بی ام وهیوندای

مقایسه جذاب هیوندای آیونیک 5 N با بی ام و M3؛ کدام‌یک برتر است؟

هیوندای آیونیک ۵ N در ماه‌های اخیر کاملاً سر و صدا به پا کرده اما می‌تواند برتر از بی ام و M3 به عنوان سنگ محک خودروهای اسپرت باشد؟


یکی از کارشناسان دنیای خودرو می‌گوید اگر فردی که مالک بی ام و M3 است بخواهد عملکرد خودروهای برقی را بررسی کند و پشت فرمان ۵ N بنشیند ناامید نخواهد شد. رسیدن به این نتیجه دقیقاً همان چیزی است که باعث شده محصول بدون آلایندگی هیوندای را با بی ام و دنده دستی مقایسه کنیم. ما می‌دانیم خودروهای برقی سریع هستند و میلیون‌ها ویدئو از مسابقه درگ تسلا منتشر شده و این موضوع را ثابت می‌کند؛ اما هیوندای ۵ N اولین خودروی برقی رده میانی است که ادعای رانندگی جذاب و هیجان‌انگیز را دارد. آیا ۵ N واقعاً می‌تواند به اندازه یک خودروی بنزینی پرفورمنس و سنتی، هیجان‌انگیز و درگیر کننده باشد؟

با نرم‌افزار و سخت‌افزار ارتقا یافته، سیستم تعلیق بازنگری شده و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، محصول هیوندای در بازار خودروهای برقی گزینه‌ای منحصربه‌فرد محسوب می‌شود. چنین تغییراتی در یک خودروی برقی دیده نشده اما این قلمروی آشنا برای دنیای خودروست. در حقیقت کره‌ای‌ها فرمول مخصوص خودروهای اسپرت بنزینی را در پلتفرمی برقی بکار برده‌اند.

مقایسه هیوندای آیونیک ۵ N با بی ام و M3 به خودی خود یک دستاورد محسوب می‌شود؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم، تحسین هیوندای پس از بررسی M3 معنادار خواهد بود. پس از رانندگی با این دو خودرو به این فکر افتادیم که آیا بی ام و به عنوان نماینده خودروهای درون‌سوز می‌تواند عملکردی درخور در برابر ۵ N به عنوان نماینده جدیدی از خودروهای برقی به نمایش بگذارد یا خیر؛ اما چند دور رانندگی با M3 در جاده‌های کوهستانی به ما یادآوری کرد که این خودرو را چقدر دوست داریم.

بخشی از لذت محصول بی ام و به طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی آن مربوط می‌شود. خبری از لاستیک‌های دیواره کوتاه مخصوص پیست نیست و این موضوع درباره پدال شیفترها نیز صدق می‌کند. شاسی بازنگری شده، سه پدال و اعتمادبه‌نفس کافی باعث می‌شود از این خودرو نهایت لذت را ببرید. M3 احساس بسیار واقعی دارد و هیچ نقصی در سیستم تعلیق دیده نمی‌شود و همه کنترل‌ها دقیق و یکدست هستند. سواری M3 در سطح بالایی قرار دارد به گونه‌ای چسبندگی زیادی در بخش جلو و عقب حس می‌شود. حتی در بدترین جاده‌ها نیز M3 پایداری و اعتمادبه‌نفس خود را حفظ می‌کند.

با وجود کنترل‌ها و تنظیمات دیجیتالی متنوع، سواری درگیر کننده و هیجان‌انگیز M3 را می‌توان شوکه کننده دانست. یکی دیگر از جنبه‌های خاص این خودروی اسپرت را می‌توان سیستم اگزوز دانست که بهتر است در زمان عبور از کوچه‌ها کمتر گاز دهید چراکه صدای آن آرامش محیط را بر هم خواهد زد. حتی اگر به این موضوع دقت هم نکنید هم مشخص است که M3 خودرویی سبک‌تر از آیونیک ۵ N است. وزن هیوندای به حدود ۱۷۲۴ کیلوگرم می‌رسد درحالی‌که بی ام و حدود ۴۵۰ کیلوگرم سبک‌تر خواهد بود. خروجی آیونیک ۵ N برابر با ۶۴۱ اسب بخار بوده و این رقم برای M3 به ۴۷۰ اسب بخار می‌رسد. گشتاور دو خودرو نیز به ترتیب ۷۷۰ و ۵۵۰ نیوتون متر اعلام شده است. دو موتور برقی باعث به حرکت درآمدن چرخ‌های جلو و عقب آیونیک ۵ N شده‌اند درحالی‌که M3 خودرویی دیفرانسیل عقب است.

هر دو خودرو در بخش طراحی همانند بخش فنی عمل کرده‌اند. بدنه M3 کمی اسپرت تر به نظر می‌رسد و چهره‌ای عمیق‌تر و گلگیرهایی پف‌کرده دارد. ۵ N نیز مشابه بی ام و نشان می‌دهد و از گلگیرهای عضلانی، بال‌های کوچک و سپر جلوی گیرا سود می‌برد. دیفرانسیل لغزش محدود این خودرو نیز از ولوستر N و النترا N گرفته شده اما برای تحمل گشتاور بیشتر تقویت شده است. دو خودروی موردبحث نسبت به نسخه‌های استاندارد خود ارتقا یافته‌اند و همین موضوع درباره قیمت آن‌ها نیز صدق می‌کند. برای بی ام و M3 باید حداقل ۷۷ هزار دلار پرداخت کرد درحالی‌که قیمت هیوندای ۵ N حدود ۶۷ هزار دلار است. این اختلاف قیمت ۱۰ هزار دلاری می‌تواند برای نصب یک شارژر خانگی صرف شود.

با توجه به استانداردهای یک خودروی اسپرت، بی ام و M3 خودروی جذاب‌تری است چراکه وزن کمتری دارد، ارتباط مکانیکی پیشرانه و گیربکس از طریق پدال کلاچ قابل احساس است و همین موضوع را کاملاً حس می‌کنید. راندن M3 یک تجربه مکانیکی است و شما را به پیش می‌راند؛ و اگر حالت سواری مناسب و درست را انتخاب کنید روی وحشی باورنکردنی این خودرو را تجربه خواهید کرد. برای تجربه این حالت باید حالت قابل‌تغییر M را انتخاب کنید که پیشرانه را در اسپرت ترین حالت قرار می‌دهد.

اما به هیوندای آیونیک ۵ N هم بپردازیم که یکی از دلایل مقایسه آن با بی ام و را می‌توان نصب حالت‌ها و تنظیمات گوناگون دانست. باید دانست مدیر توسعه این خودرو رئیس اسبق بی ام و M بوده و بخشی از تجارب آن در خودروی هیوندای دیده می‌شود. تنظیمات قابل شخصی‌سازی هیوندای با نام حالت N شناخته می‌شود و می‌توان از روی فرمان آن را فعال یا غیرفعال کرد. شما امکان تغییر تنظیمات سیستم تعلیق، فرمان، کشش و پایداری و البته واکنش موتورهای برقی را خواهید داشت.

تیم توسعه هیوندای N می‌گوید این خودرو دو دور پیست نوربرگ رینگ را طی خواهد کرد. هیچ برند برقی ساز دیگری این ادعا را نداشته است، نه بی ام و، نه پورشه و نه تسلا. سیستم خنک کاری گیرای ۵ N باعث می‌شود این خودروی برقی بدون حادثه‌ای بتواند دو دور جهنم سبز را طی کند. در حقیقت با یک خودروی جدیدی که اهداف پرفورمنس جدی‌تری دارد روبرو هستیم. آیونیک ۵ N در حالت درست رانندگی به ردلاین شبیه سازی شده ۸۰۰۰ خواهد رسید هرچند در واقعیت موتورهای برقی این خودرو تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه دوران می‌کنند.

ایده هیوندای این است که ۵ N برقی همان خروجی مدنظر در زمان راندن سریع یک خودروی درون‌سوز را شبیه‌سازی کند و این موضوع به ویژه در پیست بیشتر به چشم می‌آید. شاید همه این اقدامات غیرواقعی در نظر برخی افراد جالب نباشد اما در واقعیت جواب می‌دهد. این نوع تنظیمات برای افرادی طراحی شده که قبلاً تجربه رانندگی با خودروهای برقی را نداشته‌اند اما امیدوارند محصول هیوندای خودروی سریعی باشد؛ اما ما برای لذت بردن از جاده همه این سیستم‌ها را خاموش می‌کنیم و به صدای خود خودرو گوش می‌دهیم. گشتاور تولیدی موتورها همانند جزر و مدی است که انسان را به سمت دریا می‌کشد و ما از این موضوع لذت می‌بریم. به صدای ناله موتورهای برقی گوش می‌دهیم، صدایی که شبیه مته دندان‌پزشکی است و خام و کمی ترسناک حس می‌شود. حتی صدای لاستیک‌ها را نیز به خوبی می‌توان شنید.

هیوندای آیونیک ۵ N به‌طور شوکه کننده‌ای در جاده‌های تنگ پاسخگوست و از یک پیچ به پیچ دیگر حمله می‌کند. اگر بی ام و این‌گونه عمل می‌کرد، ۹۰ درصدی افرادی که آن را می‌خریدند در آینده با آن تصادف می‌کردند. M3 باید پایدار باشد. با وجود قدرت بالا و طراحی دیفرانسیل عقب، پیش‌بینی پذیری و هندلینگ ایمن امری ضروری است. این موضوع یک الزام حداقل در معابر عمومی خواهد بود. اشتباه نکنید! بی ام و M3 خودرویی سریع و مناسب خشن راندن است هرچند نکاتی نیز درباره سواری هیجان‌انگیز با آن وجود دارد.

آیونیک ۵ N چه؟ این خودرو یکی از بهترین هندلینگ ها را دارد و تیم N به خوبی خودرو را تنظیم کرده تا چیزی فراتر از سواری تیز و کنترل بدنه خوب را ارائه کند. هر فردی که ولوستر N و النترا N را رانده باشد با این حس آشناست. تفاوت آیونیک در این است که قدرت بالا را با سیستم چهار چرخ محرک ترکیب می‌کند.

از نظر سرعت در خط مستقیم شکی وجود ندارد که ۵ N دست برتر را دارد و برتری خود را حفظ می‌کند. معماری ۸۰۰ ولتی نیز راندمان قوای محرکه را افزایش داده و از گرما و فشار روی سیستم می‌کاهد. مهندسان N اذعان می‌کنند بدون وجود معماری ۸۰۰ ولتی و اینورترهای سیلیکون کاربید امکان دستیابی به این اهداف وجود نداشت. دیگر مزیت این سیستم به شارژر سریع مربوط می‌شود.

بی‌شک بی ام و M3 سزاوار گرامی داشت است. این خودرو فرمول قدیمی خود را حفظ کرده یعنی خودروی خانوادگی دیفرانسیل عقب با تنظیمات خوب شاسی و گیربکس دستی. این فرمول با ایمنی مدرن، آلایندگی کم و امکانات رفاهی زیاد به‌روز شده است؛ اما دستاورد هیوندای آیونیک ۵ N این است که ثابت می‌کند دستورالعمل یک خودروی پرفورمنس مدرن را می‌توان در محصولی برقی به کار برد. هر چیزی که درباره تنظیمات سیستم تعلیق، فرمان و شاسی می‌دانیم صرف‌نظر از نوع پیشرانه جواب می‌دهد. مهم‌تر اینکه شاخصه‌هایی همچون قدرت زیاد، پاسخ تیز پدال گاز و… را می‌توان در خودروهای برقی دید. این یک لحظه هیجان‌انگیز است. از روی صندلی راننده، حس می‌کنیم در یک خودروی هات راد نشسته‌ایم.

اما کدام خودرو را باید بخریم؟ بر اساس آنچه که دو خودرو ارائه می‌دهند، ما سواری هیوندای را ترجیح می‌دهیم اما رقابت نزدیکی وجود دارد. هر دو خودرو در زمان رانندگی خشن خیلی خوب هستند و هیوندای مزیت کمی نسبت به بی ام و دارد که آن‌هم به اشتیاق عبور از پیچ‌ها مربوط می‌شود. زمانی که آیونیک تحت‌فشار قرار گیرد چابک‌تر و سرزنده‌تر از M3 حس خواهد شد. از بین این دو محصول پرفورمنس، دوست داریم مالک کدام‌یک باشیم؟ دو راننده دیگر حاضر در این تست M3 را انتخاب کردند و ما آن‌ها را سرزنش نمی‌کنیم چراکه M3 خودرویی آشناست و یکی از ویژگی‌های جذابش را می‌توان گیربکس دستی دانست، چیزی که ۵ N نمی‌تواند با آن رقابت کند. آن‌ها همچنین به حالت مکانیکی، خالص و ساده M3 اشاره داشته‌اند.

و ما می‌توانیم تشخیص دهیم که ترفندهای ۵ N چگونه می‌توانند باعث حواس‌پرتی شوند و به همین خاطر بود که اکثر آن‌ها را خاموش کردیم تا روی صدای خام و پاسخ‌های قوای محرکه هیوندای تمرکز کنیم. آیونیک ۵ N خودرویی جدید است اما ناراحت نیست. تیم N با این خودرو به هدف بزرگی دست یافته است. هر فرد که پشت این خودرو بنشیند سریع خواهد بود. هرچقدر بیشتر به عمق این خودرو بپردازید بیشتر خواهید یافت. این همان چیزی است که از بخش N انتظار داشتیم. اینکه هیوندای خودرویی ساخته که با سنگ محک بازار یعنی M3 برابری می‌کند لذت بسیار زیادی دارد. این خودروی برقی است که تاریخ‌ساز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۰ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۵ دیدگاه‌ها

  1. Anti BTS

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (217 ديدگاه)

    N5 با توجه به سوابق هیوندای خودروی خوبیه اما نه در حدی که بخواد با بزرگان درون‌سوز مقایسه بشه.
    برای یه کمپانی مثل هیوندای که سابقه‌ی ساخت خودروی اسپرت موفقی نداره ، داشتن این ماشین نقطه عطفی حساب میشه براش. شاید در تاریخ ۵۰ – ۶۰ ساله‌ش اولین باریه که یه خودروی اسپرت میزنه و بازخوردای نسبتا خوبی میگیره. اما کمپانیای بزرگ ازین مراحل عبور کردند . اون هم در زمان درونسوز نه برقی. غافل نشیم از برقی سازی که بیشترین سود رو در خودروسازی ، به چین و کره رسوند که به استانداردهای جهان نزدیکتر بشن

    موافقم 16
    مخالفم 8
    1. 3 چرخه

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      فعلا که مقایسه شده و تو هم داری زیر مطلب مقایسش کامنت میزاری،تیتر رو دوباره بخون
      نتیجه هم چک کن باز

      موافقم 6
      مخالفم 20
      1. مجتبی .

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1231 ديدگاه)

        مموتی هم توسط طرفداراش با دیکاپریو مقایسه میشد وبرنده هم بود!!! چون ندیدم وسوار نشدم راجع به n5هیچ نظری ندارم اما دلباختگان هیوندایی جوگیر نشن لطفا. بزرگتراشونم در همچین ادعایی تردید دارن اما اعتماد به سقف کره ای ها وطرفداراشون …. مثل همون مقایسه وبرتری دادن جنسیس با بنتلی.

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. 3 چرخه

          ۸ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1 ديدگاه)

          این توسط طرفداراش مقابسه نشده توسط وبسایت معتبر roadandtrack مقایسه شده،همونطور که خودت گفتی سوار نشدی پس زیادم حرص نخور و حرف roadandtrack که متخصصاش سوار شدنو گوش بده و لذت ببر 😆

          موافقم 5
          مخالفم 10
        2. Anti BTS

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (217 ديدگاه)

          احتمالا به زودی شاهد « کیا و هیوندای ؛ شگفتی هزاره سوم » خواهیم بود :)

          موافقم 6
          مخالفم 5
        3. مجتبی .

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          همونی هم که با بنتلی مقایسه میکرد طرفدار نبود حقوق بگیر بود. شما هم از نام کاربریت معلومه ازکجا فشار میخوری جناب سه چرخه.

          موافقم 8
          مخالفم 2
      2. Anti BTS

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        «دوست داریم مالک کدام‌یک باشیم؟ دو راننده دیگر حاضر در این تست M3 را انتخاب کردند و ما آن‌ها را سرزنش نمی‌کنیم چراکه M3 خودرویی آشناست و یکی از ویژگی‌های جذابش را می‌توان گیربکس دستی دانست، چیزی که ۵ N نمی‌تواند با آن رقابت کند. آن‌ها همچنین به حالت مکانیکی، خالص و ساده M3 اشاره داشته‌اند.»

        موافقم 10
        مخالفم 2
      3. علی

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (800 ديدگاه)

        مقایسه این دوتا مثل این میمونه که بخوای
        سازهای آنالوگ مثل سنتور و پیانو. رو با صدای گوشی توی جیبت مقایسه کنی.
        این کجا….. ان کجا….. باقی رو میسپارم به عاقلان

        موافقم 14
        مخالفم 3
    2. Ehsan

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (627 ديدگاه)

      تا جایی که یادمه توی ده سال گذشته بیشتر خودروهای هیوندای که عنوان بهترین خودرو سال جهان با امریکا رو کسب کردن درون سوز بودن و اینکه تبدیل شده به سومین گروه پرفروش جهان (بالاتر بیشتر ژاپنی هایی که طرفدارشونی) بخاطر فروش درون سوزاش هست،حالا استاندار تو با استاندار جهانی فرق داره ظاهرا چون استاندار جهانی رو فروش و جوایز و بررسی مقالات معتبر مشخص میکنن که همشون چیز دیگه ای رو نشون میدن

      موافقم 3
      مخالفم 15
      1. حاج علی

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (147 ديدگاه)

        استاندارد جهانی رو بازار برای این شرکت ها تعیین میکنه. اگر خیلی علاقه داری اطلاعات کسب کنی میتونی یه سر به ارزش مارکت کپ شرکت ها بزنی ببینی کی بالاتره. اگر هم ملاکت فروش هست که باید بدونی تو آمار فروش به تفکیک شرکت ها خبری از کره ای ها تو جمع ۳ تای اول نیست.

      2. Anti BTS

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        اگر بنا به فروختنه که کل صنعت خودروی کشور کره با جاش ، زیر برندی بنام تویوتا قرار میگیره . ضمنا درون سوز های کره ای هم امتحان خودشون رو پس دادند و مردود هم شدند . انبوهی از فراخوان انجین در این چند سال گذشته خودش همه چیو ثابت کرده.
        یادمه حتی یه افشاگر از خود کره به مقامات اعلام کرده بود که پیشرانه های این شرکت دارای نقص هستند و کیفیت ساخت پایینی دارند. تو پدال هم بود مقاله‌ش
        همین ۱۰ روز پیش هم کیا و هیوندای طبق قانون محکوم شدند که هزینه تعمیر و ضرر و زیان ۲۰ مدل خودرو که از انجین های نفرین شده ی تتا ۲ و NU استفاده میکنند رو پرداخت کنند. اینا حقیقت رو نشون میده . برای یه مصرف کننده ، اینها مهمه نه اون جوایز کذایی و پوچ

        https://www.carscoops.com/2024/06/settlement-reached-over-kia-and-hyundai-models-with-engines-prone-to-failure/

        موافقم 4
        مخالفم 3
        1. حسین خوانساری

          ۲۴ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (30 ديدگاه)

          احسنت واقعا درست گفتی طرف بیشتر از پراید و تیبا سوار نشده میاد نظر در مورد هیوندای میده اگه چند سال آزرا داشتی سوار میشدی متوجه میشدی چقدر کیفیت موتور و گیربکس به مراتب افتضاحی داره نسبت به خودروهای هم قیمت خودشون

      3. amir

        ۸ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        آیونیک شش جایزه بهترین طراحی رو گرفت الان ۵ هزارتا بیشتر فروش داره تو بازار آمریکا به اون بزرگی؟
        استینگر و جی هفتاد با بنز و بی ام و مقایسه میشدن جاشون الان کجاس؟ تو سطل آشغال!!
        سانتاخروس توی سگمنت بی رقیب از فورد ماوریک شکست مفتضحانه ای خورد
        پس لطفا تعصبات متوهمانه خود را به عنوان فکت برای بقیه صادر نکنید!!

        موافقم 4
        مخالفم 4
      4. JaMsHiD-R1988

        ۱۱ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2756 ديدگاه)

        کاربر که میگی کره ای ها جوایز رو درو کردن
        برات جوایز برترین ماشین های جهان رو آوردم
        2005 Audi A6
        2006 BMW 3 Series
        2007 Lexus LS 460
        2008 Mazda2 / Demio
        2009 Volkswagen Golf Mk6
        Volkswagen Polo2010
        2011 Nissan Leaf
        Volkswagen up!2012
        2013 Volkswagen Golf Mk7
        2014 Audi A3
        2015 Mercedes-Benz C-Class (W205)
        2016 Mazda MX-5
        2017 Jaguar F-Pace
        2018 Volvo XC60
        2019 Jaguar I-Pace
        2020 Kia Telluride
        2021 Volkswagen ID.4
        2022 Hyundai Ioniq 5
        2023 Hyundai Ioniq 6
        2024 Kia EV9
        اصلا هم معلوم نبود که چند تای آخری پول دادن تا جوایز رو برنده بشن
        حالا هم برات ماشین های سال اروپا رو میارم !
        2001
        Alfa Romeo 147
        2002
        Peugeot 307
        2003
        Renault Mégane
        2004
        Fiat Panda
        2005
        Toyota Prius
        2006
        Renault Clio
        2007
        Ford S-Max
        2008
        Fiat 500
        2009
        Vauxhall Insignia
        2010
        Volkswagen Polo
        2011
        Nissan Leaf
        2012
        Chevrolet Volt/Vauxhall Ampera
        2013
        Volkswagen Golf
        2014
        Peugeot 308
        2015
        Volkswagen Passat
        2016
        Vauxhall Astra
        2017
        Peugeot 3008
        2018
        Volvo XC40
        2019
        Jaguar I-Pace
        2020
        Peugeot 208
        2021
        Toyota Yaris
        2022
        Kia EV6
        2023
        Jeep Avenger
        2024
        Renault Scenic E-Tech

        اگر دقت کنی میبینی جوایز اروپا تخصصی تره چون نمره دهی هم داره
        و هر ماشین به حق ماشین سال شده
        اما car of the year
        از چند سال اخیر معلومه چه زد و بند هایی دارن
        چون طبیعی نیست یهو از وسط آسمون چند تا جایزه پشت سر هم به یه خودرو ساز داده بشه که هیچ سابقه ای توی تولید ماشینی که جزو ماشین های خوب سال باشه نداره !

        موافقم 2
        مخالفم 1
    3. پیام۲

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      آره خب قبلش از بقیه موتور میگرفتن یا ماشینای لوتوسو تولید میکردن
      ولی این بنظرم ماشین خوبیه‌

      موافقم 13
    4. amir

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اینی که تو میگی ت روله ولی بزار من یه خبر واقعی بهت بگم
      انقدر انفجار انفجا کردی انفجار توی کارخونه باتری سازی هواسئونگ کره جنوبی باعث مرگ ۲۳ نفر شد!!!

    5. ناشناس

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (39 ديدگاه)

      مقایسه (آی هوشنگ) با نوتلا (بی ام و)

    6. froG-driVer

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1013 ديدگاه)

      مقایسه هام دیگه عجیب شدن.هیچوقت جاروبرقی ها نمیتونن جای احتراق داخلی هارو بگیرن هر چقدر هم که پرفورمنس و شتاب و سرعتشون بالاتر باشه
      😒

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. ! i M α η δ υ α R

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    …. Dumb and Dumber

    موافقم 10
    مخالفم 9
  3. Amirmohammad

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (563 ديدگاه)

    خط به خط مقاله نشون از شاهکار بخش N هیوندای میداد که با عمر تقریبا ۴ ساله تونست اینطور یک M power رو شکست بده،که اینا در مرحله اول از البرت بیرمن نابغه سابق بخش M سرچشمه میگیره،توی ۴/۵ سال به این سطح پرفورمنس رسیدن غیر ممکن بود واقعا.

    اینکه شما بتونی از یک خودرو برقی که اصولا بی روح هستن چنین ماشینی در بیاری که سرزنده باشه واقعا جای تقدیر داره
    ضمن اینکه این مقابسه در اصل بی ربط بود چون نه تو کلاس رقیبن نه تو سوختشون اما بنظرم تونست نشون بده که N line چقدر سریع پیشرفت کرده و با M مقایسه شده

    موافقم 8
    مخالفم 13
    1. بهزاد

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      ببین معنی شکست و پیروزی در دنیای خودرو دو مدل داره.
      اولی در پیست مسابقات رسمیه
      دومی در بازار و اقتصادش
      تست و نتیجه در یک مجله ارتباطی با اون دو تا فکت بالا نداره و مثل تمام تلاش های قبلی این خودرو هم شکست کامل هست چون بازار به هیچ عنوان روی خوشی به محصولات اسپرت کره ای نشان نداده.
      برای درک کامل شکست برقی های اسپرت همونجا که میگه میتونه دو دور فلان پیست را طی کنه حق مطلب ادا میشه و در واقع اینطور بگیم کل لذت حدود ۱۵ دقیقه ست و اون خودرو مرده و فاتحه تا یک ساعت شارژ😄

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. علی

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      سرعت جارو برقی در کمتر از یک دهم ثانیه به ۸ هزار دور میرسه
      حالا موتور بنزینی با لذت روشن میشه و با لذت حرکت می‌کنه و با صدای موسیقی وار شتاب میگیره
      حالا بمن بگو جارو برقی چه لذتی داره آخه.

      موافقم 2
      مخالفم 4
  4. Killer

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    برقی هیوندای رو با ام پاور bmw مقایسه میکنن برقیای جاپونیا هم اصلا مقایسه نمیکنن چون حتی در حد مقایسه نستن :)))
    این مطلب بدجور ناراحت کننده بود مگه نه؟ :)

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. Absurd Hero

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (308 ديدگاه)

      برقی هیوندا رو با فراری و لامبو هم مقایسه می‌کنن،
      اینا معجزات پوله

      موافقم 5
      مخالفم 2
  5. Ehsan

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (627 ديدگاه)

    دیگه نیازی به تعریف راجع به n نیست،همین مقایسه و نتیجه ای که تهش کسب شد خودش گویای همه چیز هست

    موافقم 4
    مخالفم 9
    1. Taha Ayoobi

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4318 ديدگاه)

      به به احسان جان خیلی وقت بود نبودی

  6. faster

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این مقایسه رو کی انجام داده؟ یکی از کارشناسان دنیای خودرو!! کاملاً تبلیغاتی بود

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. Killer

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (596 ديدگاه)

      فشار؟ فشار چیه ببین دارم میخندم :)))

      تنها سنگر ۳چرخ فنا بعد از خبرهای ناراحت کننده:دروغه،تبلیغه،پول دادن،فتوشاپه…
      یکم قوی تر عمل کنین تا کی میخواین خودتو اینطور گول بزنین :)))

      موافقم 5
      مخالفم 12
    2. محمدهادی

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2406 ديدگاه)

      حالا خوبه خود نویسنده اینو پنهان نکرده که همین ماشینی که انقد سرو صدا کرده نتیجه ی تلاش های همون کسیه که سالها مدیر بهش Mبی ام و بود!
      خب بخاطر همینه من خیلی روبروش جبهه نمیگیرم
      چیزی که از ارتباط با بی ام و بوجود اومده باشه ملومه که محصول جذابی از آب درمیاد
      ولی من هم باشم دقیقا همون انتخابی رو که راننده های تست کننده ی این مقاله انجام دادن رو انتخاب میکنم!
      ینی خود اسپرتی خالص و هویت دار ترین دنیا
      سلطان M3

      موافقم 4
      مخالفم 2
  7. پیام۲

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (278 ديدگاه)

    وای که چقدر از این نسل m3 بدم میاد
    درباره آیکونیک هم نظر خاصی ندارم ولی هنوز نفهمیدم این چی رو میخواد ثابت کنه؟

    موافقم 7
    مخالفم 9
  8. JUST GERMANY

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    هیچ دیوانه ماشین بازی نمیاد یه اسطوره مثه بی ام و ام 3 رو با یه جاروبرقی عوض کنه !! به در و دیوار زدن هیوندای برای تبلیغ خودروی برقیش قابل تقدیره واقعا
    ولی یه برقی و باید با یه برقی مقایسه کرد، نه یه درون سوز که البته بازم بی ام و ام 3 اونقدر خداست که حرفی سر انتخابش نمیمونه !!!

    موافقم 12
    مخالفم 8
    1. MehdiTurbo

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      قبول دارم بی ام و را تو این مقایسه کسی نمیگذره البته قیمتم مهم نمیدونم هم قیمتند یا نه ولی این ام ۳ کجا اون ام ۳ طلایی که تو نیدفور اسپید از بی ام و بود کجا فرسنگ ها فاصله است بی ام و نسبت به نسل های قبلش افت فاحشی داشته قشنگ مشخصه

      موافقم 8
      مخالفم 3
    2. 3 چرخه

      ۸ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به در و دیوار زدن فقط خودت که پشت آلمان قایم میشی همیشه 😆
      ولی میگن همه دنیا LFA رو به رقبای المانی ترجیح دادن واس همین بعد ده سال هنوز صفر کیلومترش موجوده 😆

      موافقم 1
      مخالفم 14
  9. sorenas

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ماشین برقی رو مفت هم بهم بدی ازش هیچ لذتی نمیبرم ماشین درون سوز یچیز دیگست

    موافقم 3
    مخالفم 8
  10. JaMsHiD-R1988

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2756 ديدگاه)

    هیوندا کارش تحسین برانگیز هست
    ولی خیلی خیلی خیلی راه مونده تا بتونه به الآن بزرگانی همچون بی ام و توی بخش اسپرت سازی برسه

    موافقم 8
    مخالفم 3
  11. Godziila

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (67 ديدگاه)

    مقایسه جاروبرقی با m3….

    کاملاً منتطقی! 😐

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. نويد

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    Ioniq 5n بد غولیه ظاهرا.هرچی دیدیم ازش یا مثبت بوده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Car love

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    یه bz4x معذرت 😂😂😂😂😂

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2756 ديدگاه)

      پنج برد پشت سر هم لمانز معذرت🤣

      موافقم 5
      مخالفم 1
  14. car lover

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    منصفانه بگیم، دوتاشون هم مضخرفن مخصوصا از لحاظ طراحی

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. سهیل

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      هر فرد که پشت این خودرو بنشیند سریع خواهد بود. هرچقدر بیشتر به عمق این خودرو بپردازید بیشتر خواهید یافت.
      جواد خیابانی

    2. علی Shelby

      ۱۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (527 ديدگاه)

      بی ام و خیلی هم زیباست

  15. samurai

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اصلنم معلوم نیست پول گرفتی لگن کرره ای رو تبلیغ کنی :))))
    تازه راهکارم میده :)) میگه اگه این 75 تاست اون 65 تا با اون 10 تا شارژر خونگی نصب کن :)))))))
    نمیگه اون بی ام و ست ساخت المان اون لگن اچ کج و کوله ساخت کرره :)))))

    موافقم 6
    مخالفم 7
    1. علی

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (800 ديدگاه)

      کره ای مفت گرون

      موافقم 3
      مخالفم 4
  16. آرش وان

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (316 ديدگاه)

    Renault Scenic vs Hyundai Ioniq 5: eye-catching electric SUVs go head-to-head

    برنده مصاف برقی های 2024 ؛
    رنو سنیک🇫🇷 با هیوندای آیونیک5🇰🇷 در تپه ماهورهای یورکشایر انگلستان کیست؟

    اتواکسپرس

    👇
    B2n.ir/t38262

    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2756 ديدگاه)

      برنده رنو سنیک
      جالبه نه؟!

  17. Sina

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (831 ديدگاه)

    من که مطلب رو نخوندم ولی به طور خلاصه بگم قطعا از نظر مشخصات فنی خودرو ب ام و جزو سطح بالاهای دنیای خودرو هستش و خیلی از شرکتی مثل هیوندای سرتره بحثی درش نیست
    ولی از لحاظ قیافه همون طراح های کص مغز ب ام و رفتن توی کیا هیوندای استخدام شدن واسه همین طراحی دوتاشون آشغاله و مضحک هستش

    موافقم 3
    مخالفم 1
  18. حسن

    ۸ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2082 ديدگاه)

    هیوندای را نمیشه نادیده گرفت نه از لحاظ طراحی و تیپ نه از لحاظ فروش پس کم کم باید باهاش کنار بیاید و بپذیرید که هستن
    تعجب من از این همه هجمه از طرف فنهای ب ام و به طراحیهای جدیده باید صبر کنید تا ذهنیت طرح قبلی کمرنگ بشه یکسال از این طراحیها و جلو پنجره ی فاق بلند بگذره بعد که عادت کردید میبینید چه شاهکاری کرده
    ب ام و داره جلو پنجره ی امریکایی پسند میسازه واقعا طرفدارش شدم

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. JaMsHiD-R1988

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2756 ديدگاه)

      ماشین زیبا چیه ؟
      ماشینی که دارای تناسبات باشه ، همه چی به جا باشه و اندازه قسمت های مختلف متناسب با بقیه قسمت ها باشه .
      ماشین زیبا ماشینیه که لحظه اول که میبینیم کلمه زیبا و فوق العاده رو بتونی بهش لقب بدی .
      مثل E38 و E39 یا نسل اول لکسوس LS یا مرسدس بنز W140
      زیبا اینا هستن
      وگرنه شما با خودت کلنجار بری که تیبا هم زیبا میشه !

      هیوندا هم داره قوی عمل می‌کنه . ولی به راحتی میشه نادیده اش گرفت .
      چون توی بحث درون سوز هیچ حرفی نداره .
      و این بحث هم از فروش ماشیناش معلومه .

      تا موقعی که موفقیت خاصی در عناوین موتور اسپرت نداشته باشه هم توی بخش اسپرت سازی هم نمیشه خیلی جدی بگیری این شرکتو .
      هنوز خیلی خیلی خیلی خیلی راه داره
      اسپرت سازی و تجربه توی این بخش فقط با دوتا موتور برقی و ششصد اسب بخار به وجود نمیاد …

      موافقم 5
      مخالفم 1
  19. M power

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    هیچ ماشینی رو با سلطان m3مقایسه نکنید
    و دیگر هیچ…

    موافقم 5
    مخالفم 2
  20. Ali

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (58 ديدگاه)

    واقعا امروز همچین مقایسه ایی رو می‌بینیم !!
    یعنی چهارسال پیش میشد اسم این دوتا برند رو کنار هم فرض کرد !!

    منکه جا خوردم
    اینکه یه نفر چقدر هیوندای رو خوب میدونه که حتما هم خوبه به کنار
    ولی توی ذهن اکثر ما جوونا BMW یه جایگاه خاص داره امروز که با هیوندای مقایسه شده انگار به اون جایگاه حمله شده

    موافقم 2
    مخالفم 3
  21. علی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    خودتون رو. آذیت نکنید. هیوندای سگ دو میزنه که شاید یه عکس یا امضا از بزرگان داشته باشه

    موافقم 6
    مخالفم 1
  22. علی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    هیوندای رو همه میشناسن. بی ام و رو هم …… خودتون رو. آذیت نکنید. هیوندای سگ دو میزنه که شاید یه عکس یا امضا از بزرگان داشته باشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  23. BMW

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    بی ام و M3 خودروی جذاب‌تری است چراکه وزن کمتری دارد، ارتباط مکانیکی پیشرانه و گیربکس از طریق پدال کلاچ قابل احساس است و همین موضوع را کاملاً حس می‌کنید. راندن M3 یک تجربه مکانیکی است و شما را به پیش می‌راند؛ و اگر حالت سواری مناسب و درست را انتخاب کنید روی وحشی باورنکردنی این خودرو را تجربه خواهید کرد
    همین جمله برای هیوندا و شرکتش کافی😁😂

    موافقم 2
    مخالفم 1
  24. علی شلبی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    هیوندای در برابر بی ام و هیچی نیست

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا