بیامو سری ۷ کد E32 که در سال ۱۹۸۶ عرضه شد اولین محصول تولیدی این برند با پیشرانه ۱۲ سیلندر بود. این موتور ۵ لیتری برای نسخههای 750iL کشیده و 750i استاندارد و M70 عرضه شد.
اخیراً یکی از نمونههای بسیار عالی این خودروی لوکس که اولین بار در ژانویه ۱۹۸۸ پلاک شده جلوی دوربین حاضر میشود و رنگ طلایی مانند آن کاملاً هیجانانگیز به نظر میرسد. زه مشکیرنگ روی بدنه اشارهای جالب به خودروهای کلاسیک دهه ۹۰ میلادی بوده و با در نظر گرفتن شرایط نگهداری این خودرو در طول این ۳۵ سال میتوان به آن لقب شگفتانگیز را داد.
E32 یادآور دورانی است که بیامو طراحی ظاهری بسیار ملایمتری را نسبت به خودروهای کنونی در نظر میگرفت، یعنی زمانی که خبری از جلوپنجرههای بسیار بزرگ و چراغهای جلوی جدا از هم و غیرعادی نبود. با اینکه خودروی موردبحث ما از نوع بیامو 750iL E32 است اما هنوز هم طول بسیار کمتری نسبت به نسل فعلی سری ۷ دارد. نسل جدید G70 فقط با یک طول بدنه عرضه میشود و ۳۶۲ میلیمتر طویلتر از 750iL است. این امر نشان میدهد خودروها در طول چند دهه اخیر چقدر بزرگتر و سنگینتر شدهاند مخصوصاً اینکه سری ۵ فقط چند میلیمتری کوتاهتر از این خودروی E32 است.
به خاطر وضع قوانین سختگیرانه آلایندگی، بیامو با پیشرانه ۱۲ سیلندر وداع نمود و خبری از آن در نسل جدید سری ۷ نیست؛ اما باواریایی ها در زمان تولید E32 حتی پیشرانه ۱۶ سیلندر را نیز برای خودروی تک ساخت گلد فیش در نظر گرفتند، خودرویی که با نام 767iL یا هفت مرموز شناخته میشد. در آن خودرو حجم پیشرانه از رقم استاندارد ۵ به ۶.۷ لیتر افزایش یافت و قدرت نیز به بیش از ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور به بیش از ۶۰۰ نیوتون متر رسید. البته برنامهای برای قرار دادن این نیروگاه عظیم روی خودروهای تولیدی وجود نداشت. بنتلی هم پروتوتایپی از مولسان را با این پیشرانه ۱۶ سیلندر تست کرد اما هرگز آن را روی خط تولید نبرد. در سال ۲۰۲۲ اما شما نمیتوانید پیشرانه ۸ سیلندر را هم روی سری ۷ بازارهای اروپایی سفارش دهید. بر همین اساس گفته میشود نسل بعدی سری ۵ نیز فقط در نسخه پرچمدار M5 از پیشرانه ۸ سیلندر استفاده خواهد کرد و دیگر خبری از روزهای خوش پیشرانههای حجیم و بزرگ بیامو نخواهد بود…
Royal Driver UK
۲۸ آذر ۱۴۰۱نهایت ظرافت و خلاقیت رو میشه توی این ماشین دید.
SLR _ 722
۲۸ آذر ۱۴۰۱زیبایی در حین سادگی 👍
این فرمولی هست که خیلی خوب جواب میده مثل نیسان z جدید ، موستانگ ، چلنجر ، s کلاس ، رنجرور ، g کلاس و خیلی های دیگه
بنظر من این طراحی ها خیلی بهتر عمر می کنند و تقریبا همیشه زیبا هستد تا طراحی های شلوغ و فضایی
مهران
۲۸ آذر ۱۴۰۱رخ رو ببین،عشقو ببین،پرفورمنسو ببین😍👌
این یک BMW است
کافر مقدس
۲۸ آذر ۱۴۰۱پرفرمنس؟ از تبنل ترین 12سیلندرهای دنیاست که جلو 8سیلندر های اون موقع هم دچار افت راندمان میشد.حالا استهلاک ش بماند . استهلاک ذاتی بی ام و و هزینه هاش هم بماند.فروشش یک سوم Jaguar Sovereign V12 بود که تازه جگوار هم جز تنبل ها بود ولی از این بی ام و عملکرد بهتری داشت
https://www.automobile-catalog.com/car/1988/1281680/jaguar_sovereign_v12.html#gsc.tab=0
Dian
۲۸ آذر ۱۴۰۱حالا در هر صورت باز ماشین جذابیه
Hadi
۲۸ آذر ۱۴۰۱دوران طلایی هیولاهای بنزینی…
HR3
۲۸ آذر ۱۴۰۱هرچند پیشرانه های غول آسای قدیمی حس نوستالژیک زیبایی به آدم میدن ولی من ترجیح میدم یه پیشرانه کوچک تر و پاک تر و کم استهلاک تر ولی با راندمان بیشتر تولید بشه که هم کاربرش بهترین استفاده رو ازش کنه هم محیط زیست کمتر آلوده بشه
محمدهادی
۲۸ آذر ۱۴۰۱هر دوش سرجاش هیجان انگیزه
وقتی با یک مزدا میاتای چهار سیلندر پرتوان مشغول کلنجار رفتن با پیچ های جاده یی
یا زیر سایه بوم پارکینگ خونه ویلایی ت یه روز تعطیل مشغول دستمال کردن و برق انداختن فلز بدنه ی بی ام و ۱۲ سیلندر اتاق هفت تی و در آخر کار برای نشانه رضایت،سوییچ ماشینو میچرخونی و قلب حجیم ولی بشدت دقیق بی ام و رو بیدار میکنی و از نرمی و توان بالای کارکرد این نیروگاه عظیمی که در اختیار داری مطمئن میشی و لبخند رضایت روی لب هات نقش میبنده و ماشینو خاموش میکنی میری…
اینه ارتباط عمیق عاطفی ماشین های درون سوز با انسان ارتباطی که الا بیش از ۱۰۰ سال در تکامل بوده
Mercede kaviani
۲۸ آذر ۱۴۰۱موتور 8 سلیندر غکر کنم نصب میشود مخصوصا مدل کاثورث متانول سوز یا مرسدس اس ام جی
محمدهادی
۲۸ آذر ۱۴۰۱پدال با این پست فقط خواستی دل همه عاشقای ۱۲ سیلند و ۸ سیلند رو کباب کنی ها
من فهمیدم شیطون بلا