این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ بامو M5 محسوب میشود و قرار است برای اولین بار با قیمت ۱۲۱ هزار دلار در آمریکا هم عرضه شود.
پس از مدتها انتظار، بامو سرانجام M5 تورینگ را رونمایی کرده است. این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ M5 محسوب میشود و برای اولین بار در آمریکا هم عرضه خواهد شد. برای یادآوری، بامو آخرین بار نسخهٔ استیشن را در M5 نسل E60 ارائه کرده بود که در سال ۲۰۰۷ معرفی و تا سال ۲۰۱۰ تولید شد. درحالیکه M5 سدان از شورلت تاهو و فورد F150 سنگینتر است، نسخهٔ استیشن حتی از آنهم وزن بیشتری دارد. بامو برای این خودرو وزن عجیب ۲۵۰۸ کیلوگرم را اعلام کرده که ۶۳ کیلوگرم از نسخهٔ سدان بیشتر است.
همچنین بخوانید: معرفی نسل جدید بی ام و M5، ابرسدان هیبرید با ۷۲۷ اسب بخار قدرت
بااینحال، M5 تورینگ برخلاف همتای سدان خود از توزیع وزن ۵۰-۵۰ بهره میبرد که به لطف فاصلهٔ محوری کشیده، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخها و مرکز ثقل پایینتر حاصل شده است. البته همانطور که انتظار میرفت، قطعات فنی نسخهٔ استیشن کاملاً با M5 سدان یکسان هستند و هیچ تغیری در قوای محرکه، اندازهٔ لاستیکها یا سیستم تعلیق ایجاد نشده است. این یعنی در اینجا هم همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را میبینیم که ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.
M5 تورینگ به دلیل وزن بیشتر، کمی کندتر از همتای سدان است و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه M5 سدان این کار را در ۳.۴ ثانیه انجام میدهد. این استیشن قدرتمند همچنین پس از ۱۱.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در صورت سفارش پکیج رانندهٔ M میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد درحالیکه این عدد در حالت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.
در بیرون، M5 تورینگ ممکن است شبیه یک استیشن معمولی به نظر برسید اما گلگیرهای برجسته، جابجایی شبرنگهای طرفین سپر عقب و اسپویلر عقب اختصاصی نشان میدهند که این یک سری ۵ تورینگ معمولی نیست. ازجملهٔ دیگر ویژگیهای این ماشین هم میتوان به سقف پانورامای استاندارد و ریلهای سقفی به رنگ مشمی براق اشاره کرد.
با باز کردن در صندوق برقی این خودرو، فضای باری به حجم ۵۰۰ لیتر ارائه میشود که با خواباندن صندلیهای عقب، این رقم به ۱۶۳۰ لیتر میرسد. حتی میتوان برای حمل اشیاء درازی مثل چوب اسکی، صندلی وسط را بهتنهایی تا کرد. دیگر قسمتهای کابین M5 تورینگ با نورپردازی داخلی اختصاصی، نمایشگر منحنی با گرافیک ویژهٔ M و طراحی جدید غربیلک فرمان، با M5 سدان یکسان است.
بامو M5 تورینگ برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درخواهد آمد و عرضهٔ آن به بازار در سهماههٔ پایانی سال جاری صورت خواهد گرفت. قیمت این ماشین در آمریکا از ۱۲۱,۵۰۰ دلار آغاز میشود که ۲ هزار دلار از نسخهٔ سدان بیشتر است.
hosen
۲۶ مرداد ۱۴۰۳وزنش 2.5 تن! چی توش ریختین لامصبا خو چخبره!
ولی از این موضوع بگذریم این رنگ ماتش داخل عکس خیلی خفنه لذت بردم.
amir
۲۶ مرداد ۱۴۰۳تپه ای از تا .پا .له با وزن سنگین تر از پیکاپ و شاسی
چیکار کردی با خودت بی ام و این چیه آخه کو اون m5cs؟
جرمی کلارکسون
۲۶ مرداد ۱۴۰۳بمولا از نظر خودم M5 cs و کامپتیشن بهترین سدان دنیا بودن طراحی هندلینگ قدرت همچی عالی با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دیگه چی میخاستی؟
محی
۲۶ مرداد ۱۴۰۳با سرنشین و یه کم وسیله میشه ۳ تن،هم وزن کامیونت ایسوزو
POUYAN
۲۶ مرداد ۱۴۰۳از نظر طراحی بیرونی، آئودی RS6 همه رقیبا رو سه هیچ میزنه.
Puriya
۲۶ مرداد ۱۴۰۳M5 f90 کجا این کجا
صفر تا صد ۳ تا ۳.۱ (نسخه cs زیر ۲.۹)
صفر تا ۲۰۰ زیر ۱۰ ثانیه
رخ عقاب داخلی لاکچری یه سدان مردونه و درست حسابی مثل بقیه ی نسل های m5
این ماشین هیچ ارثی از نسلای قبل که هر کدوم در زمان خودشون پادشاه سدان های جهان بودن نبرده
نه رخ خوبی داره نه پرفورمنس خوب
فرزند ناخلف هست در واقع
PURIYA
۲۶ مرداد ۱۴۰۳اینم بگم خیلی بزرگ و سنگینه خیلی
تو تصاویرم ببینید مشخصه یه نفر بغلش می ایسته چقدر کوچیک بنظر میاد پیش ماشین
از تمام رقباش بزرگتره از چارجر ct5 و e63 و rs6 از همشون بزرگ تره خیلیم تو پره
sinasvj
۲۶ مرداد ۱۴۰۳چرا انقد نچسبی آخه نسل قبلیت چه مشکلی داشت
amir
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خواستار اعدام طراح بی ام و هستیم
PURIYA
۲۶ مرداد ۱۴۰۳👍👍
JaMsHiD_R1988
۲۶ مرداد ۱۴۰۳چقدر آشغاله این
ولی چون روش آرم بی ام و هست باید با خودمون کلنجار بریم که ماشین زیباییه
johnmarston
۲۷ مرداد ۱۴۰۳بجز نمای عقبش هیچ ویژگی خوبی نداره
صد رحمت به m4 وm3
arvin44
۲۶ مرداد ۱۴۰۳۱۲۱ هزار دلار!!! چخبره اخه
Arash
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خوشگله ولی نسخه ای در حد قبلیه با دیزاین متفاوت و مقداری گرونتر
sergeant
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خیلی قشنگه
ALI.A.NLANSR
۲۶ مرداد ۱۴۰۳کم کم داره داره عادی میشه
واقعا فقط به درد دور دور تو اندرزگو میخوره وگرنه خدا حافظ ابر سدان های آلمانی
car lover
۲۶ مرداد ۱۴۰۳دور دور تو اندرزگو رو خوب اومدی
JaMsHiD_R1988
۲۶ مرداد ۱۴۰۳کارمون به کجا رسیده باید با خودمون کلنجار بریم که این بی ام و نما قشنگه …
Sina10
۲۶ مرداد ۱۴۰۳اصلا چجوری روشون شده بیان بگن یه ماشینی ساختیم که به هیچ وجه قابل قیاس با چیزی که ۶ سال پیش ساختیم نیست!
sinasvj
۲۶ مرداد ۱۴۰۳خب راست میگن چون قبلیا خدا بودن
Cert
۲۸ مرداد ۱۴۰۳تنها چند شرکت سدان پرفورمنس می سازند
mosafer
۲۶ مرداد ۱۴۰۳ظاهر زیبا..وزن زیاد…قیمت بالا…ورژن تکراری…خریدار کم….
froG-driVer
۲۶ مرداد ۱۴۰۳نکته اینجاست که همین تفاله استفاده شده قهوه رو مردم میخرن و بی ام و با همین طراحی سود میکنه.
خارجیا هم خوشی زده زیر دلشون…
رامتین
۲۶ مرداد ۱۴۰۳قیمت بالا. طراحی ضعیف البته بخاطر استیشن شدنش. وزن افتضاح. عملکرد و کیفیت عالی.
Alim2
۲۶ مرداد ۱۴۰۳شاید پسرفت کرده باشه ولی فضای زیاد و اتاق بزرگ توی بلند مدت خیلی راحت میکنه راننده رو و کاربری ماشین رو بیشتر میکنه. کلا قدرت زیاد به تنهایی دیگه دلیل خریدن ماشین نیست راحتی همه سرنشین ها تجربه و حس بهتری داره.
M power
۲۷ مرداد ۱۴۰۳اتفاقن اگه ماشینه راحت با رانندگی و پرفورمنس خوب میخای بنظرم گزینه خوبیه
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳نسل قبلش با قیمت کمتر خیلی خیلی خیلی بهتره حتی اگه 530 باشه
کوشا
۲۷ مرداد ۱۴۰۳فعلا دور دور کوبیدن bmw هست. حتی الامکان به جلو پنجره گیر میدیم. حالا اگه جلو پنجره کوچک بود میگردیم یه چیز پیدا میکنیم که فقط گیر بدیم. آخه مرد حسابی مگه تو قراره ماشینو کول کنی که به وزنش گیر میدی؟!! شتابش ۳ ثانیست. تو ۱۱ ثانیه میرسه به ۲۰۰ کیلومتر. تازه طبق تجربه در عمل پرفورمنسشون حتی از عدد اعلامی هم بهتره. از یه خودروی استیشن واگن اسپورت دقیقا چه انتظاری دارین؟!!
JaMsHiD_R1988
۲۷ مرداد ۱۴۰۳سدانشم همون تحفه هست
بعدش مگه میخوای ماشینو کول کنی چه حرفیه؟
داری خودتو قانع میکنی؟
هم وزن شورلت سابربن ده سال پیشه !
کامارو که کلا همه به سنگین وزنی میشناسنش در برابر این تا.پاله مثل هاچبک میمونه
بعدش ستون
اومدن سی اسب از موتور کم کردن که موتور برقی بیاد جبران کنه . و موتور برقی اومده پونصد کیلو به وزن ماشین اضافه کرده . در برابر قدرتی که اضافه کرده شما فقط پسرفت رو مشاهده میکنی
تو بحث وزن هم ، اثراتش رو توی پیست میبینی که توی پیچ ها یه سیویک و گلف لوازمی مثل قرقی میتونه اینو بگیره
در برابر نسل قبلش کلا پسرفته
باز قیافه داشت میگیم یه حرفی
MOHAMMADJAVADSHAHBAZI
۳۱ مرداد ۱۴۰۳ماشین عجیبیه ادمو میندازه یاد گوربه پرشین خپل
اما نسل قبلش ادمو یاد عقاب مینداخت
Amirr
۵ شهریور ۱۴۰۳کاری ندارم ولی ورژن استیشنش از سدانش خیلی عقب هماهنگتر و قشنگتری داره