اینفینیتیبی ام ولندروور-رنجروور

درگ شاسی‌بلندهای بزرگ، اینفینیتی QX80، رنجروور P530 و بی‌ام‌و X7 M60i

هرچند هیچ‌کدام از این شاسی‌بلندهای فول سایز و پرچم‌دار برای مسابقات درگ ساخته نشده‌اند ولی یکی از آن‌ها بسیار سریع‌تر است.

در این مسابقه، دو کراس‌اوور فول سایز که پیشرانهٔ یکسانی دارند به همراه یک شاسی‌بلند فول سایز ژاپنی با ساختار سنتی شاسی نردبانی به مصاف یکدیگر رفته‌اند. جدیدترین عضو این جمع، اینفینیتی QX80 است یعنی خودرویی که مدت زیادی از معرفی نسل سوم آن نمی‌گذرد و پلت‌فرم مشترکی با نیسان پاترول دارد. این شاسی‌بلند ژاپنی که کاملاً جدید است، برای اولین بار در تاریخ خود، پیشرانهٔ V8 را کنار گذاشته و سراغ یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو با ۴۵۰ اسب بخار قدرت رفته است. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. QX80 به دلیل ساختار سنتی، با وزن ۲۹۴۵ کیلوگرم، با اختلاف از رقبای ساختار یکپارچهٔ خود سنگین‌تر است.

ب‌ام‌و X7 در نسخهٔ M60i و رنجروور در نسخهٔ P530 هردو از پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی باواریایی‌ها استفاده می‌کنند که ۵۳۰ اسب بخار قدرت دارد. انتقال نیروی موتور هم در هردو شاسی‌بلند توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. بااین‌حال، رنجروور با وزن ۲۷۱۵ کیلوگرم، کمی از رقیب آلمانی با ۲۶۵۰ کیلوگرم سنگین‌تر است.

بین سه شاسی‌بلند ابتدا مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت انجام می‌شود و از همان ابتدا، ب‌ام‌و برتری خود را نشان می‌دهد. البته رنجروور هم که قلب یکسانی با رقیب آلمانی دارد، خیلی عقب‌تر نیست ولی وزن سبک‌تر X7 باعث برتری آن می‌شود درحالی‌که اینفینیتی بزرگ و سنگین جایگاهی بهتر از آخر کسب نمی‌کند. در مسابقهٔ رولینگ دوم از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت، نتیجه یکسان است اما در مسابقات درگ از حالت سکون، بین X7 و QX80 فاصله‌ای به‌اندازهٔ بوئینگ ۷۴۷ ایجاد می‌شود. البته با وجود قدرت کمتر و وزن بیشتر، انتظاری جز این هم نمی‌رفت و سم کارلیجن وعدهٔ برگزاری مسابقهٔ درگ دیگری بین اینفینیتی و رقیبی نزدیک‌تر مثل کادیلاک اسکالید را می‌دهد.

در انتها نیز یک تسلا مدل X پلد وارد میدان می‌شود تا در برابر برندهٔ درگ‌های قبلی یعنی ب‌ام‌و X7 قرار گیرد. البته قطعاً این خودرو با ۱۰۲۰ اسب بخار قدرت، بسیار سریع‌تر است اما برای اینکه شانس ب‌ام‌و بیشتر شود، دو سرنشین به تسلا اضافه می‌شوند ولی بازهم تأثیری ندارد و مدل X به‌راحتی X7 را در گردوغبار خود رها می‌کند.

مشخصات فنی

اینفینیتی QX80 رنجروور P530 ب‌ام‌و X7 M60i
پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۴۵۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار ۵۳۰ اسب بخار
گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ چهارچرخ
وزن ۲۹۴۵ کیلوگرم ۲۷۱۵ کیلوگرم ۲۶۵۰ کیلوگرم
قیمت ۸۴,۴۴۵ دلار ۱۳۳,۰۲۵ دلار ۱۱۱,۸۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. Nismo

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1685 ديدگاه)

    فقط ابهت اینفینیتی
    فیل و فنجون که میگن اینه

    موافقم 9
    مخالفم 5
  2. Benz gle

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    نامردیه که ماشین برقی با یک بنزینی مقایسه بشه یا درگ بذارن
    آقا من ۱۳ ام

    موافقم 2
    مخالفم 1
  3. Mr Tiger

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    نسل بعدی x7 با کد g70 سال ۲۰۲۷ معرفی میشه و احتمالا چند لول از این اتاق بالاتر باشه هم از نظر ابعاد هم موتور وهم آپشن… هرچنداین اتاق هم فوق العاده است… اینفینیتی هم با ابهت و زیبا و پراپشنه و قیمت بسیار خوب… رنج روور هم طرفداری خاص خودشو داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا