روزی نیست که خبری از خودروهای برقی در پدال منتشر نشود! ایده تولید خودروی برقی توسط بیامو M جزو عجیبترین چیزهایی بود که تا همین چند سال پیش نیز تصور نمیشد اما باید با واقعیت کنار آمد. حالا ژرمنها میخواهند دریفت زدن با چنین محصولاتی را به همه آموزش دهند.
اگرچه فعلاً خودروی برقی اختصاصی بیامو M تولید نشده است اما خودروهای i4 M50 و iX M60 را میتوان با ارفاق در چنین ردهای قرار داد. همین داستان درباره i7 M70 و i5 M60 احتمالی نیز صدق میکند، خودروهایی که طی ماههای آینده پدیدار خواهند شد. بیامو M قبلاً در حال تست یک خودروی برقی چهار موتوره با قدرت فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار بوده است اما احتمالاً تولید و عرضه آن چند سالی طول خواهد کشید. در واقع در نیمه دوم دهه جاری میلادی شاهد تولید محصولات برقی پرفورمنس بر اساس پلتفرم جدید Neue Klasse بیامو خواهیم بود.
این خودروساز به تازگی با انتشار ویدئویی آموزشی چگونگی لذت بردن از خودروی برقی بیامو M در پیست را با استفاده از دریفت های کنترل شده آموزش میدهد. یک دستگاه i4 M50 در مسیری خیس برای فیلمبرداری انتخاب شده است و ما نیز با دیدن آن به یاد رکورد گینس M5 برای طولانیترین دریفت میافتیم که چندی پیش ثبت شد و یک دستگاه M5 دیگر نیز در میانه دریفت اقدام به انتقال سوخت به خودروی موردبحث کرد.
به ویدئو برگردیم که اولین دستور آن خاموش کردن سیستم کنترل پایداری دینامیک بوده است. این کار با انتخاب دکمه DSC در منوی سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive 8 بیامو انجام میشود؛ اما دریفت چگونه انجام میشود؟ خود بیامو اینطور میگوید:
فرمان را کمی به سمت بیرون و سپس به سمت داخل بچرخانید و درعینحال پدال گاز را فشار دهید
در واقع بجای بازی کردن بیمورد با فرمان کافی است کمی فرمان را به سمت داخل پیچ بچرخانید تا چرخ ها وضعیت مستقیم خود را حفظ کنند. در ادامه نیز پدال گاز را فشار دهید. جدیدترین ویدئو از سری ویدئوهای “چگونه” شامل چندین قسمت با حضور M3 تورینگ نیز هست که چگونگی آماده شدن چنین استیشن اسپرتی را برای حضور در پیست نشان میدهد. استیشن اسپرت بیامو دارای رنگ بدنه مشکی فروزن است و برای آموزش استفاده از لاستیکها و ترمزهای صحیح و برخی موارد دیگر به مالکان بکار میرود.
❤BMW❤
۲۲ اسفند ۱۴۰۱عالیه این مدل
R/T
۲۲ اسفند ۱۴۰۱عجب ویدئو خوبی بود
چه راحت دریف میزنه با بی ام و برقی
زیزیگولو
۲۲ اسفند ۱۴۰۱دریفت یعنی وقتی عقب ماشین میچرخه و بعدش راننده دوباره کنترل ماشینو تو دست میگیره که اگه اینکار صحیح و تو مکانای مناسب با رعایت اصول ایمنی انجام بشه میتونه خیلی هیجان انگیزو جذاب باشه … نه اینکه یه عده سر خود برن یجا جمع بشن با یه مشت ۴۰۵ و پراید قراضه شروع کنن به دستی کشیدنو دریفت کردن و بارها ویدیوهای اینجوری دیدیم که یهو کنترل ماشین از دستشون در میره و ماشین منحرف میشه سمت مردمی که دور و برشون ایستادن و نگاه میکنن و اتفاقای بدی میوفته
امیررضا
۲۲ اسفند ۱۴۰۱یعنی بیامو کالسکه هم بسازه میاد ویدیوی چگونگی دریفت زدن میسازه. حلالت بیامو حلالت
یه ماشین با پلتفرم و قیافه همتای درونسوزش که شدیداً پرفروش و محبوب شده. i4 M50 واقعاً عالیه
حسین
۲۲ اسفند ۱۴۰۱اخه ماشین برقی دریفت کشیدنش چی باشه
موقع دریفت باید صدای غرش بشنوی
نه صدای جیغ خالی لاستیک
و یه پدال که بالا و پایینش میکنی فقط
Alireza
۲۲ اسفند ۱۴۰۱چقدر عکسا خوششگلن 😍😍😍😍
محمد حسین
۲۳ اسفند ۱۴۰۱تو اول ماشین بده بعد دریفت جای خودش