آیا دوج چلنجر سوپر استوک که با ۸۰۷ اسب بخار قدرت روی درگ تمرکز دارد در ۴۰۰ متر حریف بامو M3 تورینگ خواهد شد؟
دوج بیش از سه سال پیش، نسخهٔ جدیدی از چلنجر را با نام سوپر استوک معرفی کرد. این نسخهای مخصوص درگ با ویژگیهایی مثل لاستیکهای چسبندهٔ رادیال، تنظیم منحصربهفرد کمکفنرهای تطبیقی و سیستم رزرو گشتاور است که در اصل همتای ضعیفتر و در دسترستر مدل تولید محدود دیمن محسوب میشود. زیر کاپوت سوپر استوک همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ قرار گرفته که با ۸۰۷ اسب بخار قدرت (۸۲۰ اسب بخار به واحد PS یا متریک)، تنها ۱۰ اسب بخار از هلکت ردآی قویتر است. دوج تایم درگ این مدل را ۱۰.۵ ثانیه اعلام کرده است.
حال برای اینکه ببینیم سوپر استوک چقدر در ۴۰۰ متر سریع و توانمند است، کارواو آن را در برابر رقیبی بسیار سریع از آلمان بنام بامو M3 تورینگ قرار داده است. این ماشین به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو مجهز است که با ۵۱۰ اسب بخار قدرت، بسیار از رقیب آمریکایی ضعیفتر است اما از سوی دیگر، وزن کمتری داشته و مهمتر از آن، به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است که در لانچ اولیه بسیار مفید خواهد بود. در این رقابت، کراساوور الکتریکی اسمارت برابوس هم حضور دارد که هرچند هیچ سنخیتی با دو خودروی دیگر نخواهد داشت ولی میتواند درگ را جذابتر کند. این کراساوور کوچک به دو موتور الکتریکی با ۴۲۸ اسب بخار قدرت مجهز است.
در ابتدا برای مسابقه بامو در حالت محرک عقب قرار میگیرد تا برتری چهارچرخ محرک آن از بین رفته و با دوج هماهنگ شود. در درگ اول، چلنجر که ابتدا عقب میافتد، نهایتاً با اختلافی بسیار جزئی نسبت به اسمارت پیروز میشود و M3 که لانچ خوبی ندارد، آخر از همه به خط پایان میرسد. در دو درگ بعدی اما لانچ بامو بسیار بهتر شده و حالا با اختلافی جزئی دو رقیب خود را مغلوب میکند. در درگ چهارم وقتی استیشن آلمانی در حالت چهارچرخ محرک قرار میگیرد، بسیار سریعتر شده و حالا چلنجر حتی نمیتواند به آن نزدیک شود. M3 که در حالت محرک عقب زمان ۱۱.۹ ثانیه را در ۴۰۰ متر ثبت کرده بود، حالا پس از ۱۱.۳ ثانیه به خط پایان میرسد درحالیکه سوپر استوک و اسمارت این کار را در ۱۲.۱ ثانیه انجام میدهند.
سپس نوبت به مسابقات رولینگ میرسد و دوج که حالا با مشکل لانچ ضعیف درگیر نیست، در تمام مسابقهها پیروز میشود و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم کمکی به M3 نمیکند. در آخر هم آزمایش ترمز را داریم که نتیجهٔ عجیبی دارد زیرا چلنجر با وجودی که سنگینترین عضو گروه بهحساب میآید اما زودتر از همه متوقف میشود.
مشخصات فنی
چلنجر سوپر استوک | بامو M3 کامپتیشن | اسمارت برابوس | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ | ۳ لیتری I6 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۸۲۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار | ۴۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۹۶۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر | ۵۸۴ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | عقب | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۰۱۴ کیلوگرم | ۱۸۶۵ کیلوگرم | ۱۹۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۱۹,۹۵۰ پوند | ۸۶,۵۷۰ پوند | ۴۳,۴۵۰ پوند |
🤡
۲۷ آبان ۱۴۰۲این بی ام و که با ۲ سیلندر و چند حجم و چند اسب بخار کمتر برنده میشه حیف نیست برقی بشه
محمدهادی
۲۹ آبان ۱۴۰۲واتسون فقط محو این لانچ و پرش پلنگ گونه ی BMW موند،که باعث اصلی پیروزی دردناک بی ام و بر ۸۰۰ اسب امریکایی بود👏🔥🔥🔥
نووووش جووون بیمر بازا
امیرمحمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲دو دف بودنش تأثیر خیلی خیلی زیادی داره
امیرمحمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲بی ام و دو دیفرانسیله
مطمئن باش تأثیر زیادی داره
فقط انگلستان
۲۷ آبان ۱۴۰۲خودرو گنده الکی فقط خودرو آمریکایی
با صد جور تیونینگ به زور در حد خودرو اروپایی شتاب ثانویه دارن و در پیست هم در قعر
.
یه چلنجر یه موستانگ یه کامارو یه کوروت و تمام
.
کل خودروهای اسپورت آمریکا همینه
.
یه بی ام وm2کوپه یه بی ام و m4 یه بی ام و m8کوپه و یه بی ام و z5 براشون کافیه
دیگه بنز و آئودی و پورشه هم هیچی جالبه بعضیا هنوز آمریکا رو رقیب آلمان میدونن.
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲برای یادآوری باید بگم که تسلا مدل s plaid هم آمریکایی هست ولی تو درگ همه اروپایی های مدعی که بالای ۱۰۰۰ اسب قدرت هم دارن شکست میده یا همه مدل های مکلارن رو از ۵۷۰ گرفته تا speedtail تو خط مستقیم نابود میکنه ! حالا تو هی بگو نه الکتریکی هست ولی مهم نیست چون کند بودن به همه آمریکایی ها نسبت دادی
ALI.S
۲۸ آبان ۱۴۰۲از اون دسته از عزیزانی که بوگاتی شیرون سوپر اسپرت رو ماشین بالای ۱۰۰۰اسب نمیدونم.😔😂
Amir911
۲۸ آبان ۱۴۰۲تو الان الکتریکی با بنزینی رو مقایسه کردی؟خدا زده الکتریکی فنو من حرفی ندارم … منتظر نسخه جدید تایکان باش … میگم تایکان نمیگم اون هایپر کار الکتریکی ک پورشه داره روش کار میکنه اون بیاد ک ایلان ماسکم باید بپره تو کاپوت رکاب بزنه
مهران
۲۷ آبان ۱۴۰۲منم هم نظرتم داداش خودرو آمریکایی بیشتر برای دود کردن لاستیک خوبه و دور دور اونم فقط تو خیابونای آمریکا…
اما این وسط یه شیطونی ریزم کردیا😉
Heavy-Duty
۲۷ آبان ۱۴۰۲کدوم بی ام و ای حریف کوروت میشه اصلا این مدل های که گفتید چه ربطی به کوروت دارن ؟؟؟؟
احساس میکنم تعدادی از دوستان با فن های تعصبی آمریکا در لج و لجبازی افتادند و دارند شبیه اونا نظر میدن البته از نظر من حق هم دارند بالاخره کسی دوست نداره همیشه یک عده بیان و برند خودرویی مورد علاقشون رو هی مسخره کنن و غیر منطقی صحبت کنن.
MOHAMMAD
۶ دی ۱۴۰۲کروت c8 رو یه x5 راحت میزنش نیازی به m5 و بقیه نسخه ها نیست😂
ARMAN سابق
۲۷ آبان ۱۴۰۲اگه همین چلنجر دو دف بود که M3 یا هر ماشین اسپورت همین سطحی نقطه شده بودن.
آمریکا دو دف معمولا نمیزنه چون سبکش کلا یه چیز دیگرس و هدف نهایت لذت رانندگیه نه نهایت پرفورمنس و سرعت و….
فک کردی آمریکا نمیتونه ماشینی بزنه با حد نهایی پرفورمنس و قابل رقابت با آلمانیا؟
چرا می تونه ولی این کارو نمیکنه چون با فلسفه ماشین آمریکایی تناقض داره و نظر من همین تفاوت سبکا دنیای ماشین رو قشنگ کرده.
فقط انگلستان
۲۷ آبان ۱۴۰۲مگه پورشه و بنز کشکن که کامارو و موستانگ نهایت لذت رانندگی باشن.
ARMAN سابق
۲۷ آبان ۱۴۰۲مگه من گفتم بنز و پورشه لذت رانندگی ندارن؟؟
من گفتم اونا تو سبک خودشون ته لذت رانندگی هدفشونه نه ته پرفورمنس
کلا از نظراتت معلومه بچه سالی با افکار بچگانه بیش نیستی. هنوزم تفسیر درست مطالب رو بلد نیستی
دیمن
۲۷ آبان ۱۴۰۲ابهت وتیپ ماشین آمریکایی بی رقیبه
HFball
۲۷ آبان ۱۴۰۲واقعا ابحت پورشه و اروپایی هارو میزاری پای آمریکایی ها؟
اره درسته که توی پیست بهترن ولی کروت هم آمریکاییه که قویترین ماشین تنفس طبیعی رو داره و رکورد پورشه رو هم زد و دیمن 170 هم رکورد همه رو توی صفر تا صد زد و یه تواتارا هم زد که توی پرسرعت ترین ها حرفای زیادی برای گفتن داشت و اینکه قوی تر و سریعتر از بوگاتی شیرونی بود که دو برابرش تعداد سیلندر داره
واقعا تا کی میخواید بگید آمریکایی فلان و بهمانه وقتی که پرحجم بودن و تعداد سیلندر بالای یه اروپایی رو ابحت میدونید ولی یه آمریکایی اینجوری رو بی مصرف میخونید
من نمیگم اروپایی بَده و اینا ولی شمام اروپایی فنای بشدت تعصبی هم نباید بگید آمریکا اینجوریه و اونجوریه چون ملاک ها رو در نظر نمیگیرید
OM.01
۲۷ آبان ۱۴۰۲@فقط انگلستان
دوست گرامی جسارت نشه ولی این سبک کامنتا برای افراد کم تجربه و کم سن هست.
هرماشینی را بهره کاری ساختن!
یه کشوری ماشین با دوام کم استهلاک میسازه که عموما نسخه بیس آپشنی نداره و حتی کیفیت متریال جالبی نداره (تجربه کردم) و خب یه کشوری ماشین زیبا و مد روز و پر آپشن میسازه اما طول عمرش بین 5 الی 6 سال هست.
یه کشور ماشین پهن و موتور حجیم میسازه(آمریکایی)و یه کشور دیگه ماشین های زیبا و بااصالت میسازه(ایتالیا) یه کشوری انتهای مهندسی رو روی خودروهاش پیاده میکنه و سعی میکنه بهترین باشه(آلمانی) و یه کشوری به خاطر سابقه خودروسازیش و محصولات خاصش، پرستیژ داره(انگلستان)
در مجموع همه دارن زحمت میکشن و برای سلایق مختلف ماشین میسازن :)
8 میلیارد انسان هیچکدوم شبیه هم نیستن و هرکسی علاقه ای داره و هرگز نمیشود با شابلن سلیقه خودمان، سلیقه دیگران را بکوبیم.
من خودم عاشق ماشین آمریکایی هستم اللخصوص دهه 50 الی 70 ولی دلیل نمیشه به برندهای دیگه توهین کنم. من خودم زیاد با ژاپنی حال نمیکنم ولی لنسر EVO نسل 9 رو دوست دارم. خیلی با چینی حال نمیکنم و بیشترشون تعطیل هستن اما byd و چانگان کارشون خوبه. در کره هم جنسیس پیشرفتش خوبه و واقعا گزینه جذابی هست. آلمانی هم استهلاکشون بالاس و قیمت بالایی دارن اما مگه میشه از پورشه گذشت!؟ یا مگه میشه طراحی ایتالیایی گذشت؟
خلاصه ده ها مثال اینشکلی میشه زد. تعصب اصلا چیز خوبی نیست ای من فلان برند خوشم میاد و بقیه بدرد نمیخورن. عموم این سبک کامنتا برای افراد کم تجربه و کم سن هست.
هرکی با یه چی حال میکنه. مثلا من با این سبک ماشین ها تقریبا 2 ساله حال میکنم
https://www.motortrend.com/features/modern-meets-traditional-32-ford-deluxe-coupe/
درصورتی که هر کسی میبینه میگه آه این چیه و مسخره میکنه اما خب هیچ چی از سبک نمیدونه و شما هم مسخره کنید بهتون حق میدم. ولی قطعا دلیلی داره که دوستش دارم. در کل سلایق مختلف تو دنیا زیاده و سرناچاری و ادب باید احترام گذاشت.
پ.ن=
https://cdn.dealeraccelerate.com/vanguard/1/16317/989938/1920×1440/1932-ford-roadster-street-rod
میدونی این ماشین چی به من یاد داد؟
این ماشین به من یاد داد ما حتی نمیدونم چرا ماشین دوست داریم! نمیدونیم از چه چیز یه ماشین خوشمون میاد! این ماشین و این سبک از دنیای خودرو(با 70سال قدمت) به من نشون داد اصلا چرا باید یه ماشین رو دوست داشت…
HFball
۲۸ آبان ۱۴۰۲کامنتت جالبه و بودی گند تعصب اروپایی ازش فوران میکنه چون ایتالیایی ها رو زیبا و با اصالت شمردی و آلمانی هارم نهایت مهندسی و بریتانیایی ها رو خاص ولی راجب آمریکایی ها فقط گفتی پهن با موتور حجیم!!! عزیزم بنظر من تو نمیخاد نظر بدی همون حمایت تعصبانت کافیه چون از ماشینای آمریکایی فقط بزرگ بودن سایزشون رو دیدی درصورتیکه اصالت همین دوج های چلنجر خیلی بیشتر از خودروهای اروپایی حفظ شده که هنوز اون زبان طراحیشو حفظ کرده اره آمریکایی فقط پهنه و موتوراش حجیمن چون همه این خصوصیاتی که گفتی رو باهم داره چون بوگاتی وقتی موتورش 16 سیلندر 8 لیتری باشه میشه پادشاه میشه غول ولی آمریکایی باشه میشه پر حجم اره چون وقتی کروت رکورد های پیست پورشه رو میزنه نمیگید کروت پورشه رو خورد ولی بال بال میزنید یه اروپایی رکورد بزنه که خودتونو براش پاره کنید وقتیم آمریکا ونوم جی تی داره نمیبینید وقتی آمریکا فورد با اون تاریخچه و اصالت داره رو نمیبینید فقط به یه مش عروسک اروپایی میگید زیبایی و اثر هنری و درکی از ابحت ندارید حالا منم میتونم تسلا رو به عنوان یه آمریکایی در نظر بگیرم که تمامی رقبای خیلی گرونتره اروپاییش رو توی درگ قورت میده و به بهانه های شماهم که میگید برقیه و فلان اهمیت ندم چون اسمش روشه بهانه
ولی شما از ماشین فقط اسم برند شو میدونید و اگه روی یه تسلای آشغال آرم پورشه یا بی ام و باشه میگید به به و چه چه و… چه مثال هایی که نمیشه زد
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۲جالبه که بعضی ها هم هنوز آلمان رو رقیب آمریکا میدونن! کسی که ریاضیش انقدر ضعیف باشه که ندونه همین بی ام و شتابش دو دهم ثانیه از چلنجر کند تره بهتره کلا راجب خودرو نظر نده، نتیجه درگی که راننده ش مهارت نداشته باشه به هیچ دردی نمیخوره در ضمن بی ام و بهتره یه فکری به حال اون تاپ اسپید مسخره ۳۰۵ کیلومتریش بکنه
کاربر۳
۲۷ آبان ۱۴۰۲سوشیانت جان عذر میخوام ولی خیلی نظرای تعصبی و کور کورانه ای میدی،حرف کاربر انگلیس شاید خیلی درست نباشه ولی اگه بعضی اروپایی فنا اینطور کامنت میزارن به قول یکی از کاربرا فقط بخواطر شما هست که این بحس رو شروع کردید.البته با عرض معذرت🙏🏻
فرشاد
۲۷ آبان ۱۴۰۲سوشیانت تو که خیلی بچه تری🤣
ماشین با این فاصله باخته تو باز گیر تئوری هستی اصن شوماخر همیلتون هرکی رو بزاری پشت این لاستیک و سوخت و مسیر درگش نباشه زیر 10.9نخواهد زد میخوای بفهم میخوای همینجوری نادان ادامه بده
HFball
۲۸ آبان ۱۴۰۲آقا فرشاد خودتو پاره نکن اگه یه تسلا هم بود با همین فاصله ها بی ام و رو میزد 😂
فرشاد
۲۸ آبان ۱۴۰۲تنها راه دررو تون دظلاس
دظلام چون گشتاور انیه را میره تازه اونم ترویو اس با درون سوز بودنش تو لانچ میزنه
هرموقع ماشین درون سوزی داشتین که با توربو اس چارصد متر بره
یا ماشینی داشتین که تو سدان درون سوز باM5CSرا بره
یا ماشینی داشتین که تو تاپ اسپید با BUGATI CHIRON 300+را بره میتونین عرض اندام کنین
مهران
۲۷ آبان ۱۴۰۲تاپ اسپید بی ام و ۳۰۵!!!!!!
عجب…
یعنی روزی که بی ام و سوپر اسپرت بزنه جواب خیییلی حرفارو میده.نمیدونم چرا نمیسازه چون هم سرمایه ی کلانی دار و هم مهندسی.
MOHAMMAD
۶ دی ۱۴۰۲وقتی با همین سدان کل امریکایی هارو جارو میکنه نیازی به ساخت هایپر کار نیست🥹😂
جدا از اینکه امریکایی ها توی پیست نمیتونن یه دور ساده بزنن
ALI.S
۲۸ آبان ۱۴۰۲باز این سوشیانت!
داشتم میومدم پایین، کمکم نگران شدم که این سوشیانت چرا پیام نداد!
اونم برای رقابت یک آمریکایی با اروپایی!
😁😁😂😂
blackwing
۲۷ آبان ۱۴۰۲کاربر فقط انگلیس
دیگه نبینم از این حرفا بزنیا
یه جور کامنت میزاری انگار ۴تا مکلارن زیر پارکینگ خونت پارکه.
رکورد نصف پیستهای امریکا رو فورد GT و کوروت و داج وایپرها زدن ، کامارو ZL1 1LE آبروی بیشتر سوپرکارهای اروپایی رو برد وقتی اومد تو نوربرگ رینگ ۷ دقیقه و ۱۶ ثانیه رکورد ثبت کرد.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۷ آبان ۱۴۰۲جالبه طرفدارهایه انگلیس هم مثل خودم مثلاً خودرو سازیه انگلیس شدن آویزون آلمان.انگلیس مگه ماشین هم داره.میدونم سخته ولی همچنان دیمون صاحب رکورد ۹.۶ هست جونم
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۲فعلا که تو مسافت بالا همین آمریکایی ها میخوره همه رو
مهران
۳۰ آبان ۱۴۰۲شیرون از رو سکو پادشاهی سلام میرسونه…
هومن
۲۸ آبان ۱۴۰۲من متعصب نیستم و به نظرم هر دو کشور عالی خودرو می سازند، اما خودروسازی آمریکا برام قابل احترام تره چون استهلاک خودروهاش کمتره، همه چی پرفورمنس نیست، همونجور که خودروسازی ژاپن رو ازونم بالاتر میدونم. چون احساس میکنم احترام بیشتری برای مصرف کننده یعنی من و شما قائل هستند، همونکاری که بنز تو دهه نود انجام میداد و رو دستش نبود
W.S.71
۲۷ آبان ۱۴۰۲چلنجر باتری و … نداره اما ۲ تن وزنشه . از یه کراس اوور برقی سنگین تره . حالا اگه بخواد برقی یا هیبرید بشه چه شود .
R@min
۲۷ آبان ۱۴۰۲تقریبا 90 درصد پلتفرم و بدنه چلنجر فعلی از فولاد هست که دلیل وزن بالاشم همینه. مدل جدید پلتفرم آلومینیومی داره و اگرم مدل بنزینی ساخته شه با موتور شش سیلندر وزنش تا 1.7 تن میاد پایین ولی مدل برقی قطعا مثل همه محصولات حاضر 2.5 تن یا بیشتر خواهد بود.
𝐀𝐥𝐢
۲۷ آبان ۱۴۰۲آخه اسمارت اون وسط چی میگه؟
Dark Knight
۲۷ آبان ۱۴۰۲این اسمارت کوچولو چقدر خوب راه میرفت ! کسی که این ماشینو میخره باید بره پشت چراغ قرمز ها منتظر کوپه های اسپرت باشه بعد که اومدن به محض سبز شدن چراغ تخه کنه و تو گرد و غبار محشون کنه ( راننده اون سوپر اسپرت ها رو دچار بحران هویتی میکنه ) برای حال گیری خیلی میچسبه چون هیچکس هم باور نمیکنه یه هاچبک کوچولو همچین به جلو شلیک بشه 😈
Mr. gt c
۲۷ آبان ۱۴۰۲یعنی چی واقعا این جنگولک بازی رو با دوج و بی ام و درگ میندازن !!
جای این باطری خورا واقعا بین خودروهای واقعی نیست؛
با این کاراشون فقط دارن به ماشین شارژی ها ارزش میدن وگرنه هممون میدونیم اسم دوتا الکترو موتور و یه باطری ماشین نیست، جنگولک ۳۰یا۳۰ هست.
ابوالفضل
۲۷ آبان ۱۴۰۲فقط دوج
با وزن بیشتر فقط 0.2 ثانیه کندتر از بی ام و بود (قطعا بهترین عملکردش هم نبود مت واتسون12.1 زد در صورتی که کارخونه 10.5 اعلام کرده یعنی انقدر اختلاف)
تو رولینگ و ترمز هم که از خجالتشون در اومد
خود راننده بی ام و آخرش گفت من دوج رو انتخاب میکنم
سوشیانت که میگی رقیب آلمان میدونن
آلمان باید افتخار کنه با امثال دوج رقابت میکنه
Gdm
۲۷ آبان ۱۴۰۲اینکه با۸۰۰ اسب قدرت به زور بتونی از پس تورینگ ها و اس یو وی های برقی اروپایی بر بیای بیشتر دیس محسوب میشه ها
تصور کن ماشین های درست تو این رقابت بود مثلا m8 و 911🗿
HFball
۲۸ آبان ۱۴۰۲همین شما اروپایی فنای تعصبی وقتی بحث بهترین موتور سیکلت ها میشه سریعتر بودن ژاپنی ها رو توی خط مستقیم رو میگید بی فایدست و همه چیز رو میکشید وسط که کند تر بودن اروپایی ها توی خط مستقیم رو انکار کنید ولی وقتی میایم به دنیای خودرو و ماشین ها کاملا منطقتون عوض میشه 🤣
سوشیانت
۲۷ آبان ۱۴۰۲احسنت👌👏
BMW
۲۷ آبان ۱۴۰۲دوج افسانه است لعنتی ولی واقیعت با ابنکه فن بی ام و ام دارم میگم به به
علی یوسفی
۲۷ آبان ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت دیدم اینجا بحثی شده و کل کل بین عزیزان دوستدار آلمان و آمریکا چند تا نکته می نویسم که بهش باور دارم اول اینکه مقایسه بین بهترینها اصلا کار درستی نیست در هر حوزه ای مثلا سعدی بهتره یا حافظ فورد بهتره یا مرسدس جیوجیارو بهتره یا گاندینی نمیشه بین اسطوره ها مقایسه کرد و انتخاب سلیقه ایه دوم اینکه آلمان و آمریکا در شمار سردمداران مهندسی و نوآوری و طراحی در خودروسازی هستن و هر کدوم بر مبنای هویت و فرهنگ خودشون خودرو ساختن و در مسیری متمایز موفق و الگو بودن و هستن و سوم هم اینکه همیشه گفتم اسم و رسم و شهرت و ماندگاری بیدلیل نیست اگه امروز پایتخت یک کشور متخاصم با آمریکا مث کوبا عمده ی شهرتش بخاطر رژه خودروهای آمریکاییه و مرسدس و ب ام و محبوب قلوب مردم جهانه همه نشون میده پرچم آلمان و آمریکا و هر مکتب درستی تا قیامت بالاست.
مازیار
۲۷ آبان ۱۴۰۲قصد جانبداری ندارم فقط شما ۱۵۰ تا وزن بیشتر رو دیدی ۳۰۰ تا قدرت بیشتر رو ندیدی؟
امیرمحمد
۲۴ آذر ۱۴۰۲شما دو دف بودنش رو ندیدی؟
سریعتر نباشه عجیبه