مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه کوپههای کامپکت، دوئل اول
پسازاینکه دوئل پلیآف گروه کوپههای کامپکت را بین دو خودرویی که با آراء یکسان در مرحلهٔ مقدماتی شکست خورده بودند برگزار کردیم، حالا رسماً مرحلهٔ یکچهارم نهایی را برای این گروه آغاز میکنیم. دوئل پلیآف مذکور بین تویوتا سوپرا و لوتوس امیرا برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین تویوتا سوپرا و لوتوس امیرا
مجموع آراء: ۱۰۰۴
آراء تویوتا: ۵۱۳
آراء لوتوس: ۴۹۱
پیروز دوئل: تویوتا سوپرا با کسب ۵۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
بامو سری ۲ | تویوتا GR86 |
؟ | |
آئودی TT | نیسان Z |
؟ | |
پورشه ۷۱۸ | تویوتا سوپرا |
؟ |
تویوتا GR86
تاریخ معرفی: آوریل ۲۰۲۱
پلتفرم: SGP سوبارو
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱,۱۵۳ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۳,۲۵۷ دستگاه
گارانتی: ۳ سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: رانندگی بسیار جذاب خصوصاً در مسیرهای پیچدرپیچ، قدرت بیشتر از قبل، احساس عالی فرمان، یکی از ارزانترین خودروهای اسپرت، کیفیت و راحتی سواری بهتر از قبل
نقاط منفی: سروصدای زیاد در داخل، کابین تنگ با صندلیهای عقب غیرقابلاستفاده، پیشرانهٔ زمخت و خشن، سیستمهای ایمنی محدود در نسخهٔ دستی، گیربکس اتوماتیک کسلکننده، کاهش توان ترمزها در طول استفاده در پیست
چکیده: نسل جدید تویوتا ۸۶ با شاسی بازیگوشتر و قدرت بیشتر، لذت رانندگی را افزایش داده است که این همراه با گیربکس دستی و قیمت ارزان پکیجی عالی را فراهم کرده است
بیامو سری ۲
تاریخ معرفی: جولای ۲۰۲۱
پلتفرم: CLAR بیامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۸۳ دستگاه
فروش ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴,۰۲۴ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب بسیار سریع در نسخهٔ شش سیلندر، سواری و هندلینگی حتی بهتر از نسل قبلی، بهبود تنظیم شاسی، ارائه در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک، ارزش بالا در قبال پرفورمنس
نقاط منفی: فقدان گیربکس دستی، فقدان نسخهٔ کابریولت، صندلیهای عقب کوچکتر از نسل قبلی، نسخهٔ چهارچرخ محرک ۲۳۰i و نسخهٔ محرک عقب M240i هنوز ارائه نشده است
چکیده: نسل جدید بیامو سری ۲ کوپه برخی از ویژگیهای مطلوب نسل قبلی خود را از دست داده است اما آن را با پرفورمنس بهتر و ظاهر جسورانهتر جبران میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
بیامو ۲۳۰i | تویوتا GR86 | |
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 | ۲.۴ لیتری H4 |
تنفس | توربوشارژ | طبیعی |
قدرت | ۲۵۵ اسب بخار | ۲۲۸ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۱ ثانیه | ۵.۴ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۷ ثانیه | ۱۴.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۵ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۴۶.۳ متر | ۴۷.۵ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۲ جی | ۰.۹۸ جی |
مصرف سوخت | ۸.۱ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۵۲ لیتر | ۵۰ لیتر |
وزن | ۱۶۱۲ کیلوگرم | ۱۲۸۷ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۴۶ میلیمتر | ۴,۲۶۴ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۴۰ میلیمتر | ۲,۵۷۵ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۲۸۳ لیتر | ۱۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ نفر | ۲+۲ نفر |
قیمت | ۳۷,۳۴۵ دلار | ۲۸,۹۲۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
javadhy
۲۴ خرداد ۱۴۰۱توی این دوئل با اینکه از شرکت بی ام و بیشتر از تویوتا خوشم میاد ولی زیاد از ظاهر این نسخه خوشم نیومد و توی قیمت بی ام و ماشین های زیباتر و با همین پرفورمنس هستن اینجا هم تویوتا انتخابمه با ارزش خرید فوق العاده
TML BN
۲۴ خرداد ۱۴۰۱دقیقا سری ۲ انگار ناقصه یک جوریه انگار عقب مونده است
ولی GR طراحی خوب و کاملی داره
javadhy
۲۴ خرداد ۱۴۰۱از پدال بخاطر حذف اون کامنت مسخره هم ممنون واقعا نیاز بود
Reza Waffen SS
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بی ام و سری ۲
ارین صاحب جمعی
۲۴ خرداد ۱۴۰۱چون خیلی از کارشناسان خودرو از بینقص بودن سری ۲ تعریف کردن پس سری ۲
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۴ خرداد ۱۴۰۱بسیار بسیار بی ام و باحاله
ولی جی آر ۸۶ خوش قیمته
اگ بحث پول نباشه بی ام و
اگه بحث پول باشه تویوتا
هیچکس
۲۴ خرداد ۱۴۰۱از همه نظر بجز قیمت و وزن بی.ام.و بهتره
فیس تویوتا اصلاً خوب نیست
در طراحی عقبشم انگار اومده از هیوندای کوپه دوازده سال پیش پیروی کرده
انتخابم بیمر
ممد ژانگولر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱به نظر من بی ام و ی چیز دیگست فقط کافیه به اختلاف وزن چهارصد کیلوگرمی نگاه کنید تا بفمید موتور بی ام و عجب قولیه و چه خروجی داره
فرقشون مثل شمش توپور طلا با شمش تو خالیه نقرست
bmw خیلی چقره و چابک
hssn
۲۴ خرداد ۱۴۰۱گشتاور بیشتر اونم توی رنج دور موتور پایینتر باعث شتاب بالاتر bmw شده
که اونم حاصل از توربوشارژ بودن انجینشه همینطور همراهی گیربکس اتومات
به علاوه لانچ های معمولا فوق العاده ای که bmw توی ماشینهاش اخیرا داشته
و اینکه همیشه bmw رقم قدرت پایینتری رو نسبت به قدرت واقعی محصولاتش اعلام میکنه ، فکر میکنم ساده باشه دوست عزیز.
ممد ژانگولر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱داداش حسن کاملا درست میگی و نظرت مثل منه
ولی اخرشو متوجه نشدم ساده باشه یعنی چی؟!!
hssn
۲۴ خرداد ۱۴۰۱اتفاقا نظر بنده کاملا مخالف با شماست
شما صرفا به قدرت اعلامی حدودا یکسان و وزن بیشتر سری 2 اشاره کردی
اما مسئله فراتر از صرفا اون دوتا فاکتور بود که من راجبشون گفتم…
HamiD
۲۴ خرداد ۱۴۰۱شمش توپر ۹ هزار دلار گرون تره استاد
ممد ژانگولر
۲۴ خرداد ۱۴۰۱داداش حمید شمش تو پر کیفیت ساخت فوق العاده ایی هم داره
در ضمن آپشنهای بالاتری هم داره
برند bmw برند لاکچری با چاشنی اسپورته ولی تویوتاهه اکونومی اسپرته
به نظرت نباید اختلاف پول باشه ؟!!
اوستا
۲۵ خرداد ۱۴۰۱صد در صد ب ام و بهتره
بهنام
۲۴ خرداد ۱۴۰۱سری دو قبلی با عنصر زیبایی خالص تولید شده بود و نسل جدیدش بشدت غریبه و نازیباست .انتخابم تویوتاست . قیمت پایین تر،بیس عالی برای تقویت و تیونینگ ،دوام و کیفیت ژاپنی و البته ظاهر معقول.
hasnnami
۲۴ خرداد ۱۴۰۱من که بادیدن سری 2 جدید یاد بی ام و 2002 مخصوصا مدل 1974 به بعد که چراغهای عقب چهار ضلعی داشت می افتم .
بهنام
۲۴ خرداد ۱۴۰۱طراحی بیرون بی ام و بر خلاف نسل قبل خیلی حس فیک بودن به آدم میده اصالت نداره فقط خواستن متفاوت بشه
با این پرفرومنس خوب باید گفت حیف که اینطوری طراحی شده
JDM lover
۲۴ خرداد ۱۴۰۱من انتخابم بین این دو ، تویوتا هست
این سری دو اصلا طراحی خوبی نداره از نظرم ولی 86 طراحی پخته تر و بهتری داره
قیمتشم خیلی کمتره
ولی اگر بخوام با رنج قیمتی سری دو یه کوپه اسپرت بردارم، موستانگ gt رو انتخاب میکنم
Carlover
۲۴ خرداد ۱۴۰۱ایراد هایی که از بی ام و گرفته شد خیلی عجیب بود،در اصل هیچ ایرادی نداشت
بیمر
meysam
۲۴ خرداد ۱۴۰۱به تویوتا رای دادم
هم بخاطر علاقه و هم بخاطر اختلاف قیمت
اما واقعیت بی ام و اینجا خیلی بهتر کار کرده
RezaRs
۲۴ خرداد ۱۴۰۱فیس سری ۲ رو اگه تونستید ۱۰ ثانیه میتقیم ذل بزنید و نخندید مضحکهههه
احمدرضا
۲۴ خرداد ۱۴۰۱به تویوتا رای دادم
قیمت کمتر و مشخصات تقریبا برابر و فیس زیباتر
BMW
۲۴ خرداد ۱۴۰۱برای من بی ام و بهتره
Porsche 911
۲۴ خرداد ۱۴۰۱رای من ب ام و هست
قبلا دلایل ام برای انتخابش رو گفتم و اینکه چه جور ماشینی هشت
البته به نظر من نظر دیگران شاید متفاوت باشه و محترم
Hamid...Audi
۲۵ خرداد ۱۴۰۱زشت ترین بامو تاریخ
با اختلاف
احسان
۲۶ آذر ۱۴۰۱از لحاظ قیمت و مشخصات تقریبا برابر تویوتا انتخابم است چون قیمتش تویه رده کوپه اقتصادی قرارش میده
طراحی هم سلیقه ای است سلیقه من GR86 است
البته اگه کسی براش قیمت مهم نباشه بی ام و گزینه خوبی است