بی ام و

بی‌ام‌و چطور صداهای مزاحم را از پرچم‌دار الکتریکی i7 حذف کرده است؟

بی‌ام‌و i7 2023 در حال گذران آخرین مراحل توسعه خود است و باواریایی ها اخیراً جزئیات جدیدی از سدان الکتریکی خود منتشر کرده‌اند. i7 که برای ترکیب لذت رانندگی برجسته بی‌ام‌و با سطح راحتی مختص این کلاس طراحی شده است تست‌های مخصوص خود در مرکز تحقیقات و نوآوری مونیخ را پشت سر می‌گذارد. برخی از این تست‌ها روی صدا تمرکز دارند زیرا بی‌ام‌و می‌گوید سطح راحتی این سدان لوکس عمدتاً توسط میزان صداهای مختل کننده داخل کابین می‌تواند سنجیده شود. این موضوع به ویژه درباره خودروهای الکتریکی صدق می‌کند زیرا نسبتاً بی‌صدا هستند و صداهای آزار دهنده در کابین می‌توانند برجسته‌تر شوند و سرنشینان را ناراحت کنند.

به منظور اطمینان از اینکه کابین وضعیت راحتی خواهد داشت، مهندسان بی‌ام‌و منابع صدای بالقوه زیادی را به عنوان بخشی از تست‌های آکوستیک خود بررسی کرده‌اند. آن‌طور که ژرمن‌ها می‌گویند، صداهای آزار دهنده کشف شده توسط مهندسان بررسی می‌شود و در آزمایشگاه از نو ایجاد می‌شود تا به‌طور انتخابی بتوان آن‌ها را حذف کرد. این خودروساز خیلی وارد جزئیات نشده است اما خاطرنشان ساخته است واحدهای رانندگی الکتریکی دارای ویژگی بهینه‌سازی آکوستیک هستند و پیشرانه‌های الکتریکی نیز از تکنولوژی جدید کپسول سازی صدا سود می‌برند. این سدان الکتریکی همچنین دارای استحکام بیشتر و لاستیک‌های ویژه است. این لاستیک‌ها به منظور به حداقل رساندن صدا و لرزش از جذب کننده‌های فوم در داخل خود سود می‌برند.

بی‌ام‌و i7 جدید همچنین از ایزولاسیون صدایی سود می‌برد که دارای متریال خلاقانه و ساختار سبک‌وزن آکوستیک است. این گفته‌ها کاملاً مبهم هستند اما بی‌ام‌و می‌گوید جذب کننده‌های صدای ویژه‌ای را در ستون‌ها، صندلی‌ها، پوشش داخلی سقف و… بکار برده است. این سدان الکتریکی همچنین از “لعاب راحت” در شیشه‌ها و عناصر پشم گوسفندی در درب‌ها، رکاب‌ها و قوس چرخ ها سود می‌برد تا به این ترتیب صدای زمان حرکت خودرو کاهش یابد.

این تمرکز روی صدای تولیدی به حدی است که روی طراحی خارجی i7 نیز اثر گذاشته است. در واقع این خودرو دارای سطوح بدنه با برش‌های خاص، دستگیره‌های درب ویژه، آینه‌های جانبی با طراحی آئرودینامیک و فضای تقریباً بسته زیر خودرو است. به لطف تمامی این تلاش‌ها، مالکان i7 قادر خواهند بود با سکوت کامل به سواری با این سدان بپردازند. البته اگر آن‌ها وجود صدایی در پس‌زمینه را ترجیح دهند امکان سفارش ویژگی آیکنیک ساندز بی‌ام‌و را که با همکاری هانس زیمر مشهور توسعه یافته است خواهند داشت.

بی‌ام‌و سری ۷ جدید قرار است اواخر سال جاری و با قوای محرکه بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی معرفی شود. این برند آلمانی از اشاره به جزئیات پرچم‌دار جدید خود خودداری کرده است اما گفته می‌شود i7 دنباله‌روی اصول iX خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. GMA

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    حداقل از پشت پوشش های استتاری میشه گفت زشت ترین سدان تاریخ بی ام و هست 💔البته امیدوارم اشتباه کرده باشم
    همونطور که EQS حتی با پوشش های استتاری هم زشت بود

    موافقم 14
    مخالفم 19
  2. Jdm باز

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    جالب بود

  3. Bilbo

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (516 ديدگاه)

    طراحی رو خراب نکنه چیز خفنی از آب در میاد😍

    موافقم 12
  4. ارین صاحب جمعی

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    مگه میشه بی ام و ماشین بدم بزنه بالاخره پرفروش‌ترین برند لوکس دنیاس نمیشه از طراحیش ایراد گرفت چون تمام ماشینا الان دارن دوقسمتی میشن

    موافقم 21
    مخالفم 12
  5. Muty

    ۴ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    منتظر یه حماسه تازه از بروبچ بی ام و هستیم !

    موافقم 7
    مخالفم 3
  6. ARMAN

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    وقتی بگه دنباله روی ix هستش مشخصه طراحیش چجوریه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. محمد

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (98 ديدگاه)

    اگر فقط نمای جلو بود می‌گفتم حتما دارن رولزرویس جدید را توسعه می‌دهند اما متاسفانه اینطور که پیداست جلوی رولزرویس را می‌خواهند به پشت x6 بچسبانند.

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. Porsche 911

    ۵ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    به نظر با اینکه طراحی عجیبی خواهد داشت کیتونه خیلی جذاب باشه
    اما اینکه این حجم از تلاش برای حذف صدای کابین به شدت قابل تحسین هست
    اطلاعات فنی تم که نیای خوب هستنمنتظرش هستم تا معرفی بشه
    ب ام و تا الان جدای از بحث طراحی الکتریکی سازی با برنامه ای رو شروع کرده و موفق بوده

  9. A.j

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اصلا طرفدار خودرو های برقی نیستم اصلا 👎

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا