آئودیبی ام وپورشهمرسدس بنز

آزمایش داینوی آئودی، بی‌ام‌و، پورشه و مرسدس: کدام خودروساز صداقت بیشتری دارد؟

قدرت و گشتاور اعلامی خودروسازان چقدر به واقعیت نزدیک است؟ مت واتسون با آزمایش داینوی RS6، پانامرا، M5 و E63 پاسخ این سؤال را می‌دهد.

ب‌ام‌و، پورشه، مرسدس بنز و آئودی محصولات قدرتمند و اسپرت زیادی در سبد محصولات خود دارند. پیشرانه‌های V8 این خودروها مقادیر زیادی قدرت و گشتاور تولید می‌کنند و اعداد اعلامی سازندگان هم همین موضوع را نشان می‌دهد اما این اعداد همیشه کاملاً منطبق با واقعیت نیستند. به همین دلیل، کارواو در ویدئوی جدید خود برای اطلاع از نسبت قدرت به وزن آئودی RS6، مرسدس E63 S، پورشه پانامرا توربو S هیبریدی و ب‌ام‌و M5 کامپتیشن، این ژرمن‌های اسپرت را روی داینو برده است.

قوی‌ترین خودروی این جمع پورشه است که قوای محرکهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی هیبریدی آن ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. به ادعای سازندهٔ آلمانی، این خودرو ۲۳۵۰ کیلوگرم وزن دارد. دومین خودروی قدرتمند این آزمایش ب‌ام‌و M5 کامپتیشن است که از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. این سدان باواریایی همچنین با وزن ۱۹۴۰ کیلوگرمی، سبک‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود.

زیر کاپوت مرسدس E63 S AMG یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته که ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ مرسدس، وزن این E کلاس قدرتمند ۲۰۱۰ کیلوگرم است. آئودی RS6 اما با وجودی که مثل دو رقیب دیگر از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده می‌کند، کمترین قدرت را دارد. این موتور ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد تا وزنی ۲۰۷۵ کیلوگرمی را حرکت دهد.

نتیجهٔ این آزمایش خیلی جالب بود زیرا نشان می‌دهد که فقط آئودی اعداد واقعی را در مورد RS6 اعلام کرده است. این ماشین روی داینو ۵۹۹ اسب بخار قدرت و ۸۱۸ نیوتن متر گشتاور را نشان داد درحالی‌که اعداد M5 بسیار فراتر از اعلام ب‌ام‌و بودند. طبق این آزمایش، سدان اسپرت باواریایی‌ها ۶۵۲ اسب بخار قدرت و ۸۶۳ نیوتن متر گشتاور دارد. همین موضوع در مورد E63 S هم با ۶۳۶ اسب بخار قدرت و ۹۳۶ نیوتن متر گشتاور روی داینو صدق می‌کند اما عجیب‌تر از همه، پانامرا توربو S هیبریدی است که با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۲۴ نیوتن متر گشتاور روی داینو، ۵۰ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به عدد اعلامی دارد.

پس از آزمایش داینو نیز خودروها روی ترازو رفتند تا نسبت قدرت به وزن واقعی آن‌ها محاسبه شود. در این آزمایش، آئودی با ۲۷۰ اسب بخار بر هر تن، در رتبهٔ آخر قرار گرفت، مرسدس با ۳۰۵ اسب بخار بر تن سوم شد و درحالی‌که پورشه قوی‌ترین عضو جمع بود با ۳۰۹ اسب بخار بر تن در جایگاه دوم قرار گرفت. ب‌ام‌و اما به لطف قدرت بیشتر و وزن کمتر از ادعای سازنده، جایگاه اول را از آن خود کرد و نسبت قدرت به وزن ۳۴۰ اسب بخار بر تن را به ثبت رساند.

مشخصات فنی

آئودی RS6

ب‌ام‌و M5 کامپتیشن

مرسدس E63 S AMG

پانامرا توربو S هیبریدی

پیشرانه ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو ۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت اعلامی ۶۰۰ اسب بخار ۶۲۵ اسب بخار ۶۱۲ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
قدرت داینو ۵۹۹ اسب بخار ۶۵۲ اسب بخار ۶۳۶ اسب بخار ۷۵۰ اسب بخار
گشتاور اعلامی ۸۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۸۵۰ نیوتن متر ۸۷۰ نیوتن متر
گشتاور داینو ۸۱۸ نیوتن متر ۸۶۳ نیوتن متر ۹۳۶ نیوتن متر ۹۲۴ نیوتن متر
وزن اعلامی ۲۰۷۵ کیلوگرم ۱۹۴۰ کیلوگرم ۲۰۱۰ کیلوگرم ۲۳۵۰ کیلوگرم
وزن واقعی ۲۲۱۷ کیلوگرم ۱۹۱۹ کیلوگرم ۲۰۸۶ کیلوگرم ۲۴۲۶ کیلوگرم

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (847 ديدگاه)

    کلا ژرمن ها عادت دارند درباره مشخصات محصولاتشون خیلی محافظ کارانه عمل کنند.
    نه تنها در قدرت،بلکه در شتاب و پرفورمنس هم همینطوری هستند..

    موافقم 118
    مخالفم 2
  2. ❤BMW❤

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    حالا که بحث از داینو شد ، یادی کنیم از خودروی tvr speed 12
    که اونقدر قدرتش بالا بود که چرخ دستگاه رو خرد کرد
    پیش بینی میشد که این خودور میتونست ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه و شتاب ۲.۹ ثانیه ای و سرعت خیلی بالایی رو داشته باشه
    واقعا حیف که فقط یک دستگاه ازش به دست مشتری رسید
    دلیلش هم این بود که بدون سیستم کنترل پایداری بود و راندن این ماشین توی خیابون واقعا خطرناک بود . بنابرین این ماشین ها اوراق شدن و قطعاتشون واسه مسابقات جی تی استفاده شد

    موافقم 62
    مخالفم 5
  3. کافر مقدس

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    قدرت اعلامی کمپانی ها یکسری فاکتور دیگه داره که فرسنگ ها با داینو متفاوته

    داینو هیچوقت آسفالت یا پیست و واقعیت نمیشه

    موافقم 85
    مخالفم 9
    1. نوید A.J

      ۲۷ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (3792 ديدگاه)

      دقیقا. برای همین برا من، تست داینو اهمیتی نداره. فقط صداشو گوش میدم حال کنم.

      موافقم 5
      مخالفم 1
  4. مهران

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (605 ديدگاه)

    M5👑
    یه فاکتوری هم که برای من حداقل اهمیت داره،چه مقدار تیون پذیر بودن ماشین هست حتی اگه اصلا تیون نخوام انجام بدم…

    موافقم 53
    مخالفم 2
    1. $MOBIN$

      ۲۴ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اونارو نمیدونم ولی تو اینستا (bmw m5 1500HP) دیدم

  5. امیرحسین

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (385 ديدگاه)

    پورشه

    موافقم 30
    مخالفم 11
  6. F22RAPTOR

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2619 ديدگاه)

    چه دقلایی هستن اینا

    موافقم 35
    مخالفم 16
    1. BMW

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (659 ديدگاه)

      آره ولی بجاش مثل فورد جی تی جدید قدرت کمتر از اعلام کارخونه نمی دن بیرون اگه یادت باشه و تو کیفیت مغلوب چینیا نشدن مثل تسلا ترمزشون نمی بره و برد دوغین ندارن و مثل هامر هزینه یک بار شارژ کامل باطریشون از بنزین بیشتر نمیشه.

      موافقم 29
      مخالفم 13
      1. F22RAPTOR

        ۲۰ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (2619 ديدگاه)

        داداش چقد توپت پره
        چه خبرته مرد مومن
        دقل بازی دقل بازی چه اینجوری چه اونجوری
        اینگار منتظر بودی یکی بیاد چنین حرفی بزنه واکنش نشون بدی
        من خودم آئودی فن هستم،گردو خاکاتو بتکون😉

        موافقم 8
        مخالفم 6
  7. Sobhan

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (422 ديدگاه)

    بیشتر دوست دارم مال سوپر اسپورت هارو تست کنه

    موافقم 24
  8. Royal Driver

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    خیلی این تست داینو جالب بود

    موافقم 19
  9. Ehsan

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (627 ديدگاه)

    کمتر اعلام کردن خوراک ژرمن ها و ایتالیایی ها هست

    موافقم 21
    مخالفم 13
    1. Sobhan

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (422 ديدگاه)

      ایتالیا معمولا درست دقیق میگه

      موافقم 7
      مخالفم 4
  10. TESLA

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    یکی از علت هایی که عاشق ژرمن ها هستم : صداقتشون هست یعنی ببین وقتی میگن بر فرض مثال محصول ما ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکنه تو واقعیت مطمئن باش بالای ۳۰۰ هست ، تو زمینه شتاب هم دقیقا همینطوری هستن ، همین m5 که اینجا می‌بینید نسخه استوکش بدون هیچگونه دستکاری تو اتوبان های آلمان : صفر تا صد ۲/۸ ثبت کرده یا بنز و پانامرا دقیقا همینطوری هستن ، جالبه بدونید تایکان توربو s برقی هم توی تگزاس ( تاسیسات تست و برسی هنسی ) روی داینو رفته و اگر اشتباه نکنم قدرتی حدود ۷۱۱ اسب تو حالت معمولی و ۸۲۱ اسب رو حالت لانچ کنترل ثبت کرد ( خود پورشه میگه تو حرکت ۶۵۰ اسب داره و موقع لانچ ۷۵۰ ) 🇩🇪🇩🇪🇩🇪😎😎😎🚀🚀🔥🔥

    موافقم 46
    مخالفم 6
    1. TESLA

      ۱۹ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      البته تسلا پلد هم اینطوری هست : خود تسلا میگه ۱۰۲۰ اسب بخار داره ولی تو تست داینو درگ تایمز تونسته : ۱۱۰۱/۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲۸ نیوتون متر گشتاور تولید کنه ( البته با حساب اتلاف قدرت روی آسفالت یه چیزی حدود ۱۰۳۵ اسب قدرت میشه که باز هم از گفته کمپانی بیشتر هست )

      موافقم 14
      مخالفم 9
  11. heshmat021

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (394 ديدگاه)

    دوست دارم بعد چند سال رو تست کنن

    مثلا بعد ۵ سال با ۱۰۰ یا ۵۰ تا کارکرد

    موافقم 28
    مخالفم 1
  12. Amir mahdi @-1387

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    سلام آقای اشتری لطفا دوبله کنید
    من خیلی علاقه دارم بشنوم چی می گویند درباره خودرو

    موافقم 19
    مخالفم 1
  13. OM.01

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (544 ديدگاه)

    انتقال انرژی همیشه با هدر رفت همراه هست
    یعنی غیر ممکنه یه ماشین گشتاور و قدرتی که موتور تولید میکنه همونو به چرخ منتقل کنه بلا استثنا کمی از قدرتش کم میشه.

    یعنی اگر پانامرا توربو اس هایبرید 750اسب قدرت و 924نیوتون گشتاور سر چرخ داره قطعا خود موتور 800 اسب قدرت و 1000نیوتون گشتاور داره اما تا قدرت بخواد از موتور به چرخ دنده های گیربکس و محور انتقال دیفرانسیل و در آخر به چرخ برسه، قطعا کم میشه.

    بیشتر مواقع آلمانی ها در اعلام قدرت و شتاب خودرو محافظ کارانه عمل میکنند.

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. GERMANY

      ۲۰ دی ۱۴۰۱
      سوابق: (66 ديدگاه)

      داداش نمیخوام جانب داری کنم ولی خداییش ما توی ۱۰۰ اسبش موندیم اینا ۸۰۰ اسب رو میرونن خداییش عجب کیفی میکنن 😂😂

      موافقم 16
      مخالفم 2
      1. رضا

        ۲۵ دی ۱۴۰۱
        سوابق: (154 ديدگاه)

        اینارو هم اونجا هر کسی نمیرونه

  14. محی

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (165 ديدگاه)

    بی ام و وزنش رو هم زیاد گفته 😂

    موافقم 14
    مخالفم 2
  15. محمدهادی

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (2390 ديدگاه)

    ماشششاله بی ام و چه لات و لوتیه این وسط
    قدرت فوق العاده بالا درمقابل وزن بسیار کنترل شده تر از رقبای خفنش
    بابا آخه چرا انقد جذذذابه همه چیش

    موافقم 18
    مخالفم 1
  16. Reza-a

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    یه چیزی هست میگن کم فروشی، اینا زیاد فروشی می‌کنن :)
    پورشه و بنز عجب رنگهای خوبی دارن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  17. Reza-a

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (455 ديدگاه)

    یه اصطلاحی هست میگن کم فروشی، اینا زیاد فروشی می‌کنن :)
    پورشه و بنز عجب رنگهای خوبی دارن

    موافقم 10
    مخالفم 2
  18. Alireza

    ۱۹ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (200 ديدگاه)

    مثل همیشه بی ام وه عالی

    موافقم 8
    مخالفم 1
  19. Poria

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    bmw
    پورشه
    مرسدس
    از لحاظ طراحی:ولی رنگ هاشون خوب بهترین واسه مرسدس

  20. گردن کلفت قبلی ،. وارد کننده فعلی

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (20 ديدگاه)

    وقتی پراید اومد بردیم رو داینو ،. اعلامی ۶۳ تا بود ولی رو داینو ۱۷۰ تا بود ،. اون روز گفتم که این تا ۱۷۰ میلیون نفر رو نکشه دست بردار نیست ،. بعد سوارش شدمو با ۱۸۰ تا برگشتم خونه .

    موافقم 6
    مخالفم 5
  21. imperezasti

    ۲۰ دی ۱۴۰۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    البته ارتفاع از سطح دریا و فشار هوای مانیفولد هم بی تاثیر نیست
    ولی دم ب ام و گرم با نسبت قدرت به وزن بیشتر رقباش رو مغلوب کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا