در مسابقهٔ U-Drag، شورلت کوروت هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا بامو M8 با ۶۲۵ اسب بخار؟
حتماً با مسابقهٔ U-Drag ادموندز آشنایی دارید. در این رقابت، خودروها مثل یک درگ معمولی، ۴۰۰ متر را طی میکنند اما سپس ترمز میگیرند، دور ۱۸۰ درجه میزنند و به خط شروع بازمیگردند. در جدیدترین مسابقهٔ U-Drag دو خودروی بسیار متفاوت یعنی شورلت کوروت E-Ray و بامو M8 کامپتیشن در برابر هم قرار گرفتهاند. هرچند هردو خودرو از پیشرانههای V8 استفاده میکنند اما این موتورها کاملاً باهم متفاوت هستند. در کوروت یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی پوشراد پشت صندلیها نصب شده درحالیکه زیر کاپوت M8 یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی DOHC قرار گرفته است.
علاوه بر این، کوروت خودرویی هیبریدی است و از یک موتور الکتریکی برای نیرو دادن به چرخهای جلو استفاده میکند درحالیکه بامو فقط به پیشرانهٔ بنزینی خود با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور متکی است. پیشرانهٔ بنزینی کوروت بهتنهایی ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و موتور الکتریکی ۱۶۰ اسب بخار و ۱۷۰ نیوتن متر به این اعداد میافزاید تا خروجی نهایی به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۷ نیوتن متر گشتاور برسد. با وجود این قوای محرکهٔ هیبریدی، کوروت با وزن ۱۷۸۸ کیلوگرم از بامو ۱۹۱۱ کیلوگرمی سبکتر است. در بخش انتقال نیرو هم کوپهٔ آلمانی از یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک ساخت ZF و سوپرکار آمریکایی از گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه ساخت ترمک استفاده میکند.
در هردو مسابقهٔ U-Drag هرچند M8 شروع بهتری دارد اما کوروت خیلی زود برتری را از آن خود میکند و ظرف ۱۰.۶ ثانیه به پایان ۴۰۰ متر میرسد درحالیکه رقیب آلمانی این کار را در ۱۱.۱ ثانیه انجام میدهد. در مسیر برگشت نیز کوروت هیبریدی بار دیگر برتری خود را نشان میدهد و با ثبت زمان ۳۱.۷ ثانیه به خط پایان میرسد ولی باید ۳۳.۳ ثانیه صبر کنیم تا عبور بامو را از خط پایان ببینیم.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M8 کامپتیشن | شورلت کوروت E-Ray | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۵۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۰۷ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۹۱۱ کیلوگرم | ۱۷۸۸ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۳۶,۰۹۵ دلار | ۱۱۵,۴۴۵ دلار |
قیمت تستشده | ۱۵۸,۰۹۵ دلار | ۱۴۸,۲۱۰ دلار |
پیام
۱۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا کوروت بهتره. فقط صداش!
پیام
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آقا بحث کوروت شد یه چیزی بگم
https://www.instagram.com/reel/C6vJFwVu5RE/?igsh=NWphZmhjaXkydjlw
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳پیام منظورت اینه که فقط صدای کوروت بهتره؟
(Ali(chevynova
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ماشالاه کوروت
ماشالاه اصالت ۷۱ ساله
قیمت مناسب +پرفورمنس خوب
کوروت در طول ۷۱ سال تولیدش با محصولاتی نظیر zr1مدل ۶۹ که ۵۸۰ اسب قدرت داشت و با موتورهای ۴۵۴ و ۳۹۶ و انواع اسمال بلاکهای ۲۸۳ و ۳۵۰ همیشه در حال پیروزی بوده
یادمون نره سال ۱۹۵۷ کوروت با انجین ۲۸۳ انژکتوری فقط یک رقیب داشت اونم تاندربرد بود
برای کوروت با این حجم از اصالت فقط رقبای هموطنش هستن که لیاقت رقابت باهاش رو دارن
۱۳ خرداد ۱۴۰۳داش تاحالا سوار ماشین آمریکایی مدل بالای ۲۰۰۰ شدی ؟
اگه شدی من حتی سوار زیر ۲۰۰۰ هم نشدم بیا سوارم بوگول بریم دور دور☹️
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مگه ماشین آمریکایی زیر 2000 هم هست😂
datsun
۱۳ خرداد ۱۴۰۳آره تا دلت بخواد هست
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳عمده شون منظورمه
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مدل زیر ۲۰۰۰ منظورمه
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اوه بحث عوض شد کلا، من منظورم حجم موتور زیر 2000 بود ولی منظورش سال 2000 بود😅
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اره من تو عمرم فقط یه آمریکایی خم باید سوار شم میخوام باهاش دور دور کنم و سفر برم☹️
راستگو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳خوبه تو این وض تو بسیار طنز مطالب رو میگی
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳با این برد کوروت سهمیه سال بعد یه لیگ دیگه گرفت.
بی خیال اسم 2
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ببخشید رامین جان کسی کامنت شما را ریپلای می زنه برات اعلان میاد یا نه؟
اگه میاد چطور اینطور شده؟
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳خیر
(Ali(chevynova
۱۳ خرداد ۱۴۰۳موفقیتهای امریکن کارز رو میشه تو این فرمول جادویی خلاصه کرد
((انجین پوشراد))
در کوروت یک موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی پوشراد پشت صندلیها نصب شده
یه ترکیب برنده برای طراحی انجینهای امریکایی که بیش از ۶۰ ساله که تولید میشه و با سبک سنتی ۲ سوپاپ برای هر سیلندر تونسته تمام رقیبان غیر امریکایی رو تو قوطی کنن
بسیار کارامد و ساده و همراه با قیمت مناسب
نمونش ۳۹۲ همی کرایسلر که با طراحی پوشراد از ۱۹۵۸ تا همین الان تولید میشه
البته اسطوره تمام پوشرادها اسمال بلاک ۳۵۰ شوی هست که از ۱۹۶۷ تا ۲۰۰۳ به میزان ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ عدد ازش ساخته شده و جزوه ۱۰ انجین برتر قرن ۲۰ نام گرفته
ماشالاه پوشراد
ماشالاه دلکو و کاربرات ۴ دهنه
ماشالاه به خاک و خون کشیدن اروپاییها
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فرمول جادویی؟ پوشراد؟ بخاطر همینه که سریعترین کوروت انجین پوشراد نداره؟🤪😂
تو قوطی کردن رقبای غیر آمریکایی؟ به خاک و خون کشیدن اروپایی ها؟ این دروغایی که میگی راستن؟😂😂
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فرمول جادویی این بود که جی ام اومد کپی پیست کرد روی اخرین نسل ماشین محبوبش:
https://youtu.be/HFfzJH4e9tY?si=i01GoeelAXJ8ijIz
🤪🤪
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳lt6 طراحی خود جی ام هست قبل اینکه کامنت بدی برو یکم مطالعه کن
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳سوشی جون بازم اومدی حرف بزنی چایی دم کردی؟😂 من دارم در مورد ترکیب موتور وسط میلنگ تخت با گیربکس مدرن و سیستم های لانچ کنترل قوی و حداقل میزان اتلاف نیرو حرف میزنم وگرنه همه میدونن مهندسی LT136 از کجاست بابا لامصب حداقل جای دینام و کمپرسور کولر F136 رو ی تغییر میدادی که کپی کردنتون تابلو نباشه😂😂
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.thedrive.com/news/44539/chevy-corvette-z06-engineers-bought-a-ferrari-458-engine-on-ebay-to-learn-its-secrets&ved=2ahUKEwi1spD2pr2GAxVJ_7sIHQkkAjsQFnoECDIQAQ&usg=AOvVaw1E3lAZrdkvMIJnJRqs8Voe
اول برو فرق بنچمارک و الهام گرفتن رو یاد بگیر با کپی کردن بعد کامنت بده طراحی انجین lt6 کاملا توسط خود جی ام انجام شده اینجا کامل توضیح داده که شورولت موتور رقبا رو بررسی کرده مثل فراری پورشه مکلارن نه اینکه بیاد از طراحی شون استفاده کنه یا کپی کنه
حمیدرضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳برای کامنت گذاشتن که از تو نباید اجازه بگیرم سوشی جون تو فقط به من بگو اگه فقط الهام گرفتن پس چرا این دوتا موتور اینقدر به هم شبیهن؟😂
راستگو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ایشون پنج شیش تا کلمه بلده اول میچینه بعد جلو عقبشون رو مینویسه
1.ماشالا به تعداد لازم
2.پوشراد
3.قیمت
4.اصالت
5.امریکن قوی
دیدگاهشم جوریه ک امریکا رو رولزرویس میبینه
باقی کشورارو هم اسکیت بدون چرخ می بینه
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اخه کوروت که اصالتی هم نداره. نسل اول و چهارم و هشتم رو کنار هم بزارن کوچکترین شباهتی باهم ندارن, چه توی کلاس بندی چه از نظر ظاهر و حتی از نظر رقباشون😂
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳چه ربطی داشت، منظورش تاریخچه تولیدشه
حمیدرضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳طاهاجان اصالت یعنی متکی بودن به خود و تکامل دادن فرمول ساختنی که از قدیم داشته. اینکه بیای برای رقابت با ی ماشین از ی کمپانی دیگه ماشین بسازی بعد بیای نسل بعدی رو کلا توی ی سگمنت دیگه بزاری و از این و اون تکنولوژی بگیری که اصالت نمیشه. اصالت یعنی پورشه ۹۱۱ که از روز اول تا همین الان هر نسلی ازش رو نگاه کنی مشخصه چی هست و کدوم کمپانی اونو ساخته😉
حسن
۱۴ خرداد ۱۴۰۳از نظر من درگ برای لذت بردنه درگ یو برا خندیدن
اما وقتی اروپایی دوستان برای یک خودروی 600 اسب بخاری کل جد و ابا ی صنعت اروپا را میکشند وسط از پورشه مایه میذارید تا فراری و مک لارن قشنگ معلومه چقد تو هر زمینه خودروی خوبی ساخته هیچکدام از خودروهای اروپا تو تمام زمینه ها مثل کوروت کامل نبودن و نیستن
یکی میگه قیمت مهم نی یکی میگه قیمت مهمه یکی تاریخ را هم نمیفهمه میگه اصالت چیه برا یکی شتاب مهم نی سرعت مهمه خدا یه کمک به اروپا فنها کنه یه پولی هم بده به من و تو
اینجا درگ ام 8 با ای ری بود
ام 8 نه کلا برند ب ام و هیچ خودرویی برای مقایسه با کوروت نداشت و نداره نه تنها با سی 8 برای مقایسه با کوروتzr1 موتور جلو دف عقب در زمان خودش هم نداشت
car lover
۱۷ تیر ۱۴۰۳بیمو اصلا سوپر اسپرت نمیسازه برخلاف کوروت و هم وطنش پورشه. چرا باید یه ماشین کوپه لوکس با یه سوپر اسپرت پیست محور مقایسه بشه؟ هدف بیمو ساختن رقیب برای کوروت نبوده چون اصلا سوپر اسپرت ساز نیست ولی این حرف شما که میگی بیمو در حد کوروت نیست متعصبانه است چون این دو کمپانی هدفشون یکی نیست مثل این میمونه که شما بیای نوشابه رو با دوغ مقایسه کنی
راستگو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳هیجان انگیزه اما این دوتا کلا باهم متفاوتن و همه چی به نفع کوروت هس اگه نمیزد ابرو ریزی میشد
کوروت سبک تره
هیبرید هس
اسب بخار بیشتری داره
گشتاور بیشتری هم داره طبیعتا
انتخابم بی ام چون سیس خیلی سنگینی دارع✅
کوروت هم خوبه اما بعد بی ام
(سلیقه ام میگم نه پرفورمنسی)
Engineer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اینکه سری8 با حجم موتور کمتر و بنزینی بودن و قدرت و گشتاور کمتر با وزن بیشتر پا به پا میومد خیلی خوب بود
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳پا به پا یی هم نیومد، فقط همون اول جلو میوفتاد که بعد میرفت عقب.
که اون جلو افتادن هم به قول دوستمون به خاطر لانچ کنترل بی ام و اس.
Engineer
۱۳ خرداد ۱۴۰۳400m
E-Ray, time 10.6s
M8, time 11s
محمدهادی
۱۴ خرداد ۱۴۰۳خوبیه مسابق درگ های این برنامه اینه که بعد از هر مسابقه راننده ها جاها شونو عوض میکنن
تا نزدیک ترین نتیجه نسبت به واقعیت بدست بیاد
فقط سوالی که اینجا برام پیش میاد اینه که دلیلی که این دو رو کنار هم مقایسه کردن چی بوده؟صرفا توان موتور نزدیک به هم؟
ینی بی ام و M8 انقد نتایج خفنی از شتاب داشته که کنار یک سوپر اسپرت موتور وسط قرارش دادن؟
خب ملومه هرچقد عالی هم که باشه باز یک سوپر اسپرت موتور وسط کمی ازش برتره
بهرحال هردوشون بسیار سریع و تیز بودن
و البته با صدای انجین فوق العاده
چقد صدا انجین شون شبیه بهم بود
خیلی درگ جذابی بود
مهران
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بنظرم m8 رقیب کوروت نبود.m5cs رقیبش هست
به احتمال زیاد بی ام و پیروز بود
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اونم تو شتاب نیم ثانیه کند تره از کوروت
مهران
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تایم ۲/۶ ثبت کرده کجا نیم ثانیه کند تره!!!!
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳m5 cs تایم ۳ ثبت کرده اگه شرایط آب و هوایی غیر نرمال حساب کنیم که همه ماشین ها خیلی بهتر میزنن نمونش کوروت c8 z06 که ۲.۲ هم زده ولی تو شرایط آب و هوایی نرمال ۲.۶ میزنه
حمیدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۳از نظر ایشون کل ماشینای دنیا از امریکایی ها کندترن 😉
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حمیدرضا چرا جو میدی؟
سوشیانت
۱۴ خرداد ۱۴۰۳حمیدرضا واقعیته اینکه شما ها قبول ندارین تقصیر من نیست هر موقع آمریکایی ها شتاب بهتری میزنن از آلمانی ها شما ها میاین میگین دروغه نمونش دوج چلنجر دیمون ۱۷۰
محمدهادی
۱۴ خرداد ۱۴۰۳سوشی جان هروقت بی ام یک سوپر اسپرت زد اونوقت میشه درباره ش حرف زد که بی ام و سریع تره یا شورولت
اکی؟
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ماشالا کوروت
از هر نظر برتری داشت به M8
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳از نظر فنی چرا بی ام و اول جلو میوفتاد ولی بعد جا میموند؟
PURIYA
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بخاطر تکنولوژی بالای لانچ کنترل بی ام و هست توی همه ی ماشیناش بهترین لانچ رو داره
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳👏
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳درسته ولی اگر کوروت راننده حرفه ای داشت تو شتاب هم راحت m8 رو شکست میداد چون ۰.۷ ثانیه شتابش بهتره
BlackWing
۱۳ خرداد ۱۴۰۳راننده حرفای بود دیگه داداش ، تیم دیجی کالا که نرفت تستش کنه ، ادمونز بودن!
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳این که مسن تر به نظر میرسه ( لباس سبزه ) مثل مامان بزرگ ها ترمز می زنه …
داداش راننده حرفه ای حداقل یکی مثل اون ” زبین اشمیتز ” خ د ا ب ی ا م ر ز بود که ر ف ت ز یر خ ا ک ( ر و ح ش ش ا د ) …
به این گو گو لی مگو لی ها که نمی گن راننده حرفه ای …
راننده حرفه ای از ماشین که میاد پایین باید وزن کم کرده باشه …
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳وقتی شتاب کوروت ۰.۷ بیشتر از بی ام و هست یعنی راننده مشکل داره داداش کوروت ۲.۵ میزنه m8 ۳.۲
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳m8 باید با کامارو مقایسه بشه کوروت خیلی بهتره
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کوروت یه لول بالا تره
حسن
۱۳ خرداد ۱۴۰۳والا کامارو رخش اینا میخوره حیف پول
کامنتت . کامنت ساله با المانی فن باید به زبون خودش صحبت کرد
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نظر لطف شماست حسن جان ولی من جدی میگم کامارو از لحاظ قدرت و سرعت و شتاب رقیب m8 ولی آلمانی فن های متعصب نمیخوان قبول کن
راستگو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بعد تو تعصب نداری؟
محمدهادی
۱۴ خرداد ۱۴۰۳آخه عزیز دل مگه کوروت هم لاین M8 ته که ما باهم مقایسه شون کنیم؟
M8 باید با یک کوپه لوکس موتور جلوی امریکایی مقایسه بشه
چیزی شبیه مزراتی استون مارتین یا مرسدس SL
که فککنم تو امریکا مشابهش اصلا وجود نداره
دانیال_Surrey،England
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اگه کوروت نتونه با zr1 به موفقیت چشمگیر برسه((شکست سنا)) به نظرم کوروت تو این نسل کلا شکست خورده.
دیگه به نظرم اون دوران تموم شده که بشه صرفا بگیم فلان ماشین به نسبت قیمتش خوبه و….
اگه میتونی ماشین 500 هزارتایی یا بالاتر بسازی که رقبا رو بدون هیچ حرف و حدیثی شکست بدی و تا چند سال ازت حرف بزنن باید بسازی،اگر نمیتونی یعنی توانشو نداری و پشت قیمت پایین قایم شدی صرفا.
GMA
۱۳ خرداد ۱۴۰۳واقعا انتظار دارین کوروت ZR1 با سنا رقابت کنه؟!
بنظرم از اون حرفا بود…
McLaren
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تهش رقابت با ۹۱۱ .
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳وقتی c8 z06 که پرچمدار این نسل کوروت نیست شتابش از سنا بیشتره پس zr1 نه تنها میتونه با سنا رقابت کنه بلکه حتی ممکنه شکستش هم بده
Amir Machine
۱۳ خرداد ۱۴۰۳این چه استدلال چرتیه؟
همه اسپرتسازها باید سنا رو شکست بدن تا مورد قبول واقع بشن؟!!
پس میخوای کلاً بخش سوپراسپرتهای پایه رو تعطیل کنیم بره، چطوره؟!
با روئلتو چکار کنیم که با قیمت 600 هزارتایی حریف SF90 پنج سال پیش نشد؟!
هر ماشینی برای هدف خاصی ساخته میشه و قرار نیست معیار سوپرکارها رو سنا قرار بدیم، وقتی بتونی با همردههای خودت رقابت کنی و در حدشون باشی یعنی موفق شدی
سنا رو هم زینگر 21C از خجالتش درمیاد نگران نباش
دانیال_Surrey،England
۱۳ خرداد ۱۴۰۳gma
__واقعا انتظار دارین کوروت ZR1 با سنا رقابت کنه؟!__
این سوالو بعد از معرفی جانشین gt2rs احتمالا جواب بدم.
..
..
Amir Machine
چکیده تمام دستاوردهای فنی و مهندسی gm و تیم کوروت تو zr1 خلاصه خواهد شد،اگه نتونه ماشین 7 سال پیش رو شکست بده پس به چه دردی میخوره؟
آهان،قیمتش خوبه و این مهمه!
با زینگر و لامبو هم کار ندارم.
اصلا زینگر چیش به سنا میخوره؟!
..
کلا تیم کوروت خوب شروع کرد ولی با e ray که اصلا هدف ساختش معلوم نیست داره بد به پایان میرسونه.حالا من خودم خیلی به zr1 امیدوارم،نتیجه و دستاورد چی میشه چند ماه دیگه معلوم میشه.
Amir Machine
۱۳ خرداد ۱۴۰۳خوب یا بد GM تو توسعه کوروت همیشه به پایین نگه داشتن قیمت توجه شدید داشته، همین موضوع دست و پای تیم توسعه رو همیشه میبنده و باعث خلق چیزی مثل E-Ray با یه سیستم هیبرید الکی و وزن بالا میشه
امیدوارم تو ZR1 این افسار قیمت رو شل کنن چون رقبای جدی داره این ماشین
McLaren
زینگر سه سال پیش رکورد سنا رو تو پیست لاگونا سکا شکست
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۳امیرجان
((زینگر سه سال پیش رکورد سنا رو تو پیست لاگونا سکا شکست))
تو این بحث های بخش کامنت ها میبینیم که معیارهای درست و محکمه پسند خیلی فراوون نیست _ اول از همه خودم _ و از طرف دیگه هم متاسفانه تمام مدلهایی که طرفدارانش اینجا بحث میکنن تایم های پیست ندارن که بشه مستقیم مقایسه شون کرد
اما تو همین بینظمی میشه به یه نظمی رسید مثلا بین تکنولوژی جدیدتر و قیمت بالاتر یه بالانسی ایجاد کرد. از همین رو اینکه بگیم زینگر با دو سه برابر قیمت بیشتر از سنا و هم چند سال تکنولوژی جدیدتر از سنا تایم بهتری زده خوب خیلی وارد نیست.
البته به نظر خودم فاکتور گذر زمان و تکنولوژی روز با اختلاف موثرتر از بقیه فاکتورهاست اما بهرحال یه تعادلی باید باشه. گرونتر و قدیمی تر، یا ارزونتر و جدیدتر
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مکلارن اگه مهندسیش در حد شورولت بود طراحی موتورش رو خودش انجام میداد نه با کمک ریکاردو
حسن
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مازیار شما کامنت دوست موافقت دانیال را ببین نوشته
باید سنا را بزنه و قیمت را بهانه نکنه اگه میتونه خودروی بالای 500 تایی بزنه تا همه را ببره
این دوستمون هم براش مثال زد که گرونتر زدن و برده پس داستان المانی درست نکنید که از هر طرف بتونید فرار میکنید یه بحث جدید درست میکنید
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۳حسن من فقط راجع به یه جمله کوتاه امیر حرف زدم (بهتره که تو مقایسه ها فاکتور قیمت بالاتر و تکنولوژی جدیدتر لحاظ بشه) و ایشون هم بخوبی متوجه منظورم شدن و کاملا هم مراقب بودم فراتر از اون نره چون با این سطح از سوء تفاهمات تو بخش کامنت ها واقعا حال و حوصله ای برای تفهیم باقی نمیمونه
شما هم یه بار دیگه بخون
ناخدا
۱۴ خرداد ۱۴۰۳آقا ول کنین مرغ مازیار فقط یک پا داره و هیچکس هیچی نمیفهمه بغیر از خودش و میخواد همه رو هم تفهیم کنه که در اشتباه هستن 🥶
McLaren
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اگه SSC Tuatara تونست اونم میتونه سنا رقیبایی مثل والکری amg one داره فعلا
Amir Machine
۱۳ خرداد ۱۴۰۳قطعاً درست میگی مازیار جان
سنا و 21C با اون اختلاف قدرت و قیمت و زمان ساخت قابل قیاس نیستن ولی من اینو در جواب دوستمون گفتم که میگه اگه تواترا تونست اونم میتونه
خواستم بگم تونسته شما خبر نداری!!
شلبی
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بنظرم اطلاعاتتون در مورد بازاریابی و موضع یابی نام تجاری و یک محصول ضعیف یخرده بیشتر درباره ای موارد تحقیق مطالعه کنید
Elmiraj
۱۳ خرداد ۱۴۰۳کاش جای m8 ، مکلارن ارتورا را با دو برابر قیمت E-ray میآوردن…
اون وقته توانایی کوروت و تیم مهندسی gm را به خوبی میدیدی…
کوروت برای قیمت های الکی ساخته نشده…
دانیال_Surrey،England
۱۳ خرداد ۱۴۰۳__کاش جای m8 ، مکلارن ارتورا را با دو برابر قیمت E-ray میآوردن…
اون وقته توانایی کوروت و تیم مهندسی gm را به خوبی میدیدی…__
..
..
کدوم آرتورا؟
اونی که 20 اسب بخار کمتر داشت یا نسخه جدید که بیشتر داره؟!
اگه درست یادم باشه تو مجله evo بود فکر کنم،آرتورا 2.5ثانیه کندتر از 296 بود،حالا همین 296 سوخت مسابقه ای داشت با لاستیکای cup2r برخلاف مکلارن که نه لاستیکش پیست محور بود نه سوختش.
کلا زیاد امیدی به بحث پیست نداشته باش با e ray که وزنش با سدان ها همخوانی داره تا اسپرت ها!.
..
..
رامین فکر کنم بیشتر گل به خودی داری میزنی،اینایی که میگی خلاصش میشه این که نه کوروت ارزش برندینگ داره که قیمتشو بالا ببره نه توانایی مهندسی داره که ماشین هاردکور بزنه!
تو بحث فروش با توجه نداشتن پشتوانه ی قوی مثل فولکس به طور کلی قضیه متفاوته که کلا از بحث و حوصله خارجه.
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳مشخصا خیلی دقیق برات توضیح دادم درک نکنی یا دوست نداشته باشی با خودته.
برای کمپانی هایی که تونل باد دارن ساختن محصولات آیرودینامیک کاری نداره، فورد یک سال نشده تونل باد جدید زدن ده تا ماشین هاردکور برقی و بنزینی زده. بنظرت برای جی ام که نزدیک سیصد تا برد تو مسابقات استقامتی داره ماشین هاردکور زدن سخته !
کوروت برند نیست یک مدل از شورولت هست، کوروت به تو خدمات نمیده شورولت بهت میده زمانی می تونه قیمت بالا بکشه که برند مستقل باشه که هیچ وقت جی ام این ریسک نمی کنه.
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نسل ۸ همین الانش بهترین موفقیت هارو کسب کرده ! تو موتور اسپرت هم دو تا IMSA و یک WEC تو سه سال گواه کارشون هست ! نسل های قبل هم که به جز نسل ۷ همین رویه تکرار کردن.
سنا هم ماشین متفاوتی نیست بلکه ۷۲۰ با بدنه آیرودینامیک هست که ماشینی اگر بخواد باهاش هم سطح بشه باید همین امکانات رو داشته باشه که قطعا GT2 که ورژن توربو GT3RS می تونه اما کوروت زمین رقابتش ماشین هاردکور نیست. سطح مهندسیش هم در موتوراسپرت دیدیم همه کسی هم انکار کنه صرفا از روی هیت و قطعا بی سوادی هست.
بحث قیمت گذاری هم ربطی به پرفورمنس نداره همین مک لارن که صد پله از محصولات لامبورگینی جلوتر بود تو این ده سال فروش خیلی پایین تری داشت پس استدلالت نقض میشه ماشین بهتر تو فروش بیشتر موفق نشد چرا ؟؟؟ جوابش برندینگه.
موضوع بعدی فروش هم باز مارکتینگه و یه مثال دیگه فورد جی تی که زمان تولیدش تا هفتصدهزار دلار فروخته میشد و الانم بالای یک میلیون، فورد جی تی از ۷۲۰ بهتر بود ؟؟ قطعا نه ولی کشش این مدل و میراث پشتش باعث این قیمت شد.
کوروت هم تونل باد داره هم امکاناتشو ولی کسی به ماشینی با اسم کوروت این مبلغ نمیده. برندینگ و مارکتینگ خیلی مهم تر از پرفورمنس هست.
B
۱۳ خرداد ۱۴۰۳تماما حق و بر اساس واقعیت اما واقعیت تلخ بود دوستان دیس دادن نمیخوان واقعیتو قبول کنن صنعت و بازار همینطور کشکی کار نمیکنن دوستان فکر میکنن همه خودرو ها باید یه بازار هدف داشته باشن همشون باید با یه هدف ساخته شن
BlackWing
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ولی ZR1 قطعاً امثال تورو شکست میده
amirboss
۱۳ خرداد ۱۴۰۳یه مقایسه نابرابر.
افشار
۱۴ خرداد ۱۴۰۳خیر
reza342
۱۳ خرداد ۱۴۰۳طبیعیه با وزن کمتر و قدرت بیشتر جلو بزنه. بچه سالهای اینجا هم خوشحال شدن:)
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فعلا که بچه سالها دارن از توانایی های شورولت حرص میخورن
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳یک بچه سال در حال دلداری دادن خودش:
زیزیگولو
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ماشینای آمریکایی نصف ماشینای اروپایی قیمت دارن و همون کیفیت و پرفورمنس و حتی بهترش رو ارائه میدن
McLaren
۱۳ خرداد ۱۴۰۳جدی کل ماشین های اسپرت ارزشمند امریکا به سه مدل فورد جی تی و شورولت کوروت و دوج وایپر ختم میشه که یکیشون منقرض شده یکی هم مفقود الاثره فقط یکی بروزرسانی میده که کوروته اونم قیمتش خیلی با اروپایی فرق نداره و در حد فراری و اینا هم نیست که بگیم قیمتش پایین تر با پرفورمنس فراری داره ارائه میشه کوروت در حد ۹۱۱ شاید پایین تر
سوشیانت
۱۳ خرداد ۱۴۰۳فورد جی تی با اینکه توقف تولید شده هنوز پرفورمنسش جزو بهترین های جهانه و نیومد مثل مکلارن از کمپانی های دیگه برای طراحی موتور کمک بگیره کوروت هم که با c7 zr1 و c8 z06 ثابت کرد سرعت و شتابش از فراری و پورشه بیشتره
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳! i M α η δ υ α R و McLaren
پرفورمنس و پرستیژ ماشینای آمریکایی کجاست؟؟!! …….. اون رقابت جذاب دو خودروساز مشهور آمریکا و ایتالیا که نهایتاً کمپانی فورد در سال ۱۹۶۶ تو مسابقات لمانز تونست شکست سنگینی رو به فراری تحمیل کنه و هر سه جایگاه برتر را به خودش اختصاص بده و حتی در این مورد فیلم سینمایی معروف ( فورد در برابر فراری ) ساخته شد
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگه درسهات رو هم همینجوری می خوندی که وای به حال معلمهات …
من به همه ماشین های آمریکایی چه کار دارم ؟
من به فورد جی تی چه کار دارم …
کوروت …
کوروت 114 هزار دلاری پرستیژش کجاست …
کوروت …
کوروت 114 هزار دلاری پرستیژش کجاست ؟
114 هزار دلار پول 6 تا آپشن توی فراریه …
یه مثال دیگه …
در حال حاضر بنتایگا (Bentayga) با برچسب قیمت ۲۲۹,۱۰۰ دلار گرانترین شاسیبلند بازار آمریکا است. با این حساب انتظار نداریم موارد سفارشی آن نیز قیمت چندان ارزانی داشته باشند، اما دیگر نه اینکه یک آپشن بهاندازه خود بنتایگا برچسب بخورد!
تعجب نکنید، موضوع ساعت آنالوگ سفارشی ساخت برِیتلینگ (Breitling) با نام مولینِر توربیلون (Mulliner Tourbillon) است که بنتلی با قیمت ۱۵۰,۰۰۰ پوند برای شاسیبلند لوکس خود عرضه میکند. همچنین مدعی است که از پیچیدهترین سازوکارهای حال حاضر دنیا در ساخت آن استفاده میشود، اما جزئیات این پیچیدگیها هنوز مبهم است.
خود کمپانی هنوز بهای رسمی این آپشن فوق گرانقیمت را اعلام نکرده و قیمت مذکور بر اساس گفتههای کریس هَریس (Chris Harris) است که با یک تبدیل واحد سرانگشتی ما را به رقم ۲۳۴,۳۶۰ دلار میرساند! چنین قیمتی با توجه به برچسب ۱۶۰,۰۰۰ پوندی بنتایگا در بازار انگلستان خیلی بیشتر نامعقول به نظر میرسد؛ از طرفی اگر نگاهی به ساعت استاندارد برِیتلینگ موجود در کنسول جلو بیندازید میبینید که بهاندازه کافی لوکس و درخور شخصیت خودرو است و اصلاً نیازی به پرداخت مبلغی بهاندازهی خودِ بنتایگا برای جایگزینی آن نیست.
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳خیلی از مدلهای فراری هم تولیدشون متوقف شد و منقرض شدن ولی آیا کمپانی فراری تعطیل شد؟؟!! شورلت و دوج و فورد هم با توقف تولید یکی از مدلهاشون تعطیل نمیشن و راهشون ادامه داره
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳{{{{{{{ ماشینای آمریکایی نصف ماشینای اروپایی قیمت دارن و همون کیفیت و پرفورمنس و حتی بهترش رو ارائه میدن }}}}}}
این کوروت خوبه …
اصلا عالی …
مبارک صاحبش باشه …
اما دیگه توهم نزنین خواهشا …
بعد اون وقت به نظرت برای دهه ها و دهه ها ملت مغز خر خوردن سوپراسپرت های ایتالیایی و آلمانی و انگلیسی می خرن ؟
تمام فاکتورهای فنی هم به کنار …
یه پارامتری وجود داره به نام پرستیژ …
پرستیژ کوروت کجاست !!!!
ساندویچ تریپل بیگ مک دونالد ، هیچ وقت Bistecca alla Fiorentine ( استیک فلورانسی ) نمی شه …
اگه می خوای مزه و طعم قرن ” 14 م ” بچشی باید تا فلورانس بری …
با تریپل برگر مک دونالد فقط تا سر کوچتون می تونی بری …
Taha Ayoobi
۱۳ خرداد ۱۴۰۳سوپر اسپرت های ایتالیایی و بقیه، چون فقط سوپر اسپرت میسازن، خاص احساس میشن.
قیمتشون هم بالاس، میبره رو کلاسشون.
ولی الان فرض کن کوروت یه شرکت مستقل آمریکایی بود که فقط سوپر اسپرت میساخت، و قیمت هر ماشینش هم 300 هزار دلار بود.
الان که کوروت برنده بود ولی با شرایطی که بالا گفتم، اگه کوروت بازنده هم میشد، همه دفاع میکردن ازش.
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳ببین طاها جان توی پست مقایسه مازراتی با کوروت ، مازراتی از دید دوستان آمریکایی شکست خورد ( البته روی کاغذ و توی پیست شکست می خوره ) ولی تقریبا همه ، حتی اورپایی فنا هم به مازراتی تاختند و حتی تا حدودی توهین هم کردند …
دیشب در جواب رامین گفتم اروپایی فن جماعت ، راحت به کسی کردیت نمی ده …
می خوام بگم برخلاف نظرت ، مازراتی با پرستیژ بالاتر باخت و از طرف همون اروپایی فنا حتی به عنوان مایه آبروریزی قلمداد شد …
خلاصه می خوام بگم برای اروپایی فن جماعت به نظرم حرف تو صدق نمی کنه …
من احساس می کنم توی سگمنت سوپر اسپرت چون اروپایی ها حرف اول و آخر رو می زنن خیلی بی رودربایستی حریفان رو به مسلخ می برند …
حرف دانیال رو ( به عنوان یک اروپایی فن کمال گرا ) تا حدود زیادی قبول دارم و می فهمم ( هرچند امیر ماشین تا حدودی درست بهش خرده گرفت ) که در دنیا ( برای سوپر اسپرت سازی = اروپا ) باید از همه بهتر باشی تا بهتر به نظر برسی …
خلاصه که اروپایی فن جماعت ، تعارف با کسی نداره و اگه به فرض تو کوروت هم مستقل بود و آمریکایی بود و 300k قیمت داشت و از بیمر سری 8 می خورد ، توی همین پست نگم همه ، اما حداقل همه اروپایی فنا خیلی بی تعارف ، # کوروت رو پرچم می کردند …
ببخشید طولانی شد …
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۳i M α η δ υ α R و McLaren
کمپانی شورلت در حدود ۱۲۰ سال تاریخ و قدمت داره و ترکیبی از سبد محصولات متنوع داره که نیاز مشتریا رو با ارائه محصول با تیراژ بالا و با قیمت رقابتی برطرف میکنه و هم تو دنیا محبوبیت خاصی داره ……. یکی از پروژه های خیلی مهم کمپانی شورلت تو این تاریخ ۱۲۰ ساله تولید یه ماشین اسپرت دو نفره کوچیک به منظور رقابت با ماشینای تندو تیز جهان و مخصوصا فراری بود و کلید این کار زده شد تا اولین مدل کوروت سال ۱۹۵۳ تولید بشه و از اونجایی که سرشاخ شدن با ماشینای اسپرت دنیا و خصوصاً اسپرتای اروپایی جسارتی میخواست که کمتر خودروسازی در خودش میدید ولی تولید اولین کوروت تواناییای مهندسی کمپانی شورولت را به رخ کشید و یه ماشین اسپرت دو نفره با قابلیتای فنی خیلی بالا و عملکرد خیره کننده تولید شد که از سال ۱۹۵۳ میلادی تا الآن ۷۰ ساله که داره تولید میشه و هشت نسل مختلف تجربه کرده و به عنوان یکی از قدرتمندترین و توانمندترین ماشینای مهندسی شده جهان و یکی اصلی ترین رقیبای ابرخودروهای اروپایی از کشور آمریکا شناخته میشه و همونطوری که گفتم با نصف قیمت ماشینای اروپایی ولی با همونقدر کیفیت و پرفورمنس و حتی بیشتر یقه ابرخودروهای اروپایی رو گرفته
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۳تنها سوپراسپرت واقعی آمریکایی فورد جی تی هست …
بقیه چیزها دیگه خیلی مهم نیست …
خدا بیامرز وایپر هم نتونست زنده بمونه که این روزها رو ببینه …
با این که خودم واپیر و خیلی دوست داشتم …
شمال
۱۴ خرداد ۱۴۰۳وقتی وسط بحث خودرویی دوتا ساندویچ رو باهم مقایسه میکنی و ربطش میدی به خودرو همین بحث کردن با شما رو سخت میکنه 🥴
! i M α η δ υ α R
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگر با استعاره آشنایی نداری ، احتمالا هنوز متوجه منظور نشدی …
دیگه کاری بیش از این ، از دست من ساخته نیست …
Taha Ayoobi
۱۵ خرداد ۱۴۰۳من نمیدونم چی بگم، عجیبه میگی به غیر از فورد جی تی بقیه هیچی نیستن.
ابوالفضل
۱۳ خرداد ۱۴۰۳برتری کوروت قطعی بود
با اینکه m8 اصلا حریف ساده ای نیست
انتخابم مثل همیشه کوروت
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳شوی کوروت عجب صدای داون شیفت نازی داره لامصب …
صدای گیتار الکتریک میده …
جادوی 8 سیلندر …
آدم و دیوونه میکنه …
بیمر سری 8 راحت 400 کیلو اضافه وزن داره و ( با در نظر گرفتن قیمت و تکنولوژی ) این جاست که فرق فراری و مک لارن با امثال بیمر ( که خودمم عاشقشم ) معلوم میشه …
لامصب فراری و مک لارن ( توی سبک سازی ) اصلا توی یه سیاره دیگه اند و خب از بیمر دیگه بیش از این هم توقعی نیست …
همینم که ساخته عالیه …
توی سیاره خودش …
R@min
۱۳ خرداد ۱۴۰۳لیگ دیگه ! خواهشا از کره زمین خارج نشین دیگه.
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳اول نوشتم لیگه دیگه ، اما بعد رعایت کردم و عوضش کردم …
گفتم نکنه خدای نکرده به اون دوستمون که لایسنس این واژه رو گرفته بر بخوره …
اینجا هم که نمیشه کپی رایت و خرید …
سر یه کلمه مدیون نشیم …
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۳بدون تردید کوروت با Z06 کار بزرگی انجام داده و خودش رو به راس هرم موتوراسپرت نزدیک کرده
اما به لحاظ کلی این مصداق مثل با یه گل بهار نمیاد هست و قله موتوراسپرت دنیا همچنان در انحصار اروپاست. مثال اونقدر زیاده که نمیشه بهش پرداخت.
حالا واکنش ها چند دسته هست. یه سری که کلا تعطیلن و فقط گناه رانندگان نگون بخت رو میشورن الی ماشالا! یه سری هم جویای دونستن هستن و توضیح منطقی رو قبول میکنن و یه سری دیگه هم میدونن اما میخوان به هر طریقی که شده یه نیمچه توجیهی داشته باشن.
دنیای فن بازی برای همه مون کاملا آشناست.
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳{{{{{{{ یه سری که کلا تعطیلن و فقط گناه رانندگان نگون بخت رو میشورن الی ماشالا! }}}}} …
مازیار جان با خوندن این جملت ، ناخودآگاه خنده ام گرفت …
به در میگی که دیوار بشنوه …
جالب بود …
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۳یه مدت که زیاد میای پدال و زیاد مشارکت میکنی تو قسمت کامنتها، انگار وارد یه فضایی میشی که اگه یه مدتی ازش فاصله بگیری برات یه کمی غریبه
این بحث ها و کل کل ها …
از راه دورتر شکل دیگه ای دارن
اگه سوء تفاهمی ایجاد شده عذر میخوام
منظورم به شما نبود کلا گفتم
! i M α η δ υ α R
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نه عزیزم این چه حرفیه …
انگار از کامنت من دچار سو برداشت شدی ( قطعا من منظورم رو خوب نرسوندم ) …
من از کامنت شما این برداشت و کردم که جمله ” یه سری که کلا تعطیلن و فقط گناه رانندگان نگون بخت رو میشورن الی ماشالا ” رو داری کلی اما به کنایه از بحث دو هفته پیشت سر تایم دیمون با سوشیانت عزیز می گی …
نگو من اشتباه برداشت کردم …
و گرنه که من هرگز از شما نه حتی یک کامنت بی ربط / نه حتی خدای نکرده یک کامنت توهین آمیز و نه حتی یک کامنت سطحی هم ندیدم …
جزو معدود کاربراهایی هستی که صحبت با شما لذت بخش و آموزنده است …
ارادت دارم زیاد …
مازیار
۱۳ خرداد ۱۴۰۳نه ابدا سوء برداشتی در بین نبود
شاید حرف نگفته ای بود که باید گفته میشد
ارادت متقابل به شما سوشیانت و همه عزیزان🤝
Lambo-Fan
۱۳ خرداد ۱۴۰۳درگ باحالی بود.البته مشخص بود که کوروت میبره.
بالاخره موتور قوی تر، وزن کمتر
کوروته دیگه🔥
BMW
۱۴ خرداد ۱۴۰۳اگه با منطق بری جلو صد در صد کوروت ولی اگه به خوای با احساست بری جلو بی ام و🥲😁
pouyan-h808
۱۶ خرداد ۱۴۰۳مقایسه درستی نبود
کوروت این نسل واقعا غوقا کرد و خودرو بسیار تحسین شده ای بود و m8 یک خودرو رویایی برای طرفداران bmw
عارف رضاییان
۱۸ خرداد ۱۴۰۳تنها رقیب اروپایی این کوروت به نظرم فراری اس آف نود هست که چند سال از کوروت پیرتره اما پا به پاش میره. دوست دارم درگ کوروت رو با فراری ببینم بی شک فراری بهترین سوپر اسپورت ساز دنیاست و رو دستش نیست