مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه پنجم، سدانهای میان سایز پرفورمنس، دوئل اول
قطار سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه پنجم و گروه سدانهای میان سایز پرفورمنس رسیده است. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی شاهد رقابت دوازده سدان اسپرت بودیم که از بین آنها شش خودرو به مرحلهٔ یکچهارم نهایی راه پیدا کردند. در این مرحله، سه خودرو با پیروزی در دوئلها خود را مستقیماً به مرحلهٔ نیمهنهایی رساند اما چون این تعداد فرد بود، از بین بازندهها هم خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده بود به آنها ملحق شد. آن خودرو کادیلاک CT5-V بلکوینگ بود که در آخرین دوئل این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی در برابر مرسدس E63 AMG قرار گرفت. نتیجهٔ این دوئل را در ادامه مشاهده میکنید.
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین مرسدس E63 AMG و کادیلاک CT5-V بلکوینگ
مجموع آراء: ۲۰۰۲
آراء مرسدس: ۱۰۸۷
آراء کادیلاک: ۹۱۵
پیروز دوئل: مرسدس E63 AMG با کسب ۵۴ درصد از کل آراء
بامو M5
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۷
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۱ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۸۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۹ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۴.۰
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۳.۷
نقاط مثبت: شتابی دیوانهوار سریع، حالت محرک عقب هیجانانگیز، سواری و هندلینگ فوقالعاده، پیشرانهٔ قدرتمند، گیربکس عالی، کیفیت بالا، کابین مجلل
نقاط منفی: احساس ضعیف فرمان، تنظیمات بسیار زیاد حالات رانندگی، صدای مصنوعی پیشرانه که جذابیت غرش E63 را ندارد، سواری نهچندان راحت در سرعتهای پایین، درگیری راننده در دیگر محصولات M بیشتر است
چکیده: بامو M5 نمادی در بین سدانهای اسپرت محسوب میشود و نسل کنونی با پرفورمنس فوقالعادهٔ خود میراث پیشینیان را ادامه داده است
مرسدس E63 AMG
تاریخ معرفی: نوامبر ۲۰۱۶
پلتفرم: MRA مرسدس
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۹۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۷ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۲ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۵.۴ ثانیه
تایم در پیست زاکسنرینگ: ۱:۳۵.۹
نقاط مثبت: مثل موشک شتاب میگیرد، در رانندگی مثل چاقوی جراحی با دقت است، در پیچها انگار روی ریل قرار دارد، حالت دریفت، کابین بسیار لوکس و باکیفیت
نقاط منفی: فعالسازی حالت دریفت پیچیده است، رینگهای بزرگ و لاستیکهای فاق کوتاه سواری را ناراحت میکنند، از E53 بسیار گرانتر است، استهلاک و هزینههای نگهداری بالا
چکیده: مرسدس E63 ترکیبی درخشان از پرفورمنس خیرهکننده و تجمل لذتبخش را ارائه میکند و برای کسانی ساخته شده است که به دنبال حد نهایی E کلاس هستند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بامو M5 کامپتیشن | مرسدس E63 S | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۹ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۳.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۹ ثانیه | ۱۱.۱ ثانیه |
پیست Figure-8 | ۲۳.۳ ثانیه | ۲۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۲.۳ متر | ۴۷.۲ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۰ جی | ۱.۰۱ جی |
مصرف سوخت | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۶ لیتر | ۸۰ لیتر |
وزن | ۱۹۲۲ کیلوگرم | ۲۰۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۸۸ میلیمتر | ۵,۰۰۶ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۸۲ میلیمتر | ۲,۹۳۸ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۳۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۱۳,۰۹۵ دلار | ۱۰۸,۵۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Yasin
۱۵ تیر ۱۴۰۱صددرصد بامو
محمد هادی
۱۵ تیر ۱۴۰۱صددرصد بی ام و❤️
امیرعلی
۱۹ تیر ۱۴۰۱داداش چه ربطی به زیبابودن و بهتر بودن کابین داره این دوئل هست باید تو سرعت یکی رو انتخاب کنی که من مطمعنم بی ام و میزنه
ARMAN
۱۵ تیر ۱۴۰۱من هیچکدوکو انتخاب نکردم.
چون به شدت کار دشواریه و من به نتیجه نرسیدم کدومو انتخاب کنم.
Carlover
۱۵ تیر ۱۴۰۱خیلی سخته انتخاب،تو تمام کلاس ها با اطمینان به بنز رای میدم جز این کلاس،نه بخاطر اینکه Е بده،بلکه سری ۵ خیلی خوب شده
BMW
۱۶ تیر ۱۴۰۱داداش اصلا هم کار سختی نیست بی ام و هم سریع تره هم شتاب بیشتری داره هم رخ بهتری داره
نویدی
۱۵ تیر ۱۴۰۱اگر بگن بین تمام خودروهای دنیا فقط میتونی یکی رو انتخاب کنی…قطعا من M5 رو انتخاب میکنم…یه اقتدار خاصی داره لامصب.
TML BN
۱۵ تیر ۱۴۰۱قطعا بنز واقعا زیبا تره کابینه هم بهتره
امیرمحمد
۱۶ تیر ۱۴۰۱TML BN من کامنت ها شما رو خوندم همیشه ادعای این رو دارید که بدون تعصب حرف میزنید درحالی که به شدت از روی تعصب و غیر منطقی نظر میدید تمام کارشناس های بزرگ خودرو m5 رو بدون رقیب میدونن تو این کلاس بعد شما میگی قطعا بنز بهتره!
Dian
۱۵ تیر ۱۴۰۱ام فایو از آخرین بازماندگان طراحی سنتی(و زیبای) ب ام و هست
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ تیر ۱۴۰۱متاسفانه جانب داری پدال از آلمانیها باعث شد ام5 که مغلوب چارجر شده بود بیاد بالا.نکته بعدی فاصله فضایی بین عملکرد بلک وینگ با بنزه که بازم پدال کار خودش رو کرد تا یه آلمانی بیاد بالا.الان چرا باید دوتا بنز تو یه کلاس باشن.راستی بهانه شما در مورد چارج و ام5 رو دوباره باید مطرح کرد اینبار برا چارجر چونکه مدل جدید چارجر جیلبریک اومده لطف کنید دوباره شرکتش بدید اگر بی طرف هستید.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ تیر ۱۴۰۱شما شاعری شعر هم میگی
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۵ تیر ۱۴۰۱بس کن برادر من مثال میزنم بررسی بی ام و ام۵ هست میگی چارجر فلانه، بحث اونه میگی فلان آمریکایی اونو له میکنه، آمریکای هارو خراب نکن! از مقاله های مختلف لذت ببر خودتم پیش بقیه کاربرا یک متعصب جلوه میدی.
Ali
۱۵ تیر ۱۴۰۱طراحی داخلی بی ام و واقعا قدیمی شده
phonix
۱۵ تیر ۱۴۰۱اینکه یه مانیتور بزارن از این در تا اون در هم خیلی تکراری شده.
البته مدل های جدید بی ام وه این مانیتور های گنده رو داره فکر کنم با گریل مانیتور هم رشد کرده :)
mr-naftalin-az-roghan-abad-70
۱۵ تیر ۱۴۰۱از الانی هاش که گیج کننده و لمسیه ۱۰۰ برابر بهتره!
رهام
۱۵ تیر ۱۴۰۱با اختلاف بنز
چون بنز همیشه تو همه جا ۳ لول از بی ام و بالاتر بوده
آلمانی باز
۲۱ تیر ۱۴۰۱بعد میگین تعصبی نیستیم😂داداش ام فایو تو سدان ها همیشه ۳ لول بالاتر از بقیه هست
Hadi
۱۵ تیر ۱۴۰۱کلکل این دوتا غول تمومی نداره 😍🇩🇪👌🏼
amir
۱۵ تیر ۱۴۰۱M5 ❤
PURIYA
۱۶ تیر ۱۴۰۱M5 رخ که عالی شتاب و سرعتش هم وحشتناک عالیه کابینش هم که هنوزم زیباست هرکی بنز دوست داره تو سکوت ما تعصب M5 رو میکشیم
Porsche 911
۱۶ تیر ۱۴۰۱هردو بسیار زیبا هستن
عالی و حد نهایی عملکرد
ولی به. دلیل علاقه شخصی و علاقه به حس اسپورت ب ام و رو انتخاب میکنم
Comodor
۱۸ تیر ۱۴۰۱اختلاف پرفومنسی چندانی ندارن. ولی بنز در بحث اشرافیت و کیفیت کابین چند سر و گردن از بی ام و بالاتره. صداشم که بهتره و از نظر شخص من زیباتر هم هست :))