شاید برای برخی ها Active Sound سیستم نا آشنایی باشد اما برای هواداران ب ام و چنین نیست؛ البته آنها از این سیستم خاطره چندان خوبی ندارند . . .
تولید انبوه سیستم Active Sound نخستین بار روی M5 F10 امتحان شد. دلیل آن هم کاملا واضح بود؛ انجین V8 جدید باواریایی ها با اینکه به لحاظ کارایی از همه نظر بهتر از انجین V10 سابق M5 E60 بود اما صدای آن چنگی به دل نمی زد! برای کاهش نسبی نارضایتی ها ، تکنولوژی Active Sound Design معرفی شد. در این تکنولوژی، صدای شبیه سازی شده انجین با توجه به سه پارامتر (سرعت، میزان فشردن پدال گاز و دور موتور) از طریق اسپیکرهای سیستم صوتی خودرو پخش می شد.
بعد از آنکه Active Sound امتحانش را روی M5 F10 پس داد، باواریایی ها آنرا بصورت سفارشی روی M6 F12/F13 نیز قرار دادند و با استقبالی که از آن شد، این سیستم حتی روی M135i نیز قرار گرفت. همچنین قابل پیش بینی است که مشتریان مدل های M3 F80 و M4 F82 نیز بزودی از آن بهره می برند.
اما نکته ای که انتظارش را نداشتیم، قرار گرفتن Active Sound بر روی هیبریدی i8 است که ظاهرا بصورت استاندارد بوده و برخلاف مدل های پیشین، مشتریان قادر به غیر فعال کردن آن نخواهند بود. همچنین با توجه به خبرهای غیر رسمی، گفته می شود که این سیستم بگونه ای بهبود یافته که علاوه بر سرنشینان، از طریق اسپیکرهای بیرونی نیز صدای شبیه سازی شده انجین (تنها در حالت الکتریکی) به گوش عابرین پیاده برسد. در ویدئوی کوتاه زیر عملکرد سیستم Active Sound را در حین شتابگیری سریع i8 می بینی؛ یک صدای منحصر به فرد و هیجان انگیز!
[jwplayer mediaid=”۶۷۳۳۹″]
pentagon usa
۱۱ فروردین ۱۳۹۳فکرشو بکن صدای موتور پراید از اسپیکر هاش پخش بشه..
jaguar
۱۱ فروردین ۱۳۹۳قبلا روی فیسکر کارما امتحان خودشو پس داده این سیستم
ولی خب وقتی میفهمی صدایی که داری میشنوی طبیعی نیست نصف لذتش از بین میره!
ساسان.م
۱۱ فروردین ۱۳۹۳نمیدونم کجا بود ولی یه بار خوندم ماشینای الکتریکی چون صدای موتور ندارن برای عابرین خطرناک هستن و باید یه کاری کرد این ماشینا هم صدا داشته باشه
بعید نیست تا چند وقت دیگه جزو قوانین اتحادیه اروپا بشه
خاوری مزراتی
۱۱ فروردین ۱۳۹۳آروم آروم وارد دنیای تازه ای میشه صنعت خودرو سازی
من آغاز عصر جدیدی از خودروهای اسپرت رو اعلام میکنم :-)
واقعا دیگه دور موتورای پرمصرف، گیربکسای دستی و سروصدای موتور و .. پایان یافته
ازاین به بعد همه تلاش خواهند کرد تا بدون بنزین با مصرف بنزین کمتر ، توجه به محیط زیست (آلودگی هوا، آلودگی صوتی و بصری و …) و استفاده از بدنه های سبک و آلیازهای سازگار با محیط زیست خودرو بسازن
junior (فقط ایران – فقط تیبا (بی ریخت ایرانی))
۱۱ فروردین ۱۳۹۳جالب بود.
احمدرضا بی ام و
۱۱ فروردین ۱۳۹۳باحاله
Ehsan
۱۱ فروردین ۱۳۹۳دقت به شتاب ماشین کردید ؟
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۳پیش بینی این کار خیلی راحت بود….
من قبلا تو یکی از پست های i8 گفتم که فکر نکنم صدای زیاد جالبی داشته باشه که کلی انلایک گرفتم…
تو این کلاس و با توجه به قیمتش و رقباش و همچنین طراحی فوق العادش اگه کم صدا باشه که نمی شه…
iman mclaren p1
۱۱ فروردین ۱۳۹۳i8 محشره
امین
۱۲ فروردین ۱۳۹۳به نظرم کار درستی کردن
چون بخش عمده ی هیجان رانندگی اسپرت به صدای موتور ماشین برمی گرده و به همین دلیل شما روی یه ماشین الکتریکی که صدای قابل توجهی نمیده، نمیتونی چنین حسی رو پیدا کنی.
پس بهترین کار همینه …. ببینید تا چند وقت دیگه همه شرکتا از این نوآوری تقلید میکنن
ولی به i8 با این جثه و لطافت تو طراحی ، چنین صدای خشنی نمیاد! …. یه صدایی تو مایه های مک لارن یا حتی فراری 458 مناسب تر بود
شاهین
۱۲ فروردین ۱۳۹۳تورو خدا ببین تا کجاهارو می بینن اینا!!!
واقعا صنعت خودروسازی آلمان خیلی پیشگامه
pouya
۱۲ فروردین ۱۳۹۳من خودم طرفدار ب ام و هستم ولی این مزخرفه
اصلا باحال نیست .خیلی حس بدی داره که صدای موتور دروغی رو بشنوی
احمدرضا بی ام و
۱۲ فروردین ۱۳۹۳عزیزم مو تور بنزینیش صدا داره واسه برقیش که بی صدا هست گزاشتن