بی ام و

معرفی بی ام و M5 تورینگ، بازگشت استیشن پس از 24 سال

این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ ب‌ام‌و M5 محسوب می‌شود و قرار است برای اولین بار با قیمت ۱۲۱ هزار دلار در آمریکا هم عرضه شود.

پس از مدت‌ها انتظار، ب‌ام‌و سرانجام M5 تورینگ را رونمایی کرده است. این سومین نسخهٔ استیشن در تاریخ M5 محسوب می‌شود و برای اولین بار در آمریکا هم عرضه خواهد شد. برای یادآوری، ب‌ام‌و آخرین بار نسخهٔ استیشن را در M5 نسل E60 ارائه کرده بود که در سال ۲۰۰۷ معرفی و تا سال ۲۰۱۰ تولید شد. درحالی‌که M5 سدان از شورلت تاهو و فورد F150 سنگین‌تر است، نسخهٔ استیشن حتی از آن‌هم وزن بیشتری دارد. ب‌ام‌و برای این خودرو وزن عجیب ۲۵۰۸ کیلوگرم را اعلام کرده که ۶۳ کیلوگرم از نسخهٔ سدان بیشتر است.

همچنین بخوانید: معرفی نسل جدید بی ام و M5، ابرسدان هیبرید با ۷۲۷ اسب بخار قدرت

بااین‌حال، M5 تورینگ برخلاف همتای سدان خود از توزیع وزن ۵۰-۵۰ بهره می‌برد که به لطف فاصلهٔ محوری کشیده، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخ‌ها و مرکز ثقل پایین‌تر حاصل شده است. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، قطعات فنی نسخهٔ استیشن کاملاً با M5 سدان یکسان هستند و هیچ تغیری در قوای محرکه، اندازهٔ لاستیک‌ها یا سیستم تعلیق ایجاد نشده است. این یعنی در اینجا هم همان پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو را می‌بینیم که ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد.

M5 تورینگ به دلیل وزن بیشتر، کمی کندتر از همتای سدان است و ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که M5 سدان این کار را در ۳.۴ ثانیه انجام می‌دهد. این استیشن قدرتمند همچنین پس از ۱۱.۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در صورت سفارش پکیج رانندهٔ M می‌تواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد درحالی‌که این عدد در حالت استاندارد روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

در بیرون، M5 تورینگ ممکن است شبیه یک استیشن معمولی به نظر برسید اما گلگیرهای برجسته، جابجایی شبرنگ‌های طرفین سپر عقب و اسپویلر عقب اختصاصی نشان می‌دهند که این یک سری ۵ تورینگ معمولی نیست. ازجملهٔ دیگر ویژگی‌های این ماشین هم می‌توان به سقف پانورامای استاندارد و ریل‌های سقفی به رنگ مشمی براق اشاره کرد.

با باز کردن در صندوق برقی این خودرو، فضای باری به حجم ۵۰۰ لیتر ارائه می‌شود که با خواباندن صندلی‌های عقب، این رقم به ۱۶۳۰ لیتر می‌رسد. حتی می‌توان برای حمل اشیاء درازی مثل چوب اسکی، صندلی وسط را به‌تنهایی تا کرد. دیگر قسمت‌های کابین M5 تورینگ با نورپردازی داخلی اختصاصی، نمایشگر منحنی با گرافیک ویژهٔ M و طراحی جدید غربیلک فرمان، با M5 سدان یکسان است.

ب‌ام‌و M5 تورینگ برای اولین بار در هفتهٔ اتومبیل مونتری به نمایش درخواهد آمد و عرضهٔ آن به بازار در سه‌ماههٔ پایانی سال جاری صورت خواهد گرفت. قیمت این ماشین در آمریکا از ۱۲۱,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که ۲ هزار دلار از نسخهٔ سدان بیشتر است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. hosen

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (265 ديدگاه)

    وزنش 2.5 تن! چی توش ریختین لامصبا‌‌‌ خو چخبره!

    ولی از این موضوع بگذریم این رنگ ماتش داخل عکس خیلی خفنه لذت بردم.

    موافقم 14
    مخالفم 1
    1. amir

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3391 ديدگاه)

      تپه ای از تا .پا .له با وزن سنگین تر از پیکاپ و شاسی
      چیکار کردی با خودت بی ام و این چیه آخه کو اون m5cs؟

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. جرمی کلارکسون

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (686 ديدگاه)

        بمولا از نظر خودم M5 cs و کامپتیشن بهترین سدان دنیا بودن طراحی هندلینگ قدرت همچی عالی با سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعت دیگه چی میخاستی؟

        موافقم 10
        مخالفم 1
    2. محی

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (162 ديدگاه)

      با سرنشین و یه کم وسیله میشه ۳ تن،هم وزن کامیونت ایسوزو

      موافقم 17
  2. POUYAN

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    از نظر طراحی بیرونی، آئودی RS6 همه رقیبا رو سه هیچ میزنه.

    موافقم 19
    مخالفم 4
  3. Puriya

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (555 ديدگاه)

    M5 f90 کجا این کجا
    صفر تا صد ۳ تا ۳.۱ (نسخه cs زیر ۲.۹)
    صفر تا ۲۰۰ زیر ۱۰ ثانیه
    رخ عقاب داخلی لاکچری یه سدان مردونه و درست حسابی مثل بقیه ی نسل های m5
    این ماشین هیچ ارثی از نسلای قبل که هر کدوم در زمان خودشون پادشاه سدان های جهان بودن نبرده
    نه رخ خوبی داره نه پرفورمنس خوب
    فرزند ناخلف هست در واقع

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. PURIYA

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (555 ديدگاه)

      اینم بگم خیلی بزرگ و سنگینه خیلی
      تو تصاویرم ببینید مشخصه یه نفر بغلش می ایسته چقدر کوچیک بنظر میاد پیش ماشین
      از تمام رقباش بزرگتره از چارجر ct5 و e63 و rs6 از همشون بزرگ تره خیلیم تو پره

      موافقم 11
      مخالفم 1
  4. sinasvj

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (396 ديدگاه)

    چرا انقد نچسبی آخه نسل قبلیت چه مشکلی داشت

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. amir

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (3391 ديدگاه)

      خواستار اعدام طراح بی ام و هستیم

      موافقم 13
      مخالفم 1
      1. PURIYA

        ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (555 ديدگاه)

        👍👍

        موافقم 13
        مخالفم 1
  5. JaMsHiD_R1988

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2322 ديدگاه)

    چقدر آشغاله این
    ولی چون روش آرم بی ام و هست باید با خودمون کلنجار بریم که ماشین زیباییه

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. johnmarston

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (147 ديدگاه)

      بجز نمای عقبش هیچ ویژگی خوبی نداره
      صد رحمت به m4 وm3

  6. arvin44

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    ۱۲۱ هزار دلار!!! چخبره اخه

  7. Arash

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوشگله ولی نسخه ای در حد قبلیه با دیزاین متفاوت و مقداری گرونتر

    موافقم 1
    مخالفم 6
  8. sergeant

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی قشنگه

    موافقم 1
    مخالفم 7
  9. ALI.A.NLANSR

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کم کم داره داره عادی میشه
    واقعا فقط به درد دور دور تو اندرزگو میخوره وگرنه خدا حافظ ابر سدان های آلمانی

    1. car lover

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (991 ديدگاه)

      دور دور تو اندرزگو رو خوب اومدی

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. JaMsHiD_R1988

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      کارمون به کجا رسیده باید با خودمون کلنجار بریم که این بی ام و نما قشنگه …

  10. Sina10

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    اصلا چجوری روشون شده بیان بگن یه ماشینی ساختیم که به هیچ وجه قابل قیاس با چیزی که ۶ سال پیش ساختیم نیست!

    1. sinasvj

      ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (396 ديدگاه)

      خب راست میگن چون قبلیا خدا بودن

    2. Cert

      ۲۸ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (139 ديدگاه)

      تنها چند شرکت سدان پرفورمنس می سازند

  11. mosafer

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    ظاهر زیبا..وزن زیاد…قیمت بالا…ورژن تکراری…خریدار کم….

    موافقم 2
    مخالفم 1
  12. froG-driVer

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (910 ديدگاه)

    نکته اینجاست که همین تفاله استفاده شده قهوه رو مردم میخرن و بی ام و با همین طراحی سود میکنه.
    خارجیا هم خوشی زده زیر دلشون…

  13. رامتین

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    قیمت بالا. طراحی ضعیف البته بخاطر استیشن شدنش. وزن افتضاح. عملکرد و کیفیت عالی.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  14. Alim2

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شاید پسرفت کرده باشه ولی فضای زیاد و اتاق بزرگ توی بلند مدت خیلی راحت میکنه راننده رو و کاربری ماشین رو بیشتر میکنه. کلا قدرت زیاد به تنهایی دیگه دلیل خریدن ماشین نیست راحتی همه سرنشین ها تجربه و حس بهتری داره.

  15. M power

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (259 ديدگاه)

    اتفاقن اگه ماشینه راحت با رانندگی و پرفورمنس خوب میخای بنظرم گزینه خوبیه

    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      نسل قبلش با قیمت کمتر خیلی خیلی خیلی بهتره حتی اگه 530 باشه

  16. کوشا

    ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فعلا دور دور کوبیدن bmw هست. حتی الامکان به جلو پنجره گیر میدیم. حالا اگه جلو پنجره کوچک بود میگردیم یه چیز پیدا میکنیم که فقط گیر بدیم. آخه مرد حسابی مگه تو قراره ماشینو کول کنی که به وزنش گیر میدی؟!! شتابش ۳ ثانیست. تو ۱۱ ثانیه میرسه به ۲۰۰ کیلومتر. تازه طبق تجربه در عمل پرفورمنسشون حتی از عدد اعلامی هم بهتره. از یه خودروی استیشن واگن اسپورت دقیقا چه انتظاری دارین؟!!

    1. JaMsHiD_R1988

      ۲۷ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2322 ديدگاه)

      سدانشم همون تحفه هست
      بعدش مگه میخوای ماشینو کول کنی چه حرفیه؟
      داری خودتو قانع میکنی؟
      هم وزن شورلت سابربن ده سال پیشه !
      کامارو که کلا همه به سنگین وزنی میشناسنش در برابر این تا.پاله مثل هاچبک میمونه
      بعدش ستون
      اومدن سی اسب از موتور کم کردن که موتور برقی بیاد جبران کنه . و موتور برقی اومده پونصد کیلو به وزن ماشین اضافه کرده . در برابر قدرتی که اضافه کرده شما فقط پسرفت رو مشاهده میکنی
      تو بحث وزن هم ، اثراتش رو توی پیست میبینی که توی پیچ ها یه سیویک و گلف لوازمی مثل قرقی می‌تونه اینو بگیره
      در برابر نسل قبلش کلا پسرفته
      باز قیافه داشت میگیم یه حرفی

      موافقم 1
      مخالفم 1
  17. MOHAMMADJAVADSHAHBAZI

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    ماشین عجیبیه ادمو میندازه یاد گوربه پرشین خپل
    اما نسل قبلش ادمو یاد عقاب مینداخت

  18. Amirr

    ۵ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    کاری ندارم ولی ورژن استیشنش از سدانش خیلی عقب هماهنگ‌تر و قشنگ‌تری داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا