بی ام و

بی ام و M2 F21 هاچبک با پیشرانه 8 سیلندر؛ آرزوی ماشین بازها!

تاکنون خودروهای عجیب زیادی در پدال معرفی شده‌اند اما این بی‌ام‌و M2 نسل F21 با بدنه هاچبک و پیشرانه ۸ سیلندر می‌تواند جزو خاص‌ترین آن‌ها باشد!

در طول این سال‌ها خودروهای هات رود زیادی تولید شده‌اند و طرفداران پر و پا قرص دنیای خودرو توانسته‌اند خودروهای کوچک و ارزان را ارتقا داده و پیشرانه‌های قوی‌تر و بزرگ‌تری را روی آن‌ها نصب کنند. این کار در واقع دستورالعمل کلاسیک ساخت خودروهای هات رود است؛ اما شاید در ادامه شاهد یکی از جذاب‌ترین‌ها باشیم زیرا آقای ساگموتورن نسل F21 بی‌ام‌و 116i را به M2 تبدیل کرده است.

او بی‌ام‌و 116i ساده و کوچک را برای این کار انتخاب کرده، خودرویی که مالک قبلی‌اش احتمالاً به‌ عنوان گزینه رفت‌وآمد روزمره در نظر گرفته بود. واضح است که این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کرده و پیشرانه، سیستم تعلیق، ترمزها و کابین کاملاً ارتقا یافته‌اند. همچنین در بخش کابین نیز از چندین خودروی M استفاده شده و نتیجه نهایی را می‌توان جزو جذاب‌ترین هاچبک های تاریخ بی‌ام‌و دانست.

بیایید در ابتدا نگاهی به ظاهر خودروی موردبحث بیندازیم زیرا سخت‌افزار قدرتمند بکار رفته را پنهان کرده است. این بی‌ام‌و F21 شبیه هاچبک بی‌ام‌و M2 CS بوده و از سپر جلو، جلوپنجره، چراغ‌ها، کاپوت و گلگیرهای خودروی یاد شده استفاده می‌کند. به این لیست باید رینگ‌های M2 CS را نیز اضافه کنیم. البته رنگ بدنه همان رنگ سبز فروزن بکار رفته در M5 CS خواهد بود. در بخش عقب شاهد یک خودروی خاص M هستیم اما سپر عقب از M140i گرفته شده است. البته بجای دو اگزوز آن مدل چهار خروجی دیده می‌شوند.

شاید با نگاه به ظاهر خودرو فکر کنید آقای ساگموتورن F21 را فقط به M2 CS هاچبک تبدیل کرده اما این‌طور نیست. زیر پوست خودرو قطعات محصولات گوناگون بی‌ام‌و بکار رفته به گونه‌ای که در زیر کاپوت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی M3 E92 حضور دارد. این پیشرانه با گیربکس ۶ سرعته دستی همکاری می‌کند. همچنین بخش‌هایی مثل ساب فریم‌های جلو و عقب، اکسل‌ها و ترمزها از بی‌ام‌و M4 گرفته شده‌اند. صندلی‌های کربنی اسپرت نیز به خودروهای M2 G87 و M3 G80 تعلق دارند. مالک می‌توانست در خودروی خود از اکثر پیشرانه‌های بی‌ام‌و استفاده کند اما انتخاب پیشرانه E92 حرکت هوشمندانه‌ای بوده است. نیروگاه ۸ سیلندر موردبحث قدرت خود را به‌صورت خطی و با دور بالا ارائه می‌کند و این امر در خودروی کوتاهی که روی آن تمرکز داریم موضوع مهمی خواهد بود. نتیجه استفاده از چنین نیروگاه آهنینی ارائه سواری هیجان‌انگیز و درعین‌حال ایمن است. به نظر ما بی‌ام‌و M2 F21 خلق ‌شده جزو جذاب‌ترین محصولات چند سال اخیر دنیای طرفداری بوده و بسیار زیبا و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1499 ديدگاه)

    قیافه جلو به m5 میخوره اگه اشتباه نگفته باشم درکل باحال شده خوشم اومده

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. Reza Waffen SS

      ۱ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5350 ديدگاه)

      داداش فیس جلوش کلا مال M2 نسل قبلی هستش کوچکترین شباهتی با M5 نداره

      موافقم 16
      1. محمدهادی

        ۲ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2460 ديدگاه)

        دقیقا نمای خودرو همان Cs M2 استفاده شده
        من هیچ حرفی در مورد این ماشین کلکسیونی نمیزنم
        فقط اعتراضم رو میخوام به بی ام و بنویسم
        ای کاش یک مدل مثل این،امروز در سبد محصول کمپانی در سری یک الانش حضور داشت.
        سری یک باید یک نماینده ی CS داااغ هاچبک داشته باشه
        بی ام و در این نسل از سری یک خود به سابقه درخشان و عاشقان این رده از خودروهاش خیانت بزرگی کرد
        راستی مشخص نشد محور عقبه این خودرو یا جلو؟
        یا هم مثل M4 دو دفرانسیل ساخته شده؟

  2. R/T

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    باحاله

    موافقم 25
  3. R/T

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (961 ديدگاه)

    پیشرانه تنفس طبیعی ۸ سیلندر به به

    موافقم 17
  4. AMIN JAFARI

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (150 ديدگاه)

    پادشاه ب ام و

    موافقم 14
  5. Reza Waffen SS

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5350 ديدگاه)

    بی‌نظیر شده 🤌

    موافقم 22
    مخالفم 1
  6. mahdi-es17

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (551 ديدگاه)

    اما v12یچیز یه عالم دیگه هستش😈

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2460 ديدگاه)

      داداش داریم درمورد یک هاچبک تند و تیز صحبت میکنیم
      ۱۲ سیلندر؟!
      همینکه با نبوغ خود تونسته بدون مشکل یک ۸ سیلندر هیولارو زیر کاپوت یک هاچبک جابده بنظرم شاهکار رقم زده

  7. Alan.r

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    موتور V8 تنفس طبیعی + گیربکس دستی + BMW
    =لذت خالص رانندگی

    موافقم 19
  8. دیمن

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (159 ديدگاه)

    یک اسپرت شش دانگ👌👌

  9. RAM1500

    ۱ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (216 ديدگاه)

    عجب رخی داره لعنتی…

    1. محمدهادی

      ۲ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2460 ديدگاه)

      همه عاشقش شدن

  10. Speed-Hunter-007

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دنده دستی عشقه

  11. محمدهادی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2460 ديدگاه)

    عججب بی ام و شناسی بوده طرف
    با ساختن این ماشین به خود بی ام و تلنگر سنیگنی زده
    مبنی بر اینکه:اینجوری هاچبک بساز لنتی

  12. علی

    ۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    هاچ بک به بی ام و نمیاد، کوپه، سدان و اسپرتش قشنگتره، حتی شاسی هم به بی ام و نمیاد

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا