مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه هشتم، کوپههای کامپکت، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و پورشه ۷۱۸
مجموع آراء: ۱۰۳۲
آراء پورشه: ۷۳۳
آراء آئودی: ۲۹۹
پیروز دوئل: پورشه ۷۱۸ با کسب ۷۱ درصد از کل آراء
نیسان Z
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۲۱
پلتفرم: FM نیسان
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ V6 توئین توربوی روان و قدرتمند، ارائهٔ گیربکس دستی، سواری راحت، طراحی بیرونی رتروی جذاب، قیمت پایۀ ۴۰ هزار دلاری
نقاط منفی: کابین تنگ، احساس مبهم فرمان، وزن سنگینتر از 370Z، استفاده از پلتفرم قدیمی، فقدان دیفرانسیل لغزش محدود در نسخهٔ پایه، متریال داخلی ناامیدکننده
چکیده: نیسان یک Z جدید را برای دوران مدرن ساخته است و آن را با عناصر رتروی فراوانی که ادای احترام کاملی به تاریخچهٔ خودروهای اسپرت این برند محسوب میشود کامل کرده است
بامو سری ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب بسیار سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگی حتی بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلیهای عقب کوچکتر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلیهای ناراحت
چکیده: نسل جدید بیامو سری ۲ کوپه برخی از ویژگیهای مطلوب نسل قبلی خود را از دست داده است اما آن را با پرفورمنس بهتر و ظاهر جسورانهتر جبران میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M240i | نیسان Z پرفورمنس | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توربو | توئین توربو |
ردلاین | ۷,۰۰۰ rpm | ۷,۰۰۰ rpm |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۷۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۴.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۳ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۶ متر | ۵۰.۶ متر |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۰.۹۳ جی |
وزن | ۱۷۵۳ کیلوگرم | ۱۵۹۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۵۷ به ۴۳ جلو/عقب |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۴۰ میلیمتر | ۲,۵۵۰ میلیمتر |
طول | ۴,۵۵۷ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۶۲ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۲۰۰ لیتر |
قیمت | ۵۰,۸۹۵ دلار | ۵۱,۰۱۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
T
۲ شهریور ۱۴۰۱نیسان خیلی زیباست
فورد
۲ شهریور ۱۴۰۱از نیسان z توقع بیشتری داشتیم حداقل تو بحث فنی
Carbonado Aventador
۲ شهریور ۱۴۰۱ماشینای ژاپنی مثل امتحان های جزوه باز میمونه…
.
مالک میتونه بسته به نیاز و برداشت خودش از ماشینی که مبخواد ؛ بره برای مثبت هزار اسب بخار قدرت…
ولی بی ام و چی؟
اونم سری ۲ !!
انتخاب من قطعا نیسان z با یه کیت بدنه افترمارکتی به سلیقه خودم و با یه ریمپ و یه تغیرات کوچولو بین ۵۵۰ تا ۶۵۰ اسب قدرت..
اون وقته که میگم سری ۲ مرتکب نشدم😂
T
۲ شهریور ۱۴۰۱رای من نیسان
مسعود
۲ شهریور ۱۴۰۱البته که بی ام و 💪
محمد هادی
۲ شهریور ۱۴۰۱درسته نیسان زد بعنوان یک ژاپنی اصیل نونوار شده فوق العاده قلب منو شاد میکنه
اما سلطان،چکارکنم که بی ام و اونطرف میدونه!
ناچارم ❤️حضرت پرفورمنس و اسپرتی های آلمان❤️ رو انتخاب کنم
اما قطعا انتخاب دومم نیسان زد زیبا و اصیل خواهد بود
مجتبی .
۲ شهریور ۱۴۰۱طراحی بیرونی نیسان ولی باقی موارد بی ام و
Hadi
۲ شهریور ۱۴۰۱حقیقتش بی ام و تو همه مشخصات
فنی بهتر بود ولی اگه ظاهر برای کسی مهم باشه نیسان قشنگتر و پر ابهت تره، من کلا این سگمنتو دوست ندارم چون کاربردی نیست ماشیناش فقط بدرد بچه پولدارا میخوره که دور دور کنن تو خیابون
JDM lover
۲ شهریور ۱۴۰۱بچه پولدار که بی ام و سری دو نمیخره
میره amg gt میخره ، سری هشت میخره و….
اینا اتفاقا قیمتشون مناسبه و خیلی زیاد نیس
Reza Waffen SS
۲ شهریور ۱۴۰۱نیسان Z انتخابم
علی
۲ شهریور ۱۴۰۱با احترام به بی ام و ، نیسان انتخابمه
Clean energy (سلام فرمانده)
۲ شهریور ۱۴۰۱حقیقتا مشخصات قشنگ مشخصه بی ام و سر تره!
اما شاید بشه گفت نیسان زی ماشین فان تری هست…
اما بی ام و انتخابمه
Mohammad.2005
۲ شهریور ۱۴۰۱با اینکه به نیسان z رای دادم . اما این دوئل منو خیلی مطمئن تر از قبل کرد که آلمانی ها اصلا پول برند نمی گیرن و الانم با وجود برتری های فاحش بی ام دبلیو و صد البته وجهه بهتر برند ، قیمتش با نیسان یکیه . ( گفتم که شاید مورد توجه آمریکایی فن ها و چینی فن ها قرار بگیره که اینقدر سر این موضوع مزخرف قیمت کله ما رو نخورن و تو دنیای ماشین بازی اکثر مواقع عشق تعیین کننده ست نه بودجه !!!)
آرین
۲ شهریور ۱۴۰۱ماشینهای بدقلق رانندههای بهتری میسازن.
انتخابم زِد.
محمد هادی
۲ شهریور ۱۴۰۱اینو خوب اومدی
Mad.z.Max
۲ شهریور ۱۴۰۱بچه ها مشخصات انجین رو ببینین، به وزن خودروها هم دقت کنین، بعد مصرف سوختا رو هم نگا کنین.
الحق که ب ام و انجین ساز قدریه…
R@min
۲ شهریور ۱۴۰۱در اینکه بی ام و موتورساز قدریه شکی نیست اما صرفا موتور عامل تعیین کننده نیست. تکنولوژی توربوهای بی ام و هم کمک شایانی به موتور می کنه.
Carbonado Aventador
۲ شهریور ۱۴۰۱ایکاش رو قابلیت اطمینان انجین هاشم انقدر مانور میداد..
R@min
۲ شهریور ۱۴۰۱به هر حال تو هیچ حوزه ای نمیشه همه چی رو با هم داشت. البته که دوام موتورهای بی ام و خیلی بهتر از ۱۰ ۱۵ سال پیش شده اما یه موتور پرفورمنس پیچیده میونه خوبی با دوام نداره.
Elemento
۲ شهریور ۱۴۰۱واسه اینکه مصرف بنزین موتور ماشینت از 12 (نیسان) به 9 (بیمر) برسه (در حجم موتور کاملا مساوی) با وجود 200 کیلو وزن بیشتر و سیستم چهار چرخ متحرک (بی ام و) گشتاور بیشتری هم داشته باشی باید به تکنولوژی خیلی بالایی دسترسی داشته باشی.
هر چقدر تکنولوژی پیشرفته تر باشه حساسیت دستگاه هم بیشتره.
قیاس مع الفارق میکنم ولی مشخصه اصتهلاک و خربی یک فرغون از یک هواپیما کمتره
نمیگم نیسان فرغونه؛ منظورم چیز دیگه س
Elemento
۲ شهریور ۱۴۰۱*خرابی
*استهلاک
شرمنده
محمد هادی
۲ شهریور ۱۴۰۱بارها عنوان کردم که
من یک ❤️❤️BMW❤️❤️ باز قههااااارم
M.Kkarimi
۲ شهریور ۱۴۰۱خداوکیلی بی ام و رای بیشتری اورد ؟!؟!؟
:/
دکتر ع
۲ شهریور ۱۴۰۱ب م و سری ۲ از نظر لذت رانندگی نمونه نداره، رای من ب م و
هر چند نیسان هم کاملا قابل احترام و عالی هست
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۱لذت رانندگی اسپورت کوپه فقط دیفرانسیل عقب
seyedjavad.mercedesbenz
۲ شهریور ۱۴۰۱چون سری ۲ روی پلتفرم دف عقب توسعه پیداکرده ذاتا دف عقبه ، فکر کنم حتی بشه کاری کرد که بیشتر نیرو به محور عقب انتقال پیدا کنه
محمد هادی
۲ شهریور ۱۴۰۱خداییش نیسان هم چیز فوق جذذذابی رو روانه میدون کرده امسال
من مطمئنم نسخه نیسمو این ماشین قلب خا رو به لرزه در خواهد آورد
دوستان نکته جالب اینجاست که
این مشخصات طلایی و بارز بی ام و در مقابل رقیبیه که نیسانه ها
نیسانی که خودش از بزرگان معتبر در ساخت موتور در ژاپنه
من خودم عاشق ماشیناشم همیشه
خیلی بیشتر از تویوتا دوسشدارم
Porsche
۳ شهریور ۱۴۰۱در بین اینها بهترینشون از نظر من کیمن هست
البته نه نسخه های پایه
با یکم خرج بیشتر
نسخه GTS کیمن یه پک کاملا درایوینگ و جذابه
یه اسپورت کوپه ساخت پورشه با طراحی زیبا
موتور 4 لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی گیربکس دستی و دیفرانسیل عقب
خیلی پک هیجان انگیزی هست
اما داخل این دوئل
من انتخابم ب ام و هست
که از لحاظ موتوری یکی از بهترین 6 سیلندر های جهان رو داره
@
۲ شهریور ۱۴۰۱بی ام و واقعا در اینجا بهتر عملکرده
ترمز بهتر
شتاب و مسافت ۴۰۰ متر بهتر
ظرفیت سرنشین ۴ نفر
مصرف سوخت کمتر
قیمت کمتر چیزی که اینجا گفته قیمت تست شده
و نیسان فقط حداکثر سرعتش بیشتره که بخاطر قدرت بیشترش هست
ظاهر هم سلیقه هست
فقط نمی دونم چزا امتیاز کار اند درایو واسه نیسان زد بیشتر بوده
به شخصه خودمم شرکت های مورد علاقم تو ژاپن هوندا و نیسان هست
با احترام به نیسان زد
من بی ام و سری دو رو انتخاب می کنم در این مقایسه
ولی به شخصه نیسان زد نسل قبل رو بیشتر دوست دارم
AmirAli
۲ شهریور ۱۴۰۱نیسان
پدرام
۲ شهریور ۱۴۰۱ب ام و تو این مدل طراحی اش یکم افت کرده اما همچنان در مقابل نیسان z جدید خیلی جذاب تره پرفورمنس بالاتری هم می ده
phonix
۲ شهریور ۱۴۰۱نسل قبلش شاهکار بود
یکی این یکی ام فور
كارevol
۲ شهریور ۱۴۰۱قطعا سری ۲
برند لوکس و کاملا برتر
فنی خیلی بهتر،طراحی نیسان یکم بهتره ولی بیمر یه چیز دیگس
JDM lover
۲ شهریور ۱۴۰۱میدونم که بی ام و برتری داره ولی من علاقه بیشتری به نیسان زد دارم مخصوصا که طراحیش خیلی زیبا هست
رای من z هست
سام
۲ شهریور ۱۴۰۱ظاهر ماشین باید از نزدیک دید و قیاس کرد طراحی آلمانی ها از تمام زوایا هماهنگ هست
سام
۲ شهریور ۱۴۰۱تو درگ وزن و مصرف خیلی مهم هست فک کنین نیسان ۱۶۰کیلو سنگین تر از بی ام و بشه یعنی ۳۲۰کیلو وزنش بیشتر بشه
و مصرف سوخت بی ام و دو لیتر کمتره حالا مصرف سوخت نیسان دو لیتر کمتر از بی ام و بشه یعنی مصرف سوختش چهار لیتر کمتر بشه
نتیجه درگ تصور کنید!!!
R@min
۲ شهریور ۱۴۰۱نیسان سر این ماشین خیلی هزینه نکرد و قطعات نسل قبل رو بروزرسانی نسبتا جزئی کرد با اینحال مشخصات راضی کننده هست و طراحی هم جذاب مخصوصا کسانی که از نزدیک دیدن بشدت تعریف کردن.
درسته بی ام و سرتره اما انتخاب من نیسان هست.
Payfast
۲ شهریور ۱۴۰۱اگه m4 gts بود بدون خوندن هیچی bmw انتخابم بود ولی الان با توجه و خوندن متن bmw
Carbonado Aventador
۲ شهریور ۱۴۰۱اگه m4 gts میومد وسط..
.
اونطرفم GTR nismo Track pack میومد وسط..
اونوقت بازم بی ام و حرفی برا گفتن نداشت
.
هیچ عقل سلیمی z رو با m4gts رو در رو نمیکنه
Payfast
۲ شهریور ۱۴۰۱حالا اگه میگفتم پورش gt2 rs چی میاوردی؟ gtr alfa omega?
Carbonado Aventador
۲ شهریور ۱۴۰۱داری میگی پورشه..
از قدیم گفتن:
خودرو ساز یعنی پورشه و فراری
@
۲ شهریور ۱۴۰۱BMW M5 cs(ملقب به قاتل سوپراسپورت ها):سلام جناب✋😅
Payfast
۲ شهریور ۱۴۰۱پراید و مایلر (ملقب به قاتل بشریت): بیا برو تو مدرسه
آلمان مهد صنعت خودرو
۲ شهریور ۱۴۰۱BMW M5cs خودش یه سوپر ماشینه لامسب 😅صفر تا صدش ۲.۸ لامسب نابود میکنه
Porsche
۳ شهریور ۱۴۰۱در حال حاضر نیسان در هیچ مبحثی در حد ب ام و نیست
در گذشته شاید چه بسا بهتر بوده ولی در حال حاضر هیچ رقیبی برای محصولات پرفورمنس ب ام و نداره
رامتین
۲ شهریور ۱۴۰۱سری 2 جدا از بحث ظاهر واقعا عالیه. نسخه 240i در حد m2 نسل قبل هست. امیدوارم m2 با ظاهر جذاب امسال ارایه بشه. ما همسایمون 220i داره. حدود 184 اسب هست. یه بار سوار شدم. گیربکس بینظیر بود. شتاب گیری بسیار بهتر از النترا که دلیلش گیربکس خوبشه. البته از نظر نرمی زیاد جالب نیست.
phonix
۲ شهریور ۱۴۰۱اگه براتون مهمه صندلی ریدف عقب داشته باشه بخواین باهاش کار روزانه انجام بدید البته با زد هم میشه ولی اینجاا بی ام وه بهتر عمل کرده و کابین بهتری هم داره
اما اگه دنبال رانندگی هستید یه نیسان زد دف عقب با قطعات افترمارکت فراوان باید انتخاب شما باشه
به نظرم جا داره شرکت های ژاپن ی به بخ شخودرو های اسپرت چهار نفره برگردن تنها رقیب خوب بن زو بیمر در این مقایسه ها از ژاپن هوندا سیویکه که اونم خیلی موتور قوی ای نداره و بیشتر پیست محور و رانندگی محوره تا درگ محور
Yasin
۲ شهریور ۱۴۰۱بامو انتخابم
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲ شهریور ۱۴۰۱سری 2
Farzad
۲ شهریور ۱۴۰۱ماشین فقط ژاپنی
Elemento
۲ شهریور ۱۴۰۱از نظر زیبایی بخوام ماشینای این کلاس رو مربت کنم اول 718 بعد آئودی جان بعدش نیسان و آخر هم بی ام و
مهندسی بی ام و هیچ شکی و ایرادی بهش نیست ولی یه جوری حالم از طراحی های جدیدش به هم میخوره که نمیتونم براتون توصیف کنم.
نمیدونم کدوم شیر پاک نخورده ای تو دپارتمان طراحی بی ام و چنین گندی به ظاهر سری 3 و سری 2 زده. ای خدا خیرت نده هر کی هستی. انگار همشون برای سلیقه ی شرق آسیایی طراحی میشن
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ شهریور ۱۴۰۱من به اصیل باوریایی ری میدم
datsun
۲ شهریور ۱۴۰۱یه جوری میگی اصیل انگار نیسان همین دیروز تأسیس شده نیسان اولین خودروش رو ۱۹۱۱ تولید کرد بیمر اولین ماشینش رو ۱۹۲۸ تولید کرد نیسان زد هم پنجاه دو سال قدمت داره.
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲ شهریور ۱۴۰۱میدونم میخواستم فاز بدم
Alireza.w
۲ شهریور ۱۴۰۱ازلحاظ کیفیت و دوام ماشین فقط ژاپنی. ماشینهای سوسول آلمانی اصلا قابل قیاس نیستند با ماشینهای ژاپنی
phonix
۲ شهریور ۱۴۰۱مگه میخوای باهاش مسافر بکشی رفیق ماشین اسپرته
Payfast
۲ شهریور ۱۴۰۱از اونجای که ژاپن تو بحث سوپر اسپورت و اسپورت بد از آلمان خوردن(اگه gtr رو فاکتور بگیریم) (مخصوصا پورشه) ژاپن فن ها هم سعی در این دارن که در مورد اسپورت و سوپر اسپورت کمتر حرف بزنن