بیامو تولید انبوه نسل جدید سری ۷ کد G70 و i7 الکتریکی را از چند هفته پیش در کارخانه دینگولفینگ شروع کرده است. بیامو سری ۷ مدل ۲۰۲۲ یکی از پیچیدهترین محصولات تاریخ این برند به شمار میرود که یکی از دلایل آن را میتوان در استفاده از پلتفرم منعطف CLAR جستوجو کرد. باواریایی ها بیش از ۳۰۰ میلیون یورو را صرف کردهاند تا این کارخانه آماده تولید تمامی نسخههای سری ۷ جدید شود. سری ۷ جدید در همان خط تولید سری ۵، سری ۸ و iX مونتاژ میشود؛ اما تا اواسط دهه جاری میلادی بیامو میگوید نیمی از خودروهای تولیدی دینگولفینگ از نوع الکتریکی خواهند بود. همچنین برای اولین بار این خودروساز در حال استفاده آزمایشی از فرایندهای خودکار در داخل کارخانه است تا فرایندهای لجستیک و مونتاژ بهینه شود.
یک برنامه آزمایشی جدید در این کارخانه به منظور راندن خودکار بیامو سری ۷ در مسیری ۱۷۰ متری از استارت تا فضای تست اولیه در خط مونتاژ و منطقه نهایی کارخانه بکار گرفته میشود. همین روش برای رساندن خودروها از خط پایان تا منطقه ارسال مورد استفاده قرار خواهد گرفت. علاوه بر این استفاده از اتوماسیون برای مثال در نصب دربها و همچنین کاهش ترکیب متریال و فرایندهای اتصال باعث خواهند سری ۷ با راندمان بالاتری تولید شود. در بخش رنگآمیزی یک فرایند ویژه برای بدنه دو رنگ این خودرو در نظر گرفته شده که در واقع ترکیبی از تکنیکهای تولید انبوه با مهارتهای رنگآمیزی دستی به شمار میرود.
قطعات e-drive بیامو i7 جدید که شامل باتری ولتاژ بالای ویژه و پیشرانه یکپارچه هستند در دینگولفینگ تولید میشوند. همانند قوای محرکه الکتریکی بیامو iX، i4 و iX3، مجموعه فنی برادر الکتریکی سری ۷ نیز توسط ژرمنها و در این مجموعه مونتاژ میشوند. مرکز صلاحیت ویژه بیامو اخیراً دو خط تولید جدید راهاندازی کرده و این کارخانه میتواند قوای محرکه الکتریکی را برای بیش از ۵۰۰ هزار خودرو در سال تولید کند. نیروی کاری نیز افزایش یافته و از حدود ۶۰۰ نفر در اوایل سال ۲۰۲۰ به بیش از ۲۳۰۰ نفر رسیده است. در ویدئوی پیش رو میتوانید فرایند تولید جالب بیامو سری ۷ جدید در کارخانه دینگولفینگ را مشاهده کنید.
AMANTE
۲۰ تیر ۱۴۰۱بدترکیب و کمی زشت ولی بجز این دو مورد واقعا معرکه است.
فرامرز
۲۱ تیر ۱۴۰۱۷ سال پیش یکی تو پدال به طعنه گفت چرا ب ام و که یه مدل با شتاب زیر ۴ ثانیه نداره رو با بنز مقایسه میکنی (راست میگفت حتی ام ۶ هم شتاب ۴.۱ داشت که در حد ۲۴۰ مدل ۲۰۲۲ هست). ولی ب ام و تو این چند سال از نظر فنی و کیفیت ساخت خیلی بهتر شده و یه دوجین مدل با شتاب زیر ۴ ثانیه داره. واقعا حیفه که این دوران طلایی همراه شد با بدترین طراحی ها.
حسین
۲۱ تیر ۱۴۰۱درود به شما
ب ام و توی یه دوره ای واقعا شتاب براش اولویت نبود. حتی همین الان هم زمان شتاب رو بیشتر از چیزی که واقعا هست اعلام میکنه خیلی وقتا.
درباره طراحی هم وقتی به تاریخش نگاه میکنیم، میبینیم که هر چند سال یک بار یه سری طراحی جدید با کلی انتقاد وارد بازار میکنه که میشن پایه مدلهای آینده. در مورد همین سری 7، E65 رو تولید کرد که به شدت زشت و مورد انتقاد بود ولی پرفروشترین سری 7 تاریخ شد. هنوزم هیچ نسلی اونقدر نفروخته. بنابراین من زشت بودن طراحیشو به افزایش کیفیت و موارد مثبت دیگه ش میبخشم…
دکتر
۲۰ تیر ۱۴۰۱بدشکل ترین سری ۷ تاریخه
ارین صاحب جمعی
۲۰ تیر ۱۴۰۱من فقط تکنولوژی تو این ویدئو میبینم واقعا چجوری میشه منی که ملیت یک کشور جهان سومی را دارم که صنعت کلا نداره درباره کشوری صحبت کنم که از دو تا جنگ جهانی بیرون اومده
محمد
۲۱ تیر ۱۴۰۱خب صحبت نکن اگه ملیت ایرانیت رو مایه ننگ میدونی ، ماهم صنعت داشتیم و چه بسا میتونستیم بهترش رو بسازیم ولی نذاشتن ،انصافا از لفظ های خود تحقیری بکشید بیرون
علی
۲۱ تیر ۱۴۰۱صنعت نداریم با چه صیغه ایه
صنعت داشتیم ولی حالا دچار ضعفه
مزدا
۲۱ تیر ۱۴۰۱متأسفم برات
Radmehr
۲۰ تیر ۱۴۰۱جالبه
توی نمای جلو و عقب خراب کردن
ولی داخلش خداوکیلی وایب خیلی خوبی داره 👌
Carlover
۲۰ تیر ۱۴۰۱زشت ترین سری ۷
بعید میدونم بدتر از این بشه ساخت! نسل قبل بخدا خیلی شیک بود نیاز به تغییر نداشت! حیف اون کابین قشنگ که تو این طراحی خارجی داغونه
TML BN
۲۰ تیر ۱۴۰۱چرا انقدر بد ترکیبه
شاهین
۲۰ تیر ۱۴۰۱از قیافه بدش که بگذریم
عجب خط تولیدی. لذت بردم. کار تو این خط تولید های تمیز و مرتب و اصولی خیلی حال میده
مازیار
۲۰ تیر ۱۴۰۱سری هفت جدید در یک کلام فوق العادست
و نقطه قوتش هم طراحی بدنه اش هست که به نظرم بهترین بی ام و اتاق بزرگ تا به امروزه
pedram7
۲۰ تیر ۱۴۰۱من که با قیافش کنار اومدم ولی عجب خط تولید منظمی داره👌
new reventon
۲۰ تیر ۱۴۰۱بعد 1 سال همتون میگید به چقد زیباس😍حالا ببین
نمونش سری 4
Elemento
۲۰ تیر ۱۴۰۱نمای جلویی اصلا و ابدا جالب نیست
aminbikar
۲۰ تیر ۱۴۰۱اون عکس آبی چقدر شبیه رولر روزی هست حس میکنم طراحان رگه چینی داشتن
مسعود
۲۱ تیر ۱۴۰۱حاصل ازدواج فامیلی
JDM lover
۲۱ تیر ۱۴۰۱داخلش خیلی خوبه ولی بیرونش خوب نیس
al-ml-kh
۲۱ تیر ۱۴۰۱طراحی خارجی ماشین رو با ارفاق خیلی زیاد میشه گفت اوکیه و طراحی داخلی ماشین که خب واقعا عالیه .
ولی به نظرم بیشتر بی ام و فیس خارجی این ماشینو اینجوری انتخاب کرد که یه تمایزی بین سری 7 و رولز رویس قائل بشه.
Bmw
۲۱ تیر ۱۴۰۱واقعا عالی هست کار ندارم که بقیه چی میگن چه داخلی چه بیرونی عالی هست ولی یه خورده رو قبول دارم قیافه
بیرونی ش رو که بده ولی بازم دمشون گرم
amir
۲۱ تیر ۱۴۰۱اسمان هفتم ❤
Peyman.JDM
۲۱ تیر ۱۴۰۱آنچنان که میگید هم زشت نیست
بالاخره نمیشه همیشه به همون استایل باشه
باید با تغییرات کنار اومد