سم کارلیجن بار دیگر سه سدان سریع را برای مسابقهٔ درگ گرد هم جمع کرده است. در این ویدئو، دوج چارجر با پیشرانهٔ V8 پوشراد به مصاف دو سدان باواریایی یعنی بامو M3 کامپتیشن نسل قبلی و M340i xDrive نسل کنونی میرود.
هرچند M3 حاضر در این رقابت از نسل قبلی است اما چارجر قدیمیترین عضو این گروه محسوب میشود زیرا پیشینهٔ هم پلتفرم متعلق به دوران دایملر و هم موتور V8 آن به سالها پیش بازمیگردد. بااینحال، پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری دوج با ۴۸۵ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور، هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ZF هم خیلی خوب دندهها را تعویض میکند. البته دوج به میزان قابلتوجهی از سدانهای آلمانی سنگینتر بوده و نزدیک به ۳۲۰ کیلوگرم وزن بیشتری نسبت به M3 دارد.
M3 نسل قبلی از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر توئین توربو استفاده میکند که در نسخهٔ کامپتیشن ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. M3 با وزن ۱۶۲۲ کیلوگرم سبکترین خودروی این درگ محسوب میشود. در آخر هم به M340i میرسیم که آنهم از یک موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی استفاده میکند اما این پیشرانه از نوع تک توربو بوده و تنها ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این خودرو همچنین با وزن ۱۸۰۰ کیلوگرم، از M3 سنگینتر است اما در عوض از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد که در درگ از حالت سکون بسیار کمککننده خواهد بود.
در این ویدئو ابتدا دو مسابقهٔ رولینگ از سرعتهای ۵۰ و ۷۰ کیلومتر بر ساعت برگزار میشود و سپس نوبت به سه مسابقهٔ درگ میرسد. آیا M3 به لطف قدرت بالا و وزن سبک پیروز این مسابقات خواهد شد یا دوج با نیروگاه V8 قدرتمند خود آلمانیها را مغلوب خواهد کرد؟ M340i با کمترین قدرت شانسی خواهد داشت؟ پاسخ این سؤالات را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
دوج چارجر ۳۹۲ | بامو M3 کامپتیشن | بامو M340i xDrive | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار | ۴۵۰ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۶۴۵ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۹۴۰ کیلوگرم | ۱۶۲۲ کیلوگرم | ۱۸۰۰ کیلوگرم |
Reza Waffen SS
۲۴ خرداد ۱۴۰۲بی چون و چرا انتخابم M3 کامپتیشن 👌
ممد ژانگولر
۲۴ خرداد ۱۴۰۲۱۰ دقیقه فیلم صحبت بود دو دقیقش مسابقه
blackwing
۲۴ خرداد ۱۴۰۲I’ll take the 6.4L Hemi Dodge
امید
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خودروهای آمریکایی با این همه حجم موتور و اسب بخار چرا همیشه بازنده هستن؟؟!!
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲کمی تحقیق کنید پر شتاب ترین و بهترین ماشین در درگ ماشین ساخت دوج آمریکاست مدل میان رده اصلا معیار درستی نیست
بی خیال اسم 2
۲۴ خرداد ۱۴۰۲نه بابا ؟!
Camaro ZL1 427
۲۴ خرداد ۱۴۰۲به دلیل اینکه نمیتونن درست و حسابی از قدرتشون استفاده کنن در نسخه های دف عقب
و ببیشترشون سنگین هستند
و لطفا به کوروت هم توجه کنید چون با بیشتر اینا فرق داره
و یک سروگردن بالاتره
blackwing
۲۴ خرداد ۱۴۰۲کوروت یکی از بهترین لانچ کنترلهای بازار رو داره و یکی از بهترین شتابگیریها رو بین دیفرانسیل عقب ها داره ، داستان نسل هشتم کوروت کاملاً جدا از بقیه امریکاییاست
مازیار
۲۴ خرداد ۱۴۰۲دقیقا داستان کوروت هشت جدا از همه هست و با اطمینان میشه گفت هیچ مدلی پرفورمنس و روزمرگی رو اینطور تلفیق نکرده
Camaro ZL1 427
۲۴ خرداد ۱۴۰۲البته منظورم این نبود که کوروت رو با یک سدان مقایسه کنیم
خواستم یک مثال از خودروهای آمریکایی بزنم که از قدرتش خوب استفاده میکنه و کشش خوبی داره
Sepehr
۲۴ خرداد ۱۴۰۲اخه کورت رده سوپر اسپرت هست ، ولی واقعا لانچ خوبی داره با اینکه فن آلمانی ها هستم اما لانچ خیلی خوبی داره
ARMAN سابق
۲۴ خرداد ۱۴۰۲به دلیل اینکه مدلای آمریکایی هدفشون نهایت لذته نه نهایت بازدهی ( اگه دوستان آلمان فن حمله ور نشن)
و اگر نه برا آمریکا کاری نداره یه مدل با نهایت بازدهی بزنه مثل همین کوروت C8 ولی فلسفش از بین رفته و اصالتشو حفظ نکرده
امیرمحمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۲دقیقا
نویدی
۲۴ خرداد ۱۴۰۲خودروسازهای آمریکایی حق دارن از برقی شدن ماشینا خوشحال باشن😉
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ولی متاسفانه خودروساز های آلمانی حق دارن هم از برقی بودن و هم از برقی نبودن ناراحت باشن چون تو بالا رده ها حرفی برای گفتن ندارن
هومان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ببخشیدا ولی آمریکایی ها نهایت توانست کروته هشته که اونم ام هشت و ام پنج سی اس میگیرنش
امیرمحمد
۱۰ تیر ۱۴۰۲اصلا کاری با درگ ندارم
ولی تو پیست هم بی ام و ها میبرن؟
Camaro ZL1 427
۲۴ خرداد ۱۴۰۲فقط برای اینکه شتاب داشته باشن؟
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲پلتفرم حال حاضر دوج LD نام داره که سال ۲۰۱۱ توسط خود کرایسلر بوجود اومده اون پلتفرم LX هست که دورانش بر میگرده به زمانی که دایملر و کرایسلر باهم متحد بودن و قطعاتشون مشترک بود از لحاظ موتوری هم با اینکه همی خیلی قدیمیه اما تونسته از این موتور ۱۰۲۵ اسب قدرت بگیره و صفرتاصد ۱.۶۶ که هیچکدوم از آلمانی ها بهش نمیرسن که این یعنی مهندسی دوج واقعا فوق العاده هست
Camaro ZL1 427
۲۴ خرداد ۱۴۰۲چلنجر دیمن ۱۷۰ همیشه این شتاب رو نداره
نه میشه انقدر از شتابش مطمئن بود تا یتونه از همه سریع تر باشه چون لازم به شرایط خاصی داره
نه اینکه کلا این خودرو و شتابش رو نادیده بگیریم
فرشاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ژرمنا t80و 6000اسب رو طراحی کردن درسته یدونه س ولی بازم دست ژرمناس
پس تو لطفا نظر نده
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ماشینی که آزمایشیه بدر نمیخوره پس تعصب نداشته باش
بی خیال اسم 2
۲۴ خرداد ۱۴۰۲آها چون ماله آمریکا نیست به درد نمی خوره
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲تا الان من هر چی مشخصات از ماشین گفتم ماشین هایی بودن که تولید شدن البته از آدم های متعصب بعید نیست که ماشینی که تولید نشده رو با ماشین تولید شده مقایسه کنن
Sepehr
۲۴ خرداد ۱۴۰۲دلم میخواد ببینم موتور افسانه ای F1 ک توسط بی ام و ساخته شد اگه رو مدل های حال حاظر بی ام و بزارن با ی توربو تاکید میکنم ی توربو عاقبت دوج و صفر تا صد 1.66 ثانیه ک معلوم نیست واقعیه یا نه چی میشه
اخه نمیفهمم چرا طرفدارای آمریکایی چشمشون رو رو همچی میبندن ی عمر مهندسی خودرو یک دنیا دست آلمانی هاست.
سوشیانت
۲۴ خرداد ۱۴۰۲آهان چطور اعداد آلمانی ها واقعیه ولی آمریکایی ها فیک😂 همینه میگم که آلمان تکنولوژی نداره و شما ها هم از اونجایی که با این کامنت هاتون نشون دادین متعصبین آلمان رو بیش از حد گنده کردین آمریکا همیشه حرف اول رو تو صنعت خودرو میزده و میزنه
هومان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲هه جوک خوبی بود داداش آخه آمریکا اصلا نمیتونه تکنولوژی رو درست بنویسه بعد تو میگی تکنولوژی داره؟؟تازه آمریکا دوم هم نیست چون دوم مال ژاپنی هاست اولم که از ابتدا تا ابد مال آلمانی هاست.شما آمریکایی بابا دلتونو به چی خوش میکنین واقعا😂😂
حسین
۲۴ خرداد ۱۴۰۲دوج بخاطر وزن بالاش باخت
حتی با اینکه از لحاظ قدرت از بقیه سر تر بود
پس نتیجه میگیریم همه چیز قدرت نیست
BMW
۲۴ خرداد ۱۴۰۲انتخاب من m3 هست رنگ زرده اصلا طراحی قبلی چی میگه چقدر زیباست اصلا
مهرداد
۲۴ خرداد ۱۴۰۲بازم مثله همیشه آلمان برنده میشه🇩🇪
حسین
۲۵ خرداد ۱۴۰۲نسل قبل رو حاضرم تا ۳۰ سال آینده هم
بپذیرم
چقدر طراحی خالص
نمیشه از دنیای دیجیتال کمی عقب نشینی کرد
و تعادل ایجاد کنیم ؟
بنظرم خیلی جالب نیست
از واقعیت ها دور بشیم و وارد دنیای خیالانگیز بشیم
کی مدیریت میکنه این وضعیت رو
Ali
۲۸ خرداد ۱۴۰۲هامون ببین نمی خوام ناامیدت کنم داداش ولی در مورد صنعت خودرو سازی باید بدونی خودرو های که الان داری می بینی همشون حاصل تحقیق و تکنولوژی آمریکاست ، من نمیگم آلمان تکنولوژی نداره نه اصلا این طور نیست هرچی هم که باشه هم اولا کشور غربی هست و دوما سومین کشور صنعتی جهانه ، ولی این رو بدون اگه آمریکا نمی بود الان خودرو ها این طور نبودن به طور مثال ۱.ساخت اولین کارخانه ی خودروسازی جهان ، ۲.ساخت اولین پیشرانه های ۱۲ سیلندر و ۱۶ سیلندر جهان ، ۳.اختراع اولین کروز کنترل جهان ، ۴. اختراع اولین جعبه دنده ی اتوماتیک و… .
یا ساخت اولین خودرو جهان با سوخت اتمی ، ساخت اولین خودرو هیدروژنی جهان .
بله من قبول دارم که خودروسازی آمریکا افول کرده ولی هنوز از ژاپن خیلی قوی هست و با آلمان هم رقابت می کنن چون هردو تو یک بخش خودرو سازی رهبر جهان هستن .
و در بقیه ی صنعت هم که دیگه آمریکا رهبر دنیاست .
دیمن
۱۷ تیر ۱۴۰۲ماشین آمریکایی تلفیقی از قدرت، سرعت وایمنی وراحتی، یک پکیج کامل برای رانندگی لذت بخش