BMW i3 برای اولین بار به صورت رسمی در نمایشگاه فرانکفورت از آن رونمایی شد. این خودروی هیبریدی قرار است با قیمت ۴۲.۲۷۵ هزار دلاری در اوایل سال آینده عرضه شود. اما میتوان شباهتهایی بین این خودروی هیبریدی با خودروی مفهومی ۲ سال پیش BMW در همین نمایشگاه یافت.
BMW I3 از دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی بهره میبرد که پیشرانه الکتریکی آن در انتهای خودرو قرار دارد و قادر است به کمک یک باتری یون لیتیوم ۲۲ کیلووات ساعت قدرت ۱۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۱۸۴ پوند بر فوت را تولید کند که در این حالت قادر خواهد بود مسیر ۸۰ تا ۱۰۰ مایلی را بپیماید. البته برای پیمودن مسیر بیشتر موتور بنزینی به کمک آن میآید ولی تنها ۱۰ لیتر سوخت بنزین در مخزن این خودرو جای میگیرد و قادر است تا مسافت طی شده قبلی را به ۱۸۰ مایل افزایش دهد. البته جنس بدنه این خودرو از کامپوزیت سبک به همراه پلاستیک تقویت شد و فیبر کربن است که بر روی شاسی که ترکیبی از آلومینیوم و منیزیم است سوار شده است.
aventador twin turbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۲زیاد باهاش حال نکردم . ظاهرش باحال نیست
slr722
۲۳ شهریور ۱۳۹۲طراحی اصلا قشنگ نیست…
Arash66
۲۳ شهریور ۱۳۹۲این مدلا رو برای قشنگی نمیسازنا
مهم قابلیت های فنیش هست
HASSANBMW
۲۴ شهریور ۱۳۹۲اینکه بدنش از جنس کامپوزیت سبک هست یعنی زورش کنیم میره تو؟؟؟
aventador twin turbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ببینم قوی ترین باتری لیتیومی دنیا رو کی درست کرده؟فراری یا مک لارن یا بی ام و؟
suv
۲۳ شهریور ۱۳۹۲سایپا.
aventador twin turbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ایول حال کردم . به سایپا فکر نکرده بودم!!!!!!
مجید
۲۳ شهریور ۱۳۹۲جل الخالق؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ دی
علیرضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۲چرا جل الخالق؟ جل المخلوق ..!! از دست سایپا
mahsa-faghat alman
۲۳ شهریور ۱۳۹۲واقعا زشته
از بی ام و بعید بود
داوود
۲۳ شهریور ۱۳۹۲ابهت و اصالت یک بی ام و رو نداره، فقط تکنولوژی بی ام و رو یدک میکشه!!!
البته تا چند سال آینده، همه کمپانی ها به سوی این طراحی ها پیش میرن، همونطور که تویوتا، نیسان، رنو و … کانسپتهای برقی خودشون رو معرفی کردن.
امیدوارم، تکنولوژی برقی اونقدر پیشرفت کنه که نیازی به موتورهای بنزینی نداشته باشیم :)
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۳ شهریور ۱۳۹۲درود.
به دل ادم نمیشینه.
فقط پر شده از تکنولوژی.همین.
ایران و المان.
aventador twin turbo
۲۳ شهریور ۱۳۹۲قوی ترین باتری لیتیومی مال مک لارن است
عرفان
۲۴ شهریور ۱۳۹۲چقد کوچیکه!! با این که واسه بی ام و احترام بسیار زیادی قائلم اما باهاش حال نکردم.
حسین(جاسم)
۲۴ شهریور ۱۳۹۲من که باور نمیکنم این مال BMW باشه.
امین
۲۵ شهریور ۱۳۹۲عشق است و bmw
خیلی هم جیگره!
محمدرضا
۲۴ شهریور ۱۳۹۲اونایی که می گن به دل نمیشینه باهاشون کمی موافقم
ولی با توجه به قیمت ببینین چه تکنولوژی داره
خودشم توی این سبک اصلا کلا ماشینا به دل نمی شینن!!!
حسن
۲۴ شهریور ۱۳۹۲من آخرش از هدف تولید این ماشینا سر در نیاوردم. بله اگه نفت می شد بشکه ای 500 دلار اونوقت می شد گفت 42 هزار دلار می صرفه بدی به این ولی نه الان.
این ماشینا از همون اول شکست خورده هستند مگر اینکه مثلا دولت ها بیان واسشون سوپسیت بدن اونم در حد 30 40 درصد. اگه یکی ماشین کم مصرف بخواد خوب ماشینهایی مثل پیکانتو یا i10 هیوندای که خیلی از این به صرفه تر تموم می شن.
محمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۲فکر کنم از آینده ای نزدیک اومده باشه…
پرهام
۱۴ آبان ۱۳۹۴طراحی بسیار عالی. البته برای امروز نامتعارف. این طرح رو اگه ۳۰ سال دیگه ببینین اون موقع درک خواهید کرد.
این یک جهش بزرگ در طراحی خودرو هستش.