مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه چهارم، سدانهای میان سایز لوکس، دوئل اول
به گروه چهارم سری رقابتهای خودرویی پدال در مرحلهٔ نیمهنهایی رسیدیم یعنی گروه سدانهای میان سایز لوکس. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ خودرو در برابر هم قرار گرفتند که از بین آنها شش سدان لوکس راهی مرحلهٔ یکچهارم نهایی شدند. از آن شش خودرو نیز چهار سدان کادیلاک CT5، بامو سری ۵، مرسدس بنز E کلاس و آئودی A6 موفق شدهاند خود را به مرحلهٔ نیمهنهایی برسانند. آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هم بین بامو سری ۵ و آکورا TLX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین بامو سری ۵ و آکورا TLX
مجموع آراء: ۱۳۲۵
آراء بامو: ۸۴۵
آراء آکورا: ۴۸۰
پیروز دوئل: بامو سری ۵ با کسب ۶۳ درصد از کل آراء
بامو سری ۵
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۴ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۵۲۳ دستگاه
فروش ۳ ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۵,۶۴۵ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین بزرگ و جادار، صندوق بار مناسب، لیست متنوع پیشرانهها، ویژگیهای تکنولوژیک فراوان، رانندگی پویا، سواری راحت
نقاط منفی: طراحی داخلی ساده و تکراری، قیمت بالا، پکیجهای آپشن گرانقیمت، فرمان بیحس، مدلهای غیر M خیلی رانندگی جذابی ندارند
چکیده: نسل کنونی بامو سری ۵ هرچند جذابیت و هیجان رانندگی نسل قبلی را ندارد اما از ظاهری سطح بالا و ویژگیهای لوکس فراوانی بهره میبرد.
کادیلاک CT5
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۹
پلتفرم: آلفا II جنرال موتورز
امتیاز از کارانددرایور: ۶.۵ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۴۴۱ دستگاه
فروش ن ۳ ماه اول ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳,۳۴۳ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: طراحی بیرونی واقعاً شیک، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جذاب، فضای پای عقب سخاوتمندانه، پیشرانهٔ V6 سفارشی قدرتمند، رانندگی عالی در نسخهٔ CT5-V
نقاط منفی: شتاب ناامیدکننده با موتور چهار سیلندر پایه، پویایی رانندگی کسلکننده در مقایسه با CTS قبلی، کیفیت داخلی ضعیف با قطعات پلاستیکی ارزانقیمت، صندوق بار کوچک
چکیده: هرچند کادیلاک CT5 در نسخهٔ V سدان جذابی است اما کابین سطح پایین که احساس لوکس ندارد و پویایی رانندگی کسلکننده در نسخهٔ پایه تنها مشکلاتی هستند که آن را از تبدیل به یک سدان لوکس و اسپرت چشمگیر بازمیدارند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو 540i xDrive | کادیلاک CT5-V | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | توربوشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۳۳۵ اسب بخار | ۳۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۷ ثانیه | ۴.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۳ ثانیه | ۱۳.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۷۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۴۶.۶ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۱ جی | ۰.۹۹ جی |
مصرف سوخت | ۹.۰ لیتر ترکیبی | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۶۸ لیتر | ۶۴ لیتر |
وزن | ۱۹۰۰ کیلوگرم | ۱۸۱۱ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۵ به ۴۵ جلو/عقب | ۵۳ به ۴۷ جلو/عقب |
طول | ۴,۹۷۳ میلیمتر | ۴,۹۲۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۷۴ میلیمتر | ۲,۹۴۶ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۰۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۶۳,۲۴۵ دلار | ۵۱,۴۹۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۴۰۱کادیلاک در برابر کیفیت ساخت بی ام و حکایت عروسک اسباب بازی درجه ۳ چینی با عروسک اسباب بازی درجه ۱ چینی میمونه
رای من به کیفیت بالاتر bmw هست
Reza Waffen SS
۱۳ تیر ۱۴۰۱بیامو سری ۵ انتخابم
امیرشایان فرازی
۱۳ تیر ۱۴۰۱خب به نسبت کمبود کیفیت بیشتر از ۱۰ هزار دلار از پولش کم کرده
ممد ژانگولر
۱۳ تیر ۱۴۰۱در مورد قیمت باهات موافقم داداش 👌
حامد
۲۱ تیر ۱۴۰۱کدومو سوار شدی؟!!
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱قطعا کادیلاک هم موتور قدرتمند تری داره هم حداکثر سرعت بیشتری داره
Erfan
۱۳ تیر ۱۴۰۱شما در طول زندگی روزانه و یا مسافرت بیشتر به کیفیت سواری کیفیت ماشین و زیبایی بیشتر اون و راحتی بیشتر اون اهمیت میدین یا صرفا ۲۵اسب بخار که میگید موتور قدرتمندی داره در ضمن از نظر صفر تا صد بازم سری ۵بهتره.
خودم طرفدار بنز هستم اما اینجا واقعا دلیلی برای انتخاب کادیلاک نیست مگر برای قیمت کمتر فقط همین
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱برای من این ها مهمه دلیل هم گفتم هم حداکثر سرعت بیشتری داره هم موتور قدرتمند تر ولی شما آدم متعصبی هستی و نمیخوای این ها رو قبول کنی درضمن تو خط مستقیم اگه جاده طولانی باشه حداکثر سرعت مهم تر از شتاب صفرتاصده زیبایی ماشین هم سلیقه ایه
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱برای من این ها مهمه دلیل هم گفتم کادیلاک هم حداکثر سرعت بیشتری داره هم موتور قدرتمند تری داره ولی بی ام و فقط شتاب بهتری داره پس مشخصات فنی کادیلاک بهتره ولی شما آدم متعصبی هستی و نمیخوای قبول کنی ظاهر ماشین هم سلیقه ایه
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۳ تیر ۱۴۰۱تو به بقیه میگی تعصبی
ولی خودت رو عامریکا تعصب داری و داری جوری نشون میدی که کادیلاک بهتره
بیا پایین باو
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱من پایینم تو بالایی آلمانی فن متعصب فشاری در ضمن من بی دلیل نگفتم کادیلاک بهتره دلیل آوردم
Porsche 911
۱۳ تیر ۱۴۰۱منظورمم این آقای ۲۰ کامنتی فیکه
از شدت فشار به صد تا اکانت فیک متوسل میشن
GMA
۱۳ تیر ۱۴۰۱BMW سطح بالاتر هست،حتی با اینکه خیلی گرون تره ولی فروش خیلی بالاتری داره که این نشونه برتری هست
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱دلیل نمیشه که فروش بیشتری داره بهتر باشه
GMA
۱۳ تیر ۱۴۰۱فروش بیشتر ممکنه دلیل برتری نباشه،اما وقتی قیمت BMW اینقدر بالاتره و بازم فروش بالاتری داره یعنی بهتره
درست مثل دوئل رنجروور و نویگیتور،رنجروور هم مثل سری ۵ با قیمت خیلی بیشتر فروش بیشتری داره،تو خاک آمریکا
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱باز هم ربطی نداره مشخصات ماشین هست که تعیین میکنه کدوم بهتره فروش فقط به سلیقه ی مردم ربط داره
سوشیانت
۱۳ تیر ۱۴۰۱فروش بیشتر رنجرور هم نشون میده مردم رنجرور رو بیشتر دوست ولی دلیل نمیشه که بگیم چون مردم رنجرور رو بیشتر دوست دارن از نویگیتور بهتره نویگیتور هم آپشن هایی داره که رنجرور نداره مثل صندلی های ۳۰ حالته ی جلو ولی رنجرور صندلی هاش ۲۴ حالت تنظیم میشه یا مثلا نویگیتور ردیف دومش هم ماساژور داره هم کنسول که رنجرور تو نسخه ی سه ردیفه این ها رو نداره
pedram7
۱۳ تیر ۱۴۰۱بی ام و طراحی بهتری داره
آدمیزاد
۱۳ تیر ۱۴۰۱❤🔥کادیلاک🔥❤
Kamy
۱۳ تیر ۱۴۰۱کادیلاکم دوست دارم ولی انتخابم سری5
keshtgarmostafa9@gmail.com
۱۶ تیر ۱۴۰۱کادیلاک سوار نشدین که دنبال بی ام دبلیو هستید
viper2
۱۳ تیر ۱۴۰۱کادیلاک .
حافظ
۱۵ تیر ۱۴۰۱بستگی داره راننده کی باشه اگه دامنیک تورتو باشه صد در میلیون کادیلاک و اون جلمه رو یادتون نره ماشین مهم نیست رانندست که مهم البته میدونم اینجا بحس بهترین بود منم گفتم مزاحی کرده باشم
new reventon
۱۳ تیر ۱۴۰۱بنظرم قدرت برند کادیلاک از بی ام و بیشتر نباشه کمترم نیست.
طراحی ام کادیلاک بهتره، مخصوصا نمای بیرون
دف عقبم هستش
12 هزار دلارم ارزون تره
مصرف سوختش یکم بیشتره ولی قدرتشم بیشتره
انتخابم کادیلاکه
Sina10
۱۳ تیر ۱۴۰۱دیفرانسیل عقب بودنش هیچ مزیتی که برای خریدارای این سطح ماشینا نداره بلکه نسبت به چهارچرخ متحرک ضرره!!!
ولی بدتر از همه:
کیفیت داخلی ضعیف با قطعات پلاستیکی ارزانقیمت،
اینو از خود متن برداشتم
این عیب توی اکثر مدلای CT5 دیده میشه
شما یه نگاه به مصرف سوخت بنداز
حجم صندوق بنداز
اینا چیزایی هستن که بدرد خریدار این سطح میخورن
متاسفانه بجز CT5-V بلک وینگ اکثر مدلای CT5 انچنان جالب نیستن
البته نمره دادن کارانددرایور که خیلی عجیبه
۶.۵ از ۱۰ به کادیلاک؟
چند مدتیه نمره دادن هاش عجیب شده
2646
۱۳ تیر ۱۴۰۱@admin
کامنتی در پاسخ Nima خان در پست معرفی خودروهایی که بیشترین هزینه نگهداری را دارند نوشتم که ظاهرا در سیستم مخفی شده.
لطفا اگر فرصت داشتید، آن را تایید کنید.
M
۱۳ تیر ۱۴۰۱موسسه ایمنی بزرگراهی امریکا iihs رو اگه ی نگاهی بندازید
کاملا واضحه کادیلاک دیگه برند پر طمطراق دهه 70 میلادی نیست
از لحاظ ایمنی نه تنها با سری 5 قابل مقایسه نیست بلکه بدتر از اکورد و درحد و اندازه ی ماشین اقتصادی سگمنت c (النترا)هست!!!!
این هم لینک های 4 ماشین (بی ام و, اکورد,کادیلاک,هیوندایی)
ضمنا 2021 کادیلاک تست نشده در iihs برای همین هر 4 ماشین سال ساخت 2019 (2020) هستند
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/hyundai/elantra-4-door-sedan/2019
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/cadillac/cts-4-door-sedan/2019
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/bmw/5-series-4-door-sedan/2020
https://www.iihs.org/ratings/vehicle/honda/accord-4-door-sedan/2019
مازیار
۱۳ تیر ۱۴۰۱واقعا چرا این قطعات پلاستیکی ارزان قیمت و آمریکایی دست از سر هم برنمیدارن؟؟
و هیچ فرقی هم نداره کادیلاک یا داج شورولت یا جیپ
تنها مدلی که خاطرم هست این مورد رو نداشته نویگیتور بوده
Enayat
۱۳ تیر ۱۴۰۱کسی که ماشین اسپرت آمریکایی می خره به فکر داشبورد پلاستیک و آپشن خاص نیست…. به فکر حال کردن نه پوز دادن
RezaRs
۱۳ تیر ۱۴۰۱یه فکت دارک بگم میدونین اصلا فن تسلا نیستم اما الان برام جالب شداین دو ماشین روهم حدودا اندازه تسلا مدل اس جای صندوق عقب دارن یکمم کمتر 😕😂
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۳ تیر ۱۴۰۱بی ام و
کیفیتش بهتره داخلشم خوشگل تره
کم مصرف ترم هست
کمی شتاب بهترم داره
بزرگترم هست صندوقش
ولی کادیلاک اسپرت تره که زیاد نیاز نیست اینجا
و بی ام و چیزایی رو داره که نیازه
پس بی ام و
behnam-84
۱۳ تیر ۱۴۰۱کادیلاک در بیرون طراحی زیبایی داره اما داخلش متاسفانه لوکس نیست.یکی از معیارهای مشتریان در خریدن این نوع ماشین ها،داشتن کابینی لوکس و با کیفیت و شیک هست که کادیلاک متاسفانه به این بخش توجه نکرده.بی ام و کابین لوکسی داره اما ظاهر بیرون ساده است و آنچنان توجه جلب نمیکنه.در کل مدلهای ct5 v بلک وینگ و m5 انتخاب های بهتری هستند.اما بین این دوتا من بی ام و رو انتخاب میکنم.امیدوارم کادیلاک کابین ماشین رو عوض کنه و شیبه اسکالید یا لیریک بکنه.
پدرام
۱۳ تیر ۱۴۰۱نکات مثبت کادیلاک طراحی بیرونی واقعا شیک؟؟ درسته خوبه اما به نظرتون شبیه مازراتی نشده چراغ هاش؟
mb675
۱۳ تیر ۱۴۰۱سری 5 واقعا طراحی فوقالعاده ای داره
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ تیر ۱۴۰۱کدیلاک ظاهرش 100 هست که سری5 60 هم نیست یعنی اصلا در برابر کدیلاک دیده نمیشه.سیستم تعلیق کدیلاک که انحصاری و بی نظیره.فضای پای عقب توپ.انجین خوش صدا و قدرتمند در حالی که انجین بیمر بسیار بد صدا هست و اینجا در برابر کدیلاک به چشم نمیاد.پرفورمنس کدیلاک اینجا یه سر و گردن بالاتره.امکانات برابر هستن.نمای داخل کدیلاک خیلی قشنگتره ولی چرم و چوب کمتر داره که با اختلاف 12 هزار دلاری که گذاشته این امکان رو میده که مثال 5 چوب بدی مولینر کف صندوق عقب رو هم چرم و چوب بزنه بقیه پول رو هم بدی هنسی 700 اسب ناقابل بهت میده که اونوقت دیگه تو بیمر چیزی برا ترکوندن پیدا نمیکنی و باید بری سراغ فراری.اینا رو گفتم که بعضی میان جو میدن داشبرد کدیلاک جنسش از بیمر ضعیفتره مشتی 12000 چوب اختلاف قیمت رو نمیبینید.12000 چوق
Porsche 911
۱۳ تیر ۱۴۰۱😂😂😂
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۳ تیر ۱۴۰۱اوف کسی که طرفدار 911 هست تکلیفش مشخصه.جماعتی که با خودشون لج کردن و طرفدار زشترین ماشین دنیا شدن.مشتی کمپانی مورد علاقت نزدیک 60 ساله طرح 911 رو عوض نکرده حتی یه تقییر ریز هم نداده فقط هم یه انجین داشته از اول و سنگ بناش فولسک بیتله.
imperial
۱۳ تیر ۱۴۰۱(مشتی کمپانی مورد علاقت نزدیک ۶۰ ساله طرح ۹۱۱ رو عوض نکرده حتی یه تقییر ریز هم نداده فقط هم یه انجین داشته از اول و سنگ بناش فولسک بیتله)
عوض نکرده؟ پس این چیه؟
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a4/Porsche_911E_ca_1969.jpg/1280px-Porsche_911E_ca_1969.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1b/2019_Porsche_911_Carrera_S_S-A_3.0_Front.jpg/1280px-2019_Porsche_911_Carrera_S_S-A_3.0_Front.jpg
به این میگن تکامل…عین رنجروور…عین جیپ. درضمن طراحی سلیقه هست
سنگ بنا بیتل؟😂
بیتل=زمانی که در سال 1938 اولین فولکس واگن بیتل ساخته شد، حتی خود شرکت فکر نمیکرد که این مدل تا این اندازه فروش و محبوبیت پیدا کند.
همانطور که گفتیم سری اول بیتل در سال 1938 تولید شد؛ یعنی 81 سال پیش!فولکس واگن بیتل رکوردار تولید یک خودرو بدون تغییر پلتفرم در طولانی مدت است.داستان شروع فولکس واگن=فولکس واگن در زبان آلمانی به معنی خودروی مردم است!این کارخانه در سال 1937 تأسیس شد.در آن زمان خودروهای آلمانی خودروهایی لوکس و گرانقیمت بودند و مردم عادی به سختی میتوانستند خودرو بخرند.آدولف هیتلر از مسئولین این شرکت درخواست کرد که خودرویی تولید کنند که مردم عادی نیز توانایی خرید آن را داشته باشند.و این بود داستان تأسیس کارخانهی خودروی مردم!و چه کسی فکر میکرد کارخانهای که در آن زمان به دلیل تخریبهای زیاد و گسترده در زمان جنگ جهانی دوم در مرز تبدیل شدن به انبار وسایل جنگی روزی به بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا تبدیل شود!شاید زمانی که از شما بپرسند اولین طراح بیتل کیست، فکر کنید که بیتل نیز مانند بوگاتی و رولزرویس طراحی به نام بیتل داشتهاست.جالب است بدانید طراح اولیه بیتل کسی نیست به جز فردیناند پورشه!😊
پورشه911=داستان پورشه 911 پیش از جنگ جهانی دوم شروع میشود. در دههی ۱۹۳۰، دکتر فردیناند پورشه با همکاری و کمک انتوان پیئش و ادولف روزنبرگر شرکت طراحی و مشاورهی خودرو مستقل خودش را راهاندازی کرد. فردیناند پورشه که پیش از این برای دایملر و مرسدسبنز خودروهای لوکس و لیموزین طراحی کرده بود، ایدهی متفاوتی داشت؛ پورشه بهدنبال تولید مدلهای ارزانقیمت و اقتصادی و مناسب برای طبقهی متوسط و کارگری جامعه بود. در آلمان فرد مهم دیگری هم وجود داشت که ایدهی تولید خودرویی اقتصادی برای مردم را تحسین میکرد؛ ادولف هیلتر، با شعار خودروی مردم یا «فولکس واگن». ملاقات فردیناند پورشه و هیتلر باعث شد تا پروژهی فولکس واگن پس از عقبنشینی دیگر شرکتهای خودروسازی، به طرحی دولتی و مهم تبدیل شود.هیتلر برای تولید خودروی مردم آلمان چند پیششرط تعیین کرده بود؛ خودرو باید ارزانقیمت، کممصرف و ساده باشد تا تعمیر کردنش بهراحتی انجام شود. یک خانوادهی متوسط چهار یا پنج نفره باید در کابین تجربهی سواری راحت داشته باشند و در اتوبانهای تازهساخت، نهایت سرعت خودرو به ۱۰۰ کیلومتربرساعت برسد. آزمایش میدانی پروژهی فولکس واگن با پیشرانهی هواخنک در سال ۱۹۳۶ موفق بود و سپس برای نهایی کردن این تولید خودرو، فردیناند انتون ارنست پورشه (ملقب به فری پورشه) انتخاب شد. سال ۱۹۳۸ اولین خط تولید فولکس واگن در ولفسبورگ بازگشایی و مدل بیتل یا تایپ یک (Beetle, Type 1) سرانجام عرضه شد.فردیناند و فری پورشه پس از بهپایان رسیدن پروژهی خودروی مردم آلمان، ایدهی تولید خودرویی اسپرت براساس پلتفرم فعلی را در سر داشتند. سال ۱۹۳۹ مسابقهی استقامتی برلین تا روم برگزار شد که فرصت خوبی برای تولید خودروی اسپرت پورشه بود؛ چرا که این مسابقه، اهمیت تبلیغاتی مهمی برای آلمان داشت. جبههی کارگری آلمانی (DAF) به دلیل بهرهگیری از شعار خودروی مردم، تأمینکنندهی بودجهی فولکس واگن بیتل بود اما تولید خودروی اسپرت را تأیید نمیکرد. مسابقهی سال ۱۹۳۹ باعث شد تا هیلتر اهمیت تبلیغاتی چنین خودرویی را درک کند، بنابراین با استفاده از قطعات فولکس واگن، پدر و پسر پورشه، اولین خودروی اسپرتشان را تولید کردند. مدل Type10 60K یا Type64 در سه دستگاه برای مسابقه برلین تا روم تولید شد اما با آغاز جنگ جهانی دوم، محصول جدید پورشه فرصت عرض اندام پیدا نکرد. اولویت صنایع آلمان کاملاً تغییر کرد و پورشه مجبور شد تا طرح خودروی اسپرت را با انواع جنگافزارها مثل تانک تایگر (Tiger) تعویض کند.فری و لوئیز پورشه در ابتدا به تعمیر خودرو و حتی فروش پمپ آب و انواع دستگاه تراش و ابزار مشغول شدند. پس از مدتی کوتاه، همزمان دو قرارداد با شرکت جدید پورشه بسته شد؛ طراحی خودروی مسابقهای برای تیم ایتالیایی چیزیتالیا (Chisitalia) و مدلی اختصاصی که پورشه 356 نام گرفت. فری پورشه با کمک مالی که از چیزیتالیا برای تولید مدل Type 360 Chisitalia رسید، توسعه و طراحی خودروی جدیدشان با کد Type 356 را آغاز کرد؛ با استفاده از قطعات خودروی فولکس واگن و الگو قراردادن ایدهی فردیناند پورشه، دو مدل اولیه از 356 با طرح بدنهی کروک و کوپه و پیشرانهی هواخنک تولید شد. فری پورشه تنها بهدلیل کمبود بودجه مجبور شد که از پیشرانهی هواخنک فولکس واگن استفاده کند؛ درواقع تنها دلیلی هم که بیتل با این پیشرانه تولید شد، قیمت کمتر و جلوگیری از مشکلات یخزدگی آب رادیاتور در زمستان بود، چرا که بیشتر طبقهی متوسط و کارگری آلمان بهعنوان مشتری اصلی این خودرو، گاراژ سرپوشیده نداشتند. سال ۱۹۴۸، اولین دستگاه از پورشه 356 تولید شد و در اختیار مشتریهای اروپایی قرار گرفت؛ 356 خودرویی مناسب برای رانندگی تهاجمی و لذتبخش در جادههای کوهستانی سوئیس بود و خیلی زود بازار مناسبی پیدا کرد.تمام مدلهای 356 کاملاً دستساز و با نظارت مستقیم فری پورشه تولید میشدند، بههمین خاطر برای افزایش ظرفیت تولید، کارخانهی بزرگتری در آلمان بازگشایی شد. اولین خودروی تولیدی پورشه در آلمان و دیگر کشورهای اروپایی بهقدری مشهور شد که به بازار پس از جنگ آمریکا هم رسیدپس از تولید موفقیتآمیز مدل 356، تیم مهندسی و طراحی پورشه تصمیم گرفتند که محصولی جذاب را جایگزین کنند. طرحهای متفاوت و زیادی برای مدل جدید مطرح شد؛ 356 در اواخر عمرش پیشرانهی ضعیفی داشت، کوچک و در عین حال گرانقیمت بود. فری پورشه هنوز هم معتقد بود که خودروی جدید باید با مفهوم تکامل سازگار باشد، بنابراین در دورانی که خودروهای سدان و چهارسرنشینه طرفدار زیادی داشتند، طرح کوپهی دودر همچنان انتخاب اول بود. مفهوم تکامل نهتنها در محصولات، بلکه مدیریت شرکت هم استفاده میشد، بههمین خاطر فری پورشه برای تولید خودروی جدید با بزرگترین پسرش، فردیناند الکساندر پورشه، همراه شد. فردیناند الکساندر پورشه مسئولیت طراحی مدل جدید را پذیرفت و روند تولید از اوایل دههی ۱۹۶۰ آغاز شد؛ پس از چند ماه طراحی و تلاش برای مخفینگهداشتن خودروی جدید از عکاسها، پورشه 901 در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد.
بیتل و911هیچ شباهتی بهم ندارن…هیچی. فقط طراح بیتل فردیاند پورشه بوده.
Porsche 911
۱۴ تیر ۱۴۰۱تکلیف کسی هم که کادیلاک ct5 معمولی رو با بلک وینگ اشتباه گرفته مشخصه
JDM lover
۱۳ تیر ۱۴۰۱کادیلاک انتخابمه
Hadi
۱۵ تیر ۱۴۰۱سلطان این کلاس سری ۵ 😍👌🏼
حافظ
۱۵ تیر ۱۴۰۱کادیلاک
Enayat
۴ مرداد ۱۴۰۱مردم ایران اکثریت سری پنج رو قبول دارند، چون توی بازار ایران اکثر اتاق ها بوده (حالا نه نسخه های خاص اش) و دیدند از نزدیک که چقدر زیباست و خوش آوازه….ولی!
وای از اون روزی کادیلاک توی ایران بیاد !!!!!(که امکانش وجود ندارد) اونوقت معنی استاندارد جهان می درک می کنند