بی ام و M3 G80 در بحث سرعت و شتاب باعث تعجب و سورپرایز میشود چراکه علیرغم سود بردن از پیشرانهای با ۵۰۳ اسب بخار قدرت میتواند در برابر خودروهای قویتر هم عملکرد درخشانی داشته باشد. این خودرو اخیراً در برابر M8 قرار گرفته است.
اگرچه ۵۰۳ اسب بخار قدرت و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با تعویضهای سریع جزو ویژگیهای شاخص M3 هستند اما عملکرد این خودرو بازهم سورپرایز کننده به نظر میرسد. دلیل این امر به دادههایی مربوط میشود که شاید در نگاه اول به خودرویی با حداقل ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر تعلق داشته باشد اما M3 چنین رکوردهایی ثبت میکند. با این تفاسیر اگر بی ام و M3 G80 در برابر M8 که ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتری دارد قرار گیرد اوضاع چگونه خواهد بود؟
در ویدئوی جدید ادموندز خودروی بی ام و M3 G80 نسخه ۵۰ Jahre در برابر M8 کامپتیشن کوپه قرار گرفته است. M8 در روی کاغذ کمی برتری دارد به گونهای که پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی آن ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این خودرو اگرچه حدود ۱۳۶ کیلوگرم سنگینتر از برادر خود است اما قدرت بیشتری نسبت به M3 دارد. در واقع پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M با قدرت ۵۰۳ اسب بخار و گشتاور ۶۵۰ نیوتون متری قافیه را به M8 میبازد. البته هر دو خودرو از گیربکس اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکنند.
تست ادموندز نیز جالب به نظر میرسد. آنها درگ U برگزار میکنند که پارامترهای مختلفی را در بر دارد. دو خودرو ابتدا یک درگ ۴۰۰ متر را برگزار میکنند و سپس با دور زدن دوباره به مسیر آغاز بازمیگردند. در واقع چهار تست مختلف شامل درگ ۴۰۰ متر از سکون، ترمز سنگین، چسبندگی و هندلینگ و نهایتاً رولینگ ۴۰۰ متر در این تست دیده میشود. به همین خاطر میتوانیم قضاوت بهتری درباره عملکرد خودروها داشته باشیم. این تست همچنین دو بار و با تعویض رانندهها انجام میشود تا نتایج دقیقتری کسب شود. نتایج به دست آمده نیز جالب هستند.
در ویدئو پرفورمنس هر دو خودرو بیان میشود. ادموندز دادههای صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت، زمان طی ۴۰۰ متر، چسبندگی جانبی و زمان کامل مسابقه را ارائه میکند بنابراین میتوانیم نقاط قوت و ضعف هر خودرو را بررسی کنیم و بدانیم هریک در چه بخشی از این مسابقه درگ U عملکرد برجستهتری داشته است. شکی وجود ندارد که بی ام و M8 قویتر است اما در واقعیت هم سرعت بالاتری دارد. البته این خودرو وزن بیشتری دارد و همین امر میتواند روی سرعت و ترمز تأثیر منفی بگذارد و به خاطر فاصله بین محوری بیشتر نیز گردش سریع با آن چالشبرانگیزتر خواهد بود. به همین خاطر M3 در چنین زمینههایی برتری نسبی داشته و به همین خاطر نتایج به دست آمده شاید باعث تعجب شما شوند. البته در این مسابقه بازنده مطلقی نداریم و هر دو خودرو پرفورمنس بسیار خوبی دارند و رقابتی فشرده را به نمایش میگذارند. ما نمیدانیم بی ام و چه به خورد اسبهای باواریایی میدهد اما میدانیم که این اسبها واقعاً قوی هستند!
KF
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲M8 خیلی ظاهرش به دلمه ولی هنوز یکی از فانتزیام اینه ک یه M6 GC تو گاراژم باشه، با این وضعیت به گور میره
مجتبی .
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲امیدوارم به ثمر بشینه هم برا شما وهم بقیه ملت.
پیام
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا M3 زشته!!!
فرامرز
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ما نمی دانیم بی ام و چه به خورد اسب های باواریایی می دهد اما می دانیم که این اسب ها واقعا قوی هستند!
پارسا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ما نمیدانیم بی ام و چه به خورد اسبهای باواریایی میدهد اما میدانیم که این اسبها واقعاً قوی هستند!
Siyavash
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اینو میگن یه تست عالی…ولی به نظرم سسر رولینگ رو ۸۰۰متر بود خیلی خیلی عالی میشد …
Tesla
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲از نظر من برنده واقعی m3 بود ، اصلا فکرشو نمیکردم بتونه پا به پای غولی مثل m8 بره ( فراموش نکنید این m8 تونسته : پورشه پانامرا توربو s یا بنتلی کانتیننتال gt اسپید رو شکست بده )
امیررضا
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲دو تا خوب♥️🗿
طراحی M3 تو رنگ سیلور خیلی خوشلعابه.
بینظیرن جفتشون
R
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲M8 با وقاره m3 هم چراغاش خوشگلن ولی جلوپنجرش شبیه سبیلای هیتلره