سه خودروی جدید و جذاب پیست محور در پیست ویلو اسپرینگ به مصاف هم رفته و در شرایطی کاملاً یکسان اقدام به تایم زنی کردهاند.
M4 CSL سریعترین بامو در پیست نوربرگرینگ است که یعنی باید آن را توانمندترین محصول جادهای تاریخ باواریا دانست. بااینحال، شرایط برای محصولات پیست محور بامو سخت شده زیرا رقبا از همیشه بهتر شدهاند. در ویدئوی جدیدی از هاگرتی این کوپهٔ باواریایی به مصاف شورلت کوروت Z06 و پورشه ۹۱۱ GT3 RS رفته است تا ببینیم در برابر این رقبای بسیار توانمند چه عملکردی خواهد داشت.
در این ویدئو، «رندی پابست» با هر سه خودرو در شرایط یکسان و در یک روز در پیست ویلو اسپرینگ تایم زنی میکند تا خودروی سریعتر در شرایط برابر مشخص شود. همچنین برای سنجش شتاب جانبی و سرعت خودروها در پیست هم از تجهیزات تلهمتری استفاده میشود و بنابراین بهراحتی میتوان فهمید کدام خودرو در پیچها توانایی بیشتری دارد. این خودروها اما از لحاظ ترکیب، نوع پیشرانه و قیمت بشدت متفاوت هستند ولی همگی توانمندترین محصول پیست شرکت سازندهٔ خود محسوب میشوند.
بامو M4 CSL یک کوپهٔ موتور جلو با پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو است که ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک سنتی به چرخهای عقب منتقل میشود. کوروت Z06 اما یک سوپرکار موتور وسط با پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V8 تنفس طبیعی و ۶۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن متر گشتاور است. این نیرو به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل داده میشود؛ و نهایتاً پورشه ۹۱۱ GT3 RS هم یک خودرو اسپرت موتور عقب است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی با ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور و گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده میکند.
سنگینترین عضو این جمع، کوروت با ۱۶۶۵ کیلوگرم وزن است، بامو با ۱۶۲۴ کیلوگرم در رتبهٔ دوم قرار میگیرد و پورشه با ۱۴۱۱ کیلوگرم با اختلاف چشمگیری از همه سبکتر است. علاوه بر این، GT3 RS تهاجمیترین پکیج آیرودینامیکی را دارد که شامل یک بال بزرگ در عقب و فلپ فعال DRS مانند میشود. Z06 هم به لطف برخورداری از پکیج Z07، به یک بال کوچک و قطعات آیرودینامیکی قابلتوجهی در جلو مجهز است اما هنوز هم از این لحاظ در حد پورشه نیست. M4 CSL نیز با وجود یک اسپویلر یکپارچه در عقب و اسپلیتر کوچک جلو، در آیرودینامیک در برابر دو رقیب خود هیچ حرفی برای گفتن ندارد.
نقطهضعف بعدی بامو در لاستیکها است زیرا پورشه و Z06 در این رقابت از لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ ۲ R استفاده میکنند که کاملاً مناسب پیست هستند اما M4 CSL روی لاستیکهای پایلوت اسپرت 4S قرار دارد که لاستیکهای خیابانی معمولی پرفورمنس بالا محسوب میشوند. البته بامو هم لاستیکهای کاپ ۲ R را برای M4 CSL ارائه میکند اما این لاستیکها برای نمونهٔ آزمایشی در دسترس نبودند.
درهرحال، پابست پشت فرمان سه خودرو در ویلو اسپرینگ نشست. همانطور که انتظار میرفت، پورشه به لطف وزن سبک و پکیج آیرودینامیک تهاجمی، یک دور این پیست را ظرف یک دقیقه و ۲۴.۳ ثانیه طی کرد و پیروز شد اما کوروت هم فاصلهٔ چندانی با آن نداشت. این سوپرکار آمریکایی یک دور ویلو اسپرینگ را در یک دقیقه و ۲۴.۹ ثانیه پشت سر گذاشت و با اختلاف تنها ۰.۶ ثانیه در پس GT3 RS قرار گرفت. M4 CSL نیز با ثبت تایم یک دقیقه و ۲۸.۲ ثانیه با اختلافی نزدیک به چهار ثانیه نسبت به پورشه آخر شد.
مقایسه مشخصات فنی
بامو M4 CSL | شورلت کوروت Z06 | پورشه ۹۱۱ GT3 RS | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۵.۵ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۶۷۰ اسب بخار | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۶۵۰ نیوتن متر | ۶۲۵ نیوتن متر | ۴۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب | عقب |
وزن | ۱۶۲۴ کیلوگرم | ۱۶۶۵ کیلوگرم | ۱۴۱۱ کیلوگرم |
قیمت | ۱۴۰,۸۹۵ دلار | ۱۲۵,۸۸۵ دلار | ۲۲۵,۲۵۰ دلار |
Reza Waffen SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲جووونم 911 ترکوندی لامصب 💪
(Ali(chevynova
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشالاه کوروت ۷۰ ساله
قیمت رو نگاه فقط
این همه تحسین شدن کوروت نسل ۸ فقط به دلیل اصالت و پشتوانه اون هست که نه تولید محدوده و نه قیمت پرت داره
صندلیهاشم چرم گاو هلندی نیست
Amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲این چه اصالتیه که از موتور جلو کروروت یهو شد موتور وسط ماشالا پورشه ۹۰ ساله
(Ali(chevynova
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تاریخچه کوروت رو بخون تا متوجه بشی کوروت موتور وسط تاریخچه ای به قدمت دوبل لامبورگینی داره
Royal Driver
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲الان دقیقا چه ربطی به لامبورگینی داشت؟
ehsan
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا . 🤣🤣🤣🤣🤣
کورت هم قراره در نسل بعدی اصالت رو ادامه بده و نمونه تمام برقی با موتور عقب و محور جلو بزنه 😁😁
R
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ربطش به لامبورگینی فقط فشار بود چون باید اول ماسک بزنن تا تو گردوخاکش خفه نشن
وی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه بهبود یافته نسل های قبلش بود میگفتیم به خاطر اصالتشه ولی این ماشین ربطی به کوروت های قبلی نداره و یه تقلید از سوپر اسپرت های ایتالیایی هست خود شورولت گفته بود برای توسعه کوروت یه انجین فراری458 رو خریده و برسی کرده
صدای موتور z06 هم شبیه فراری هاست و آمریکایی نیست
Reza Waffen SS
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲جووونم ۹۱۱ ترکوندی لامصب 💪💪
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲چند تا نکته رو اضافه کنم:
– این کلیپ یه مثال واضح راجب تاثیر شرایط آب و هوایی بر ماشین هاست. دمای پایین و سردی پیست تاثیر منفی رو رکوردزنی گذاشت و حیف این جلوه های جذاب که تو زمان بدی تایم زدن و حداقل 2 ثانیه هدر دادن. البته بدی کانال های یوتیوبی همینه و مجبورن تو یه زمان محدود ماشین تست کنن. رندی پابست با پرفورمانته 1:22 زد و این دو ماشین بشدت ازش سریع تر و مدرن تر هستن.
– باز هم شاهد پیس خارق العاده کوروت تو مسیر مستقیم بودیم که علیرغم پایین بودن دان فورس نسبت به RS و عقب موندن تو پیچ ها این نقیصه رو تو مسیر مستقیم جبران می کرد. اگر کیت آئرو بهتری داشت که 100 تا 200 کیلو دان فورس بیشتری تولید می کرد RS هم مثل GT3 شکست می داد اما بهاش قربانی کردن رانندگی شهری بود.
CSL هم حضورش صرفا برای بالا بردن تایم ویدیو بود و مثل این می موند داری با رفیقت فیفا می زنی و پسرخاله 6 سالت میاد و مادرت میگه این بچه رو هم بازی بدین گناه داره. 140k کلاه برداری به تمام معنا حتی یه بال هم براش نزاشتن تو پیچ ها نره تو در و دیوار.
مازیار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲رامین حرفات همه درست اما بال برای بی ام و یه کمی غریب نیست؟ نمونه دیگه ای سراغ داری؟
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲غریب ؟؟؟ شلبی GT500 پک فیبرکربن و کامارو 1LE یه بال فول کربن دارن که مستقیم از مدل مسابقه ایشون تو GT4 برداشتن مگه فراریه که بدون بال با جریان هوا تعادل ایجاد کنه !! یه کوپه تپل موتور جلو بدون پک آئرو و صرفا با سفت کردن تعلیق نتیجش میشه این بی ام و، بازی ویدیویی نیست که چیت بزنی قوانین فیزیکو نقض کنی. چه اون موقع که اومد چه بررسی شد مشخص شد هیچی برای عرضه نداره که برات و دو سه نفر دیگه توضیحم دادیم ولی انگار علاقه چشمو کور می کنه و حرفا میره سمت تیکه و جاده خاکی.
مازیار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تیکه جاده خاکی چیه؟😄
اصلا منظور منو نگرفتی
گفتم بال برای بی ام و غریب نیست؟
مشخصه که منظورم بی ام و بود نه انواع مدلهای دیگه
اونم به این خاطر گفتم که نمونه جاده ای دیگه ای از بی ام و بالدار حضور ذهن نداشتم که اونم پرسیدم
تیکه جاده خاکی چیه؟😄
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲یه ذره کامنت های قبلت سر این ماشین یادت بیار می گیری :) کم کاری و گرون فروشی یه برند تقصیر کسی نیست.
Amir Machine
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ب ام و E90 M3 GTS سال ۲۰۱۱ مثالی برای شما!!
اون یه کوپه پیست محور تمام عیار بود با یه بال بزرگ!! M4 CSL هم میتونست همون راه رو بره ولی نتیجه چیزی شده که میبینیم
مازیار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من یه سوال مشخص پرسیدم و هیچ ربطی به قبل نداشت و امیر به بخشی ازش جواب داد
امیدوارم ادامه روزت بهتر باشه
محمدهادی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲همون فراریش هم وقتی تو رقابت های جهانی فیا جی تی ۳ مجبور میشه پاش به پیست مسابقات باز بشه با یک بال کایتی شکل عظیم همراه میشه
هیچ آئرودینامیک فعال یا بدون بالی توانایی ایجاد نیروی برای عظیمی که در ترکیب دیفیوزها با بال کایتی مسابقات بدست میاد رو نداره
حتی پروژه های بدون بال فراری که اولین بار با فراری انزو رسمیت پیداکرد
اونا بیشتر در جهت اثبات فناوری یک شرکت ن،نه لزوما بدست آوردن حداکثر عملکرد نیروی رو به پایین برای خودرو
محندرضا
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲مثل اینکه خیلی دلت پر از بی ام واونم آگه از پیشرانه ۵ لیتر استفاده میکرد الان اون اول بود
M
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بی ام و با cup4s تایم زده اما اون دو تا با cup2R که ی لاستیک semi-slick هست و این خیلی تو تایم زدن تاثیر داره
اون دو تا هم گریپ مکانیکی داشتن و هم ایرو دینامیکی
نمیگم میتونست سریع ترین باشه اما میتوست با موتور خوبش سریع تر باشه تو پیستی که بسیار وابسته به قدرت موتور و پیچ های پر سرعته که اگه خروجی خوبی داشته باشی کلی سرعت تو مستقیمی بهت میده
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پیست سرد بود و لاستیک 4s برای بی ام و بهتر بود اونم برای ماشینی که هیچی نداره جز موتور خوب و اصلا هم با اون دو تا تحت هیچ شرایطی مقایسه نمیشه.
m
۱ خرداد ۱۴۰۲پیست سرد چسبندگی هر لاستیکی رو کم میکنه اما چسبندگی لاستیک معمولی رو خیلی بیشتر و اینکه معماری این لاستیک semi-slick جوری هست که سریع به بهینه دمایی برسه و بتونه اون دما رو حفظ کنه کما اینکه تو پیچ های کم سرعت هم بی ام و هیچ چسبندگی نداشت
محمدهادی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲آقا این هاگرتی مثل برنامه های علمی محتواهاشو میسازه
من خیلی با برنامه هاش حال میکنم
واقعا آموزشیه
خب با بدست اومدن اعداد شتاب جانبی سه خودروی حاضر در پیست کاملا مشخص شد پیروز میدان کیه
در پیست همه چیز به پارامتر تحمل شتاب جی ارتباط پیدا میکنه
بترتیب
بالای ۱.۷ جی(نزدیک به خودروی مسابقه)
بالای ۱.۴ جی(کوروت)
بالای ۱.۳ جی(بی ام و)
بی ام و M4 csl با فقدان تجهیزات آئرودینامیک عظیم چیزی که در دو خودروی دیگر شاهدیم بعلاوه ی تایرهای ضعیف برای رانندگی در پیست واضح بود که در پس دو خودروی تا دندان مسلح جای میگیره
صدای زوزه ی کوروت Z06 جدید دیوانه کننده ست
دوستان در نهایت به اختلاف فاحش رکورد پورشه جی تی ۲ نسبت به جی تی ۳ دقت کنید!
قابل توجه اون دوستانی که مدعی ن جی تی ۳ آر اس سریعترین خودروی پورشه ست
خب اگه جی تی ۳ سریعترین بود که اسم اونو میذاشتن جی تی ۲ دیگه!
واضحه دیگه مطلب
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲رامین جان البته داخل کفی RS عملا حرفی واسه گفتن نداره
به دلیل دانفورس بسیار بالایی که تولید میکنه
و کوروت بیشتر بخاطر کمبود RS مسیر های مستقیم رو بهتر میره
البته که خیلی سریع و خوبه
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بله کاملا درسته
El Padrino
۱ خرداد ۱۴۰۲Ramin
حرفت درسته من خودم فن بی ام و این کلیپ رو ندیده میدونستم m4 حرفی برا گفتن نداره یک اینکه اسپویلر نداره دو اینکه موتور جلو هست و آیرودینامیک اون دوتا رو نداره . تازه اسپویلر غولی مثه gt3 که اسمش Swan neck هست به معنی گردن غو ، پایه های این اسپویلر به عقب شاسی وصله که نیروی دان فورس زیادی رو بتونه تحمل کنه . در کل عجیبه وقتی یه ماشین 140 هزار دلاری پیست محور بخریو اسپویلر نداشته باشه
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت باید وزن کم کنه فقط همین
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲و داون فورس بیشتر
Aboalfazl
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورش هم هرچی داره از فولکس واگن داره درست مثل بقیه ی زیر مجموعه های فولکس مثل لامبورگینی و….توی این تایم زنی هم به نظرم به جای M4 باید یه M8 کامپیتیشن میذاشتن.
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲رقابت بین BMW M4 CSL و Chevrolet Camaro ZL1 1LE هم میتونه جالب باشه
arshiaSVJ
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲من الان یه چیزی به ذهنم رسید
با همین فرمون پیش بریم ZR1 و ZORA بالای ۲ تن وزنشون میشه
اون همه اسب بخار و گشتاور بیشتر کوروت با وزنش هیچ میشه
ولی انصافا پورشه ارزش اون ۱۰۰ هزار دلار اضافه رو داره به نظر من
Royal Driver
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲GT3 RS خارقالعادست🔥🔥🔥
پیام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲به عنوان طرفدار بیمر انتخابم قطعا 911 دوست داشتنیه
AMIN JAFARI
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه بهتر بود قبول
ولی کوروت افسانه ای بهترین قیمت داره با 125 هزار دلار فقط 6 صدم ثانیه کند تر از پورشه 225 هزار دلاری بود!
این یعنی قدرت برتر امریکایی ها
(Ali(chevynova
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت اصالتش کافیه برای قاطعیتش در این رقابت
با بیش از ۱۰۰ هزار دلار!!!!!تفاوت قیمتی و وزن بالاترش فقط۶ دهم اختلاف در حد معجزه ای هست به اسم امریکن کارز
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲مهندس ۰.۶ ثانیه اختلاف تو پیستی مثل نورنبرگ رینگ که طولش زیاده مهم نیست تو این پیست کوتاه ۰.۶ ثانیه اختلاف خیلی زیاده
پورشه با ۱۴۵ اسب بخار و ۱۶۰ نیوتون متر کمتر کوروت رو به خاک و خون کشید 🇩🇪🇩🇪🇩🇪
corvette
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خاک خون ؟؟؟؟؟
چرا حرف متعصبانه میزنی؟؟؟
اسب بیشتر رو میبینی
دانفورس بیشتر و وزن کمتر رو نمیبینی؟
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت هم با موتور قدرتمند و شتابی که پورشه تو خواب هم نمیبینه پورشه رو به خاک و خون کشید🇺🇲🇺🇲🇺🇲
blackwing
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲Alan
خود جیسون کمیسا و رندی پوبست اینطوری حرف نمیزنن !
Elmiraj
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نسبت وزن بر قدرت هر دو ماشین ۲.۶ کیلوگرم بر هر اسب بخار هست و حرف زدن در مورد قدرت و گشتاور کمتر پورشه خنده داره…
در مقابل ۱۰۰ هزار دلار قیمت کمتر کوروت در درگ پورشه به راحتی شکست میده و مهمتر اینکه یک ماشین بسیار راحتتر با کلی آپشن کاربردی و کلی فضای بار اضافه داره…
اگر ۱۰۰ هزار دلار از قیمت ۹۱۱ کم کنی در مقابل استینگری هم حرفی برا گفتن نخواهد داشت
مازیار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲میشه عملیات تقسیم وزن به قدرت رو تو یه کامنت انجام بدی ما ببینیم؟
آخه طبق اونچه تو دبستان یاد دادن نتیجه یکی نمیشه کنجکاوم بدونم شما چی یاد گرفتین
OM.01
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تو ماشین های ارزون مثلا زیر 60k شاید 10هزار دلار اختلاف قیمت اختلاف تایم های چندین ثانیه ای تو شتاب و تو پیست ثبت میشه. همه هم میگن این اختلاف قیمت ارزش داره چون چندین ثانیه سریعتره.
اما در بحث سوپر اسپرت ها با چندصد هزار دلار چون حد نهایی پرفورمنس هست اختلاف قیمت های چند ده هزار دلاری سبب میشه نهایت نیم ثانیه سریعتر باشی چون در اون سطح وزن سبک قدرت بالا دان فورس و… به بالا ترین حد خود رسیده و برای دست یابی به بهتر از اون هزینه ها باید کرد.
اگه کوروت قرار بود تایم بهتری از GT3 RS ثبت کنه باید وزن کمی سبک تر و دان فورس بیشتر تولید میکرد که قطعا قیمتش رو میبرد دوربر 180k الی 200k.
درخصوص قیمت کوروت هم باید بگم GM شرکت سوپر اسپرت ساز نیست شرکت تولید کننده خودروهای مردمی هست. سودهای چند میلیاردی رو از فروش همون خودروها بدست میاره. کوروت سالی 1 درصد هم سهم فروش محصولات GM رو نداره. یکی از مسئولات gmگفته بود رو فروش هر کوروت استینگری 20 هزار دلار ضرر میدیم احتمالا روی بقیه نسخه کوروت ها هم اینطوری هست اما اصلا مهم نیست چون کلی محصول پرفروش رو هوا خریدار داره GM که سود روی اون ماشینا بدست میاره میپوشونه این داستان رو. درواقع این یه تکنیک بازاریابی و فروش هست.
درضمن تعصب رو بزار کنار. وضع مالیت خوب بود تو آمریکا 10الی12هزار دلاری درامد داشتی قطعا هم یه کوروت میخریدی هم یه پورشه…این حرف های خنده داره فقط برای بچه هاس.
بهنام
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲برادر یه جوری اصالت اصالت میکنی
دیگه ما داریم شک میکنیم که نکنه نداشتن اصالت نقطه ضعفشه که شما داری بزور اصالت بهش میچسبونی . دیگه در مقابل ۹۱۱ هی اصالت اصالت کردن خنده داره .
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اتفاقا ۹۱۱ در برابر شورولت قدرتمند خنده داره
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲۶ صدم با ۶ دهم متفاوته
شش صدم: ۰.۰۶
شش دهم: ۰.۶
که برای پیست اختلاف زیادیه
Shahab
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظر فشاری شدن Tesla هستیم . پورشه gt3 rs با کمتر از نصف قدرت پلد ازش 4 ثانیه سریع تر بود . Tesla جان بهت گفته بودم رانندگی فقط صفر تا صد و خط مستقیم نیست .
Elmiraj
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بد نیست به اطلاع شما برسونم همان طور که پورشه این نسخه ۹۱۱ را تا دندان برای پیست مسلح کرده ، گروه Unplugged performance هم با نسخه ای تا دندان مسلح از S plaid همین دو روز پیش تایم 1:20:03 تو همین پیست willow springs زده که با اختلاف از تمامی پورشه ها سریعتره…
بی خیال اسم 2
۱ خرداد ۱۴۰۲حرفات همه هغن
corvette
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت z06
در اصل رقیب gt3 هستش
نه gt3rs . چون rs دانفورس بسیار بیشتری داره
هرچند هردو ماشین به شدت عالی هستن
و اینکه کوروت با دانفورس خیلی کمتر کمتر از ۱ ثانیه اختلاف داشت عالی بود
۹۱۱ هم به شدت دقیق و فوق العاده
محمدهادی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲شورولت در این نسل Z06 بهترین کوروت رو ساخته
شتاب موتور،توان،مهندسی تقسیم وزن،فناوری تپلید داونفورس،همه چیزش در حد رده باهاست و بی نقص
فرشاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲سوشیانت و نوا ندیدین؟همینجاها بودنا😂
کی بود میگف موتور عقب مهندسی نمیخواد
اگه مهندسی لازم نداشت که الان کوروت جای پورشه بود
پورشه قیمتش بالاس چون پرچمش هم اپشن و پیست و پرفورمنس بالاس
ولی کوروت هم تو رنج خودش خوب بود
مردیم از خوشی
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فقط تو رنج قیمت خودش خوبه ؟
کورت پادشاه
کورت سر حد نهایت ارزش خریده
۶ دهم ثانیه نه حس میشه نه اینقدر مهمه که این همه اختلاف قیمت داشته باشند
تو تخیلات شما که پول مهم نیست پورشه با ارزش تره
ولی تو دنیای واقعی که پول و ارزش خرید حرف اول را میزنه کورت بهتر اونم با اختلاف
فرشاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اونی که دنبال خریده پورشه س مشکل مالی نداره میدونه با پول این پورشه میشه دوتا ببکه هم سه تا کوروت خرید
وای حتی سه تاش هم یدونه پورشه نمیشه
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه اگه پرفورمنس داره پس چرا موتورش ضعیف تره و حتی تو خواب هم نمیتونه به شتاب ۲.۶ کوروت برسه😂😂😂
Shahab
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه 918 اسپایدر و 911 توربو s و gt2 rs خطاب به سوشیانت : آیا ما یک شوخی هستیم؟!
اتفاقا این کوروت هست که توی دنیای واقعی حتی زیر ۳ ثانیه هم نمی بینه
سوشیانت
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲خب پس من هم میتونم مثل شما با تعصب بگم پورشه تو دنیای واقعی زیر ۴ نمیزنه در ضمن ۹۱۸ اسپایدر هیبرید هست رقیب z06 نیست اگه اینطوری باشه تسلا مدل اس با اینکه سدان هست باز شتابش بیشتر از ۹۱۸ اسپایدر هست در ضمن برو تو سایت پورشه نه ۹۱۱ توربو اس ۲.۶ میزنه نه gt2 rs تو تاپ اسپید هم که شورولت با کوروت c7 zr1 خوب جواب gt2 rs رو داد
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تقریباً هر سایت معتبری که کوروت رو تست کرده شتابش زیر ۳ ثانیه بوده
شما رو چه حسابی دارید این حرف رو می زنید؟
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲https://www.motortrend.com/reviews/2023-chevrolet-corvette-z06-convertible-0-60-quarter-mile-time/amp/
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevrolet-corvette-z06-first-drive/
https://www.pedal.ir/chevrolet/2023-chevrolet-corvette-z06-first-drive/
Camaro ZL1 427
۱ خرداد ۱۴۰۲البته کامنت اول من در پاسخ به این بخش از حرف شما بود
(( اتفاقا این کوروت هست که توی دنیای واقعی حتی زیر ۳ ثانیه هم نمی بینه))
فرشاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲جالب تر اینک با همون موتور داره کوروت رو میزنه
بعدشم هروقت ماشینی داشتین که با توربو اس تو اسفالت واقعی را بیاد بگو
اگه به اسب زیاد بود که چلنجر با هشصد اسب شتابش سه ثانیه نمیشد
Camaro ZL1 427
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲منتظریم ببینیم زورا هیبریدی و ZR1 در خط مستقیم و پیست چگونه خواهند بود
توربو S هم یکجورایی رقیب E-ray هست
من تو یک درگ مت واتسون دیدم که تایم ۱۰.۱
رو زد روی آسفالت ساده
و E-ray هم تو درگ با F8 و هوراکان ،۱۰.۴ رو زد رو آسفالت ساده
سوشیانت
۱ خرداد ۱۴۰۲شا هم هر وقت ماشینی داشتین که بتونه به شتاب زیر ۲ برسه اون وقت بیاین کامنت بدین
فرشاد
۳ خرداد ۱۴۰۲و کسی که تعریفی از اسفالت درگ ندارد
JDM سابق
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲این کانال از هر لحاظ صد هیچ کار واو و تراتل هاوس رو میزنه
سیستم brake by wire کوروت داره کار دستش میده هر چنده خوده برمبو گفته این سیستم E boost هست و فرق داره، سره پیچ ها یخورده به ضررش تموم شد
ساسپنشن کوروت ادجاستیبل هست داره چوب سواری نرمش تو شهر رو میخوره داون فورسش کمتری بخاطر باله کوچیکتر داره. صد در صدش واسه پیست طراحی نشده لذت رانندگی شهری هم جزو اولویت ها بوده و علنا تو کلیپ اشاره شد ساسپنشن یخورده جست وخیز داره.
بی ام و هم خوب بود و لاستیک شهری پایلوت 4s روش بود که گریپ رو کم میکرد تجهیزات آیرودینامیکی زیادی نداشت ولی پورشه از لحاظ تجهیزات آیرودینامیکی و محوریت پیست کاملاً متمرکز بود
R@min
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲این سیستم ترمز بزودی رو همه ی سوپراسپرت های آینده نصب میشه و اتفاقا کاملا نقطه قوته.
JDM سابق
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نقطه قوته ولی هنوز ضعف داره
محمد ب
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بهترین خودرو شورولت هست بدون تردید مشخصات ، توانمندیها و از همه مهمتر قیمت واقعا بی رقیت هست این هیولای آمریکایی
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه با اختلاف قدرت و گشتاور بسیار زیاد کوروت رو به خاک و خون کشید 🇩🇪🇩🇪
(Ali(chevynova
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲دیروز چرا کامنتی ازت تو شاسی بلندهای المانی که مشتری ندارن ندیدم؟؟؟
Alan.r
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اولا که تو خود مقاله به نکات مثبت اون شاسی بلندها من جمله لوکس بودن قدرت و کارایی بالا و….. اشاره شد و تنها نقطه ضعفشون رو استهلاک قید کردن
دوما هر شرکتی محصولات ناموفق داره
سوما آمریکا از نظر شرکت ها و ماشین های ناموفق پرچمداره مثل شرکت های اولدزموبیل ، AMC ،DMC، نش ، لاسال ، دسوتو ، ساترن ، پیرسارو و ……
باز هم بگم؟؟
ARMAN سابق
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲تمام اون برندهای معرکه آمریکایی ورشکست شدن و همشون حداقل یه چیز نوآورانه داشتن.
اطلاعات نداری برا چی الکی حرف میزنی؟؟
ARMAN سابق
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲۰/۶ ثانیه ام دیگه شد خاک و خون؟؟؟
با صد هزار دلار اختلاف قیمت؟؟؟
به نظرم اگه پورشه کوروتو نمیزد یه ذره باید شک میکرد با این قیمتش
فرشاد
۱ خرداد ۱۴۰۲تو نگران نباش چون همیشه میزنه
بعدشم تو پیست همیشه جنگ و پیروزی سر همین دهم ثانیه هاس
میخواستی ده دیقه عقب بیوفته؟
MP
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اصن با این یارو و برنامه اش ارتباط نمیگیرم!!!
Tesla
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲از من چرا انقدر میترسین ! 😂😂😂 ، الان این رقابت دقیقا چه ربطی به پلد داره ، اگه اینطوریه : پلد با اختلاف ۶ یا ۷ اتوبوس پورشه جون رو توی درگ محو میکنه و از نظر تاپ اسپید هم میتونه ۳۳۰ تا با track package بره ( یعنی از gt3rs که یه سوپرکار ۲۵۰ هزار دلاری هست ۱۰ کیلومتر سریعتر ) ، اگر هم بحث پیست : تا اواخر همین امسال اولین نسخه های رودستر وارد پیست هایی مثل نورنبرگ یا همین ویلو اسپرینگ میشه و اقدام به شکستن رکورد ها یکی پس از دیگری میکنه ( و اون موقع هست که دیگه فسیل فن برای همیشه به سکوت فرو میره چون دیگه هیچی برای گفتن جلوی تسلا کبیر نداره ) 🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر پیست طولانی و سرعت بالا برن بدون شک کوروت برنده میشه این پیستهای کوچیک خوراک ماشینهای با دانفورس خیلی زیاده.البته شورولت اگر بخواد فقط یک باله بزرگتر اضافه کنه اینجا هم ورق بر میگرده.نکته دیگه قیمت عجیب و پرت 911 هست والا یک عمره همین ترکیب رو داره عرضه میکنه یعنی نباید قیمتش کمتر میشد
Amir
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کدوم خودور سازی رو دیدی وقتی نسل جدیدو معرفی میکنه قیمت بیاره پایین منطقتو از سر کوچه میاری؟؟؟
Tesla
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲درست میگی داش ، مطمئنم توی نورنبرگ : zo6 به راحتی gt3rs رو شکست میده 🇺🇸🇺🇸💪💪💪
Royal Driver
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲بشین تا شکست بده
فرشاد
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اونجا اینجا نیس از ادعای خود بکاهید
دیمن
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲با توجه به قیمت واختلاف ناچیز با پورشه انتخاب من کوروت
mahdi911turbos
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲اونایی که میگن اختلاف تایمشون با توجه به اختلاف قیمتشون زیاد نیست
توجه داشته باشن ۶ دهم ثانیه اختلاف توی ۲۳ ثانیه هست اگه یه پیست بزرگ تر بود اختلاف هم چندین ثانیه میشد که خیلی زیاده
حسن
۱ خرداد ۱۴۰۲وقتی مسیر بیشتر میشه بستگی داره که افزایش مسافت به چه طریقی بوجود امده (هر مسافتی از نظر استاندارد یک حد معینی داره) اگه ده تا پیچ اضاف بشه بله شما درست میگی اما اگه دو کیلومتر خط مستقیم اضاف بشه نه و اختلاف کمتر میشه خودروی سنگین تر در خط مستقیم ضعف خودش در پیچ را پوشش میده اصلا گفتن این حرف منطقی نیست و نمیشه حساب کردهمینطور نمیشه گفت اگه کوروت بال عقب بزرگتری داشت اختلاف کمتر میشد باید هر اتفاقی را وقتی افتاد تحلیل کرد
مازیار
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲شما سه تا امریکایی فن نما دقیقا کاری کردین که آدم با شنیدن کلمه امریکا دلش میخواد بالا بیاره، حیف اسم بزرگ امریکا که شما گند زدین بهش
با کلکسیونی از بیسوادی و گستاخی و مزاحمت
خجالت بکشید دیگه اه
Elmiraj
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲کوروت فوقالعاده بود
دو ماشین نسبت وزن بر قدرت دقیقاً یسکانی دارن…
( برای هر دو ۲.۶ کیلوگرم بر اسب بخار )
با این حال کوروت با وجود داون فورس کمتر و قیمت بسیار ارزانتر تنها ۰/۶ ثانیه کند تر بود…!!!
جدا از این که کوروت در مسابقه درگ با اختلاف سریعتره و در استفاده روزانه هم یک گرند تور ارزشمنده با کلی آپشن های کاربردی…
((کوروت قطعا ارزشمند ترین سوپر اسپرت حال حاضره و ساخت همچین شاهکاری فقط از پس GM بر اومده ))
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۲همیشه همینطور آمار میدی المیراژ؟
چهار تا عدد جلوی چشمه و ماشین حساب زیر دست نمیگی شاید یکی امتحان کنه؟
اگه پورشه با قدرت به وزن کوروت عملکردی مشابهش داشته باشه همه مهندساش باید برن ماکت کوروت بفروشن
Amir Machine
۱ خرداد ۱۴۰۲همه چیز فقط به نسبت قدرت به وزن مربوط نمیشه دوست من
پکیج آیرودینامیکی GT3 RS بشدت تهاجمیه و اون بال بزرگ عقب داون فورس خیلی زیادی تولید میکنه، قطعات آیرودینامیکی کوروت خیلی خیلی سادهتره و نصف پورشه هم داون فورس تولید نمیکنه
موضوع بعدی هم سیستم تعلیقه که تو پورشه بشدت سفت و برای پیست تنظیم شده که تو رانندگیهای شهری اذیت کننده خواهد بود اما تعلیق کوروت طبق گفته همه بررسیها برای روزمره هم عالیه
مازیار
۱ خرداد ۱۴۰۲همه حرفاتون درست جناب امیر
اما من به یه موضوع خیلی مشخص اشاره کردم
بله دنیای این دو اتومبیل خیلی متفاوت هست و هردو بشدت قابل تحسین و احترام
حسن
۱ خرداد ۱۴۰۲وجدانا نمیدونم چرا بحث میکنید
چرا نمیتونیم هر چیزی را در جایگاه خودش بپذیریم هر سه تا عالی بودن این دوئل برنده نداره. داره میگه دنیای خودرو داره به حد نهایی بلوغ خودش میرسه
پورشه بهتر تایم زد چون سبکتر بود و پکیج مخصوص پیست داشت باید بهتر تایم میزد
پورشه در GT3 RS از فیبر کربن تقویتشده در قسمتهای مختلفی استفاده کرده تا وزن خودرو کاهش یابد به خاطر همین قیمتش بالاتر رفته البته این قیمت هم خیلی زیاده
سیاست شورولت و جی ام فرق داره . بخواد وزن کم کنه و فیبر کربن استفاده کنه قیمت میره بالا در حالی که شعار جی ام دسترسی برای همه است
ب ام و به عنوان یک خودروی موتور جلو دف عقب به نظر من در برابر این دو رقیب فراتر از حد تصور کار کرد هر چند قیمتش معقولانه نیست.
لذت ببرید
R
۱ خرداد ۱۴۰۲تو عمرت یه بار حرف معقولانه بزنی همینه
BMW
۱ خرداد ۱۴۰۲خدایی رخ جلو بی ام و یه لحظه با اون چراغ ها مخفوف شده بود ترسناک شده برای همین انتخاب من بی ام و هست درسته که قیمتش یه خورده غیر منطقی با کوروت
ولی خوب دل من رفت برای بی ام و