از زمان اعلام خرید آلپینا توسط بی ام و بسیاری از افراد به فکر افتادهاند که جایگاه آلپینا در گروه بی ام و کجا خواهد بود. بخش M باواریا بازوی پرفورمنس را در اختیار دارد و سؤال مهم این است که آلپینا در کجای معادله قرار میگیرد؟ مجله استرالیایی ویچ کار اخیراً مقالهای دراینباره منتشر کرده است و میگوید آلپینا در جایگاهی بین محصولات سطح بالای باواریا و نسخههای پایه از محصولات رولزرویس قرار خواهد گرفت. به عبارت دیگر، آلپینایی که در سال ۱۹۶۵ تأسیس و در سال ۱۹۷۸ به یک خودروساز تبدیل شده است احتمالاً بالاتر از بی ام و سری ۷ قرار خواهد گرفت.
درعینحال محصولات این شرکت همپوشانی با رولزرویس گوست نخواهند داشت. اگر به قیمت پایه این خودروها نگاه کنید شاهد فاصله قابلتوجهی خواهید بود. بهای M760i از ۱۵۷۸۰۰ دلار شروع میشود اما این خودرو بازنشسته شده است و دیگر خبری از نیروگاه ۱۲ سیلندر نیست. در مقابل باید گفت گوست بیش از دو برابر سری ۷ قیمت دارد و در کلاسی کاملاً متفاوت بازی میکند. بی ام و X7 M50i نیز با قیمت ۱۰۰ هزار دلاری عرضه میشود درحالیکه رولزرویس کولینان سه برابر این خودرو قیمت دارد. بازهم باید گفت هیچ همپوشانیای بین این مدلها و طیف مشتریان آنها وجود ندارد. همچنین شایعاتی درباره تبدیل سری ۴ و ۸ به سری ۶ در سال ۲۰۲۶ شنیده میشود و درصورتیکه این خودرو تولید شود قطعاً ارزانتر از رولزرویس اسپکتر الکتریکی جدید خواهد بود.
محصول جدید آلپینا هم که فعلاً تولیدش بر اساس سری ۶ یاد شده تائید نشده است هیچ رقیبی برای رولزرویس نخواهد بود. رولزرویس تا سال ۲۰۳۰ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد و مینی نیز همین روند را اندکی بعد دنبال خواهد کرد. البته بی ام و یا آلپینا به این زودیها از پیشرانههای درونسوز دست نخواهند کشید. این امر فرصت تولید محصولات گرانتر با پیشرانههای درونسوز اما بدون نشان بی ام و را فراهم میکند. همه اینها فعلاً در حد گمانهزنی هستند اما در نظر داشته باشید پیشرانههای درونسوز جدید قبلاً برای رعایت استانداردهای یورو ۷ توسعه یافتهاند. همچنین مدیرعامل آلپینا سال پیش گفت مشتریان علاقه زیادی به خودروهای الکتریکی ندارند.
باید منتظر ماند و دید بی ام و چه چیزی برای آلپینا در نظر گرفته است. باید دانست این کمپانی سطح فعالیت محدودی دارد و در سال ۲۰۲۱ حدود ۲ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. تعداد کارمندان آلپینا فقط ۳۰۰ نفر است. تغییر و تحولات مربوط به خرید این برند توسط بی ام و باعث میشود برخی کارکنان آلپینا به داخل گروه بی ام و منتقل شوند یا اینکه در زنجیره تأمین و دیگر شرکتها مشغول به کار شوند.
ممد ژانگولر
۱۹ فروردین ۱۴۰۱تمام گردن کلفتای ایالت باوریا عاشق این ورژن هستن
و جالب اینجاست بیشتر فروش این مدل تو خود آلمان الخصوص باواریاست
از اون جالب تر تو طهرون خودمون چندین دستگاه وجود داره
Scuderia Ferrari
۱۹ فروردین ۱۴۰۱شکوه BMW رو میشه در زیر مجموعه هاش دید
آلپینا ، RR و مینی هر کدومشون اسامی بزرگی دارن
آلپینا جایگاه ویژه ای در گروه BMW خواهد داشت و امیدوارم انحصاری بودن خودشو حفظ کنه
Jdm باز
۱۹ فروردین ۱۴۰۱هیکاش الپینا برای بی ام و، مثل میباخ برای بنز باشه
خیلی خیلی خاص و با پرستیژ
Khosrow
۱۹ فروردین ۱۴۰۱بیمر رو ام بیشتر کار میکرد بهتر بود تا اینو اضافه کنه ..