در این رقابت، بامو X6 با پیشرانهٔ شش سیلندر و ۳۳۵ اسب بخار قدرت، به مصاف دو شاسیبلند آمریکایی رفته که قویتر و البته بزرگتر هستند.
از لحاظ فنی، این خودروها هر سه شاسیبلندهای میان سایز محسوب میشوند اما دو خودروی آمریکایی بزرگتر بوده و به سه ردیف صندلی مجهز هستند درحالیکه X6 یک شاسیبلند کوپه محسوب میشود. البته این خودرو اساساً همان X5 با سقف شیبدار است و بنابراین تقابل آن با اکسپلورر و دورانگو چندان هم بیراه نخواهد بود. علاوه بر این، X6 هرچند اصالت آلمانی دارد اما درواقع ساخت آمریکا است زیرا در کنار X5 در کارخانهٔ بامو در کارولینای جنوبی تولید میشود. این رقابت در هوای بارانی و آسفالت خیس برگزار شده که شرایط را برای خودروها سختتر میکند.
بامو حاضر در این رقابت که از نوع X6 xDrive40i است، ضعیفترین عضو جمع بهحساب میآید. این کراساوور کوپه به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو مجهز است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. البته همه میدانیم که قدرت اعلامی خودروهای بامو معمولاً کمتر از واقعیت است. زیر کاپوت اکسپلورر ST هم یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر قرار گرفته است اما این موتور از نوع V شکل توئین توربو است و ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۲ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. پیشرانهٔ ۶.۴ لیتری V8 همی تنفس طبیعی دورانگو SRT اما نهتنها کاملاً با دو رقیب خود متفاوت است بلکه با ۴۷۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور، بیشترین خروجی را دارد.
هر سه خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و برخلاف فورد که گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک دارد، دورانگو و X6 از گیربکسهای هشت سرعته استفاده میکنند. بااینحال، دوج به میزان قابلتوجهی سنگینتر از دو شاسیبلند دیگر است. ابتدا فورد و بامو به مصاف هم میروند. در مسابقات رولینگ، اکسپلورر ST با اختلاف زیادی پیروز میشود اما در درگ از حالت سکون شرایط متفاوت شده و حالا دو خودرو بسیار نزدیک به هم عمل میکنند. نهایتاً در درگ پایانی این X6 است که با اختلاف ۰.۳ ثانیه رقیب آمریکایی را مغلوب میکند.
در مسابقهٔ رولینگ بین دورانگو و اکسپلورر بازهم شاهد رقابت بسیار نزدیکی هستیم اما در رولینگ دوم که از سرعت بالاتر آغاز میشود، فورد برتری پیشرانهٔ V6 توئین توربوی خود را به رقیب نشان میدهد. بااینحال، در درگ از حالت سکون دوباره ورق برمیگردد و اکسپلورر بهراحتی مغلوب میشود. در آخر هم شاهد یک مسابقهٔ درگ بین دورانگو و X6 هستیم که با پیروزی دوج و ثبت زمان ۱۲.۹ ثانیه به پایان میرسد درحالیکه X6 پس از ۱۳.۷ ثانیه به خط پایان میرسد.
مقایسه مشخصات فنی
دوج دورانگو SRT | بامو X6 xDrive40i | فورد اکسپلورر ST | |
پیشرانه | ۶.۴ لیتری V8 | ۳.۰ لیتری I6 توربو | ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو |
قدرت | ۴۷۵ اسب بخار | ۳۳۵ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۳۷ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر | ۵۶۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۷۵ کیلوگرم | ۲۱۳۷ کیلوگرم | ۲۲۰۱ کیلوگرم |
قیمت | ۷۶,۵۹۰ دلار | ۷۵,۶۷۵ دلار | ۵۷,۱۰۰ دلار |
AMIN (M.A.S)
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳به به لانچ دورانگو رو ببینید چیکار میکنه
لانچ کنترل این ماشین تورک رزرو واقعا عملکردش خوبه
اما کلا دورانگو ها توی رول ماشینای خوبی نیستن فک کنم به سیستم چهارچرخ متحرک برگرده که یا تو دور هدررفت زیاد داره یا زیادی قدرتو به چرخای جلو میده باعث میشه عقب بمونه ماشین
برتری دیگه دورانگو توی این مقایسه اینه که میتونه تا حدود ۳۹۰۰ کیلو هم یدک کشی کنه اون دوتای ظرفیت یدک کشی پایین تری دارن درضمن موتور V8 392 احتمالا تو زمینه دوام و خرجا هم از بقیه بهتر عمل کنه
اما ضعف دورانگو به نظرم صندلیاشه که این نسخه (SRT 392) تا جایی که میدونم ردیف دومش فقط مدل کاپیتانی فروخته میشه و سفارشیم نمیشه صندلی سه تایی ردیف دوم سفارش داد براش یعنی ماشین ۷ نفره نیست و ۶ نفرس
جالبه که واسه هلکت که قویتره میشه ۷ نفره باشه ولی واسه این نمیشه
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳جالب بود، لذت بردم.
مگه دورانگو اس آر تی 700 اسب نبود؟
Amirshayan
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳اون هلکت بود
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳طاها جان اون اس آر تی هلکت هست که ۷۱۰ اسب قدرتشه این اس آر تی معمولی هست برای همین قدرتش کمتره
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳آها هلکت 700 اسبه.
ممنون نمیدونستم.
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳خواهش میکنم موفق باشید🙏
Taha Ayoobi
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳🪻🌹🌷
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دورانگوووووو🤩🤩🤩حتی مدل های قدیمی دورانگو که خیلی معمولی و لو آپشنن تو مناطق آزاد همه رو بدون مساوی قیمه قیمه میکنن.
فندق
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نه اون نسخه گربه جهنم بود
این هاپو بهشته
فندق
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نه اون نسخه سمند رهگشای تاکسیرانی (اس ار تی ) گربه جهنم بود
این یکی سمند رهگشای تاکسیرانی عموم هست
محمدامین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳من انتظار داشتم با یه اختلاف 75 اسبی اوضاع دورانگو بهتر باشه ولی فاصلشون از هم زیاد نبود احتمالا راننده درست نبود مگرنه ۷۵ اسب خودش یه پرایده
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این لینک معادل دو واحد درسی هست
https://www.instagram.com/reel/C52PUb6rjnU/?igsh=MTQ1OXdjb2F6Mjd3Nw==
😂😂😂😂
این آقا ازونایی هست که میگه ای فرزندان به راه راست هدایت شوید و به آمریکا ایمان بیاورید.
دانیال_Surrey،England
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این چه چیز چرتیه گذاشتی.
مثلا که چی قطعات از سازنده های مختلف؟
برای gm نیست؟
برای فورد نیست؟
همون موتورشم کلی قطعه داره که هر قطعش ممکنه ساخت یک کشور باشه.
برای همینه تو تمام عمرم بیشتر از 10 دقیقه تو اینستا گرام نبودم.
حمیدرضا
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این اقای توی ویدیو خبر نداره که موتور ls جنرال موتورز که سنگشو به سینه میزنه خودش ترکیبی پررو از کمپانی های مختلفه 😁 انژکتورهای بوش المان، کویل های دنسو ژاپن،استارت و دینام میتسوبیشی ژاپن، کمپرسور کولر ساندن ژاپن، گیربکس ترمک، و….
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳این لینک هم برای تو حمیدرضا. البته سطحش خیلی بالا هستا!
https://www.instagram.com/reel/C5WZ-r6Py_Z/?igsh=ZGZlb3BqcGVoY2h4
پیام
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بنده خدا تو حتی اون روغن ریزی که ازش حرف زده ندیدی! طرف تو آمریکا اندازه موهای سرت قطعه آئودی، بنز و فورد و … پایین آورده بعد توئه پراید سوار نیکی اینستاگرام…!!! پیج این آقا برای امثال تو مثل یه دانشگاه هست! تو نماد یه انسان سنتی هستی که درکی نسبت به فضای مجازی نداری!!!! انگار استاد دانشگاه Yale هستی و تمام منابعت رو از goggle scholar میگیری!!! تو کی هستی!
دانیال_Surrey،England
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم از اونایی هستی که جز اقلیت الجی *تی هستن و تو دانشگاه های آمریکا و اروپا شعار ف ل س طین رایگان میدن!
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳هرکی هست و از هر آب انباریم که اطلاعات میگیره مثل شما ۲۴ ساعت اراجیف نمیبافه که همه حرفاش غلط در بیاد
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳کسی که منبع اطلاعاتش دری وری هاییه که هرکی واسه ویو و آمار میزاره منبعشم آب انبار محلشونه دیگه معلومه وضعیتش چیه
پیام۲
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳از کره که بهتره
با usb میدزدنش
BMW
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳نبرد سه قول بیابونی
froG-driVer
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳قول؟
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و قدرتش بیشتر از عدد اعلامی نیست شرایط آب و هوایی روی قدرت شتاب و سرعت تاثیر میذاره و میتونه باعث افزایش یا کاهش این ها بشه و برای همه ماشین ها اینطوریه
amir
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳همون طور که شرایط لازم برای شتاب زیر دو دیمن از احضار ابلیسم دشوارتره
سوخت مخصوص تایر مخصوص راننده فرمول یک سطح دریا جاده پرشده با چسب فشار هوا صفر
سوشیانت
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳دوج دیمون ۱۷۰ دیگه تایر مخصوص نمیخواد مثل دیمون ۲۰۱۸ تایر هایی به صورت فابریک روش هست که مخصوص درگه و علاوه بر اون میتونه تو شهر هم تردد کنه و خب قطعا ماشینی که همچین تایری داره نیازمند پیست درگه و در ضمن من صحبتم راجب شرایط آب و هوایی بود همین دوج هم مثل همه ماشین های دیگه تو شرایط آب و هوایی خاص میتونه بهتر از عدد کمپانی ثبت کنه
Gdm
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/05/240515-006.jpg
X6 چه طراحی بی نقص و هماهنگی داره
ابوالفضل
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳انتخابم دورانگو
ولی تو رولینگ هیچکدوم حریف فورد نشدن
M power
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳جونم بیمر چیکار میکنه
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳بی ام و. با اینکه ۳۰ درصد قدرت کمتری داره. بازم شتاب بهتری داره قیافه جذابی داره برند بهتری هم هست گیربکس محشری داره مهندسی بالاتری داره
Ali
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳حس میکنم چیزی که تو رول ریس فاصله ی قدرت فورد با دوج رو پر میکرد گیربکسه فورد بود