سدان کادیلاک با ۳۲۵ اسب بخار قدرت، هاچبک فولکسواگن با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و کوپهٔ بامو با ۳۸۲ اسب بخار قدرت، کدامیک در مسابقهٔ درگ پیروز میشود؟
فولکسواگن گلف R، کادیلاک CT4-V و بامو M240i خودروهای پرفورمنس هیجانانگیزی هستند. هر سه این خودروها به پیشرانههای توربوشارژ قدرتمند با قدرتی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و حالا ویدئوی جدیدی از سم کارلیجن نشان میدهد که کدامیک از آنها در مسابقهٔ درگ بهتر عمل خواهد کرد.
گلف R ضعیفترین خودروی این جمع محسوب میشود. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ این هاچبک داغ آلمانی ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور را توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ میرساند. گلف اما با حدود ۱۳۵ کیلوگرم اختلاف، سبکترین خودروی جمع است. کادیلاک کمی قویتر از گلف بوده و از پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر بزرگتری استفاده میکند که ۳۲۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک متصل است.
M240i تنها خودروی شش سیلندر این درگ است و زیر کاپوت یک موتور ۳ لیتری خطی را پنهان کرده است. این دو سیلندر اضافی با کمک به تولید ۳۸۲ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور، کوپهٔ باواریاییها را به قویترین خودروی این رقابت تبدیل میکند. انتقال نیرو هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد.
در اولین درگ از حالت سکون، بامو بهترین شروع را داشت و کادیلاک در ابتدا از گلف جلو افتاد اما نتوانست جایگاه دوم خود را حفظ کند و سوم شد. گلف و کادیلاک اما هیچکدام نتوانستند به بامو برسند که خیلی جلوتر از خط پایان عبور کرد. مسابقات دوم و سوم هم با همین نتیجه به پایان رسید و گلف R و CT4-V حریف M240i قدرتمند نشدند. دو مسابقهٔ رولینگ یکی از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت و دیگری از ۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز این ترتیب را بر هم نزد و بازهم بامو در هردو رولینگ اول و گلف دوم شد. کادیلاک نیز در هردو رولینگ سوم شد اما در مسابقهٔ دوم عملکرد بهتری داشت و با اختلافی جزئی پشت گلف به خط پایان رسید.
حتی اگر خودروسازان بیشتر روی شاسیبلندها تمرکز کنند، این دوران هنوز هم زمان بسیار خوبی برای علاقهمندان به خودرو است زیرا ماشینهای جذاب در هر کلاس و قیمتی پیدا میشوند و خریداران انتخابهای زیادی دارند که هاچبکهای داغ ۳۰۰ اسب بخاری، کوپههای اسپرت ۵۰ هزار دلاری و سدانهای توربوشارژ با گیربکس دستی تنها چند نمونه از آنها هستند.
مشخصات فنی
کادیلاک CT4-V | فولکسواگن گلف R | بامو M240i | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری I4 توربو | ۲.۰ لیتری I4 توربو | ۳.۰ لیتری I6 توربو |
قدرت | ۳۲۵ اسب بخار | ۳۱۵ اسب بخار | ۳۸۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر | ۵۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۵۲۵ کیلوگرم | ۱۶۶۰ کیلوگرم |
قیمت | ۴۷,۹۹۰ دلار | ۴۵,۸۳۵ دلار | ۵۱,۸۹۵ دلار |
زیزیگولو
۱۰ اسفند ۱۴۰۱کاری به این درگ بین کادیلاک CT4-V و گلف R و بی ام و M240i ندارم ولی بطور کُلی لحظه شروع به حرکت تو درگ لحظه خیلی حساسو تعیین کننده ای هستش و راننده موقع استارت نباید اجازه بده حتی یه صدم ثانیه بخاطر هرزگردی چرخا هدر بره و این مشکلیه که بعضی وقتا تو درگ راننده های ناشی و آماتوری که پشت فرمون سوپر اسپرتای بزرگو پر آوازه نشستن بوجود میارن
نویدی
۱۰ اسفند ۱۴۰۱فقط یه آلمانی میتونه با یه آلمانی رقابت کنه!!
سوشیانت
۱۰ اسفند ۱۴۰۱جوک خوبی بود😂😂😂 هر وقت آلمان تونست ماشینی در حد چارجر و ct5 بسازه اون وقت این حرف رو بزن
Alan.r
۱۰ اسفند ۱۴۰۱جناب سوشیانت
اولا که بلک سریز و M5 CS و ۹۱۱ و …… سلام دارن خدمتتون
دوما هم که همون چارجر رو هم از صدقه سر مرسدس دارن
(Ali(chevynova
۱۰ اسفند ۱۴۰۱المان فقط میتونه سهام بنزش رو به جیلی و بایک بفروشه
بی خیال اسم
۱۰ اسفند ۱۴۰۱نتیجه درگ کافیه
mercedes
۱۱ اسفند ۱۴۰۱جناب سوشیانت همون چلنجر و چارجر از پورشه 500اسبی اتوبوسی جا میمونن
Ali
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲من با نظر سوشیانت خودم موافق نیستم ولی در مورد درگ بین پورشه و چارجر کلا غلط است ، چون پورشه سوپر اسپرته ولی چارجر و موستانگ و کامارو ماسل کار هستند و از نظر وزن و آیرودینامیک کلا متفاوت هستند. ثانیا من یک درگ رو از درگ تایمز دیدم که داج چارجر دمون معمولی با پورشه ۷۱۸ اسپایدر درگ دادن ، و داج برنده شد ، و همچنین تو وب سایت car wow درگ بین داج چلنجر دمون با پورشه ۹۱۱ توربو اس درگ دادن و برنده پورشه شد ولی کلا همان طور راننده ی چارجر خودش در سایت اعلام کرد ، اصلا لانج خوبی نداشت و چسبندگی خودرو هم خیلی ضعیف بود و هنگام شروع درگ کلا فرمون چارجر رو به این طرف و اون طرف می چرخوند.
TESLA
۱۰ اسفند ۱۴۰۱این m240i چقدر راه میره !! میدونستم راحت کادیلاک رو شکست میده ولی فکر نمیکردم با این اختلاف بتونه گلف r هم نابود کنه
مهردادکمال
۱۰ اسفند ۱۴۰۱این بی ام و که من دیدم بایست با ماشینای ۵۰۰اسب بخاری رقابت کنه
امیررضا
۱۰ اسفند ۱۴۰۱لامروت M240i خیلی خوبه. لانچ و شتاب و سرعت و هندلینگ و غیره خیلی معرکس.
Reza Waffen SS
۱۰ اسفند ۱۴۰۱گلف R 👍
مازیار
۱۰ اسفند ۱۴۰۱جا داره یه مقاله در مورد علل برتری BMW در درگ داشته باشیم
mercedes
۱۱ اسفند ۱۴۰۱اره ولی نه برای پورشه
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱احسنت
دقیقا مازیار
برای منم عجیب سوال شده
آقای همساده
۱۱ اسفند ۱۴۰۱به هرحال از گلف نمیشه گذشت😎
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱هرگز نمیشه
mercedes
۱۱ اسفند ۱۴۰۱همیشه مهندسی آلمانیا یه سرو گردن بالاتر از بقیه هست.
همیشه توان سر چرخ خودرو های آلمانی بیشتر از عدد کمپانیه.
سوشیانت
۱۱ اسفند ۱۴۰۱مهندسی آلمانی اصلا در حد مهندسی آمریکایی نیست هر وقت آلمان تونست ماشین هایی در حد چارجر و ct5 بسازه اون وقت هی بگین مهندسی آلمانی
رامین
۱۱ اسفند ۱۴۰۱به نظرم بی ام دبلیو عالیه ولی قطعا با شش سیلندر مقایسه منصفانه ای نیست . اینجا دو رقیب اصلی قطعا کادیلاک و فولکس r هستند که کم و بیش رفتاری شبیه به هم دارند و حتی اسب بخار و سیلندرهای یکسانی هم دارند
مهران
۱۱ اسفند ۱۴۰۱عزیز پورشه و m5 cs سلام میرسونه…
بعدم اینقدر کامنتت خنده داره که حرف دیگهای نمیمونه
سوشیانت
۱۱ اسفند ۱۴۰۱فعلا که کامنت تو خنده داره با اعداد و ارقام با من بحث کن پانامرا و m5 cs نه از لحاظ قدرت در حد کادیلاک و چارجر هستن نه از لحاظ تاپ اسپید
حداکثر سرعت کادیلاک ۳۲۲ چارجر ۳۲۷ پانامرا ۳۱۵ ام فایو سی اس ۳۰۵
قدرت کادیلاک ۶۶۸ چارجر ۸۰۷ پانامرا ۶۲۰ ام فایو سی اس ۶۲۸
مهران
۱۱ اسفند ۱۴۰۱قدرتی که تو همه درگ هادیدیم همش حروم میشه.تاپ اسپید هم تو ۵۰۰ متر بدرد نمیخوره.
اگه بحث بحث مهندسیه که آلمانی ها سرن.
اگه قدرت ملاکته کَت معدنی از چارجرقوی تره…
ولی داداش عزیز مایی شما😘
سوشیانت
۱۲ اسفند ۱۴۰۱دوست عزیز چون دیفرانسیل عقبه شتابشون کمتره البته راننده هم خیلی تاثیر داره وگرنه ماشین هایی مثل دورانگو که دو دف هست رو بذار کنار gls amg راحت هفت دهم ثانیه سریع تره بخاطر همینه که میگم مهندسی آمریکایی بهتره راجب قدرت هم اگه اینطوری بخوایم مقایسه کنیم موتور شتابش از ماشین بهتره پس شتاب هم مهم مهم نیست🌹😊🙏
آلمانی باز
۱۳ اسفند ۱۴۰۱مهندسی آمریکایی یعنی:
۸۰۰ اسب قدرت داشته باشی ولی تو ی دور نوربرینگ نیم دقیقه از ام فایو سی اس ۶۳۰ اسبی عقب بیافتی..
یا مثلا تاپ اسپیدت ۳۲۲ باشه ولی تو تست کارانددراور یاتاقان بزنی:))))
https://www.khabaronline.ir/news/1669814/%D9%86%D8%A7%DA%A9%D8%A7%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D9%86%D8%B1%D8%A7%D9%84-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%B2-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-%D9%84%D9%88%D9%88%DA%A9%D8%B3-85-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%84%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1
Ali
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش اگه مهندسی آمریکایی رو در بخش پیشرانه می خوای باید هرچند برا آلمانی فن ها تلخ هست ولی باید قبول کنی که از قدیم الایام پیشرانه های آمریکایی افسانه ی به تمام معنا هستش این رو من از خودم نمیگم از موتور ترند و از همین سایت پدال میگم . بعدش هم اگه خوب اون مقاله رو بخونی میگه اول از همه سوخت نامناسب ( که من واسه شما میگم آقا سوخت بهونه هست ) ولی مورد دوم هم گفته از بین ۲۰ هزار خودرو فقط یک مورد این ایرادی داشته ، ثالثا اگه مراجعه کنی به لینک زیر میبینی که اون برند های آلمانی https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2022/06/2022-JD-Power-IQS-4.jpg
از نظر درصد خرابی در سال ۲۰۲۲ خیلی افتضاح هستند به خصوص بنز ، همین اثبات میکنه که مهندسی کدوم کشور بهتر هست . ثالثا همون هندیلینگی که میگی داداش ماسل کاری مثال داج چلنجر دمون که همون ۸۰۸ یا ۸۴۰ اسب بخار داره ، خود شرکت داج گفته که آقا این خودرو مخصوص درگ هست نه پیست پس هندلینگ خوبی نداره ، اگه هندلینگ می خوای خودرویی مثل شورولت کوروت C8 Z06 در نظر بگیر که تمامی رقبای اروپایی خودش رو تو پیست و در هندلینگ شکست داده . مهندسی مهندسی که میگن خودرو های آلمانی دارن منظورشون مهندسی طراحی بیرونی هست عزیز نه پیشرانه و… .
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/02/ezgif.com-webp-to-jpg-5.jpg
بفرما این هم همان رتبه بندی بالا ولی در سال ۲۰۲۳ .
بسته داداش ، این همه دلیل مثال نقض سخن تو .
البته می دونم که الان شاید بگی آقا J.D power نامعتبر هست ، چون بر خلاف خواسته ی آلمانی فن ها است .
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱چه اعتماد بنفس خارق العاده یی دارن امریکن فنا…
Siyavash
۱۱ اسفند ۱۴۰۱داستان این m240 چیه داره همه هم کلاسی هاشو رنده میکنه….نسخه m2 همین نسل ..اون دیگه چه هیولایی هست …از بحث طراحی بگذریم که شخصی هست واقعا پرفورمنس عالی داره…ایول بی ام و ..به این فکر میکردم که طراحی نسل قبل و پرفورمنس ایم نسل باهم ترکیب بشن چی میشه…
ابوالفضل
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کار به هیچی ندارم
فقط سرعت عملکرد راننده کادیلاک تو رولینگ اولی
رو ببینید
اون ها میرن بعد تازه یارو میفهمه باید گاز بده
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱😂😂😂
مموتی رو ببرن پشت فرمون عملکرد سریعتری داره ازین راننده هاشون😂😂
ابوالفضل
۱۲ اسفند ۱۴۰۱کار به هیچی ندارم
فقط سرعت عملکرد راننده کادیلاک تو رولینگ اولی رو ببینید
اونا میرن بعد تازه یارو متوجه میشه شروع شده
محمدهادی
۱۲ اسفند ۱۴۰۱پس چرا نسخه ام پاور این سری دو جدید نمیاد کمی بیشتر متحیر بشیم؟
❤BMW❤
۱۲ اسفند ۱۴۰۱گلف چقدر خوشگله
بیمر هم که لامصب …
رامین
۱۲ اسفند ۱۴۰۱انگار دنده دو در گیربکس کادیلاک کلا ماشین رو به حالت خلسه میبره در ابتدا همپای دو ماشین دیگه شتاب میگیره ولی بلافاصله بعد از دو ثانیه عقب میمونه انگار مجموعه موتور و گیربکس هماهنگ نیست