با اینکه کم کم باید منتظر جمع شدن خط تولید M3های اتاق E92 باشیم تا جا برای ورود نسخه های جدید بی ام و M4 مهیا شود اما جی پاور هنوز هم به فکر ارتقای مدل های M3 GT2 آن است؛ پکیجی که سال ۲۰۱۰ برای این خودرو آماده شده بود حالا مجددا بروز رسانی شده . . .
اما قبل از اینکه به سراغ پکیج جی پاور برویم ببینیم داستان نسخه های استاندارد M3 GT2 چیست. این داستان از سال ۲۰۰۸ شروع شد زمانیکه تیم مسابقه ای Rahal Letterman Racing تصمیم گرفت با دو دستگاه M3 GT2 در مسابقات لمانز آمریکا برای فصل ۲۰۰۹ آماده شود؛ این درحالی بود که از زمان آخرین حضور رسمی بی ام و در این مسابقات چیزی حدود ۲ سال میگذشت.
اما در سال ۲۰۱۰ بی ام و موتور اسپرت (شنیتزر موتور اسپرت) بالاخره دست به کار شد و تصمیم گرفت با M3 GT2 هم راهی مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود و هم به ۲۴ ساعته نوربرگ رینگ برود که اتفاقا توانست در مجموع به قهرمانی نوربرگ رینگ هم برسد. جالب است بدانید که یکی از همان خودروهایی که بی ام و به لمانز ۲۰۱۰ فرستاده بود را بعنوان آرت کار جدیدش انتخاب کرد تا به این ترتیب هفدهمین آرت کار کمپانی شکل بگیرد. حالا همه این موضوعات به کنار، اگر خاطرتان باشد کاور اصلی نسخه اول نید فور اسپید شیفت نیز همین M3 GT2 بود.
برگردیم به پکیج جی پاور؛ نخستین باری که این تیونر به سراغ M3 GT2 اتاق E92 رفت سال ۲۰۱۰ بود که M3 GT2 S را معرفی کرد. در پکیج ۲۰۱۰ جی پاور قدرت موتور به ۶۰۰ اسب بخار و گشتاورش به حدود ۵۲۸ نیوتن متر می رسید.
حال بعد از ۳ سال جی پاور دوباره به سراغ تقویت پکیج سابقش رفته اما این بار با دو تفاوت مهم؛ اولا اینکه بجای استفاده از پسوند S آنرا با نام R معرفی کرده و دوم اینکه مشخصات فنی موتور بازهم بهتر و بهتر شده اند یعنی قدرت به حدود ۷۲۰ اسب بخار و گشتاور تولیدی آن نیز به ۷۰۰ نیوتن متر رسیده است. سایر مشخصه های این پکیج بصورت زیر خواهند بود:
- افزایش حجم موتور از ۴.۰ به ۴.۶ لیتر،
- استفاده از سوپرشارژر SK III ساخت Sporty Drive،
- تغییر میل لنگ و سیستم خنک کاری موتور،
- کیت تمام کربنی بدنه، صندلی هایی با قاب کربنی که ۱۲ کیلوگرم سبکترند،
- رینگ های فورج کاری شده ۲۰ اینچی سیلورستون RS اختصاصی جی پاور،
- تایرهای میشلین پایلوت کاپ با سایز ۲۴۵/۳۰ در جلو و ۳۱۵/۲۵ در عقب،
- دیسک ترمز ۳۹۶ میلیمتری در جلو با کالیپرهای شش پیستونی، ۳۸۰ میلیمتری در عقب با کالیپرهای چهار پیستونی.
خوشبختانه پکیج جی پاور که مجموعا ۱۵۰۰ کیلوگرم به وزن خودرو افزوده به شتابگیری M3 GT2 لطمه چندانی نزده و اگر از ما می شنوید هنوز هم می توان به رکوردهای خوب آن اطمینان داشت:
- صفر تا ۱۰۰ در ۳.۷ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۰ در ۹.۵ ثانیه.
- حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر برساعت.
و اما بدترین قسمت پکیج جی پاور مثل همیشه چیزی نیست به جز قیمت سرسام آور آن که البته اگر توانایی پرداخت همه آنرا نداشته باشید تیونر بصورت جداگانه نیز آنها را در اختیارتان قرار می دهد. قبل از خواندن لیست قیمت ها فراموش نکنید که با پکیج جی پاور خودرویی دارید که برخلاف ظاهرش اجازه ورود به خیابان ها را هم دارد:
- ۴۱,۶۵۰ یورو (یا حدود ۵۵,۰۰۰ دلار) برای نصب سوپرشارژر بعلاوه کیت تیتانیومی اگزوز.
- ۳۰,۰۰۰ یورو ( یا حدود ۳۹,۶۰۰ دلار) برای نصب کیت بدنه.
- ۱۲,۰۰۰ یورو (یا حدود ۱۵,۸۰۰ دلار) برای رینگ ها و تایرها.
- ۱۴,۴۶۰ یورو (یا حدود ۱۹,۰۰۰ دلار) برای کیت ترمز سرامیکی جلو.
- ۱۱,۷۷۸ یورو (یا حدود ۱۵,۵۰۰ دلار) برای کیت ترمز سرامیکی عقب.
SIG4R
۲ مرداد ۱۳۹۲فکر نمیکنم m4 بتوی جانشین خوبی برای این مدل باشه..
feri 007
۲ مرداد ۱۳۹۲یادش بخیر… اولین بار توی مجموعه هشدار برای کبری11 این سری 3 رو دیدم که مال اون آقا پلیسه(سمیر) بود… همونجا بود که یه دل نه صد دل عاشقش شدم!!!
رضا
۲ مرداد ۱۳۹۲آره یه بی ام و سری 3 داشت و یه فراری…
هربار هم تو هر قسمت این بی ام و داغون میشد…
تمام سری های bmw سلطانن…
میلادمحتشم
۲ مرداد ۱۳۹۲با اینکه کم کم باید منتظر جمع شدن خط تولید ایران خودروباشیم تا جا برای ورود نسخه های جدید ایران گوهرو و ویران خودرومهیا شود اما ایران خودروهنوز هم به فکر ارتقای مدل هاست.
حسین
۲ مرداد ۱۳۹۲بدون خورده هاش میشه 108 هزار یورو!!!!!!!!!
این دیگه به مردم اروپا هم ربطی نداره!چه برسه به ما که mg8000دلاری به دستمون میرسه 90میلیون ناقابل!!
I Love Ferrari
۲ مرداد ۱۳۹۲باید احمق باشی این همه پول برای BMW بدی.با 145 هزار دلار خیلی ماشینای قشنگ تر و بهتر هست.تازه باید به این 145 هزارتا قیمت ماشین رو هم اضافه کرد.
mahan
۲ خرداد ۱۳۹۴نه لابد میخای فراری 458 بگیری که قیمتش از اون بالاتره و عمرا به 700 اسب جی پاور نمریرسه.لامبورگینی اونتادور هم 300000دلار ناقابله که اونم 700 اسبه ولی جی پاور تقریبا 750 اسبه که بازم جی پاور اسبش بیشتره.
رضا
۲ مرداد ۱۳۹۲سلطان تمام ماشینای آلمانی فقط BMW …
یه لاستیکش به صدتا بنز می ارزه…
m4 که دیگه بیاد نفس تمام رقبا رو می بره…
Dr.milad
۲ مرداد ۱۳۹۲G-power واقعا لیاقته بی ام دابلیو رو داره…
همیشه هم رکورد سریعترین سدان ها هم دسته همین شرکته..
البته بخاطره حضور BMW :)
HASSANBMW
۲ مرداد ۱۳۹۲M3 Is Extreme!!!
mahsa-alman
۲ مرداد ۱۳۹۲ما که آخر نفهمیدیم کدوم ماشین از همه بهتره.هرکی یه چیزی میگه.پدال تو یه کمکی کن آخه
yashar
۲ مرداد ۱۳۹۲only BMW
پویا
۲ مرداد ۱۳۹۲استحلاک bmw زیاده ولی کسی که bmw میخره باید احمق باشه به فکر پول باشه عشق استتتتتتتت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲ مرداد ۱۳۹۲درود.من با مرسدس بنز C63 AMG کوپه با تقویت برابوس میام که این بی ام و را سوتش کنم.یعنی با 788اسب بخار قدرت و 1420 نیوتن متر گشتاور.قبول کنید بی ام و های تقویت شده توسط تیونر هاش در مقابل بنز های تقویت شده با تیونر هاش یعنی
((( پشم )))
به معنای واقعی.این هم لینکش:
http://www.netcarshow.com/brabus/2012-bullit_coupe_800/
V12
بهزاد
۳ مرداد ۱۳۹۲میلاد جان تا شما بخواهید گشتاور c63 رو کنترل کنید و از اسپین هایی که میزنید خلاص بشید و اگر شانس بیارید لاستیکش 2 دور دوام بیاره این بی ام و مسابقه رو تمام کرده و کاپ دستشه.
اگر یک مقداری برنامه های تلویزیونی تست ماشینهارو ببینید بد نیست که چطور راننده ها تلاش میکنند عقب ماشینهای AMG رو کنترل کنند و تو مسیر برونند که پدر راننده رو در میاره تا بخواد کنترلش کنه!
تقویت کننده ی M POWER در کار خودش استاده و نتایج تولیداتش جزو بهترینهاست که روندنشون هم کار بسیار راحت تری هست نسبت به AMG.
حمید
۳ مرداد ۱۳۹۲میلاد جان شما بهتره بدونی که صرفا گشتاور و اسب بخار کافی نیست برای سریع تر بودن . مثلا C63 amg black series که قوی ترین بنز کلاس C تیونینگ نشده است که مستقیم از خود کمپانی میشه خرید قدرتش 510 اسبه حجمش 6.2 هست . قویترین M3 تیونینگ نشده هم M3 GTS هست که توسط خود ب ام و معرفی شد نه هامان نه جی پاور ، موتور 4.4 لیتری 444 اسب بخاری . حالا نتیجه رو داشته باش : صفر تا صد بنز 4.2 ثانیه،صفر تا صد ب ام و 3.6 !!! توجه داشته باش که ب ام و به اندازه موتور یه 405 حجمش کمتر از بنزه و به اندازه یه موتور پراید هم اسب بخارش پایین تره ولی نتیجه ؟ اینه هنر ب ام و ! قدرت کمتر موتور کوچیکتر ولی رو آسفالت حرف میزنه به جای اینکه کث بنز فقط رو کاغذ باشه .
حمید
۳ مرداد ۱۳۹۲http://en.wikipedia.org/wiki/Bmw_m3
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_C-Class
اینم لینکاش که نگی رو هوا حرف زدم.انشالا که انگلیسیت خوب باشه و درس حسابی متن و بخونی . اینم یادم رفت بگم که M3 GTS سال 2011 معرفی شد ولی C63 amg سال 2012،یعنی یکسال گذشت ولی هنوز بنز با اون همه جان فشانی 0.5 ثانیه کندتر بود . فقط هم این نیست همه کلاس ها اینطوریه ، میگی نه ؟ اینو ببین
خب می بینی که Eهم در مقابل ب ام و 5 رنده شد!!!بابا چرا متوجه نیستین ؟ بنز هر کاری کنه روح اسپورت ب ام و رو نداره . بنز باید بنز بمونه . اسپورت چیه ؟ بنز باید لوکس باشه باهاش عروس ببرین . من خودم بنز و خیلی دوس دارم . اصلا مگه میشه بنز دوس نداشت ؟ ولی تو شتاب و سرعت و چسبندگی و … ب ام و از بنز بهتره . سالهاست که این کاره ب ام و است .
عرفان
۳ مرداد ۱۳۹۲خییییلی جیگره.
حاااااجی فقط بی ام و.
من از بنز بدم میاد ولی نمیدونم چرا SL و CLS که میبینم دستو پام میلرزه.
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۲دوستان چرا سایت NetCarShow چند روزه باز نمیشه؟
sajjad
۳ مرداد ۱۳۹۲آقا رضا برو توی این سایتها دیگه نمیری net car show
carwalls.com
wsupercars.com
رضا
۳ مرداد ۱۳۹۲آقا سجاد شماهم نمیتونید برید netcarshow ؟