بیامو بههمراه شریک تجاریاش، تویوتا، تلاش میکند تا برای حفظ پیشرانههای درونسوز، استفاده از سوختهای مصنوعی را رواج دهد.
اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۲ برنامه خود برای قطع تولید و فروش خودروهای درونسوز را نهایی کرد و به خودروسازان نهایتا تا سال ۲۰۳۵ فرصت داد. درست یک سال پس از نهاییسازی این برنامه زیستمحیطی، کشورهای مالک خودروسازیهای بزرگ در این اتحادیه مانند آلمان، خواستار سختگیری کمتر شدند؛ چراکه قصد دارند با تکیهبر سوختهای مصنوعی به عمر پیشرانههای درونسوز اضافه کنند.
حال مدیرعامل گروه خودروسازی بیامو، «اولیور زیپس»، ابراز نگرانی کرده است؛ او معتقد است حتی اگر عمر فروش خودروهای درونسوز متکی به سوختهای مصنوعی از نیمه نخست دهه ۲۰۳۰ نیز بگذرد، نتیجه یکسانی در انتظار این پیشرانهها خواهد بود: ممنوعیت قانونی برای خودروهای مجهز به آنها! این مقام بلندپایه بیامو باور دارد که عواقب این حرکت گریبانگیر تمام جهان خواهد شد؛ چراکه اروپا خودروسازان بزرگ و مطرح زیادی دارد. او در بیانیهای گفت:
هماکنون میتوان به موارد مختلفی اشاره کرد که نشان از تلاش بیهوده کمیته اتحادیه اروپا برای یافتن روشهای تقلبی در حفظ موتورهای درونسوز از طریق استفاده از سوختهای سازگار دارند. بنابراین اگر این اقدامات روی فراگیری سوختهای کمکربن تاثیری نگذارد، مشخصا دستهای پشتپرده برای ممنوعیت این پیشرانهها تلاش میکنند.
خودروسازی بیامو در اعلام تاریخ قطع تمام محصولات درونسوزش تعلل کرده و معتقد است مرگ این پیشرانهها نباید اجباری باشد؛ درحالیکه برندهای رقیبی مانند مرسدسبنز و آئودی هماکنون از قطع تولید خودروهای درونسوز یا حداقل برنامه مشخص عرضه محصولات برقی صحبت میکنند. آقای زیپس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:
ما همچنان باور داریم که ممنوعیت قطعی فناوری احتراق اشتباه است.
نکته جالب این است که فروش خودروهای برقی بیامو در مقایسه با گذشته با رشد مواجه شده است. سهم خودروهای برقی این گروه خودروساز تنها در نیمه اول سال جاری میلادی به ۱۵.۷ درصد رسید که در مقایسه به سال گذشته، ۳.۱ درصد رشد داشته است. برندهای مینی، بیامو و رولزرویس در ماه گذشته ۱۹۰,۶۱۴ دستگاه خودروی برقی به فروش رساندهاند.
آقای زیپس با تاکید بر استمرار عمر پیشرانههای درونسوز میگوید که اتحادیه اروپا باید بهجای پافشاری روی حذف آنها، استفاده از سوختهای کمکربن را تشویق کند. مدیرعامل بیامو پا را از این هم فراتر گذاشته و میگوید که بهرهوری از این فناوری جدید میتواند روی خودروهای کنونی هم اعمال شود ؛ او به ۲۵۰ میلیون خودرو در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا اشاره دارد.
ما میتوانیم موثرترین حرکت برای حفاظت از آبوهوا را از همین امروز آغاز کنیم. به بیان دیگر، هر تن گاز دیاکسید کربنی که امروز و نه در آینده نگهداری شده و منتشر نشود، موثر خواهد بود. این مسئله روی تقاضا و عرضه سوختهای کمکربن مانند E25 و HVO100 هم تاثیر مثبت خواهد داشت.
سوخت E25 شامل ۲۵ درصد اتانول و ۷۵ درصد بنزین میشود؛ درحالیکه HVO100 به نوعی روغن گیاهی گرمادیده اطلاق میشود که از منابع قابلتجدیدی چون روغن خوراکی تهیه میشود. هماکنون شریک تجازی بیامو در تولید پیشرانههای هیدروژنی، تویوتا، مدلهای لندکروزر و هایلوکس تطبیقپذیر با سوخت HVO100 را در اروپا به فروش میرساند. همکاری ژاپنی بیامو معتقد است که تکیهبر سوختهای روغنی میتواند انتشار دیاکسید کربن را تا ۹۰ درصد کاهش دهد.
درهرصورت خودروهای برقی همچنان در حال رشد هستند و کمکم پای خود را به کشورهای کمتر توسعهیافته هم باز کردهاند. متخصصان باور دارند که تا ۶ سال دیگر، نیمی از فروش خودروها به این مدلها اختصاص خواهد یافت. هر چند برندهای زیرمجموعه بیامو برنامه خود را برای برقیشدن اعلام کردهاند اما برند هستهای این گروه در باواریا همچنان روی استفاده از پیشرانههای درونسوز اصرار دارد.
بیامو چند ماه پیش موفق شد با گذر ۱۱ سال از زمان معرفی هاچبک i3، یک میلیون خودروی برقی را به فروش برساند. با این وجود شرکت یادشده در عرضه برقیها عجله نمیکند و برنامه دارد تا مدلهای نئوکلاس را از سال ۲۰۲۸ روانه بازار کند. شایعات مبنی بر آن هستند که شاسیبلندهای iX5، iX6 و iX7 هم بر پایه همان معماری «CLAR» رونمایی خواهند شد. نظر شما چیست؟ آیا بیانیه مدیرعامل بیامو را منطقی میدانید؟ آیا دستهای پشتپرده بهدنبال حذف پیشرانههای درونسوز هستند؟
hosen
۱۸ مرداد ۱۴۰۳متن رو ولش کن رخ سری 7 جدیدو نگا فقط!
ینی چی تو مغز طراحش بوده یه همچین فاجعه ای خلق کرده.
مردیم از خوشی
۱۸ مرداد ۱۴۰۳اونا ولش کن
عکس آخر را ببین
یا خود خدا
Saji
۱۸ مرداد ۱۴۰۳طبیعیه وقتی کلی معافیت مالیاتی و کمکهزینه خرید ماشین شارژی باشه رشد فروش شامل حالشون میشع...اگه راست میگن محدودیت برا ماشینای بنزینی نذارن و اونطرف برا ماشین شارژیا معافیت مالیاتی را حدقل حذف کنن ببینیم چند چندن
سهیل
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کاش همون متن رو میخوندی که یه کامنت مفید بنویسی. نه همون چرندیات همیشگی پراید سوارها
پولدار ها سر و دست میشکنن واسه این. چون متعلق به نسل ایندست. چون بی ام و دو سال جلوتر رو میبنه نه مثل سایرین طرحهای پیرمردی و تکراری
jalopy
۱۸ مرداد ۱۴۰۳اگه بحث آوانگارد بودن بود سیتروئن ورشکست نمیشد
hosen
۱۸ مرداد ۱۴۰۳سهیل جان به بی ام و های بیشماری که داری ببخش مارو
Amirhossein
۱۹ مرداد ۱۴۰۳داداش اگه این طراحی جوان هست دمت گرم که باهاش حال میکنی
طراحی باید روح ماشین رو زنده کنه نه اینکه چرت و مزخرف باشه!!
JaMsHiD_R1988
۱۹ مرداد ۱۴۰۳از نزدیک دیدمش همون تحفه ای بود که تو عکساشم بود
خطوط تیز و بی معنی که فقط تو جلوی ماشینه و این خطوط توی بغل محو میشه
یعنی یه چیز خرچنگ قورباغه داغون
عقبشم اگه محصولات 2018 بی ام و الان تولید میشد و آرم این ماشینو برمیداشتن به تنها شرکتی که فکر نمیکردم بی ام و بود
Mercedes
۲۱ مرداد ۱۴۰۳خودتو اذیت نکن
تو واقعیت جامعه داریم میبینیم چطوری یقه چاک میدن واسه همین سری 7 جدید و جلوش زانو میزنن
ایرانیا ادعای سنت دارن
در واقعیت جامعه عاشق چیزای جدید و مدرن هستن
اصلا اسم مدرن رو وسیله هاشون میذارن عشق میکنن
از نورپردازی خطی خونه ها بگیر تا ماشین و وسایل مدرن مشکی مات و متریال های پلیمری و …
سپهر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳از نزدیک دیدیش؟
Amirhossein
۱۹ مرداد ۱۴۰۳حرف حق….
آرمان طینه زاده
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پاسخ به نیاز بازار چین!در حال حاضر چین بزرگترین بازار خودرویی جهان هستش و سلیقه ی چینی ها به گریل یا جلو پنجره های بزرگ و اغراق شده برای لوکس جلوه دادن ماشین هاشون هست.در کنار این مساله دلایل فنی هم باید در نظر گرفت که نیاز بیشتر هواخوری برای پیشرانه هستش.این مورد توی اکثر خودروسازها در حال حاضر ترند روز شده و فقط بی ام و این سبک رو پیش نمیبره،هرچند که میشه گفت بی ام و بدعت گذار این سبک بود.در کل زبان طراحی بی ام و چند سال از ترند بازار جلوتر هستش و متقاعد کردن طرفداران دو آتیشه ی این برند جذاب آلمانی همیشه برای کمپانی چالش برانگیزه اما مدتی بعد از اینکه محصولات جدیدش رو به بازار میده و معمولا با انتقادهای اولیه رو به رو میشه شاهد این هستیم که اولا چشم طرفداران این برند هم به مدل های تولیدی عادت میکنه و اون انتقادهای اولیه رو نسبت بهش دیگه نمیگیرند،دوما اینکه بعد از چند سال بقیه ی برندهای مطرح هم از اون الگو برداری میکنند،مثل همین چراغ های جدا شده در جلوی ماشین که چراغ های اصلی از چراغ های دی لایت جدا شدن و بی ام و این رو ترند کرد بر اساس بازخوردهای بازار و الان تقریبا اکثر خودروسازها دارند این رویه رو پیدا میکنند توی محصولاتشون
johnmarston
۱۹ مرداد ۱۴۰۳من نگران تبانی مافیا برای حذف زیبایی از بی ام و هستم
Boss 429
۱۸ مرداد ۱۴۰۳هیچکسی اندازه چین از برقیسازی سود نمیبره . اروپا و امریکا اگر به ادامه حیات کمپانیهای خودشون فکر میکنند ، باید چین رو در نظر داشته باشند
با اعمال تعرفه و منع واردات هم جنگ اقتصادی شکل میگیره که عواقبش باز به خود اروپا و امریکا برمیگرده .
بماند که با احداث کارخونه در اروپا ، عملا همه این تعرفه ها دور زده میشه . علاوه بر اون ، تعداد زیادی خط تولید و کارخونه متعلق به اروپا و امریکا در چین مشغول تولیدند . نمونهش خود تسلا که با اعمال تعرفه بر چین مخالف بود چون محصولات خودش تحت تاثیر قرار میگرفت
Mercedes
۲۱ مرداد ۱۴۰۳مشکل اینجاست همه دنیا میخوان شبیه هم باشن
اقا چین دوست داره برقی بسازه ، بسازه
کره هم همینطور
ژاپن و اروپا و امریکا میخوان بنزینی بسازن ، بسازن
چرا باید همه شبیه هم باشن؟ خسته شدم از دنیای بی خلاقیت و یک شکل شبیه هم
حسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳منم با ب ام و موافق
حتی با طراحیهای جدیدش هم موافقم
قطعا دست مافیا در کار است
خودرو کمترین سهم را در الودگی و گرمایش داره این کشورهای عقب مانده و جهان ششم هستن که دارن مازوت میسوزونن ذغال سنگ مصرف میکنن خودروی 50 سال قبل دارن تو کوبا حتی خودروهای 1940 هنو فعالن یا ایران یا کره و چین و هند ووووو اگه زیر بنایی کار کنن و عوامل موثر تر را اصلاح کنن موتور درون سوز اختیاری میشه
اما بهترین راه حل اینه انسانها کمتر زاد و ولد کنن مث ویروس شدن برا زمین
آدولف هیتلر
۲۵ مرداد ۱۴۰۳درود بر شما
مشکل اصلی انسان ها هستند
بنده در طی این سالها زندگی پنهانی خویش نقشه ای جدید کشیدم برای بهبود کیفیت زندگی
چین هند پاکستان افغانستان کشور های عربی و اوروپا و کل قاره آمریکا و روسیه را با بمب اتم نابود میکنیم آفریقا هم که همینطوریش دارن تلف میشن هزینه اضافه نداره میمونه یک ایران و یک جهان فرصت , یک ایران جهش که نسل جدید انسان های آریایی رو بسازیم(البته با غربالگری)
با تشکر 🌹🌹
علی جردن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳مافیا باید اول تمام کامیون و اتوبوس های مسافربری و هواپیما و موتور سیکلت ها را تمام برقی کنه خودروی شخصی باید انتخابی باشه
froG-driVer
۱۸ مرداد ۱۴۰۳با بخش هواپیما و موتور سیکلت موافق نیستم.
بازم با وجود اینکه عجیبه ولی حرف درستی زدی.
B
۱۹ مرداد ۱۴۰۳همه رو مجرم کردی تا خودرو رو تبرئه کنی اولن که کامیون برقی جوابگو نیست وزن و مسیرحرکت و… ( فرض کن داره بارشو میبره سمت کوهستان و … کجا میخواد ایستگاه شارژ پیدا کنه ؟ )
و آخرا مجموعا خودرو ها بیش از کامیون ها آلودگی تولید میکنن
موتور سیکلتی که یکسوم خودرو ها آلودگی تولید نمیکنه رو هم آوردی تا خودرو تبرئه نه عزیز بین همه اینایی که گفتی همون خودرو بیشترین آلودگی رو تولید میکنه
باتری های فعلی هم مناسب هواپیما ها نیستن بخاطر وزن
خود خواهی های بی حد و حصر باعث میشه واقعیت رو نبینی
نصف آلودگی صنعت حمل و نقل رو همین خودرو ها تولید میکنن مشخصا اگه بخوان سخت بگیرن اول باید برن سراغ اینها
سهیل
۱۸ مرداد ۱۴۰۳همکاری تویوتا و بی ام و قطعا فوق العادست و ما خوشحالیم که چنین کمپانی هایی با افق دید روشن و بدور از سیاست و شعار زدگی وجود دارن.
خودرو برقی هیچ وقت پاک تر از خودرو بنزینی نبوده.
منبع تولید برق ناپاک ، باطری های فرسوده و استهلاک بیشتر خودرو هنوز حل نشدن. ایستگاه های شارژ و مشکلات ریز و درشت دیگه هنوز خیلی جای کار داره.
ولی احساس میکنم در نهایت خودرو هیدروژنی بهترین گزینه هست. تویوتا و بی ام و از ۳۰ سال پیش این خودرو ها رو تولید و مرتب قویتر و پیشرفته تر میکنن.
محمد سام رحیم زاده
۱۸ مرداد ۱۴۰۳الان هیبرید و بعدا هیدروژنی بهترین انتخابن
محمد
۱۸ مرداد ۱۴۰۳البته اگه دولت ها خودروی درون سوز رو ممنوع هم نکنن خود مردم خود به خود با پیشرفته تر شدن ماشین های برقی سمتشون میرن شما خودرویی رو در نظر بگیر که ۱۰۰۰ کیلومتر یا بیشتر رو با کمتر از ده دقیقه شارژ شدن میتونه طی کنه دردسر های نگهداریش هم از ماشین درونسوز کمتره مزایای برقی ها مثل سکوت و قدرت بالا هم داره خب مردم معلومه میخرنش ، اگه خودروساز هایی مثل بی ام و و تویوتا رو خودروی درونسوز اصرار میکنن بیشتر از مزایای به خاطر سود خودشونه یه خودروی درونسوز چند برابر خودروی برقی قطعه داره و چرخ مشاغل و صنایع بیشتری رو میچرخونه
سعید
۱۹ مرداد ۱۴۰۳معلومه شما تابهحال صدای یه ماشینV6 رو نشنیدی،V8 که به کنار
حرفت هم درسته،کسی مثل ایرانی ها که به مانیتور های چندین اینچی علاقه دارن ماشین برقی میگیرن
باتری های برقی رو شما مقایسه کن با باتری ماشین های بنزینی،هزینه کدوم کمتره؟؟..؟؟
اگر پیشرانه درون سوز حفظ نشه،نسل جدید نمیتونه ماشین سواری رو تجربه کنه،زندگی ما کلا رباتی میشه
بعد فکر کردی چطور میخوان برق ماشین های برقی رو تامین کنن؟
گازوئیل میسوزونن که سه برابر بنزین سوپر با اوکتان آلاینده داره،حتی اضافه تر هم داره
یعنی تو بنزین سوپر با اوکتان بزنی داخل داج،آلایندگی کمتری داره نسبت به یکبار شارژ کردن ماشین
ناشناس
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کدام مافیا؟!!
محتوی این متن کاملا با تیتر آن تفاوت دارد.در متن اصلا صحبتی از مافیا نشده است و تنها به دست های پشت پرده اشاره شده است.شاید این دست های پشت پرده مربوط به فشار احزاب سبز محیط زیستی در اروپا باشد نه لزوما مافیا…به نظر می رسد که مافیا ساخته و پرداخته ذهن مترجم این متن هست و در عمل وجود خارجی ندارد.
amirboss
۱۸ مرداد ۱۴۰۳قبل از این انقلاب مدرنیزه طراحی تو بی ام و،احترام خاصی بهش قائل بودم و هنوزم با دیدن مدلهای سالهای قبلش واقعا لذت میبرم.
من با تویوتا کاری ندارم چون برام اهمیتی نداره اما بی ام و کاش تو سیاست های تولیدی محصولاتشژ تجدیدنظر کنه.
بی ام و یکی از شرکتهایی هست که باید از قبل تکنولوژی پلاگین هیبرید هارو تو محصولاتش پیاده میکرد.
JaMsHiD_R1988
۱۹ مرداد ۱۴۰۳چه بخوای چه نخوای به هرحال با این طراحی های غزمیت مانند جدید رشد فروش داشته !
یاسر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳حقا که بلندای جایگاه یک برند، در واقع به علت خردمندی و دورنگری مدیرانش هست، مثل اون مدیر خانم لاکهید مارتین که پروژه اف ۳۵ مدیون او هست و این مدیریت ژرف نگر بی ام و.
برای ما که تو ایران گذروندیم تجربه ی کاملا واضحیه که شیوه دستور و اجبار در نهایت چیزی بجز لوث شدن قانون و قانونگذار و مجری بدست نخواهد داد، در اینمورد هم اگر مسائل مربوط به باتری و شارژ و محدوده دمایی قابل استفاده در برقی ها حل شه که خود بازار کوچ میکنه به همون سمت، اما این شکل قانونی کردن و اینکه مدیر بی ام و میگه که خود اروپا الان دنبال دور زدن قانون خودش با سرمایه گذاری در سوخت گیاهی هست، چه چیزی بجز زد و بند و سیاسی بازی نشون میده؟
احسان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دقت کنید در متن بی ام و از راهکار نوین حجتراق داخلی بر پایه ی سوخت هایی با آلودگی کمتر و انتشار کمتر صحبت می کنه که باید محدودیت نداشته باشند و باهاش موافقم اما دوستان اینطور برداشت کردند که بی ام و میگه همین بنزین فعلی سوخته بشه که این رو مخالفم ، خودروسازی باید هم پای دیگر صنایع آلودگی و انتشارش رو کم کنه و اینکه هی خودروساز ها بندازن گردن کشتی ساز اون بندازه گردن این یکی ما میمونیم و یک کره زمین که از این هم به گند کشیده شده.
Cert
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بهتر است بجای این سخنان روی
فناوری پاک تمرکز کند چون هر شرکتی که بیشتر از چهل درصد در ۱۰ سال دیگر خودرو ی نا پاک بفروشد به چالش می افتد
۱۹ مرداد ۱۴۰۳ساختمونش قشنگه کاش مثل ساختمونش طراحی های شخمیش قشنگ بود
M power
۲۰ مرداد ۱۴۰۳من تو دبی همه سری های بیمر رو دیدم
نظر شخصیم اینه ک فقط سری ۷ جدید گند زده وگرنه بقیه مدلهای بیمر خوشگل هستن
تازه همون سریه ۷ هم بعضیا میگن خوشگله
در کل تو دنیای خودرو همه چی سلیقه ای هستش….