مرحلهٔ نهایی، گروه هشتم، گروه کوپههای کامپکت
در ادامهٔ برگزاری مرحلهٔ فینال سری رقابتهای خودرویی پدال به گروه هشتم و گروه کوپههای کامپکت رسیدهایم. در این مرحله ۱۰ کوپهٔ مختلف شامل پورشه کیمن، تویوتا سوپرا، بامو سری ۲، آلپین A110، آئودی TT، هیوندای ولوستر N، تویوتا GR86، لوتوس امیرا، نیسان Z و بامو Z4 باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها نهایتاً بامو سری ۲ و پورشه کیمن توانستند خود را به مرحلهٔ فینال برسانند. حال این دو کوپهٔ آلمانی در این مرحلهٔ نهایی به مصاف یکدیگر خواهند رفت تا یکی از آنها بهعنوان برندهٔ گروه کوپههای کامپکت توسط شما انتخاب شود. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ قبلی هم بین نیسان Z و بامو سری ۲ برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتیجهٔ دوئل قبلی بین نیسان Z و بامو سری ۲
مجموع آراء: ۱۴۲۷
بامو: ۸۲۴
آراء نیسان: ۶۰۳
پیروز دوئل: بامو سری ۲ با کسب ۵۸ درصد از کل آراء
بامو سری ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۸۳ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۹,۱۷۸ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۳۴,۸۵۲ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۲۴,۹۶۷ دستگاه
تایم در پیست ویرجینیا: ۳:۰۳.۰
تایم در پیست نوربرگرینگ: ۷:۵۸.۶
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۸.۶
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: موتورهای قدرتمند، شتاب سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگ بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس، رانندگی آسان، ترمزهای خوب، رانندگی جذاب، اندازهٔ مناسب جلوپنجره، کیفیت ساخت بالا
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلیهای عقب کوچکتر از نسل قبلی، تعلیق بیش از حد سفت، صندلیهای ناراحت، طراحی بیرونی زشت، وزن سنگین نسبت به اندازه
چکیده: بامو سری ۲ حتی در نسخهٔ پایهٔ چهار سیلندر هم خودروی هیجانانگیزی است و پرفورمنس بهتری را فراهم میکند اما برخی از ویژگیهای مطلوب نسل قبلی خود مثل ظاهر زیبا را از دست داده است
پورشه کیمن
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: ۱۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴,۲۹۲ دستگاه
فروش ۹ ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۲,۴۲۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۶۶۷ دستگاه
فروش ۱۱ ماه اول ۲۰۲۲ در اروپا: ۴,۷۰۳ دستگاه
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۲۸.۳
تایم در پیست نوربرگرینگ: ۷:۴۷.۰
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۶.۲
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ و دینامیک رانندگی عالی، طراحی بیرونی کهنه نشدنی، گیربکسهای دستی و اتوماتیک فوقالعاده، نسخهها و پیشرانههای متنوع که به شش سیلندر ۹ هزار rpm تنفس طبیعی ختم میشوند، هیجان بیپایان پشت فرمان، آپشنهای شخصیسازی زیاد
نقاط منفی: قیمت گران، پیشرانههای چهار سیلندر صدای جذابی ندارند، سروصدای زیاد جاده با رینگهای بزرگ، آپشنهای گرانقیمت، کارایی ضعیف برای استفادههای روزمره
چکیده: کیمن با هندلینگ عالی و پیشرانههای قدرتمند، رؤیای رانندگان حرفهای است که به واقعیت تبدیل شده و خودروهای کمی در بازار هستند که بتوانند کسانی که پشت فرمان آن نشستهاند را راضی کنند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M240i | پورشه کیمن S | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۲.۵ لیتری H4 |
تنفس | توربو | توربو |
ردلاین | ۷,۰۰۰ rpm | ۷,۳۰۰ rpm |
قدرت | ۳۸۲ اسب بخار | ۳۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۰۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۶ ثانیه | ۳.۶ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۲.۱ ثانیه | ۱۲.۰ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۴.۴ ثانیه | ۲۳.۷ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۶ متر | ۴۳.۳ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۸ جی | ۱.۰۲ جی |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۱۷۵۳ کیلوگرم | ۱۴۳۷ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب | ۴۴ به ۵۶ جلو/عقب |
طول | ۴,۵۵۷ میلیمتر | ۴,۳۷۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۴۰ میلیمتر | ۲,۴۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۱۵۰+۲۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲ نفر |
قیمت | ۵۱,۸۹۵ دلار | ۷۶,۸۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Reza Waffen SS
۲۹ دی ۱۴۰۱با احترام به BMW ، انتخابم پورش کیمن 🧡
911
۲۹ دی ۱۴۰۱اسن کی میاد به بی ام و رای بده؟؟؟
با این رخ. ؟؟؟؟؟
تو بحث اسپرت ها، سلطان فقط پورش ❤❤
البته بی ام و توی بحث سدان ها عالیه.
ولی نسل قبل ام تو خوشگل تراز این ابر زشت بود.
مهردادکمال
۲۹ دی ۱۴۰۱شما امار فروش رو هم داشته باش
انتخاب من پورشه اس منتها به نظر میرسه نظر عامه مردم و خریداران فرق داره
بهرام
۳۰ دی ۱۴۰۱پورشه با موتور چهار سیلندر چه شتابی داره!!
ehsan fa
۳۰ دی ۱۴۰۱انتخاب منم بی ام و بود چرا میگی زشت ، پورشه خوشگلتره ولی بی ام و هم خوبه ، البته نسل جدیدش بیاد میرم سمت پورشه
هلهل
۱ بهمن ۱۴۰۱بی ام و با بیست و اندی هزار یورو قیمت کمتر عملکرد یکسان ارائه میده مگه همه چیز قیافست
GMA
۲۹ دی ۱۴۰۱بی شک پورشه 👌👌
mahdi-es17
۲۹ دی ۱۴۰۱باپول خودم BMW
با پول یکی دیگه پورشه
Reza Waffen SS
۲۹ دی ۱۴۰۱خیلی سنگین بود داداش 🤣🤣
ARMAN سابق
۲۹ دی ۱۴۰۱بدون شک کیمن
به دلیل اینکه پورشس و ظاهر سری ۲ به شدت زشت و بی خودی تر از قبل هستش.
Hadi
۲۹ دی ۱۴۰۱با این که تو یک کلاسن ولی پورشه خیلی سطح بالاتر و حرفه ای تری داره 👌🏼
پورشه 👍🏼
پیام
۲۹ دی ۱۴۰۱به عنوان طرفدار بیمر قطعا پورشه را برمیدارم😁
اگه نسل قبل سری 2 بود بدون فکر کردن عشقم سری 2 را انتخاب میکردم
SinaSVJ
۲۹ دی ۱۴۰۱با اختلاف زشت ترین مدل bmw صنعت خودروسازی آلمان
Royal Driver
۲۹ دی ۱۴۰۱PORSCHE 👑
Ehsan
۲۹ دی ۱۴۰۱کیمن،واقعا عالیه،طراحی داخلی و خارجی فوق العاده
طراحی کابین پورشه تا ۱۰۰ سال دیگه هم قدیمی نمیشه
دمش گرم که اینقدر از دکمه استفاده میکنه
مهران
۲۹ دی ۱۴۰۱غیر ظاهر دلیلی نمیبینم پورشه رو انتخاب کنم…
البته برای من ظاهر بی ام و جذاب تر و زیبا تره
arshiaSVJ
۲۹ دی ۱۴۰۱به نظرم تو این کلاس کیمن پادشاهی میکنه
سنگ محکه اصلا
❤BMW❤
۲۹ دی ۱۴۰۱طراحی این نسل سری ۲ خیلی جالب نیس
ولی خب قیمت پورشه خیلی بالاس نسبت به سگمنتش
احتمالا به همین دلیل هست که فروش بیامو چندین برابر پورشه هست
مهدی
۲۹ دی ۱۴۰۱هر ماشینی رو میتونم به این بی ام و ترجیح بدم
R@min
۲۹ دی ۱۴۰۱تایم ویرجینیا پورشه درسته ؟؟؟ اینکه از مک لارن سنا هم سریع تره.
TESLA
۲۹ دی ۱۴۰۱این نسل جدید سری ۲ متاسفانه بیش از حد بد شکل هست 🤢🤮🤮
TESLA
۲۹ دی ۱۴۰۱البته این دو تا رقبا مستقیم نیستن : چون همانطور که میبینید پورشه حدود ۲۵ هزار دلار گرون تر است و اینکه پورشه یک کوپه خالص ۲ نفره هست ولی بیمر کوپه ۲+۲ هست ، این عملکردی که اینجا برای m240i نوشتید اشتباه هست چون تو درگ کیمن s با اختلاف شکستش میده در کل کیمن هم خیلی خوشگلتره و هم سریع تر
محمدهادی
۲۹ دی ۱۴۰۱اگر جز بی ام و هر ماشین دیگه یی مقابل کیمن بود قطعا کیمن خوش خط و خال و ساف و سوف رو انتخاب میکردم
اما قطعا سری دو
چه رنگی هم داره
مسئله ظاهری هم امری سلیقه ییه
بنظر من خه سری دو ماشین خوش استایل و قدرتمندیه
جمو جور و تیز،خوراک کل کل کردن با بزرگتر از خودشه
انصافا جفتشون جذذابن تو دست فرمون و رانندگی
sina
۳۰ دی ۱۴۰۱پورشه مورد علاقه من 😊
ماکان
۳۰ دی ۱۴۰۱سلام . انتخاب من بی ام و