بی ام وفورد

فورد موستانگ دارک هورس در برابر بی‌ام‌و M2، نبرد بهترین کوپه‌های اسپرت

فورد موستانگ دارک هورس بطور عجیبی خوب است اما آیا این برای شکست دادن یک باواریایی نیرومند کافی خواهد بود؟

ارتش انقلاب الکتریکی‌سازی با سرعتی سرسام‌آور در حال پیش روی است و همچنان از خودروهای اسپرت سنتی مثل شورلت کامارو و دوج چلنجر قربانی می‌گیرد؛ بنابراین، به‌زودی، فورد موستانگ که همچنان باافتخار پیشرانهٔ بنزینی زیر کاپوت دارد، بار دیگر به تنها ماسل کار آمریکایی بازار تبدیل خواهد شد؛ بنابراین، با توجه به اینکه موستانگ برای دومین بار در تاریخ بدون رقیب خواهند ماند، چه کسی می‌تواند برای نسل هفتم کوپهٔ فورد دردسر درست کند؟ یکی از پاسخ‌های این سؤال ب‌ام‌و M2 است.

ماسل کاری که در برابر جدیدترین کوپهٔ باواریا قرار داده‌ایم، دارک هورس است یعنی قوی‌ترین نسخهٔ حال حاضر موستانگ. هرچند این مدل به‌اندازهٔ GT350 یا GT500 قبلی قدرتمند نیست اما پکیج پرفورمنس توانمندی شبیه به مک‌وان نسل قبلی را ارائه می‌کند. تفاوت‌های اصلی بین دارک هورس و موستانگ GT شامل افزایش قدرت به ۵۰۰ اسب بخار، سیستم تعلیق سفت‌تر با کمک‌فنرهای استاندارد مگنه‌راید، کالیپرهای ترمز برمبو، دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، ارتقاء خنک‌کنندگی و لاستیک‌های پیرلی P زیرو می‌شود. پکیج هندلینگ ۵ هزار دلاری خودروی آزمایشی ما هم تعلیق سفت‌تر، آیرودینامیک تهاجمی‌تر و لاستیک‌های چسبنده‌تر تروفئو RS را به همراه دارد.

M2 نسل G87 از لحاظ اندازه رشد کرده و حالا ۱۰۴ میلی‌متر طول و ۳۳ میلی‌متر عرض بیشتری دارد. به همین دلیل، حدود ۱۵۰ کیلوگرم به وزن خودرو افزوده شده است اما خیلی اهمیتی ندارد زیرا همان پیشرانهٔ شش سیلندر توئین توربوی کوپهٔ بزرگ‌تر M4 را با ۴۶۰ اسب بخار قدرت قرض گرفته است که مثل موستانگ به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل می‌شود. هرچند این دو ماشین رویکردهای متفاوتی دارند و خریداران متفاوتی را جذب می‌کنند اما در بطن خود، هردو کوپه‌های اسپرت دودر چهارنفره هستند و همین کافی بود تا این کوپه‌های افسارگسیخته را در برابر هم قرار دهیم تا ببینیم کدام‌یک هیجان خالص بیشتری را ارائه می‌کند.

پیشرانه

زیر کاپوت دارک هورس نسخهٔ تقویت‌شدهٔ جدیدترین پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی کایوت فورد قرار گرفته است که ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۷ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ترمک صورت می‌گیرد اما یک نمونهٔ ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود. ب‌ام‌و هم با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۵۵۰ نیوتن متر گشتاور از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربوی S58 به میدان آمده است. هرچند گشتاور ب‌ام‌و ۱۲ نیوتن متر از رقیب آمریکایی کمتر است اما حداکثر این گشتاور از دور تنها ۲,۶۵۰ rpm ارائه می‌شود و تقریباً در تمام دور موتور ثابت می‌ماند. گیربکس استاندارد ب‌ام‌و هم مثل موستانگ شش سرعتهٔ دستی است و نمونهٔ هشت سرعتهٔ اتوماتیک هم قابل سفارش خواهد بود.

پیست

پیست بهترین مکان برای آزاد کردن این بچه‌های چموش خواهد بود. در آزمایش ما، M2 سریع‌تر بود و ظرف ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید که بخشی از این عملکرد به دلیل لانچ کنترل آسان ب‌ام‌و است درحالی‌که لانچ کنترل فورد انجام برخی اقدامات برای رسیدن به بهترین شتاب را بر عهدهٔ راننده می‌گذارد. به همین دلیل، بهترین شتابی که ما توانستیم با دارک هورس ثبت کنیم ۴.۱ ثانیه بود. وقتی زمان مهار کردن این اسب تندرو فرامی‌رسد اما همه‌چیز عوض می‌شود زیرا دارک هورس ۱۷۸۰ کیلوگرمی از سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت در تنها ۲۷.۴ متر متوقف می‌شود که ۱.۵ متر کمتر از کوروت Z06 و تنها ۶۰ سانتی‌متر از فراری ۲۹۶ GTB بیشتر است.

این قدرت توقف چشمگیر به دلیل دیسک‌های ترمز ۱۵.۴ اینچی جلو، کالیپرهای برمبو و سیستم جدید ترمز با سیم فورد است. البته لاستیک‌های پهن و چسبندهٔ پیرلی هم مطمئناً کمک‌کننده هستند. ب‌ام‌و نیز در ترمز گیری ضعیف نیست و با وزن ۱۶۹۰ کیلوگرم از ۹۶ کیلومتر بر ساعت در ۳۰.۸ متر به سکون می‌رسد. موستانگ‌ها در طول تاریخ هرگز به چابکی در پیست شهرت نداشته‌اند و بیشتر ترجیح می‌دادند در خط مستقیم حرکت کنند اما در پیست Figure-8 ما، دارک هورس با ثبت زمان ۲۳.۸ ثانیه از M2 با ۲۴.۱ ثانیه سریع‌تر بود. البته اگر ب‌ام‌و از لاستیک‌های مشابه موستانگ استفاده می‌کرد احتمالاً اعداد نزدیک‌تر می‌شد.

بزرگراه

هرچند این خودروها بیشتر مناسب پیست هستند ولی باید بتوانند وظایف رانندگی‌های روزانه را هم انجام دهند. دینامیک رانندگی دو خودرو تا حد زیادی باهم یکسان است اما تجربهٔ رانندگی با M2 گیربکس دستی واقعاً خوب خواهد بود. کلاچ به‌اندازهٔ کافی سبک است که باعث خستگی در ترافیک نشود و درعین‌حال بازخورد کافی را هم ارائه می‌کند. گیربکس شش سرعته هم عملکرد رضایت‌بخشی دارد. کمک‌فنرهای تطبیقی چندحالتهٔ M2 کاملاً خوب کار می‌کنند اما تنظیم سیستم تعلیق کمی به سمت سفتی متمایل است و راحتی سواری در بزرگراه کمتر از ایده‌آل خواهد بود. بااین‌حال، هنگام رانندگی‌های تهاجمی‌تر، شاسی M2 روی قسمت‌های ناهموار آسفالت آشفته نمی‌شود.

کمک‌فنرهای مگنه‌راید دارک هورس هم مثل رقیب آلمانی قابلیت تنظیم کافی برای مقابله با ناهموارترین مسیرها را دارند و حتی در سفت‌ترین حالت تعلیق، سواری آزاردهنده نخواهد بود. لاستیک‌های تروفئو RS آن‌قدر چسبنده هستند که می‌توان صدای مکیدن سنگ‌ریزهای جاده و پرتاب شدن به داخل گلگیرها را شنید. دارک هورس به‌خوبی می‌پیچد و پیچ‌های تند را پشت سر می‌گذارد و این چیزی است که قبلاً در موستانگ‌ها نمی‌دیدیم. همان‌طور که اشاره شد، ترمزها یکی از ویژگی‌های برجستهٔ دارک هورس هستند و درحالی‌که ممکن است انتظار داشته باشید قدرت توقف چشمگیر آن‌ها برای رانندگی‌های جاده‌ای بیش‌ازحد تهاجمی باشد اما کاملاً برعکس است و سیستم ترمز با سیم عملکرد خوبی را برای رانندگی‌های روزمره فراهم می‌کند.

قیمت

هردو خودرو در قبال قیمت خود پرفورمنس زیادی را ارائه می‌کنند. قیمت پایهٔ موستانگ دارک هورس از ۶۰ هزار دلار آغاز می‌شود و در تیپ پریمیوم آزمایشی ما به ۶۶,۱۶۰ دلار می‌رسد. علاوه بر این، پکیج هندلینگ ۵ هزار دلاری و صندلی‌های اسپرت ریکاروی ۱,۶۵۰ دلاری هم قیمت خودروی آزمایشی ما را به ۷۳ هزار دلار رسانده‌اند. از سوی دیگر، قیمت ب‌ام‌و M2 از ۶۳,۱۹۵ دلار آغاز می‌شود که در نمونهٔ آزمایشی ما با آپشن‌ها به ۷۶,۱۴۵ دلار رسیده است. بااین‌حال، با صرف‌نظر کردن از پکیج‌های سفارشی غیرضروری مثل پکیج کربن ۹,۹۰۰ دلاری، می‌توان قیمت ب‌ام‌و را بسیار کاهش داد.

نتیجه

دارک هورس با پیشرانهٔ V8 بی‌نظیر، پرفورمنس خیره‌کننده، ظاهر تهاجمی و قابلیت استفادهٔ روزانه، نه‌تنها یک موستانگ فوق‌العاده بلکه یک کوپهٔ اسپرت فوق‌العاده است و در اینجا با کمترین اختلاف پیروز می‌شود. بله میدانیم که هیچ طرفدار خودروهای آلمانی متقاعد نخواهد شد که یک فورد از یک ب‌ام‌و بهتر است ولی آن‌ها می‌توانند خود را با این واقعیت که M2 هم کوپه‌ای فوق‌العاده است دلداری دهند.

مقام دوم: ب‌ام‌و M2

نقاط مثبت: پیشرانهٔ شش سیلندر پرشور، حس کلاچ عالی، هندلینگ سرحال و متعادل

نقاط منفی: ظاهر بحث‌برانگیز، فقدان کروز کنترل تطبیقی، باک سوخت کوچک

چکیده: M2 یک خودروی رانندهٔ پویا با گیربکس شش سرعتهٔ عالی است که پیشرانهٔ آن به‌اندازهٔ کافی قدرت دارد تا لاستیک‌های عقب را دود کند اما در اینجا با رقیبی شیطانی مواجه شد.

مقام اول: فورد موستانگ دارک هورس

نقاط مثبت: قوی‌ترین موستانگ تنفس طبیعی تاریخ، ترمز و هندلینگ باورنکردنی در پیست، ظاهر تهاجمی

نقاط منفی: تریم داخلی در حد قیمت نیست، فقدان هدآپ دیسپلی، ارائهٔ اوج گشتاور در دور موتور بسیار بالا

چکیده: دارک هورس یکی از بهترین موستانگ‌های تاریخ محسوب می‌شود. این ماشین تجربهٔ رانندگی وحشیانه‌ای دارد که درعین‌حال به‌راحتی رام می‌شود. کسانی که به دنبال کوپهٔ اسپرت با پرفورمنس فوق‌العاده هستند می‌توانند به جستجوی خود پایان دهند.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M2

موستانگ دارک هورس

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8
قدرت (اسب بخار) ۴۶۰ ۵۰۰
گشتاور (نیوتن متر) ۵۵۰ ۵۶۷
گیربکس ۶ سرعته دستی ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب عقب
فاصلهٔ محوری (میلی‌متر) ۲,۷۴۵ ۲,۷۱۸
طول / عرض / ارتفاع (میلی‌متر) ۴,۵۸۰ / ۱,۸۸۷ / ۱,۴۰۲ ۴,۸۱۸ / ۱,۹۱۸ / ۱,۴۰۲
وزن خالص (کیلوگرم) ۳۹۰ ۱۷۸۰
حجم صندوق بار (لیتر) ۶۹۰ ۳۷۵
شتاب صفر تا ۹۶ (ثانیه) ۳.۸ ۴.۱
مسافت ۴۰۰ متر (ثانیه) ۱۲.۲ ۱۲.۶
توقف از ۹۶ (متر) ۳۰.۸ ۲۷.۴
شتاب جانبی (جی) ۱.۰۲ ۱.۰۶
تایم پیست Figure 8 (ثانیه) ۲۴.۱ ۲۳.۸
مصرف سوخت (لیتر ترکیبی) ۱۲.۴ ۱۳.۸
قیمت پایه (دلار) ۶۴,۱۹۵ ۶۰,۸۶۵
قیمت تست‌شده (دلار) ۷۶,۱۴۵ ۷۳,۰۰۵

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۴ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1540 ديدگاه)

    ۱۰۰۰ در صد انتخابم موستانگ

    موافقم 117
    مخالفم 54
    1. Mehdi TuRbO

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2361 ديدگاه)

      همه چی موستانگ بهتره پرفورمنس طراحی بیرونی جذابیت و هندلینگی که گفت به جز کابین
      به نظرم فورد با این قیمت کابین بهتر لاکچری تر با کیفیت تری باید ارائه بده اختلاف کابین موستانگ بی ام و کاملا مشهود جالبیش اینه موستانگ تو نسل قبل کابین هم زیباتری داشت اون دریچه های دایره ای ساعت گرد که اصالتش بود هم کیفیت بهتری داشت اون اجزا براق حالت فیبر کربن ولی هم طراحی هم کیفیت تو این نسل به نظرم افت داشته حالا کیفیت حداقل در حد عکس به نظر میاد،کابینش بد واقعا و نسل قبل واقعا کابین جذابی داشت

      موافقم 44
      مخالفم 42
    2. (Ali(chevynova

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      ماشالاه موستانگ
      ماشالاه اصالت
      الکی نیست پرفروش ترین و محبوب ترین کوپه اسپرت جهانه

      موافقم 44
      مخالفم 61
    3. ALI.S

      ۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (260 ديدگاه)

      نو که میاد به بازار، احتمال بهتر بودنشم بیشتر میشه خوب.
      به هر حال به عنوان یک طرفدار خودروهای آلمانی، در این مقطع فورد بهتر بود.😔👌🏼

      موافقم 4
      مخالفم 4
    4. A.m.A

      ۲ خرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (145 ديدگاه)

      یه سوال حجم صندوق رو اشتباه ننوشتین

  2. AMANTE

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1913 ديدگاه)

    موستانگ دارک هورس بیشتر از اینکه یک ماسل کار باشه یک ماشین اسپرته و اون ذات ماسل کار و آمریکایی رو خیلی کمتر داره.
    موستانگ دارک هورس منو کم و بیش یاد BMW M4 F82 میندازه.

    موافقم 59
    مخالفم 5
  3. ۰۰۹۸سامورایی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (142 ديدگاه)

    نبرد بهترین کوپه های اسپرت با نتیجه نزدیک واقعا فاصله نزدیکی دارند هریک از این ها برنده هستن.

    موافقم 35
    مخالفم 6
  4. وی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    عملکرد ماستنگ خیره کننده بود نه تنها پیست رو سریع تر از m2طی کرد بلکه از کوروت بهتر ترمز کرد
    صدا و طراحیشم فوق العادس
    البته شاید با لاستیکای مشابه m2 تو پیست میزد هنوزم عجیبه که از یه بی ام و پیست محور سریع تر باشه

    موافقم 36
    مخالفم 10
  5. ab0lf4zl

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (232 ديدگاه)

    باک سوخت کوچک؟!!!!
    با اختلاف عجیب ترین نمره منفی تاریخ بود😂😂😂

    موافقم 62
    مخالفم 5
  6. مهران

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (605 ديدگاه)

    نقطه ضعف بی ام و واقعا چقدر پر اهمیت بود…
    با توجه به جدول و خبرهای این چند سال و البته تجربه های دیده شده و شنیده شده انتخابم بی ام و هست

    موافقم 54
    مخالفم 17
  7. ARMAN سابق

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (489 ديدگاه)

    موتور تنفس طبیعی V8 و صد البته ظاهر اون رو ترجیح میدم.
    بعد اون *** که می گفت آمریکا اصلا در حد آلمان نیست کجاست؟
    لابد الآنم میاد میگه فورد نشریه رو خریده

    موافقم 34
    مخالفم 30
  8. R@min

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2050 ديدگاه)

    متاسفانه هیت شدیدی رو این دو تا ماشین به وجود اومد که واقعا حقشون نیست، البته اگر به نسل قبل 2 محصول نگاه کنیم شاید حرفشون اشتباه نباشه مخصوصا که شلبی GT350 و M2 که جزو بهترین کوپه های تمام تاریخ هستن شایدم بهترین ها.

    خیلیا از ظاهر بیمر ایراد می گیرن، میگن خیلی سنگین شده، گیربکس کند و قدیمی داره و این قیمت نمی ارزه ! تا حدودی درسته بیمر داره با یه پلتفرم 20 مدل ماشین میده بیرون که هزینه هاشو کاهش بده و بی دلیل جزو 5 تا برند پر درآمد چند سال اخیر نیست. این کاهش هزینه ها و سنگین شدن مدل های اسپرت بیمر (هیبریدی و برقی کاری نداریم) کاری هست که آمریکایی ها نزدیک 30 ساله انجام میدن و استاد شدن و اونم پنهان کردن ضعف های ساختاری و فنی رو پشت اسب بخار هست، همونطور که نتایج داینو هم مشخص کرد قدرت واقعیش نزدیک 540 اسب هست، این کارها به ژن آلمانی ها نمی خوره. اما خب نکات مثبت خیلی زیادی داره که تو بررسی هم اشاره شد و این همه هیت حقش نیست. مدل CS هم تو راهه و احتمالا با 600 اسب و رژیم عملکرد درخوری نشون میده.

    راجب دارک هورس خیلی شدیدتره که بخشیش پروپاگاندای رقبا هست و بخشیش هم درسته واقعا، خیلیا انتظار قدرت بیشتر، پلتفرم کاملا آلومینیومی جدید و قیمت پایین تری داشتن البته قیمتش همچنان زیر 70k با پکیج کامل فنیش قابل خریده. قرار بود پلتفرم جدید کاملا آلومینیومی بشه و طی یه تصمیم دقیقه نودی کنسل شد و هزینه هارو برای مسابقات و تونل باد جدید فورد گذاشتن.
    دارک هورس مجموعه از اولین اتفاقات هست برای ماستنگ اولین ماستنگ طراحی شده در تونل باد، اولین ماستنگی که آیرودینامیکش تو تونل باد تنظیم شده که اینکارو تو هیچ محصول 100k نمی بین، اولین محصول زیر 100K که از اثر زمینی برای دانفورس استفاده می کنه و زیر ماشین و کنار هر چرخ صفحه های عمودی به اسم STRAKES کار گذاشته شده و هندلینگ محصول خیلی بهبود میده که باز هم اینکارو توی سوپراسپرت ها می بینیم، موارد موتوری هم پیشرفت محسوسی داشته کایوت نسل 4 مثل سیستم dual intake، شاتون ها، میل پیستون و سرسیلندرهای فورج کاری شده موتور پردتر که قدرت تیون و تنفس فوق العاده ای به موتور میده. از طرفی دارک هورس هم مدلی تولید محدود هست که نهایت شاید بیشتر از 6 هزارتا هم تولید نشه چون فورد به هر نمایندگی تو آمریکا فقط یه دارک هورس داده.

    با همه این اوصاف مقصر اصلی این هیت ها هر دو کمپانی هستن که نسل قبلشون به قدری شاهکار و بی نقص بودن طرفدارهاشون به آپدیت فنی هر چند کامل هم راضی نیستن و از طرفی یه رقیبی به اسم کامارو که سال ها زیر سایه اینا بهش بی توجهی شد حالا تو چشم اومده مخصوصا با قیمت و عملکرد فوق العاش و دائما با کامارو قیاس می شن.

    موافقم 20
    مخالفم 4
    1. Amir Machine

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      عالی بود توضیحات ولی چرا باید دارک هورس با GT350 قبلی مقایسه بشه؟ این مدل جایگزین مک وان شده و از هر جهت بهتر از مک وان شده

      1. R@min

        ۳۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        دارک هورس اولین مدل پرچمدار نسل 7 هست و GT350 هم اولین پرچمدار نسل 6 ! بنظرم نباید این نسل با یه مدل بدون تاریخچه شروع می شد.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  9. Dark Knight

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    هر دو خیلی خوب هستن ولی از نظر من با توجه به مهندسی آلمانی m2 یه چیز دیگس

    موافقم 38
    مخالفم 16
  10. کاربر۳

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (154 ديدگاه)

    در کل جفتشون در یه حد هستن،بیشتر به این بستگی داره سلیقه شما کدوم رو میپسنده و عشق آمریکایی داری یا آلمانی.

    موافقم 19
    مخالفم 8
  11. Dark Knight

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (580 ديدگاه)

    به جز فقدان کروز کنترل تطبیقی بقیه ایراداتی که از m2 گرفتن خیلی مسخره بود ! همه ماشین های اسپرت مقرون به صرفه باک کوچکی دارند برای اینکه وزن ماشین کنترل بشه ، طراحی هم یک چیز کاملا سلیقه ای هست و اتفاقا از نظر من طراحی m2 جوان پسند تر از موستانگ هست ، تنها برتری موستانگ متور ۸ سیلندر تنفس طبیعی هست که در ترکیب با گیربکس دنده ای یه رانندگی کلاسیک لذت بخش رو تداعی میکنه ولی از بقیه جوانب انتخاب من بدون شک ب ام و هست

    موافقم 26
    مخالفم 6
  12. Natural Aspiration

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه راحت کوپه های پرفورمنس به قیمت بالای ۷۰ هزار تا رسیدن . تازه یکم آپشن بیاد به ۸۰ هم میرسن .
    یا ما خیلی عقب موندیم ، یا رشد ثروت تو دنیا خیلی زیاد شده ، یا هم هر دو . من خودم میگم هر دو .

    موافقم 9
    مخالفم 0
  13. مازیار

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (848 ديدگاه)

    از اولین رونمایی ماستنگ جدید گفتم این بهترین ماستنگ همه دوران هست

    موافقم 12
    مخالفم 13
    1. Jeferson

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (164 ديدگاه)

      دقیقا از چه جهت بهترین؟

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. Ay Baw

        ۳۰ آبان ۱۴۰۲
        سوابق: (1 ديدگاه)

        شاید چون یه مجله بریتانیایی گفته 😄

  14. محمدهادی

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    موستانگ با این آپدیت جدید از هر زمان دیگه هیولاتر شده
    البته منطقی تر بود این آمریکایی در این کلاس با ام۴ یا ام۳ مسابقه بده که قطعا نتایج چیز دیگری رقم میخورد
    اما این بچه ام پاور چموش آبی کمرنگ بیمر هم آمادگی کامل برای تاختن پا به پای جدیدترین موستانگ رو داشت
    هر دوشون واقعا جذابن
    ولی بنظرم M2 در طول زمان خودروی کم یاب تر و خاص تری خواهد ماند

    موافقم 20
    مخالفم 4
  15. Endurance

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    تو fastestlaps تایم figure 8 دارک هورس 23.7 و M2 23.5 درج شده!!!

    موافقم 14
    1. R@min

      ۳۰ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (2050 ديدگاه)

      اون دنده اتومات M2 هست

      موافقم 6
      مخالفم 7
  16. amir

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    هردوشون نسل قبلیش عالی بوده و این نسل پس رفت کردن ولی در حال حاضر موستانگ بهتره

    موافقم 4
    مخالفم 9
  17. Enzo Ferrari 2008

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    جفت شوند عالین ولی فورد موستانگ بهتره

    موافقم 9
    مخالفم 11
  18. Siyavash

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    شخصا تویه این مقایسه موستانگ رو انتخاب میکنم..ولی به نظرم برایه رقابت تویه این مقایسه باید m4 رو میاوردن تا تقریبا از همه نظر به هم نزدیک باشن و اونوقت فکر کنم نتیجه یه چیز دیگه میشد…ولی اگه جفتشونم بر فرض محال تویه ایران باشن و با این شرایط تخیلی همه چیز و بنزین اشغال موجود به نظرم موستانگ راندمان بهتر و عمر مفید بیشتری نسبت به بی ام و داشته باشه بخاطر پیشرانه تنفس طبیعی…‌من بین محصولات bmw و فورد من bmw رو انتخاب میکنم ولی این مقایسه بدون جانب داری میگم موستانگ بهتر و انتخابم موستانگ هست…

    موافقم 4
    مخالفم 7
  19. Abol

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    (بله میدانیم که هیچ طرفدار خودروهای آلمانی متقاعد نخواهد شد که یک فورد از یک ب‌ام‌و بهتر است ولی آن‌ها می‌توانند خود را با این واقعیت که M2 هم کوپه‌ای فوق‌العاده است دلداری دهند.)

    قشنگ مشخص گفت که انقد تعصبی نباشید و بی طرف بپذیرید

    موافقم 6
    مخالفم 13
  20. Anti Tesla

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    فورد موستانگ ظاهر جذاب تری دارد.
    من ۱۱ سال پیش در سال ۱۳۹۱ با خوانواده برای زیارت به صورت زمینی به عراق می رویم.
    برای برگشت قرار بود از پایان مرزی تمرچین عبور کنیم،در راه یکی از افراد حالش‌ بد می شه و در اربیل توقف می کنیم.
    تو اربیل یک فورد موستانگ سوپر شارژر دار می بینم و باهاش عکس می گیرم.
    واقعاً زیبا بود‌.

    موافقم 4
    مخالفم 12
  21. 18:45

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (653 ديدگاه)

    واقعا چه ایرادات کوچک و بی خودی ازm2 گرفتن!
    تازه اختلاف قیمت میلیمتری هم داشتن!
    این نسل m2 واقعا یه سلاح انتهاری کوچک و مؤثره که راننده رو به وجد میاره فقط ای کاش یکم ظاهرش مطلوب تر می‌بود…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  22. R

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    قوی ترین موستانگ؟ gt 500 هم ۵۰۰ اسب داره دیگه

  23. یوسفی

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (67 ديدگاه)

    ضمن احترام به تمامی برندها
    فقط ماشین آمریکایی

    موافقم 4
    مخالفم 12
  24. کاین

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . انتخاب من بی ام و M2

    موافقم 17
    مخالفم 2
  25. BMW

    ۱ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    من انتخابم بی ام و هست😊😂ولی آرزوم اینه که تو آلمان یا هر جای دیگه سوار ماشین بی ام و مورد علاقه ام بشم شاید بچه گانه باشه ولی دیونه ی ماشینی شدم که خودم تعجب کردم😂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا