در یک درگ جذاب و پایاپای، بوگاتی شیرون با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت به مصاف باموهای M4 و M5 تیونینگ شده میرود که هرکدام ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند.
بوگاتی شیرون نقطهٔ اوج پیشرانههای درونسوز است. این ماشین میتواند به سرعتی بیش از ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند اما چنین پرفورمنس خارقالعادهای با قیمت گزافی همراه است. بااینحال، ویدئوی جدیدی از کارواو نشان میدهد که حتی شیرون سوپراسپرت هم از چالش با خودروهای تیونینگی در امان نیست. در این ویدئو، هایپرکار بوگاتی در برابر بامو M5 و M4 تیونینگ شده قرار میگیرد.
در سینهٔ شیرون یک نیروگاه ۸ لیتری W16 چهار توربو قرار گرفته است که ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیروی عظیم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود. بامو M5 به یک موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که در حالت عادی ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما این ارقام در نمونهٔ حاضر در درگ به ۱۰۰۰ اسب بخار و ۱۲۰۰ نیوتن متر افزایش پیدا کرده است. نیروی موتور توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود.
M4 از پیشرانهٔ کوچکتر ۳ لیتری توئین توربو استفاده میکند که خروجی آن به ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد بسیار بیشتر از خروجی استاندارد موتور بامو یعنی ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور هستند. در اینجا هم شاهد همان گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک هستیم. درحالیکه شیرون خودروی بسیار گرانتری از دو رقیب آلمانی است، باموها ارتقاءهای گستردهای را تجربه کردهاند که به کاهش اختلاف پرفورمنس با هایپرکار بوگاتی حداقل در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر کمک میکند.
در آغاز درگ، شیرون برای دستیابی به کشش مناسب تلاش میکرد و این باعث پیشتازی قابلتوجه اما کوتاهمدت M5 شد زیرا بوگاتی به محضی که کشش مناسب را پیدا کرد، بهسرعت فاصله را کم کرد و با اختلافی جزئی در پایان مسیر بامو را شکست داد. البته هردو خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۶ ثانیه طی کردند درحالیکه M4 با ۹.۸ ثانیه سوم شد. این تفاوت با توجه به اختلاف قیمت بسیار بزرگی که بین بوگاتی و دو بامو وجود دارد خیلی جزئی به نظر میرسد اما در مسابقهٔ رولینگ همهچیز تغییر میکند.
در رولینگ اول که خودروها در راحتترین حالت رانندگی قرار گرفتند، شیرون و M5 در شتاب گیری مشکل داشتند و این باعث پیشتازی M4 شد. کوپهٔ بامو در این رقابت پیروز شد و جایگاه دوم و سوم به ترتیب به شیرون و M5 رسید. در دومین رولینگ اما بوگاتی و سدان بامو شروع بهتری داشتند و شیرون آنقدر حرکت را خوب آغاز کرد که درنهایت پیروز شد. در اینجا بازهم جایگاه آخر به M5 رسید. در آزمایش ترمز اما این جایگاه نصیب شیرون شد و M4 یک پیروزی دیگر کسب کرد.
امیر
۲۷ مهر ۱۴۰۲حالا فکرشو بکن m3 برقی ۱۳۶۰ اسب قدرت داره ( دیگه علنا شیرون رو سلاخی میکنه ) 🔥🔥
ARMAN سابق
۲۷ مهر ۱۴۰۲M3 برقی به هیچ دردی نمیخوره حالا هر چقدرم میخواد قدرت داشته باشه
JaMsHiD
۵ آبان ۱۴۰۲جالبه همین خودروی بدرد نخوری که داری ازش حرف میزنی رو هم حتی نمیتونیم بخریم
محسن
۲۷ مهر ۱۴۰۲شیرون رازش اینه با سرعت 300 کیلو متر بپیچی همچنان زنده ای
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲پراید : هه هه هه اینکه کاری نداره
ali_x76
۲۷ مهر ۱۴۰۲چیزی که بدیهیه، اینه که ماشین تیون شده ضریب اطمینان پایینتری از ماشین فابریک داره و به طور کلی منطقیتر اینه که ماشین بالاتر رو بخری، به جای اینکه پایینی رو به بالایی برسونی.
ولی خب برای ماشینی مثل M5CS که قلهی سوپر سدان هاست، انتخاب بالاتری وجود نداره.
اگر خودم بخوام ماشینی رو به توان بالای ۱۰۰۰ برسونم، انتخابم فقط و فقط وایپره…
تویین توربو + ترمز و رینگ کربنی + لاستیک سمی اسلیک
blackwing
۲۷ مهر ۱۴۰۲موتور ۸.۴ لیتری وایپر پتانسیل خیلی بالایی برای اسب بخارهای بالای ۱۵۰۰ و ۲۰۰۰ تا رو داره !
Viper
۲۷ مهر ۱۴۰۲آخ آخ کاملا با نظرت موافقم ….
امیر
۲۷ مهر ۱۴۰۲بوگاتی و کوئینگزگ برای تاپ اسپید زدن و به اصطلاح دور بالا ساخته شدن ( مثلا از ۲۵۰ تا بعد تازه کواد توربو شیرون خودشو نشون میده ) و به خاطر همین برای درگ و رولینگ تو مسافت های کوتاه نمیتونن قدرت واقعی خودشونو نشون بدن
Puriya
۲۷ مهر ۱۴۰۲تا الان مش واتسون ۲۰ بار M5 رو تو درگ هاش آورده فکر کنم m5 بیشترین درگو تو کارواو شرکت کرده
Mohamad
۲۷ مهر ۱۴۰۲نه داش فکر میکنم توربو اس پوشه رو بیشتر اورده باشه
M
۲۷ مهر ۱۴۰۲چند وقت گیر داده بود به ریماک
Mohammad
۶ آبان ۱۴۰۲نه بابا ریماک لعنتی رو بیشتر اورده😂
blackwing
۲۷ مهر ۱۴۰۲انتخاب من بوگاتی ولی نه سوپر اسپرت ، پور اسپرت !
البته به قول مت واتسون اگر به صورت هدیه بهم بدنش 😅
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲برادر
توی درگ قبلی که یادت باشه
سوپر اسپرت با ریماک
ولی نه این مت واتسون
اون دو تا برادر ها بودند
بوگاتی درست تر لانچ کرد و تایم ۹.۳۶ ثبت شد
در حالی که تایم واقعی و درست ترش
که نمیدونم صاحب های بوگاتی با این ماشین چیکار میکنند که نمیتونن بهش برسند
البته بعضی ها میرسند
چیزی حدود ۹.۱ هست که فکر میکنم
توسط مجله فکر کنم موتور ترند ثبت شد
برای نسخه سوپر اسپرت
که فعلا سریع ترین نسخه هست
چون نسخه ۳۰۰ پلاس اصلا اصولی تست نشده
فکر میکنم صاحب های این ماشین
بیشتر ثروتمند هستند تا اینکه لیاقتش رو داشته باشند
یا راننده باشند
درسته :((
:))) هعی
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲دیدم خیلی بوگاتی ها به شدت عملکرد ضعیف داشتند حالا به هر دلیل
اما تک و توک عملکرد مناسب
و خیلی اندک هم عملکرد عالی نشون میدهند
شاید بتونیم
فرضیه رو بر این بزاریم نگهداری و شرایط استفاده از این ماشین مثل فرایند ساختش پیچیده باشه
و دست ماشین باز باید استفاده بشه
تا عملکرد تاپ رو بر جای بزاره
AAA
۲۸ مهر ۱۴۰۲همه چی به زیر کاپوت بستگی نداره بلکه به اون چیزی که پشت فرمونه بستگی داره
پشمک
۲۹ مهر ۱۴۰۲آره مثلا تو پشت پراید بشینی از همه اینا جلو میزنی
Enzo Ferrari 2008
۲۷ مهر ۱۴۰۲بوگاتی زود باید یه مدل رونمایی کنه
دیگه داره قدیمی میشه
مهدی دهقانی
۲۷ مهر ۱۴۰۲به نظر من بهترین ماشین همه چی تموم ام ۵ هستش
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲یک سوال
این نسخه شیرون ۳۰۰ هست ؟
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲آقای اشتری
آقای دهقان
توضیحی ندارید ؟
ما کم سواد ها رو هم در نظر بدارید
چون تیتر کار واو و خود ماشین شباهت داره
به نسخه ۳۰۰ پلاس
چیزی که از نسخه ۳۰۰ پلاس دیدیم
باید توی این درگ پرواز می کرد
با اون شتاب ثانویه و ۴۹۰ کیلومتر !!
هنوز هم کسی نسخه صفر کیلومتر ۳۰۰ پلاس تولیدی رو به صورت اصولی و رسمی آزمایش نکرده
و این نسخه هم اگر سوپر اسپرت عادی بوده باشه
با تایم ۹.۶ و کپ های عجیب گیربکس و موتورش
عملکرد خوبی نداشت
انتظار بالاتری بود باز هم ازش
JDM_Japan
۲۷ مهر ۱۴۰۲هر پارکینگی یه دونه m5 و m4 لازم داره
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲یه ام۸ هم بزار کنار
JaMsHiD
۵ آبان ۱۴۰۲اینجا ایرانه تهش بتونی یه E46 یا f90 داشته باشی💔
Siyavash
۲۷ مهر ۱۴۰۲مت واتسون دیگه شورشو در آورد با این مدل درگ هایه چرت..بابا جان چهارتا ماشین تیونینگ نشده بیار..یه دفه پورشه ۹۱۸ میاره با دوتا برقی میندازه بعد ریماک میاره با ماشین کنترلی میندازه…بعد کوینگ زگ میاره با ۹۱۱ میندازه…..یه بار برا همیشه..بوگاتی.. ریماک..فراری sf90..پورشه۹۱۸..ریماک..و فرمول۱ رو بیار بندازشون به جون هم..تکلیف ماهم روشن میشه ببینیم چند چنده..تقریبا میدونیم ریماک اول میشه ولی برایه مقام دومی رقابت بین شیرون..فراریsf90 و پورشه918 و فرمول۱ خیلی حساس میشه چون همشونم تایم ۹.۵ میزنن و فقط شاید فاصله نیم متری تکلیف نفر دوم تا پنج مشخص کنه…..
در کل این درگ رو نپسندیدم با این که همشونم ماشین هایه خوبی بودن ولی در یه کلاس نبودن…
فرشاد
۲۷ مهر ۱۴۰۲بنازم پورشه رو که ماشین شیش هف هش سال پیشش داره با ماشینا بالای 2020را میره
اما واتسون این کارو نمیکنه چون بالخره یه درامد کلفتی هم داره و این درامد بستگی به ویوش و ساب و این چیزا داره
تو یه بار همه کلفتای خودروسازی رو به چالش بکشه دیگ محتوای جذابی واسش نمیمونه
میثم
۲۷ مهر ۱۴۰۲درگ کلا اصن چرت شده و از طرفی شده اولویت اصلی خرید و طرفداری ازش. carwow الان کل درگ هاش فقط واسه تبلیغ برنده ست و خیلی وقتا مشخصه که برنده کدومه، مخصوصا اگه بعد از عرضه شدن ماشین تند تند ببینیمش.
حسین
۲۷ مهر ۱۴۰۲بوگاتی هم معلوم نیست
چرا عملکردش در خور خودش نیست
توی خیلی وقت ها لانچ درستی نداره
و در کل شگفت انگیزی که باید انتظار بره نیست
بعضی موارد هم دیدم لانچ فوق العاده زده
و یا گیربکسش خیلی عالی عمل کرده
و تایم های عالی ثبت کرده ولی در کل
جای ابهامه
یه یوتوبر معتبر هم نیست نسخه صفر کیلومترش
بیاره و به صورت کامل تست کنه
اون دو تا برادرا گاراژشون بود
بوگاتی هاشون عملکرد مناسبی داشت
که چند روز پیش با ریماک نسخه سوپر اسپرت
درگ انداختن تایم ۹.۳۶ ثبت شد
نسخه ۳۰۰ پلاس هم اگر بتونن گیر بیارن
و در کل رقابت هارو بیشتر کنن با خودرو های دیگر
عالی خواهد شد
در کل سرمایه و اعتبار میخواد که توی هایپر کار ها
خیلی کمیاب و سخت هست
جور کردن اینطور شرایط ها
علی یوسفی
۲۷ مهر ۱۴۰۲کاربر عزیز حسین کاملا فرمایشتون درسته این بحث شتاب هایپر کارها و عملکردشون کلا در شرایط مختلف نتایج متفاوتی داره و از قدیم هم بوده مثلا خود بوگاتی EB110 چه مدل ss چه مدل gt من خودم چندتا عدد مختلف براش دیدم یا مثلا سالین S7 یادمه در مقایسش با فورد gt مدل ۲۰۰۵ دوبار در شتاب شکست خورد و در دفعه سوم پیروز شد ارتفاع از سطح دریا و کاملا سالم بودن همون نسخه ای که در آزمایش شرکت میکنه و مهارت راننده و آزادی عمل تست کننده و عوامل دیگه تاثیر داره ضمنا فکر میکنم بوگاتی شیرون این تست نسخه ۳۰۰ نباشه.
حسین
۲۸ مهر ۱۴۰۲بله درسته
گفتم که
خیلی دوست دارم عملکرد واقعی
و درست و حسابی از بالاترین نسخه
شیرون یعنی ۳۰۰ پلاس نگاه کنیم
باید این چیز ها توسط تست کننده
قبل از روز آزمایش بررسی بشه
با یک نسخه صفر کیلومتر از روز قبل تمرین و قلق گیری هارو انجام بده که بوگاتی ساده ترین هایپر کار هست از نظر راحتی رانندگی
و روز های بعدش با در نظر گرفتن تمام شرایط
کامل ترین تست ها رو برای عموم به نمایش بگذارند
کلید سرعت نا محدود ۳۰۰ پلاس هم بیارند
که دیگه حسن ختامی باشه بر تمام موارد :))
(ولی این چیز ها به یک
انسان ثروتمند و دارای عقل و اندیشه
و عشق خودروی باهوش نیاز داره
که نیست)
شایدم باشه
S
۲۸ مهر ۱۴۰۲در جواب به کاربر حسین . حسین جان این مت واتسون تمام کلیپاش همه دروغه اصلا باور نکن. این یارو همیشه از رو تعصب ماشینیو که بهش علاقه داره رو تو کلیپاش برنده نشون میده دیگه اینو همه عالم و آدم فهمیدن .دیگه شما خودت از همین کلیپ چرتی که درست کرده میتونی متوجه بشی. بوگاتی با اون عظمت جلو بی ام و سدان کم میاره تو شتاب واقعا خنده داره من از آقای اشتری تعجب میکنم چرا کلیپای این یارو تو سایت میزاره یعنی واقعا دیگه خیلی تابلو کلیپای مت واتسون دروغه آخه بگو پیش خودت چی فکر کردی یه ماشین سدان آوردی یجور کلیپ درست کردی که بگی در حد بوگاتی هست 😐😐😐😐
Siavash
۲۷ مهر ۱۴۰۲انتخاب من قطعا بی ام و M5 هست. گرگی در لباس میش. هیولاست.
Saman
۲۷ مهر ۱۴۰۲مشکل از مت واستونه یا نمیخواد شیره بوگاتی رو بکشه یا بلد نیست لانچ بزنه یا رولینگ بندازه اون همه تاخیر برای توربو شارژ اصلا عادی نیست
Payam m5 E60
۲۸ مهر ۱۴۰۲سلام تو روسیه یک ام فایو سی اس هست ۱۲۰۰ اسب که تایم ۴۰۰ مترش زیر ۸.۵ ثانیه هست .چون بعضی قطعات فابریک کارخانه هست قراره با تعویض برخی قطعات تا ۱۵۰۰ اسب بخار با انجین اس ۶۵ ازش قدرت بکشه .این ام فایو تو دنیا فوق العاده هست. Insta;free_house
Reza
۳ آبان ۱۴۰۲بنظرم بوگاتی نمی ارزهه نسبت به قیمتش با 3 میلیون دلار میتونی همه این ماشین ها رو بخری
لامبورگینی.. اورس..هوراکان..اونتارد
پورشه..911….پانامرا توربو…کاین توربو…718s
بی ام و ..m6…m5…m4
بنز..s500..g63
لعنتی آنقدر پولش زیاده بازم میتونی ماشین بخری دیگه به مغزم نمیرسه هههههههههههههههه