام بی ام و فرمول جی تی آر رو دنبال میکنه ! موتور شش سیلندر توربو تمام چرخ محرک
جی تی آر تنها ماشین ترنس اکسل هست که سیستم تمام چرخ محرک مکانیکی داره
کسرا
۱ تیر ۱۴۰۳داری به گودزیلا توهین میکنی؟
کل صنعت خودرو تو GTR خلاصه میشه
...
۱ تیر ۱۴۰۳درسته درست عزیز یک چون جی تی آر افسانس نباید کنار چهارتا هیوندای و کیا اسمش بیاد و دو خوشحال میشم یک سوپر اسپرت کره ای بهم معرفی کنید🙂
car lover
۱ تیر ۱۴۰۳افسانه ها هرگز نمیمرن
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳پیام چرا بعد از حرف های درست خودت یه چیزی میگی خراب میکنی خودتو.
الان توی همین مقاله حرف های درستی زدی ولی چرا یه چیزی میگی که برگرده سر نقطه اول؟
amir
۱ تیر ۱۴۰۳فقط تو دعا کن نسل جدیدش نیاد
amir
۱ تیر ۱۴۰۳نگران جی تی آر نباش بعد ۲۰ سال هنوزم اسمش میاد و تا الان تولیدم میشده
نگران آیونیک باش که دو روز دیگه قراره مثل جنسیس کوچه جی هفتاد استینگر کیا کادنزا فراموش بشه!!!
datsun
۱ تیر ۱۴۰۳پنجاه سال دیگه هم به تکنولوژی GTR نمیرسن کره ی ها
arvin44
۱ تیر ۱۴۰۳فعلا برین طراحی هاتونو درست کنین
Kktoos
۱ تیر ۱۴۰۳متن کجا اما تیتر کجا متن کاه و تیتر از اون کاه کوه ساخته طرفداران بزرگ ایونیک؟ الان بفهمن این از حرفاشون برداشت شده پراشون میریزه هرچند ایونیک ماشین خوبیه من بی طرفم اما عجیب بود
امیر دهقان
۱ تیر ۱۴۰۳والا این تیتریه که تاپ گیر زده
The bosses of BMW’s M Division are big fans of Hyundai’s Ioniq 5 N
https://www.topgear.com/car-news/electric/bosses-bmws-m-division-are-big-fans-hyundais-ioniq-5-n
پیام
۱ تیر ۱۴۰۳آقای دهقان شما اگه خود مطلب انگلیسی هم بذارید یه تعداد میگن پدال همینجوری زده و تقلب کرده!!! شما اگه بنویسی ماشین ژاپنی بهترین هست میگن دقیقا این درسته.
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳نه خیر
پدال تقلب نکرده و نمیکنه
مجلات خارجی پولشون توی این تایتل ها هست
چقدر یه فرد میتونه بی سواد باشه نمیدونم
جرمی کلارکسون
۱ تیر ۱۴۰۳نه این امکان نداره این امکان نداره
دیگه مطمعن شدم تو ماتریکسم
طراحی پارس خودمون اصالتش از طراحی های جدید بی ام و بیشتره 😭😭😭😭
Amirreza.M
۱ تیر ۱۴۰۳سری آیونیک رو دوست دارم طراحی های جالبی دارن نمیگم همه پسندن اما خب من خوشم میاد
سری N هم عملکرد جالبی دارن هیوندای داره سعی میکنه تو خودروهای الکتریکی پرفورمنس جایی برای خودش پیدا کنه
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۴۰۳فروتنی به این میگن👏 . حالا اگه انگلیسی بود عصا قورت میداد با ی ژست خاصی میگفت همه دنیا از ما تقلید میکنن و خودروهای ما رو دست نداره.
فرق گوجه فرنگی اعلا کیلویی ۳۰۰۰۰تومان با گوجه فرنگی گندیده کیلویی ۱۰۰۰۰تومان اینجا مشخص میشه.
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳پایین آوردن وجهه با همکاری خیلی فرق داره . بیمر در حدی نیست بخواد اسمش هیوندا کنارش بیاد چه برسه به اینکه بخوان چیزی از هیوندا یاد بگیرن ! من نمیدونم چرا این افراد از بی ام و نمیرن !
طرز تفکر هیوندا هم جالب نیست ! موقعی کره ای ها عقده دارن که ماشینشون شبیه به ماشین درون سوز باشه این طرز تفکر اصلا نباید برای یه شرکت که بیشترین جایزه های موتور های درون سوز رو داره جذاب و جالب باشه !
ممد ژانگولر
۱ تیر ۱۴۰۳داداش جمشید اینا همش نشان دهنده برقراری توازن بین کشورهای شرقی و آسیایی با غربی و اروپاییه . آلمانیا اینو فهمیدن و پذیرفتن . دنیا مال چندتا برند خاص دیگه نیست . باید بپذیرن که ممرو لولو برد .
تا دیروز اونوریا میخوردن حالا نوبتی هم باشه نوبت اینوریاست .
در همش رو ی پاشنه نمیچرخه .هر کی زحمت بیشتر بکشه و جنمشو ثابت کنه امتیاز میگیره . به همین راحتی 🙌
دیا
۱ تیر ۱۴۰۳دوستان کسی میدونه اولین شبیه سازی صدا و گیربکس مال کدوم ماشین هستش ؟؟
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳شبیه ساز صدا که توی ماشین های بنزینی هم هست ولی شبیه ساز تعویض دنده رو تویوتا ساخته
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳آشغال تر از ماشینای بی ام و سازندگان و رؤسای ماشینای بی ام و هستن .
تبریک میگم . بی ام و تبدیل شده به آشغال ترین و پولی ترین کمپانی بعد از کره و چین
FY
۱ تیر ۱۴۰۳همسن کم مونده شما بی ام و رو آشغال خطاب کنی …. دوران ژاپن تموم شد …… هیوندا داره فرمانروایی میکنه🤔
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳نه تو خودت مشکل داری
اسمی از تویوتا بردم؟
دنبال جر و بحث و کلکلی؟
باشه هیوندا داره فرمانروایی میکنه
بی ام و هم عالیه . از تخفیف های اون غزمیت XM معلومه چقدر ماشیناش عالیه
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳نه تنها من بلکه تمام خونواده ام بی ام و های جدید رو آشغال خطاب میکنند
دوستان ، نزدیکانم و حتی آدم های سایت های مختلف ایرانی و خارجی بی ام و های جدید رو آشغال خطاب میکنن آقای پیام
FY
۱ تیر ۱۴۰۳از نظر شما هیچی بهتر از اون ژاپنی هایی که میلیارد میلیارد دارن جریمه میشن و و ماشیناشون بخاطر مشکل زیاد داره تولیدشان متوقف میشه نیست ….. درحالی که هیوندا و کیا دارن روزانه افتخار آفرینی می کنن🤔
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳بدبخت من اروپایی بازم پروفایلم آلپین هست
بعدا بر چه اساس میای میگی هیچی رو بالاتر از ژاپن نمیبینی
ببین منو با خودت یکی نکن که فکر کردی بالا تر از کره فقط مرسدس هست و بقیه همشون پایین کره هستن آقای پیام
amir
۱ تیر ۱۴۰۳بی ام و سال های اخیر با این وضع طراحی و عملکرد وجه برندشو خیلی اورده پایین
KAIZEN
۱ تیر ۱۴۰۳بعنوان یه ژاپنی فن میگم دم هیوندای گرم
وقتی بخش M بیامو، شرکتی که تویوتا برای احیای سوپرا باهاش همکاری کرده، همچین نظری در مورد هیوندای داره، دیگه حرفای الکی زدن و تخریب کردن بی پایه و اساس واقعا بچه سال بودن و متعصب بودن طرف رو نشون میده
بپذیریم که در همیشه رو یه پاشنه نمیچرخه
هیوندای یه زمان از میتسوبیشی مونور میگرفت. الان میتسوبیشی کجاست و هیوندای کجا
JaMsHiD-R1988
۱ تیر ۱۴۰۳هیوندا عقده کرده ماشین درون سوز بزنه قدرتش اندازه N5 باشه اومده صدای موتور درون سوز روش گذاشته
بعدا چه دلیلی داره یه شرکت که بیشترین جوایز موتور های درون سوز رو داره از یه شرکت که کاملا بی پایه و اساس هست درس بگیره؟
مدیر ها و روسای بی ام و هم در حد طراحی ماشینای جدید بی ام و هست . چون معلومه کی این طرح هارو تایید میکنه
تعصب نیست حقیقته هیوندا از دیوار هم بالا بره نمیتونه مثل بیمر ماشین اسپرت و پرفورمنس بزنه
هیچ دلیلی هم نداره جز پول دادن . وگرنه پورشه برای طراحی و ساخت صدا برای ماشین بیشتر از هرچی تکنولوژی و استعداد و وسایل داره !
دلیلی نمیبینم بجای همکاری با هموطن با یه تازه وارد که فقط باد هواست همکاری کنه مگر اینکه پول خیلی زیادی توی این همکاری باشه . ولاغیر
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳(همچنین بامو M مشغول محک زدن پیشتازان کنونی این بخش است و مهندسان باواریا پورشههای تایکان و تسلاهای مدل S را اوراق کردهاند تا ببینند در آنها چه چیزی را دوست دارند و چه چیزی را دوست ندارند.)
اونایی که میگفتن کوروت رفته از روی موتور فراری کپی کرده تحویل بگیرن.
توی هر کاری تحقیق و ارزیابی نیازه.
اون لینکی هم که هی میکنید تو چشم اینو اون که موتور کوروت از روی موتور فراری کپی شده، دقیقا داره همینو میگه.
۱ تیر ۱۴۰۳بی ام و دیگه مثل قبل نیست
اشغاله…
گاس فرینگ
۱ تیر ۱۴۰۳ولی فکر کنم i8 صدای مصنوعی انجین رو داشت ها
Kurosh33
۱ تیر ۱۴۰۳هیت کننده های هیوندایی دارن سعی میکنن بی ام وه رو هم اشغال بدوننن.
درسته هیوندایی زیاد اشتباه داشته ولی دیگه در این حد هم بد نیست.
اون محندسای هیوندایی گاو که نیستن حدقل میدونن چی بسازن .
ما فعلا بریم دنا جوانان بخریم.