تاکنون خودروهای عجیب زیادی در پدال معرفی شدهاند اما این بیامو M2 نسل F21 با بدنه هاچبک و پیشرانه ۸ سیلندر میتواند جزو خاصترین آنها باشد!
در طول این سالها خودروهای هات رود زیادی تولید شدهاند و طرفداران پر و پا قرص دنیای خودرو توانستهاند خودروهای کوچک و ارزان را ارتقا داده و پیشرانههای قویتر و بزرگتری را روی آنها نصب کنند. این کار در واقع دستورالعمل کلاسیک ساخت خودروهای هات رود است؛ اما شاید در ادامه شاهد یکی از جذابترینها باشیم زیرا آقای ساگموتورن نسل F21 بیامو 116i را به M2 تبدیل کرده است.
او بیامو 116i ساده و کوچک را برای این کار انتخاب کرده، خودرویی که مالک قبلیاش احتمالاً به عنوان گزینه رفتوآمد روزمره در نظر گرفته بود. واضح است که این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کرده و پیشرانه، سیستم تعلیق، ترمزها و کابین کاملاً ارتقا یافتهاند. همچنین در بخش کابین نیز از چندین خودروی M استفاده شده و نتیجه نهایی را میتوان جزو جذابترین هاچبک های تاریخ بیامو دانست.
بیایید در ابتدا نگاهی به ظاهر خودروی موردبحث بیندازیم زیرا سختافزار قدرتمند بکار رفته را پنهان کرده است. این بیامو F21 شبیه هاچبک بیامو M2 CS بوده و از سپر جلو، جلوپنجره، چراغها، کاپوت و گلگیرهای خودروی یاد شده استفاده میکند. به این لیست باید رینگهای M2 CS را نیز اضافه کنیم. البته رنگ بدنه همان رنگ سبز فروزن بکار رفته در M5 CS خواهد بود. در بخش عقب شاهد یک خودروی خاص M هستیم اما سپر عقب از M140i گرفته شده است. البته بجای دو اگزوز آن مدل چهار خروجی دیده میشوند.
شاید با نگاه به ظاهر خودرو فکر کنید آقای ساگموتورن F21 را فقط به M2 CS هاچبک تبدیل کرده اما اینطور نیست. زیر پوست خودرو قطعات محصولات گوناگون بیامو بکار رفته به گونهای که در زیر کاپوت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی M3 E92 حضور دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری میکند. همچنین بخشهایی مثل ساب فریمهای جلو و عقب، اکسلها و ترمزها از بیامو M4 گرفته شدهاند. صندلیهای کربنی اسپرت نیز به خودروهای M2 G87 و M3 G80 تعلق دارند. مالک میتوانست در خودروی خود از اکثر پیشرانههای بیامو استفاده کند اما انتخاب پیشرانه E92 حرکت هوشمندانهای بوده است. نیروگاه ۸ سیلندر موردبحث قدرت خود را بهصورت خطی و با دور بالا ارائه میکند و این امر در خودروی کوتاهی که روی آن تمرکز داریم موضوع مهمی خواهد بود. نتیجه استفاده از چنین نیروگاه آهنینی ارائه سواری هیجانانگیز و درعینحال ایمن است. به نظر ما بیامو M2 F21 خلق شده جزو جذابترین محصولات چند سال اخیر دنیای طرفداری بوده و بسیار زیبا و هیجانانگیز به نظر میرسد.
BMW
۱ خرداد ۱۴۰۲قیافه جلو به m5 میخوره اگه اشتباه نگفته باشم درکل باحال شده خوشم اومده
Reza Waffen SS
۱ خرداد ۱۴۰۲داداش فیس جلوش کلا مال M2 نسل قبلی هستش کوچکترین شباهتی با M5 نداره
محمدهادی
۲ خرداد ۱۴۰۲دقیقا نمای خودرو همان Cs M2 استفاده شده
من هیچ حرفی در مورد این ماشین کلکسیونی نمیزنم
فقط اعتراضم رو میخوام به بی ام و بنویسم
ای کاش یک مدل مثل این،امروز در سبد محصول کمپانی در سری یک الانش حضور داشت.
سری یک باید یک نماینده ی CS داااغ هاچبک داشته باشه
بی ام و در این نسل از سری یک خود به سابقه درخشان و عاشقان این رده از خودروهاش خیانت بزرگی کرد
راستی مشخص نشد محور عقبه این خودرو یا جلو؟
یا هم مثل M4 دو دفرانسیل ساخته شده؟
R/T
۱ خرداد ۱۴۰۲باحاله
R/T
۱ خرداد ۱۴۰۲پیشرانه تنفس طبیعی ۸ سیلندر به به
AMIN JAFARI
۱ خرداد ۱۴۰۲پادشاه ب ام و
Reza Waffen SS
۱ خرداد ۱۴۰۲بینظیر شده 🤌
mahdi-es17
۱ خرداد ۱۴۰۲اما v12یچیز یه عالم دیگه هستش😈
محمدهادی
۲ خرداد ۱۴۰۲داداش داریم درمورد یک هاچبک تند و تیز صحبت میکنیم
۱۲ سیلندر؟!
همینکه با نبوغ خود تونسته بدون مشکل یک ۸ سیلندر هیولارو زیر کاپوت یک هاچبک جابده بنظرم شاهکار رقم زده
Alan.r
۱ خرداد ۱۴۰۲موتور V8 تنفس طبیعی + گیربکس دستی + BMW
=لذت خالص رانندگی
دیمن
۱ خرداد ۱۴۰۲یک اسپرت شش دانگ👌👌
RAM1500
۱ خرداد ۱۴۰۲عجب رخی داره لعنتی…
محمدهادی
۲ خرداد ۱۴۰۲همه عاشقش شدن
Speed-Hunter-007
۲ خرداد ۱۴۰۲دنده دستی عشقه
محمدهادی
۲ خرداد ۱۴۰۲عججب بی ام و شناسی بوده طرف
با ساختن این ماشین به خود بی ام و تلنگر سنیگنی زده
مبنی بر اینکه:اینجوری هاچبک بساز لنتی
علی
۲ خرداد ۱۴۰۲هاچ بک به بی ام و نمیاد، کوپه، سدان و اسپرتش قشنگتره، حتی شاسی هم به بی ام و نمیاد