بی ام و

چگونه یک بی ام و برای پیست آماده می‌شود؟

برای پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان یک بی‌ام‌و مدرن را برای مسابقه در پیست آماده کرد، بهتر است این ویدئو را تماشا کنید.

به تازگی رسانه بی‌ام‌و در یک ویدئو، یک دستگاه M3 تورینگ را با رنگ «سیاه یخ‌زده» به نمایش درآورده و پس از آماده کردن موتور، تایرها و ترمزهای این خودروی استیشن، به سراغ آماده‌کردن آن برای حضور در پیست مسابقه رفته است و بیننده‌ها را قدم‌به‌قدم با خود همراه کرده است. بالاخره مرسدس AMG C63 استیت در محدوده قیمتی خود رقیبی به‌جز M3 تورینگ ندارد و بی‌ام‌و هم می‌خواهد در برابر رقیب دیرینه خود عرض اندام کند.

این ویدئو که در کشور جمهوری چک ضبط شده به مالکان استیشن‌های بی‌ام‌و توصیه می‌کند که پیش از ارجاع خودروشان به نمایندگی برای سرویس ۲ هزار کیلومتری، فشار زیادی را به آن وارد نکنند؛ پس شرکت عملا توصیه می‌کند، کسانی که کمتر از ۲ هزار کیلومتر سوار M3 تورینگ محبوبشان شده‌اند از انجام کارهای سنگین در پیست صرف نظر کنند. بی‌ام‌و امیدوار است که رانندگان بررسی سلامت، تنظیم و فشار لاستیک‌ها را در اولویت کارهایشان قرار دهند.

این شرکت همچنین فشار پیشنهادی‌اش را ۲.۳ تا ۲.۷ بار اعلام می‌کند. همچنین بهتر است مالکان مدل‌هایی که از تجهیزات M استفاده می‌کنند یا به ترمزهای کربن‌سرامیکی مجهز شده‌اند‌، پوشش گردگیر خنک‌کن ترمز را که در جلو طاق چرخ قرار دارد، بردارند. این کار خنک‌سازی را بهبود می‌بخشد که امری ضروری برای مسابقه و فشار آوردن به خودرو در پیست محسوب می‌شود.

بی‌ام‌و M3 تورینگ موجود در این ویدئو به صندلی‌های مسابقه‌ای نیز مجهز شده که خود از آپشن استراحت‌گاه یا بالشتک جداشونده سر سود می‌برند. مالکان با استفاده از یک پیچ مخصوص می‌توانند آن‌ها را در جای خود تعبیه کرده یا بردارند تا فضای کافی برای کلاه ایمنی وجود داشته باشد. با تمام شدن کارتان در پیست، می‌توانید بالشتک را سر جایش برگردانده و به حالت رانندگی معمولی و روزمره باز گردید.

بی‌ام‌و در این ویدئو به مشتریانش توصیه می‌کند که پس از استفاده زیاد از ترمزها، خودرو را متوقف نکنند و به‌جای آن و به منظور خنک کردن ترمزها به حرکت آهسته ادامه دهند. مالکان باید پس از اتمام رویداد خودرویی خود نیز دوباره وضعیت تایرها را وارسی کنند تا از مخاطرات خرابی تایر در جاده جلوگیری شود. همچنین پوشش ذرات حاصل از ترمز نیز باید سرجایش برگردانده شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. R@min

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    این موضوع خیلی مهمی هست و خیلی فروم ها دیدم کسانی که ماشین پرفورمنس می خرن حداقل تا ۱۵۰۰ کیلومتر کارکرد به ماشین فشار نیارن یا از لانچ کنترل استفاده نکنن.

    موافقم 8
    مخالفم 7
    1. Amiro

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (397 ديدگاه)

      شاید باورتون نشه ولی این مشکل لانچ رو من توی لامبورگینی اونتادور اولتیمیت دیدم توی نسخه صفر کیلومترش.
      🤍♥️🤍

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. R@min

        ۸ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        بزرگترین خطر منفجر شدن موتوره.

        موافقم 3
        مخالفم 2
    2. R@min

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      یه فعل می گن رو جا انداختم 😄

      موافقم 2
      مخالفم 1
  2. aMiRsHaYaN

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (119 ديدگاه)

    توی متن یه غلط املایی وجود داره به جای صندلی نوشتید صدنلی
    اگه میشه تصحیحش کنید

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۸ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      ممنون از توجه شما تصحیح شد

  3. ❤BMW❤

    ۸ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    زیبایی اش دیوونه کننده اس

    موافقم 11
    مخالفم 1
  4. GERMANY

    ۹ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (66 ديدگاه)

    جای این کارا یه دونه هایپر کار بده بیرون خسته شدیم از بس ماشین اسپرت دادی بیرونو توسط سوپر اسپورتا تحقیر شدی سرعت ماشیناتم که فقط تا ۲۰۰ تا مثل ادم راه میره بعد ۲۰۰ تا انگار پیکان میخواد شتاب بگیره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا