هشتمین نسل بیامو سری ۵ به همراه نسخه برقی i5 چند ماه قبل معرفی شد و حالا راهی خط تولید شده است. در ویدئوی جدید منتشر شده میتوانیم چگونگی تولید این خودروها را مشاهده کنیم.
سدان لوکس و میان سایز بیامو در دینگولفینگ مونتاژ میشود یعنی جایی که کارکنان این خودروساز نسخههای بنزینی، دیزلی، پلاگین هیبریدی و برقی خانواده سری ۵ را تولید میکنند. برادر بزرگتر سری ۵ یعنی سری ۷ و i7 نیز در همین کارخانه به همراه شاسیبلند برقی iX تولید میشوند. کارخانه یاد شده بزرگترین تأسیسات بیامو در اروپا محسوب میشود و سال قبل بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه خودرو تولید کرده است.
برند لوکس آلمانی به لطف عرضه نسل جدید M5 سدان و تورینگ ظرفیت تولید کارخانه دینگولفینگ در سال ۲۰۲۴ را به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه خواهد رساند. این مدلهای پرفورمنس که با کدهای G90 و G99 شناخته میشوند به پیشرانه ۸ سیلندر پلاگین هیبریدی مجهز خواهند شد اما آینده محصولات بیامو بهطور اجتنابناپذیری برقی خواهد بود. این برند انتظار دارد ۴۰ درصد محصولاتش در سال ۲۰۲۴ فاقد پیشرانه درونسوز باشند. یکی از مدلهای مهم در این زمینه i5 تورینگ خواهد بود.
دینگولفینگ همچنین مسئول تولید یکی از ناشناختهترین محصولات بیامو یعنی سری ۶ گرن توریسمو بوده است. البته این لیفت بک بزرگ که در کارخانه با کد G32 شناخته میشود با بازار خداحافظی میکند و جانشینی برای آن وجود ندارد. البته در وبسایت بیامو آلمان هنوز میتوان این خودرو را در پیکربندی آنلاین انتخاب کرد. سری ۶ گرن توریسمو بر پایه پلتفرم CLAR مشترک با سری ۵ تولید شد. همچنین مدل کوچکتر سری ۳ گرن توریسمو نیز وجود داشت که تولید اوایل سال ۲۰۲۰ متوقف شده است.
کارخانه موردبحث در سال ۲۰۲۳ پنجاهسالگی خود را جشن میگیرد. در طول این نیمقرن حدود ۱۲ میلیون خودرو از کارخانه دینگولفینگ خارج شدهاند و سری ۵ سهم ۸ میلیون دستگاهی از این میزان را به خود اختصاص داده است. اولین محصول تولیدی دینگولفینگ در سپتامبر ۱۹۷۳ یک دستگاه 520i E12 بود. ژرمنها هرساله بیش از ۱ میلیارد دلار را صرف پرداخت دستمزد بیش از ۱۸ هزار کارمند خود میکنند و با حدود ۱۰۰۰ تأمین کننده برای مونتاژ محصولاتشان در دینگولفینگ ارتباط دارند. به عنوان سخن پایانی باید گفت بیامو i5 برقی تنها محصول بدون آلایندگی ژرمنها در سال جاری نیست و iX2 نیز اواخر امسال راهی خط تولید کارخانه رگنزبورگ خواهد شد. بیامو iX2 از نظر فنی با iX1 که سال قبل تولیدش کلید خورد اشتراکات زیادی دارد.
AMANTE
۱ مرداد ۱۴۰۲خیلی دوست دارم این کارخونه رو از نزدیک ببینم.
فکر می کردم اشخاصی که در کارخانه کار میکنن درآمد پایین تری داشته باشن ولی نه درآمد خوبی دارن.
NAVID۰۰۹۸
۱ مرداد ۱۴۰۲تو کشورهای دموکرات شاید طبقهی متوسط یا حتی کارگری و رو به پائین نتوانند کالاهایی چون خودروهای بالای ۳۰ هزار دلار سوار شوند یا خانههای آنچنانی داشته باشند ، ولی !
ولی موارد اولیهی زندگی برای همه یکسان و قابل استفاده هست !
مدرسهای که یه بچه کارگر میره همونی هست که یه بچه مهندس دکتر وکیل استاد رئیس و … میره و هر دو قشر میتوانند برای فرزندانشان کفش و پوشاک نایک آدیداس و… بخرند و خوراکی آنها را بدون تقسیمبندی و قناعت تهیه کنند !
تمام این موارد باعث میشه بچه بدون عقده بزرگ و شکوفا بشه نه اینکه غمِ تمام عالم روی سرش خراب بشه و خودش را کوچکتر از دیگری ببینه و با گذر زمان و بالا رفتن سنش نتونه در جامعه سربلند کنه !
چیزی که در ایران عجیب فاصله انداخته و دقیقاً شدیم ارباب ثروتمند و فقیر بدبخت ( یه مشت پولدار تازه به دوران رسیده که نه از کار سخت و بلکه از تورم مِلکی ، سر از پا نمیشناسند )!!!
ثروتمندان هر کشوری ، منابع ارزشمند هر ملتی هستند ولی نه این ثروتمندانی که مثل قارچ در این پنجساله بال در آوردهاند و ثروتشان باعث جنایاتی شده که حق خوری ضعیف را به دنبال دارد و قانون هم هیچ کاری از دستش ساخته نیست چون فساد بین ثروتمند تازهبهدوران رسیده و دولتیها دارد بیداد میکنند و این میشود که افراد متخصص و هدفمند و پاک ، از کشور فرار میکنند و زندگی سخت در کشور بیگانه را به بیبندوباری آسان در ایران ترجیح میدهند چون وژدان دارند اصیل هستند و با کوچکترین کار اشتباهی عذاب وجدان میگیرند نه اینکه اشتباه پشت اشتباه انجام دهند و همیشه هم طلبکار باشند !
به قُل یه شخصی که میگفت در ایران ، سالم و پاک زندگی کردن خیلی سخته ( این جمله خیلی حرفها داخلش گنجیده ) !
هیچ ، فقط امیدوارم روزی برسه که همه به جای منفعت شخصی کمی به فکر ایران عزیز هم باشیم و برایش دل بسوزونیم و نه ظاهرنمایی کنیم !
Enzo Ferrari 2008
۱ مرداد ۱۴۰۲کسایی که تولید مونتاژ می کنن اما در بیرون کارخانه سوار نمی شن
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱ مرداد ۱۴۰۲دوست عزیز این بی ام و نسخه پایه این قیمت نداره برای کارگری که ۵ هزار دلار میگیره
BMW
۱ مرداد ۱۴۰۲من موندم کدوم … ورداشت برقی بودن رو مد کرد که الان به جای شنیدن صداهای این هیولا بایا صدای های اشکال گوش بدیم
ف.م
۱ مرداد ۱۴۰۲تسلا
18:45
۱ مرداد ۱۴۰۲زنده باد امپراطوری ب ام و👑👑
JaMsHiD
۱ مرداد ۱۴۰۲ب ام و و شورلت و مرسدس بنز و لکسوس و تویوتا و پورشه نشون دادن برقی ها هم میتونن برای یک ماشین باز جذاب باشند ، وگرنه قرار نیست همه برقی ها مثل دظلا شبیه وزغ باشن !
محمد ثنایی
۲ مرداد ۱۴۰۲فعلا که به عقیده شما دضلا فعلا محبوبترین خودرو برقی دنیاست ،ما یک ضرب المثلی داریم که میگه دستش نمیرسه میگه آخیه ،اروپاییا تو حسرت به قول شما دضلا هستند اونوقت ما ایرانیا…چی بگم والا
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱ مرداد ۱۴۰۲من نمیدونم چرا دنیا از سال ۲۰۱۹ رو با افول گذاشت الان من نمیگم این بده ولی اون روزا چیزای بهتری تولید میشد