هیوندای آیونیک ۵ N در ماههای اخیر کاملاً سر و صدا به پا کرده اما میتواند برتر از بی ام و M3 به عنوان سنگ محک خودروهای اسپرت باشد؟
یکی از کارشناسان دنیای خودرو میگوید اگر فردی که مالک بی ام و M3 است بخواهد عملکرد خودروهای برقی را بررسی کند و پشت فرمان ۵ N بنشیند ناامید نخواهد شد. رسیدن به این نتیجه دقیقاً همان چیزی است که باعث شده محصول بدون آلایندگی هیوندای را با بی ام و دنده دستی مقایسه کنیم. ما میدانیم خودروهای برقی سریع هستند و میلیونها ویدئو از مسابقه درگ تسلا منتشر شده و این موضوع را ثابت میکند؛ اما هیوندای ۵ N اولین خودروی برقی رده میانی است که ادعای رانندگی جذاب و هیجانانگیز را دارد. آیا ۵ N واقعاً میتواند به اندازه یک خودروی بنزینی پرفورمنس و سنتی، هیجانانگیز و درگیر کننده باشد؟
با نرمافزار و سختافزار ارتقا یافته، سیستم تعلیق بازنگری شده و دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، محصول هیوندای در بازار خودروهای برقی گزینهای منحصربهفرد محسوب میشود. چنین تغییراتی در یک خودروی برقی دیده نشده اما این قلمروی آشنا برای دنیای خودروست. در حقیقت کرهایها فرمول مخصوص خودروهای اسپرت بنزینی را در پلتفرمی برقی بکار بردهاند.
مقایسه هیوندای آیونیک ۵ N با بی ام و M3 به خودی خود یک دستاورد محسوب میشود؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم، تحسین هیوندای پس از بررسی M3 معنادار خواهد بود. پس از رانندگی با این دو خودرو به این فکر افتادیم که آیا بی ام و به عنوان نماینده خودروهای درونسوز میتواند عملکردی درخور در برابر ۵ N به عنوان نماینده جدیدی از خودروهای برقی به نمایش بگذارد یا خیر؛ اما چند دور رانندگی با M3 در جادههای کوهستانی به ما یادآوری کرد که این خودرو را چقدر دوست داریم.
بخشی از لذت محصول بی ام و به طراحی دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی آن مربوط میشود. خبری از لاستیکهای دیواره کوتاه مخصوص پیست نیست و این موضوع درباره پدال شیفترها نیز صدق میکند. شاسی بازنگری شده، سه پدال و اعتمادبهنفس کافی باعث میشود از این خودرو نهایت لذت را ببرید. M3 احساس بسیار واقعی دارد و هیچ نقصی در سیستم تعلیق دیده نمیشود و همه کنترلها دقیق و یکدست هستند. سواری M3 در سطح بالایی قرار دارد به گونهای چسبندگی زیادی در بخش جلو و عقب حس میشود. حتی در بدترین جادهها نیز M3 پایداری و اعتمادبهنفس خود را حفظ میکند.
با وجود کنترلها و تنظیمات دیجیتالی متنوع، سواری درگیر کننده و هیجانانگیز M3 را میتوان شوکه کننده دانست. یکی دیگر از جنبههای خاص این خودروی اسپرت را میتوان سیستم اگزوز دانست که بهتر است در زمان عبور از کوچهها کمتر گاز دهید چراکه صدای آن آرامش محیط را بر هم خواهد زد. حتی اگر به این موضوع دقت هم نکنید هم مشخص است که M3 خودرویی سبکتر از آیونیک ۵ N است. وزن هیوندای به حدود ۱۷۲۴ کیلوگرم میرسد درحالیکه بی ام و حدود ۴۵۰ کیلوگرم سبکتر خواهد بود. خروجی آیونیک ۵ N برابر با ۶۴۱ اسب بخار بوده و این رقم برای M3 به ۴۷۰ اسب بخار میرسد. گشتاور دو خودرو نیز به ترتیب ۷۷۰ و ۵۵۰ نیوتون متر اعلام شده است. دو موتور برقی باعث به حرکت درآمدن چرخهای جلو و عقب آیونیک ۵ N شدهاند درحالیکه M3 خودرویی دیفرانسیل عقب است.
هر دو خودرو در بخش طراحی همانند بخش فنی عمل کردهاند. بدنه M3 کمی اسپرت تر به نظر میرسد و چهرهای عمیقتر و گلگیرهایی پفکرده دارد. ۵ N نیز مشابه بی ام و نشان میدهد و از گلگیرهای عضلانی، بالهای کوچک و سپر جلوی گیرا سود میبرد. دیفرانسیل لغزش محدود این خودرو نیز از ولوستر N و النترا N گرفته شده اما برای تحمل گشتاور بیشتر تقویت شده است. دو خودروی موردبحث نسبت به نسخههای استاندارد خود ارتقا یافتهاند و همین موضوع درباره قیمت آنها نیز صدق میکند. برای بی ام و M3 باید حداقل ۷۷ هزار دلار پرداخت کرد درحالیکه قیمت هیوندای ۵ N حدود ۶۷ هزار دلار است. این اختلاف قیمت ۱۰ هزار دلاری میتواند برای نصب یک شارژر خانگی صرف شود.
با توجه به استانداردهای یک خودروی اسپرت، بی ام و M3 خودروی جذابتری است چراکه وزن کمتری دارد، ارتباط مکانیکی پیشرانه و گیربکس از طریق پدال کلاچ قابل احساس است و همین موضوع را کاملاً حس میکنید. راندن M3 یک تجربه مکانیکی است و شما را به پیش میراند؛ و اگر حالت سواری مناسب و درست را انتخاب کنید روی وحشی باورنکردنی این خودرو را تجربه خواهید کرد. برای تجربه این حالت باید حالت قابلتغییر M را انتخاب کنید که پیشرانه را در اسپرت ترین حالت قرار میدهد.
اما به هیوندای آیونیک ۵ N هم بپردازیم که یکی از دلایل مقایسه آن با بی ام و را میتوان نصب حالتها و تنظیمات گوناگون دانست. باید دانست مدیر توسعه این خودرو رئیس اسبق بی ام و M بوده و بخشی از تجارب آن در خودروی هیوندای دیده میشود. تنظیمات قابل شخصیسازی هیوندای با نام حالت N شناخته میشود و میتوان از روی فرمان آن را فعال یا غیرفعال کرد. شما امکان تغییر تنظیمات سیستم تعلیق، فرمان، کشش و پایداری و البته واکنش موتورهای برقی را خواهید داشت.
تیم توسعه هیوندای N میگوید این خودرو دو دور پیست نوربرگ رینگ را طی خواهد کرد. هیچ برند برقی ساز دیگری این ادعا را نداشته است، نه بی ام و، نه پورشه و نه تسلا. سیستم خنک کاری گیرای ۵ N باعث میشود این خودروی برقی بدون حادثهای بتواند دو دور جهنم سبز را طی کند. در حقیقت با یک خودروی جدیدی که اهداف پرفورمنس جدیتری دارد روبرو هستیم. آیونیک ۵ N در حالت درست رانندگی به ردلاین شبیه سازی شده ۸۰۰۰ خواهد رسید هرچند در واقعیت موتورهای برقی این خودرو تا ۲۱۰۰۰ دور در دقیقه دوران میکنند.
ایده هیوندای این است که ۵ N برقی همان خروجی مدنظر در زمان راندن سریع یک خودروی درونسوز را شبیهسازی کند و این موضوع به ویژه در پیست بیشتر به چشم میآید. شاید همه این اقدامات غیرواقعی در نظر برخی افراد جالب نباشد اما در واقعیت جواب میدهد. این نوع تنظیمات برای افرادی طراحی شده که قبلاً تجربه رانندگی با خودروهای برقی را نداشتهاند اما امیدوارند محصول هیوندای خودروی سریعی باشد؛ اما ما برای لذت بردن از جاده همه این سیستمها را خاموش میکنیم و به صدای خود خودرو گوش میدهیم. گشتاور تولیدی موتورها همانند جزر و مدی است که انسان را به سمت دریا میکشد و ما از این موضوع لذت میبریم. به صدای ناله موتورهای برقی گوش میدهیم، صدایی که شبیه مته دندانپزشکی است و خام و کمی ترسناک حس میشود. حتی صدای لاستیکها را نیز به خوبی میتوان شنید.
هیوندای آیونیک ۵ N بهطور شوکه کنندهای در جادههای تنگ پاسخگوست و از یک پیچ به پیچ دیگر حمله میکند. اگر بی ام و اینگونه عمل میکرد، ۹۰ درصدی افرادی که آن را میخریدند در آینده با آن تصادف میکردند. M3 باید پایدار باشد. با وجود قدرت بالا و طراحی دیفرانسیل عقب، پیشبینی پذیری و هندلینگ ایمن امری ضروری است. این موضوع یک الزام حداقل در معابر عمومی خواهد بود. اشتباه نکنید! بی ام و M3 خودرویی سریع و مناسب خشن راندن است هرچند نکاتی نیز درباره سواری هیجانانگیز با آن وجود دارد.
آیونیک ۵ N چه؟ این خودرو یکی از بهترین هندلینگ ها را دارد و تیم N به خوبی خودرو را تنظیم کرده تا چیزی فراتر از سواری تیز و کنترل بدنه خوب را ارائه کند. هر فردی که ولوستر N و النترا N را رانده باشد با این حس آشناست. تفاوت آیونیک در این است که قدرت بالا را با سیستم چهار چرخ محرک ترکیب میکند.
از نظر سرعت در خط مستقیم شکی وجود ندارد که ۵ N دست برتر را دارد و برتری خود را حفظ میکند. معماری ۸۰۰ ولتی نیز راندمان قوای محرکه را افزایش داده و از گرما و فشار روی سیستم میکاهد. مهندسان N اذعان میکنند بدون وجود معماری ۸۰۰ ولتی و اینورترهای سیلیکون کاربید امکان دستیابی به این اهداف وجود نداشت. دیگر مزیت این سیستم به شارژر سریع مربوط میشود.
بیشک بی ام و M3 سزاوار گرامی داشت است. این خودرو فرمول قدیمی خود را حفظ کرده یعنی خودروی خانوادگی دیفرانسیل عقب با تنظیمات خوب شاسی و گیربکس دستی. این فرمول با ایمنی مدرن، آلایندگی کم و امکانات رفاهی زیاد بهروز شده است؛ اما دستاورد هیوندای آیونیک ۵ N این است که ثابت میکند دستورالعمل یک خودروی پرفورمنس مدرن را میتوان در محصولی برقی به کار برد. هر چیزی که درباره تنظیمات سیستم تعلیق، فرمان و شاسی میدانیم صرفنظر از نوع پیشرانه جواب میدهد. مهمتر اینکه شاخصههایی همچون قدرت زیاد، پاسخ تیز پدال گاز و… را میتوان در خودروهای برقی دید. این یک لحظه هیجانانگیز است. از روی صندلی راننده، حس میکنیم در یک خودروی هات راد نشستهایم.
اما کدام خودرو را باید بخریم؟ بر اساس آنچه که دو خودرو ارائه میدهند، ما سواری هیوندای را ترجیح میدهیم اما رقابت نزدیکی وجود دارد. هر دو خودرو در زمان رانندگی خشن خیلی خوب هستند و هیوندای مزیت کمی نسبت به بی ام و دارد که آنهم به اشتیاق عبور از پیچها مربوط میشود. زمانی که آیونیک تحتفشار قرار گیرد چابکتر و سرزندهتر از M3 حس خواهد شد. از بین این دو محصول پرفورمنس، دوست داریم مالک کدامیک باشیم؟ دو راننده دیگر حاضر در این تست M3 را انتخاب کردند و ما آنها را سرزنش نمیکنیم چراکه M3 خودرویی آشناست و یکی از ویژگیهای جذابش را میتوان گیربکس دستی دانست، چیزی که ۵ N نمیتواند با آن رقابت کند. آنها همچنین به حالت مکانیکی، خالص و ساده M3 اشاره داشتهاند.
و ما میتوانیم تشخیص دهیم که ترفندهای ۵ N چگونه میتوانند باعث حواسپرتی شوند و به همین خاطر بود که اکثر آنها را خاموش کردیم تا روی صدای خام و پاسخهای قوای محرکه هیوندای تمرکز کنیم. آیونیک ۵ N خودرویی جدید است اما ناراحت نیست. تیم N با این خودرو به هدف بزرگی دست یافته است. هر فرد که پشت این خودرو بنشیند سریع خواهد بود. هرچقدر بیشتر به عمق این خودرو بپردازید بیشتر خواهید یافت. این همان چیزی است که از بخش N انتظار داشتیم. اینکه هیوندای خودرویی ساخته که با سنگ محک بازار یعنی M3 برابری میکند لذت بسیار زیادی دارد. این خودروی برقی است که تاریخساز میشود.
Anti BTS
۸ تیر ۱۴۰۳N5 با توجه به سوابق هیوندای خودروی خوبیه اما نه در حدی که بخواد با بزرگان درونسوز مقایسه بشه.
برای یه کمپانی مثل هیوندای که سابقهی ساخت خودروی اسپرت موفقی نداره ، داشتن این ماشین نقطه عطفی حساب میشه براش. شاید در تاریخ ۵۰ – ۶۰ سالهش اولین باریه که یه خودروی اسپرت میزنه و بازخوردای نسبتا خوبی میگیره. اما کمپانیای بزرگ ازین مراحل عبور کردند . اون هم در زمان درونسوز نه برقی. غافل نشیم از برقی سازی که بیشترین سود رو در خودروسازی ، به چین و کره رسوند که به استانداردهای جهان نزدیکتر بشن
3 چرخه
۸ تیر ۱۴۰۳فعلا که مقایسه شده و تو هم داری زیر مطلب مقایسش کامنت میزاری،تیتر رو دوباره بخون
نتیجه هم چک کن باز
مجتبی .
۸ تیر ۱۴۰۳مموتی هم توسط طرفداراش با دیکاپریو مقایسه میشد وبرنده هم بود!!! چون ندیدم وسوار نشدم راجع به n5هیچ نظری ندارم اما دلباختگان هیوندایی جوگیر نشن لطفا. بزرگتراشونم در همچین ادعایی تردید دارن اما اعتماد به سقف کره ای ها وطرفداراشون …. مثل همون مقایسه وبرتری دادن جنسیس با بنتلی.
3 چرخه
۸ تیر ۱۴۰۳این توسط طرفداراش مقابسه نشده توسط وبسایت معتبر roadandtrack مقایسه شده،همونطور که خودت گفتی سوار نشدی پس زیادم حرص نخور و حرف roadandtrack که متخصصاش سوار شدنو گوش بده و لذت ببر 😆
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳احتمالا به زودی شاهد « کیا و هیوندای ؛ شگفتی هزاره سوم » خواهیم بود :)
مجتبی .
۹ تیر ۱۴۰۳همونی هم که با بنتلی مقایسه میکرد طرفدار نبود حقوق بگیر بود. شما هم از نام کاربریت معلومه ازکجا فشار میخوری جناب سه چرخه.
Anti BTS
۸ تیر ۱۴۰۳«دوست داریم مالک کدامیک باشیم؟ دو راننده دیگر حاضر در این تست M3 را انتخاب کردند و ما آنها را سرزنش نمیکنیم چراکه M3 خودرویی آشناست و یکی از ویژگیهای جذابش را میتوان گیربکس دستی دانست، چیزی که ۵ N نمیتواند با آن رقابت کند. آنها همچنین به حالت مکانیکی، خالص و ساده M3 اشاره داشتهاند.»
علی
۹ تیر ۱۴۰۳مقایسه این دوتا مثل این میمونه که بخوای
سازهای آنالوگ مثل سنتور و پیانو. رو با صدای گوشی توی جیبت مقایسه کنی.
این کجا….. ان کجا….. باقی رو میسپارم به عاقلان
Ehsan
۸ تیر ۱۴۰۳تا جایی که یادمه توی ده سال گذشته بیشتر خودروهای هیوندای که عنوان بهترین خودرو سال جهان با امریکا رو کسب کردن درون سوز بودن و اینکه تبدیل شده به سومین گروه پرفروش جهان (بالاتر بیشتر ژاپنی هایی که طرفدارشونی) بخاطر فروش درون سوزاش هست،حالا استاندار تو با استاندار جهانی فرق داره ظاهرا چون استاندار جهانی رو فروش و جوایز و بررسی مقالات معتبر مشخص میکنن که همشون چیز دیگه ای رو نشون میدن
حاج علی
۸ تیر ۱۴۰۳استاندارد جهانی رو بازار برای این شرکت ها تعیین میکنه. اگر خیلی علاقه داری اطلاعات کسب کنی میتونی یه سر به ارزش مارکت کپ شرکت ها بزنی ببینی کی بالاتره. اگر هم ملاکت فروش هست که باید بدونی تو آمار فروش به تفکیک شرکت ها خبری از کره ای ها تو جمع ۳ تای اول نیست.
Anti BTS
۸ تیر ۱۴۰۳اگر بنا به فروختنه که کل صنعت خودروی کشور کره با جاش ، زیر برندی بنام تویوتا قرار میگیره . ضمنا درون سوز های کره ای هم امتحان خودشون رو پس دادند و مردود هم شدند . انبوهی از فراخوان انجین در این چند سال گذشته خودش همه چیو ثابت کرده.
یادمه حتی یه افشاگر از خود کره به مقامات اعلام کرده بود که پیشرانه های این شرکت دارای نقص هستند و کیفیت ساخت پایینی دارند. تو پدال هم بود مقالهش
همین ۱۰ روز پیش هم کیا و هیوندای طبق قانون محکوم شدند که هزینه تعمیر و ضرر و زیان ۲۰ مدل خودرو که از انجین های نفرین شده ی تتا ۲ و NU استفاده میکنند رو پرداخت کنند. اینا حقیقت رو نشون میده . برای یه مصرف کننده ، اینها مهمه نه اون جوایز کذایی و پوچ
https://www.carscoops.com/2024/06/settlement-reached-over-kia-and-hyundai-models-with-engines-prone-to-failure/
حسین خوانساری
۲۴ تیر ۱۴۰۳احسنت واقعا درست گفتی طرف بیشتر از پراید و تیبا سوار نشده میاد نظر در مورد هیوندای میده اگه چند سال آزرا داشتی سوار میشدی متوجه میشدی چقدر کیفیت موتور و گیربکس به مراتب افتضاحی داره نسبت به خودروهای هم قیمت خودشون
amir
۸ تیر ۱۴۰۳آیونیک شش جایزه بهترین طراحی رو گرفت الان ۵ هزارتا بیشتر فروش داره تو بازار آمریکا به اون بزرگی؟
استینگر و جی هفتاد با بنز و بی ام و مقایسه میشدن جاشون الان کجاس؟ تو سطل آشغال!!
سانتاخروس توی سگمنت بی رقیب از فورد ماوریک شکست مفتضحانه ای خورد
پس لطفا تعصبات متوهمانه خود را به عنوان فکت برای بقیه صادر نکنید!!
JaMsHiD-R1988
۱۱ تیر ۱۴۰۳کاربر که میگی کره ای ها جوایز رو درو کردن
برات جوایز برترین ماشین های جهان رو آوردم
2005 Audi A6
2006 BMW 3 Series
2007 Lexus LS 460
2008 Mazda2 / Demio
2009 Volkswagen Golf Mk6
Volkswagen Polo2010
2011 Nissan Leaf
Volkswagen up!2012
2013 Volkswagen Golf Mk7
2014 Audi A3
2015 Mercedes-Benz C-Class (W205)
2016 Mazda MX-5
2017 Jaguar F-Pace
2018 Volvo XC60
2019 Jaguar I-Pace
2020 Kia Telluride
2021 Volkswagen ID.4
2022 Hyundai Ioniq 5
2023 Hyundai Ioniq 6
2024 Kia EV9
اصلا هم معلوم نبود که چند تای آخری پول دادن تا جوایز رو برنده بشن
حالا هم برات ماشین های سال اروپا رو میارم !
2001
Alfa Romeo 147
2002
Peugeot 307
2003
Renault Mégane
2004
Fiat Panda
2005
Toyota Prius
2006
Renault Clio
2007
Ford S-Max
2008
Fiat 500
2009
Vauxhall Insignia
2010
Volkswagen Polo
2011
Nissan Leaf
2012
Chevrolet Volt/Vauxhall Ampera
2013
Volkswagen Golf
2014
Peugeot 308
2015
Volkswagen Passat
2016
Vauxhall Astra
2017
Peugeot 3008
2018
Volvo XC40
2019
Jaguar I-Pace
2020
Peugeot 208
2021
Toyota Yaris
2022
Kia EV6
2023
Jeep Avenger
2024
Renault Scenic E-Tech
اگر دقت کنی میبینی جوایز اروپا تخصصی تره چون نمره دهی هم داره
و هر ماشین به حق ماشین سال شده
اما car of the year
از چند سال اخیر معلومه چه زد و بند هایی دارن
چون طبیعی نیست یهو از وسط آسمون چند تا جایزه پشت سر هم به یه خودرو ساز داده بشه که هیچ سابقه ای توی تولید ماشینی که جزو ماشین های خوب سال باشه نداره !
پیام۲
۸ تیر ۱۴۰۳آره خب قبلش از بقیه موتور میگرفتن یا ماشینای لوتوسو تولید میکردن
ولی این بنظرم ماشین خوبیه
amir
۸ تیر ۱۴۰۳اینی که تو میگی ت روله ولی بزار من یه خبر واقعی بهت بگم
انقدر انفجار انفجا کردی انفجار توی کارخونه باتری سازی هواسئونگ کره جنوبی باعث مرگ ۲۳ نفر شد!!!
ناشناس
۹ تیر ۱۴۰۳مقایسه (آی هوشنگ) با نوتلا (بی ام و)
froG-driVer
۱۰ تیر ۱۴۰۳مقایسه هام دیگه عجیب شدن.هیچوقت جاروبرقی ها نمیتونن جای احتراق داخلی هارو بگیرن هر چقدر هم که پرفورمنس و شتاب و سرعتشون بالاتر باشه
😒
! i M α η δ υ α R
۸ تیر ۱۴۰۳…. Dumb and Dumber
Amirmohammad
۸ تیر ۱۴۰۳خط به خط مقاله نشون از شاهکار بخش N هیوندای میداد که با عمر تقریبا ۴ ساله تونست اینطور یک M power رو شکست بده،که اینا در مرحله اول از البرت بیرمن نابغه سابق بخش M سرچشمه میگیره،توی ۴/۵ سال به این سطح پرفورمنس رسیدن غیر ممکن بود واقعا.
اینکه شما بتونی از یک خودرو برقی که اصولا بی روح هستن چنین ماشینی در بیاری که سرزنده باشه واقعا جای تقدیر داره
ضمن اینکه این مقابسه در اصل بی ربط بود چون نه تو کلاس رقیبن نه تو سوختشون اما بنظرم تونست نشون بده که N line چقدر سریع پیشرفت کرده و با M مقایسه شده
بهزاد
۸ تیر ۱۴۰۳ببین معنی شکست و پیروزی در دنیای خودرو دو مدل داره.
اولی در پیست مسابقات رسمیه
دومی در بازار و اقتصادش
تست و نتیجه در یک مجله ارتباطی با اون دو تا فکت بالا نداره و مثل تمام تلاش های قبلی این خودرو هم شکست کامل هست چون بازار به هیچ عنوان روی خوشی به محصولات اسپرت کره ای نشان نداده.
برای درک کامل شکست برقی های اسپرت همونجا که میگه میتونه دو دور فلان پیست را طی کنه حق مطلب ادا میشه و در واقع اینطور بگیم کل لذت حدود ۱۵ دقیقه ست و اون خودرو مرده و فاتحه تا یک ساعت شارژ😄
علی
۹ تیر ۱۴۰۳سرعت جارو برقی در کمتر از یک دهم ثانیه به ۸ هزار دور میرسه
حالا موتور بنزینی با لذت روشن میشه و با لذت حرکت میکنه و با صدای موسیقی وار شتاب میگیره
حالا بمن بگو جارو برقی چه لذتی داره آخه.
Killer
۸ تیر ۱۴۰۳برقی هیوندای رو با ام پاور bmw مقایسه میکنن برقیای جاپونیا هم اصلا مقایسه نمیکنن چون حتی در حد مقایسه نستن :)))
این مطلب بدجور ناراحت کننده بود مگه نه؟ :)
Absurd Hero
۹ تیر ۱۴۰۳برقی هیوندا رو با فراری و لامبو هم مقایسه میکنن،
اینا معجزات پوله
Ehsan
۸ تیر ۱۴۰۳دیگه نیازی به تعریف راجع به n نیست،همین مقایسه و نتیجه ای که تهش کسب شد خودش گویای همه چیز هست
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳به به احسان جان خیلی وقت بود نبودی
faster
۸ تیر ۱۴۰۳این مقایسه رو کی انجام داده؟ یکی از کارشناسان دنیای خودرو!! کاملاً تبلیغاتی بود
Killer
۸ تیر ۱۴۰۳فشار؟ فشار چیه ببین دارم میخندم :)))
تنها سنگر ۳چرخ فنا بعد از خبرهای ناراحت کننده:دروغه،تبلیغه،پول دادن،فتوشاپه…
یکم قوی تر عمل کنین تا کی میخواین خودتو اینطور گول بزنین :)))
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۳حالا خوبه خود نویسنده اینو پنهان نکرده که همین ماشینی که انقد سرو صدا کرده نتیجه ی تلاش های همون کسیه که سالها مدیر بهش Mبی ام و بود!
خب بخاطر همینه من خیلی روبروش جبهه نمیگیرم
چیزی که از ارتباط با بی ام و بوجود اومده باشه ملومه که محصول جذابی از آب درمیاد
ولی من هم باشم دقیقا همون انتخابی رو که راننده های تست کننده ی این مقاله انجام دادن رو انتخاب میکنم!
ینی خود اسپرتی خالص و هویت دار ترین دنیا
سلطان M3
پیام۲
۸ تیر ۱۴۰۳وای که چقدر از این نسل m3 بدم میاد
درباره آیکونیک هم نظر خاصی ندارم ولی هنوز نفهمیدم این چی رو میخواد ثابت کنه؟
JUST GERMANY
۸ تیر ۱۴۰۳هیچ دیوانه ماشین بازی نمیاد یه اسطوره مثه بی ام و ام 3 رو با یه جاروبرقی عوض کنه !! به در و دیوار زدن هیوندای برای تبلیغ خودروی برقیش قابل تقدیره واقعا
ولی یه برقی و باید با یه برقی مقایسه کرد، نه یه درون سوز که البته بازم بی ام و ام 3 اونقدر خداست که حرفی سر انتخابش نمیمونه !!!
MehdiTurbo
۸ تیر ۱۴۰۳قبول دارم بی ام و را تو این مقایسه کسی نمیگذره البته قیمتم مهم نمیدونم هم قیمتند یا نه ولی این ام ۳ کجا اون ام ۳ طلایی که تو نیدفور اسپید از بی ام و بود کجا فرسنگ ها فاصله است بی ام و نسبت به نسل های قبلش افت فاحشی داشته قشنگ مشخصه
3 چرخه
۸ تیر ۱۴۰۳به در و دیوار زدن فقط خودت که پشت آلمان قایم میشی همیشه 😆
ولی میگن همه دنیا LFA رو به رقبای المانی ترجیح دادن واس همین بعد ده سال هنوز صفر کیلومترش موجوده 😆
sorenas
۸ تیر ۱۴۰۳ماشین برقی رو مفت هم بهم بدی ازش هیچ لذتی نمیبرم ماشین درون سوز یچیز دیگست
JaMsHiD-R1988
۸ تیر ۱۴۰۳هیوندا کارش تحسین برانگیز هست
ولی خیلی خیلی خیلی راه مونده تا بتونه به الآن بزرگانی همچون بی ام و توی بخش اسپرت سازی برسه
Godziila
۸ تیر ۱۴۰۳مقایسه جاروبرقی با m3….
کاملاً منتطقی! 😐
نويد
۸ تیر ۱۴۰۳Ioniq 5n بد غولیه ظاهرا.هرچی دیدیم ازش یا مثبت بوده
Car love
۸ تیر ۱۴۰۳یه bz4x معذرت 😂😂😂😂😂
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳پنج برد پشت سر هم لمانز معذرت🤣
car lover
۸ تیر ۱۴۰۳منصفانه بگیم، دوتاشون هم مضخرفن مخصوصا از لحاظ طراحی
سهیل
۹ تیر ۱۴۰۳هر فرد که پشت این خودرو بنشیند سریع خواهد بود. هرچقدر بیشتر به عمق این خودرو بپردازید بیشتر خواهید یافت.
جواد خیابانی
علی Shelby
۱۹ تیر ۱۴۰۳بی ام و خیلی هم زیباست
samurai
۸ تیر ۱۴۰۳اصلنم معلوم نیست پول گرفتی لگن کرره ای رو تبلیغ کنی :))))
تازه راهکارم میده :)) میگه اگه این 75 تاست اون 65 تا با اون 10 تا شارژر خونگی نصب کن :)))))))
نمیگه اون بی ام و ست ساخت المان اون لگن اچ کج و کوله ساخت کرره :)))))
علی
۹ تیر ۱۴۰۳کره ای مفت گرون
آرش وان
۸ تیر ۱۴۰۳Renault Scenic vs Hyundai Ioniq 5: eye-catching electric SUVs go head-to-head
برنده مصاف برقی های 2024 ؛
رنو سنیک🇫🇷 با هیوندای آیونیک5🇰🇷 در تپه ماهورهای یورکشایر انگلستان کیست؟
اتواکسپرس
👇
B2n.ir/t38262
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳برنده رنو سنیک
جالبه نه؟!
Sina
۸ تیر ۱۴۰۳من که مطلب رو نخوندم ولی به طور خلاصه بگم قطعا از نظر مشخصات فنی خودرو ب ام و جزو سطح بالاهای دنیای خودرو هستش و خیلی از شرکتی مثل هیوندای سرتره بحثی درش نیست
ولی از لحاظ قیافه همون طراح های کص مغز ب ام و رفتن توی کیا هیوندای استخدام شدن واسه همین طراحی دوتاشون آشغاله و مضحک هستش
حسن
۸ تیر ۱۴۰۳هیوندای را نمیشه نادیده گرفت نه از لحاظ طراحی و تیپ نه از لحاظ فروش پس کم کم باید باهاش کنار بیاید و بپذیرید که هستن
تعجب من از این همه هجمه از طرف فنهای ب ام و به طراحیهای جدیده باید صبر کنید تا ذهنیت طرح قبلی کمرنگ بشه یکسال از این طراحیها و جلو پنجره ی فاق بلند بگذره بعد که عادت کردید میبینید چه شاهکاری کرده
ب ام و داره جلو پنجره ی امریکایی پسند میسازه واقعا طرفدارش شدم
JaMsHiD-R1988
۹ تیر ۱۴۰۳ماشین زیبا چیه ؟
ماشینی که دارای تناسبات باشه ، همه چی به جا باشه و اندازه قسمت های مختلف متناسب با بقیه قسمت ها باشه .
ماشین زیبا ماشینیه که لحظه اول که میبینیم کلمه زیبا و فوق العاده رو بتونی بهش لقب بدی .
مثل E38 و E39 یا نسل اول لکسوس LS یا مرسدس بنز W140
زیبا اینا هستن
وگرنه شما با خودت کلنجار بری که تیبا هم زیبا میشه !
هیوندا هم داره قوی عمل میکنه . ولی به راحتی میشه نادیده اش گرفت .
چون توی بحث درون سوز هیچ حرفی نداره .
و این بحث هم از فروش ماشیناش معلومه .
تا موقعی که موفقیت خاصی در عناوین موتور اسپرت نداشته باشه هم توی بخش اسپرت سازی هم نمیشه خیلی جدی بگیری این شرکتو .
هنوز خیلی خیلی خیلی خیلی راه داره
اسپرت سازی و تجربه توی این بخش فقط با دوتا موتور برقی و ششصد اسب بخار به وجود نمیاد …
M power
۹ تیر ۱۴۰۳هیچ ماشینی رو با سلطان m3مقایسه نکنید
و دیگر هیچ…
Ali
۹ تیر ۱۴۰۳واقعا امروز همچین مقایسه ایی رو میبینیم !!
یعنی چهارسال پیش میشد اسم این دوتا برند رو کنار هم فرض کرد !!
منکه جا خوردم
اینکه یه نفر چقدر هیوندای رو خوب میدونه که حتما هم خوبه به کنار
ولی توی ذهن اکثر ما جوونا BMW یه جایگاه خاص داره امروز که با هیوندای مقایسه شده انگار به اون جایگاه حمله شده
علی
۹ تیر ۱۴۰۳خودتون رو. آذیت نکنید. هیوندای سگ دو میزنه که شاید یه عکس یا امضا از بزرگان داشته باشه
علی
۹ تیر ۱۴۰۳هیوندای رو همه میشناسن. بی ام و رو هم …… خودتون رو. آذیت نکنید. هیوندای سگ دو میزنه که شاید یه عکس یا امضا از بزرگان داشته باشه
BMW
۹ تیر ۱۴۰۳بی ام و M3 خودروی جذابتری است چراکه وزن کمتری دارد، ارتباط مکانیکی پیشرانه و گیربکس از طریق پدال کلاچ قابل احساس است و همین موضوع را کاملاً حس میکنید. راندن M3 یک تجربه مکانیکی است و شما را به پیش میراند؛ و اگر حالت سواری مناسب و درست را انتخاب کنید روی وحشی باورنکردنی این خودرو را تجربه خواهید کرد
همین جمله برای هیوندا و شرکتش کافی😁😂
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳هیوندای در برابر بی ام و هیچی نیست