مرحلهٔ نیمهنهایی، گروه نوزدهم، شاسیبلندهای میان سایز پرفورمنس، دوئل آخر
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ نیمهنهایی
نتایج دوئل قبلی بین دوج دورانگو هلکت و مرسدس GLE63 AMG
مجموع آراء: ۱۴۲۵
آراء مرسدس: ۹۴۸
آراء دوج: ۴۷۷
پیروز دوئل: مرسدس GLE63 AMG با کسب ۶۶ درصد از کل آراء
لامبورگینی اوروس
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷
پلتفرم: MLB گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۷.۱۰
نقاط مثبت: پرفورمنس باورنکردنی، یک شاسیبلند با حال و هوای سوپراسپرت، یک لامبورگینی پنجنفره برای استفادههای روزمره، فوقالعاده توانمند در پیست، هندلینگ عالی، کابین اسپرت، فضای بار بزرگ، قدرت و شتاب ویرانگر
نقاط منفی: سنگینترین لامبورگینی، قیمت ربع میلیون دلاری و کابینی که در حد این رقم و نام لامبورگینی نیست، مصرف سوخت بالا، راحتی سواری کمتر از کاین و بنتایگا، پلتفرم مشترک با کراساوورهای ارزانتر گروه فولکسواگن
چکیده: اوروس ۶۵۰ اسب بخاری یکی از وحشیترین شاسیبلندهای تاریخ محسوب میشود که با ظاهر جذاب، پرفورمنس فوقالعاده و شجرهنامهٔ پرافتخار، قطعاً توجهات زیادی را جلب میکند
بامو X6 M
تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۹
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۳.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست هوکنهایم: ۱:۵۸.۳۰
نقاط مثبت: قدرت تکاندهنده، کابین باکیفیت و پیشرفته و بهطور شگفتآوری جادار، مملو از تجهیزات استاندارد مطلوب، پرفورمنس باورنکردنی با این اندازه، رانندگی هیجانانگیز، شتاب خیرهکننده
نقاط منفی: سواری بسیار خشک و آزاردهنده، دید عقب محدود و چالشبرانگیز، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نهچندان جالب، X5 M ارزانتر و کاربردیتر است
چکیده: با X6 M حتی معمولیترین ترددها به یک رانندگی هیجانانگیز با قدرت انفجاری V8 تبدیل میشود اما دید محدود و سواری فوقالعاده خشک، استفادههای روزمره از آن را چالشبرانگیز میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
لامبورگینی اوروس | بامو X6 M کامپتیشن | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۰ ثانیه | ۳.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۳ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
شتاب جانبی | ۱.۰۱ جی | ۰.۹۷ جی |
توقف از ۹۶ | ۳۲.۶ متر | ۳۱.۱ متر |
پیست Figure-8 | ۲۳.۵ ثانیه | ۲۴.۱ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۶.۸ لیتر ترکیبی | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۸۵ لیتر | ۸۵ لیتر |
تولید آلایندگی | ۳۹۷ گرم/کیلومتر | ۳۷۱ گرم/کیلومتر |
وزن | ۲۲۳۶ کیلوگرم | ۲۳۶۳ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۵۸ به ۴۲ جلو/عقب | ۵۲ به ۴۸ جلو/عقب |
طول | ۵,۱۱۳ میلیمتر | ۴,۹۵۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۳,۰۰۲ میلیمتر | ۲,۹۷۲ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۶۲۰ لیتر | ۵۸۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۲۲۹,۴۹۵ دلار | ۱۲۳,۶۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
NAVID۰۰۹۸
۲۰ شهریور ۱۴۰۱به قیمتها توجه بکنید !!!
لامبورگینی جای شک نمیگذارد اما X6 هم با کسی شوخی ندارد !
با این تفاوت قیمت ، عقل میگه فقط X6 !
پارسا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱هر لامیورگینی دیگه ای بود به اون رای میدادم اما شاسی بلندش اصلا منطقی نیست برای این مدل ماشین ها کارایی مهم تره که صد در صد بی ام و هیچی کم نمیذاره با ۱۰۰ هزار تا اختلاف . منطقی نیست طرف لامبورگینی رفت
شتاب ها رو دقت کنید . ۳ و ۳.۳
اصلا ارزش نداره
AMANTE
۲۰ شهریور ۱۴۰۱از همون اول از گاو شیرده ی لامبورگینی خوشم نمی اومد.
Reza Waffen SS
۲۰ شهریور ۱۴۰۱بی چون و چرا ، لامبورگینی اوروس
Erfan
۲۰ شهریور ۱۴۰۱100هزار دلار اختلاف کل نتیجه رو به نفع x6mبر میگردونه.
خیلی راحت لامبورگینی به خاطر مارک خودش داره ۱۰۰هزار دلار روی این ماشین پول بیشتر میگیره.
طراحی ماشین که سلیقه ای هست که من بیشتر x6mرو دوست دارم و کیفیت متریال هم که دیگه معلومه.
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۰ شهریور ۱۴۰۱دقیقا
قیمت فضایی داره
جز تعصب واقعا منطقی نیست به این ماشین رای داد
Lambullshitini
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قطعا به بی ام و رای میدم چون خیلی بهتر از ماشینیه که پلت فرمش با فولکس توآرگ و اوشکودا کودیاک یکیه !!!
دو روز دیگه منتظر باشید فراری پورسانگ با V12 میاد این فولکس بزک شده رو کنار میزنه
PRPR
۲۰ شهریور ۱۴۰۱چون پلتفرمش با فولکس اشکودا یکیه خودرو بدیه؟
۹۱۱
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قطعا اوروس. سوال نداره دیگه.
Si
۲۰ شهریور ۱۴۰۱توی اینجا لامبو میبره چون ایرانی ها فقط لامبو دوست دارن در حالی که چیزی نیست ولی x6 توی چند درگ دیدم که با اختلاف کم ولی با قدرت کمتر برده سطح لوکس بودن که همونه و داخل bmw از لامبو بهتره باید بگم ابهت در دوج وایپر و g و x6 خلاصه میشه و توی این کلاس دورانگو و x6 شاهکارن
خلاصه x6 بهترین شاسی بلند دنیا بعد از x7 و dbx و g کلاس هست
Amir evolution
۲۰ شهریور ۱۴۰۱اختلاف 100 هزار دلار بی معنی
با مشخصات یکسان
قطعا Bmw
A.A.S
۲۰ شهریور ۱۴۰۱من انتخابم اوروس هست اما اختلاف قیمتی خیلی زیاده
VIPER
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قهرمان کلا مشخصه اوروس بنز رو هم شکست میده
Amir
۲۰ شهریور ۱۴۰۱اگه بره بالا با اون قیمتش
Porsche
۲۰ شهریور ۱۴۰۱انتخاب کردن اوروس به هبچ وجه منطقی نیست
اختلاف قیمت 100 هزار دلاری و مشخصاتی که تفاوت انچنانی ندارن
به نظر من اگر یه کراس اوور معمولی میخواین خود فولکس واگن توارگ هم انتخاب مناسبیه و اگه میخواین که چاشنی پرفورمنس هم داشته باشه پورشه کاین با قیمت کمتر انتخاب منطقی تری نسبت به اوروس و اوروس پرفورمانته با قیمت بالا هست
یا حتی اگه نیازی به شاسی بلند نیست با پول اینها میشه ماشین های اسپورت خوبی رو خرید
اما در کل قیمت بالای اوروس رو درک نمیکنم در حالی هر قسمت اش از یه ماشین گروه فولکس قرض گرفته شده و هیچ چیز اش مال لامبورگینی نیست
به شخصه طراحی اوروس رو دوست ندارم
و طراحی کاین و rsq8 آئودی خصوصا آئودی بشدت زیباتر از اروس میدونم
charger
۲۰ شهریور ۱۴۰۱X6 فقط نسل اولشو دوست دارم
SRT
۲۰ شهریور ۱۴۰۱انتخابم اوروس ولی شتابش ۳ و نیم هست نه ۳
JDM lover
۲۰ شهریور ۱۴۰۱انتخابم x6 m هست
قبمت اوروس خیلی بیشتره در حالی که مشخصاتش نهایتا اختلاف تا ۲۰k رو توجیح میکنه و بقیه شو داره پول برند میگیره
با پول اوروس میرم یدونه x6 m میگیرم یدونه هم
پورشه 718 میگیرم واسه دور دور
بهنام
۲۰ شهریور ۱۴۰۱طراحی ایکس شش بشدت مزخرف خصوصا از نمای پشت. تناسبات مسخره که در مقابل نسل اولش یه کپی ناشیانه ی چینی به حساب میاد . اوروس انتخابمه حتی اگر خیلی بیشتر از این اختلاف قیمت داشت چون ب ام و اصلا در حدش نیست و لامبو در یککلاس دیگری با بنتلی و آستون میجنگه .
F.L.P
۲۰ شهریور ۱۴۰۱وقتی میخوای بی دلیل بودن انتخابات توجیح کنی :
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱جونم لامبو ، فقط اون آرم لامبورگینی به کل شرکت بی ام و می ارزه
Si
۲۰ شهریور ۱۴۰۱آرم لامبو به بی ام و می ارزه؟؟؟ برو داداش کمتر جوک بگو بی ام و همیشه با بنز جزو 5 کاندیدای اصلی بهترین شرکت تاریخ خودروسازی بوده ولی لامبو
تو اصلا می دونی بیشتر آپشن های ماشین های دنیا رو بنز و بی ام و آوردن بی ام و یه بار یه i8 داد دنیای طراحی خودرو رو متحول کرد با 2002توربو رسما توربو رو وارد خودروسازی کرد و با m1 که هیچ
آلان میای میگی لامبو موتور بهتری داره ولی بی ام و با f1 ثابت کرد در انجین سازی هم شرکتی به پاش نمیرسه موقعی که لامبو جونت داشت تاسیس میشد آلمان داشت پادشاهی میکرد
فقط یه چرخ x6 به کل تاریخ خودروسازی ایتالیا میارزه به جز فراری و پاگانی
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱باز دوباره یه آلمان فن جوش آورد و شروع کرد به هذیان گویی ، برو شرکت بی ام و تا بهت بگن خیلی از مدل های موفقشون توسط پنین فارینا و ایتالیاییها طراحی شد ، بی ام و خوبه ولی نه در حد سوپر اسپورت سازی مثل لمبورگینی
Si
۲۰ شهریور ۱۴۰۱در حد لامبو؟؟ عزیزم مهر نزدیکه
اسم بی ام و که فقط یه ماشینش به کل ایتالیا به جز پاگانی و فراری می ارزه نیار
Royal Driver UK 70
۲۱ شهریور ۱۴۰۱اوروس همون آعودیه ایکیو های تعصبی😂😂😂. همون RSQ8 هست تکنولوژی آلمانی موتور آلمانی همچی المانی فقط طراحیش ایتالیاییه 😂.
امیررضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱الان واقعاً این حرف لوگو و غیره رو جدی گفتی؟
فنبازی دربیاریم مشکلی نداره ولی چرت پرت نگیم.
Sobhan
۲۰ شهریور ۱۴۰۱صد درصد لوگی لامبور رو روی هرماشینی بزاری اون ماشینی رو دوبرابر قیمت میتونی بفروشی 🙌
Monster 765lt
۲۱ شهریور ۱۴۰۱دیگه لطفا جوک تحویل مردم ندین توهم هم حدی داره
لامبورگینی شرکت بسیار قدرتمندیه بی ام و هم همینطور
ولی در اون حد نیست که یک لوگوش به کل شرکت بی ام و بیارزه!
من انگلیسی فن هستم ولی حقیقت اینه که مهد خودروسازی برتر دنیا المانه و باید پذیرفت.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۰ شهریور ۱۴۰۱هر دو عالین و بی نقص
aMiRsHaYaN
۲۰ شهریور ۱۴۰۱داشتم به اوروس رای میدادم که قیمت رو دیدم
Mehdi
۲۰ شهریور ۱۴۰۱میارزه لامبورگینی صد هزار دلار بیشتر
همون طراحی داخلیش کلی بهتر بی ام و است طراحی بیرونی همینطور بعدم لامبورگینیه
حالا اختلاف قدرت و چند ثانیه شتاب کمترش قابل چشم پوشیه
ولی خب من لامبورگینی کپه را به شاسی بلندش ترجیح میدم
علی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱درسته که لامبو گرونه اما توجه کنید که در طول زمان ارزششو حفظ میکنه خیلی بیشتر از بی ام و ، آلمان فن ها ، منطقی باشین لطفا
R@min
۲۰ شهریور ۱۴۰۱البته که اوروس هم آلمانیه و بله ارزش برندینگ برای کلاس گذاشتن و فخر فروشی بالاتری داره هر چند برتری خاصی نداشته باشه.
بالاخره فولکس هزینه کرده لامبو رو سرپا نگه داشته که اینطوری ازش بخوره.
Si
۲۰ شهریور ۱۴۰۱عزیزم لامبو و بوگاتی فقط در کشور هاشون مونتاژ میشن وگرنه موتور اوراکان مال R8 هست و پلتفرم اوروس مال توارگ هست با q8 ایتالیا در برابر آلمان دیده نمیشه به جز فراری
Sobhan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱با این حرفت نشون دادی از ماشین هیچی نمیدونی 🤣آعودی موتور هوراکان رو برداشته وگرنه نسخه اول r8 هشت سیلندر بوده ولی لامبور از همون اول رو گالاردو v10گذاشته بوده 🙌
Payfast
۲۰ شهریور ۱۴۰۱خوندیم خوندیم خوندیم و عالی بودن لامبو رو دیدیم به قیمت رسیدیم وایسادیم تقریبا ۲ برابر قیمت داره اوروس =/
Ali darai
۲۰ شهریور ۱۴۰۱من به لامبورگینی اوروس رای میدم چون داخل پیست کارایی بهتری داره و پرفورمنس بیشتری داره
Yasin
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قیمت تنها برتری بامو هست…
ولی لامبورگینی یه چیز دیگست
پارسا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱کیفیت ساخت بی ام و بیشتره
غیر از اون باید قیمت رو خیلی بزرگ بنویسید ارزشش مشخص بشه . ۱۰۰ هزار دلار . یه اس کلاس
پدرام
۲۰ شهریور ۱۴۰۱در پرفورمنس هر دو شکی نیست اما به نظرم فرم طراحی لامبورگینی هماهنگ تر و اصولی تره
x6 نسل اولش خوشکل بود
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۰ شهریور ۱۴۰۱فقط تو کف اعدادی هیتم که پدال برا اروپاییها میزنه.x6 رو زده 3.3 در حالی که ام5 هم توان همچین تایمی رو نداره.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۰ شهریور ۱۴۰۱شما چرا جوش زدی
Mohammad.2005
۲۰ شهریور ۱۴۰۱عینک تعصب رو بردار تا تایم رسمی ۲.۸ m5 کامپتیشن و تایم ۲.۶ m5 cs ( ثبت شده توسط Car and driver ) رو ببینی
وحید اسماعیل نسب
۲۰ شهریور ۱۴۰۱بر اساس قیمت و کارایی بی ام و
Royal Driver UK 70
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ایکس۶ام. تنها دلیلی که به اوروس رای میدید ظاهرشه مثل بقیه دوعلا اصلا بقیه نکاتو میندازین دور بخاطر ظاهر چی بگم. اوروس همون RSQ8 با لوگوی لامبورگینیه!
Amir mahdi @-1387
۲۰ شهریور ۱۴۰۱بی ام و بهتره
MASOUD 0099
۲۰ شهریور ۱۴۰۱بی ام و
امیررضا
۲۰ شهریور ۱۴۰۱قطعا اون اختلاف قیمتی باعث میشه خیلی ها به بیامو رای بدن. البته منم به بیامو رای میدم ولی نه فقط بخاطر قیمت، کلا خودروی بهتریه. شتاب بهتر، سواری درگیرکننده، کیفیت متریال مثالزدنی، ابهت، کابین شکیل و الی آخر. واقعاً پرفورمنس و کلاس اوروس حرف نداره ولی من ترجیح میدم بیامو رو اینجا انتخاب کنم هرچند که کاملا مشخصه که قراره لامبورگینی برندهی این رقابت باشه.
Sobhan
۲۰ شهریور ۱۴۰۱لامبور تا الان همه رو برده اینم میبره 🙌
Royal Driver UK 70
۲۰ شهریور ۱۴۰۱توی درگ که از ایکس ۶ باخته :)
Sobhan
۲۱ شهریور ۱۴۰۱درگ هایی که دیده یه مشت نوب نشستن پشت فرمون وگرنه تو زمان ۱/۴مایل ازش زمان کمتری داره🙌تو پیست هم ازش سری تر بوده سال ساخت هم که ولش، اوروس پرفورمانته بود هم بازم همین حرفو میزدی
محمد احسان رضایی
۲۰ شهریور ۱۴۰۱زیاد مقایسه ی درستی نیست . درسته این دوتا ماشین در یک کلاس هستند اما قیمت های بسیار متفاوتی دارن BMW x6 توی رده ی قمیتی خودش گزینه مناسبی هست اما قطعا به لامبورگینی نمیرسه و ۱۰۰ هزار دلار اختلاف کمی نیست .
شاهین
۲۰ شهریور ۱۴۰۱به لامبو رای دادم
ولی اگر اینجا ایکس 5 میشد حتما بهش رای میدادم. چون واقعا ارزش بیشتری داره نسبت به اوروس و خوده ایکس 6
ایکس 5 طراحی بهتر و پخته تر در کنار پرفورمنس معقول