بی ام وچشم انداز

بی ام و iX1 پرشیا خودرو؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند برقی وارداتی

کراس‌اور تمام الکتریکی بی‌ام‌و، جدیدترین محصول بازار کشورمان است. مدل ۲۰۲۴ از iX1 نمونه‌ای کیمیا با امکانات مدرن و برند آلمانی برای ثروتمندان ایرانی خواهد بود.

ظاهرا قرار است iX1 از طریق سامانه واردات خودروی جانبازان به کشور ما برسد. با این شرایط، تعداد ورودی از کراس‌اور برقی بی‌ام‌و بسیار محدود خواهد بود و قیمت نجومی برای مصرف‌کننده نهایی خواهد داشت.

خودروهای ساخت آلمان، از محبوب‌ترین محصولات صنعت حمل و نقل در سطح جهانی هستند. شهرت، مرسدس بنز، بی‌ام‌و، پورشه، آئودی و فولکس واگن، بر کسی پوشیده نیست؛ هرچند قیمت متوسط آن‌ها، بالاتر از مدل‌های مشابه ساخت ژاپن و امریکا محسوب می‌شود. از سویی دیگر، مالیات و عوارض گمرکی بر واردات خودرو، دست مردم را از مدل‌های آلمانی کوتاه کرده است. برخلاف بسیاری کشورهای دنیا، حتی ورود خودروهای دست دوم نیز به ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید:

مشخصات و قیمت بی ام و ۳۱۸ پرشیا خودرو مدل ۲۰۲۴
↵رونمایی پرشیا خودرو از ۴ محصول جدید اوپل در ایران
  مشخصات و قیمت اوپل موکا پرشیا خودرو
هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران

تویوتا کرولا هیبرید  معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت

بی‌ام‌و (BMW) مخفف عبارت صنایع موتوری باوریا (BayerischeMotorenWerke: Bavarian Motor Works) در سال ۱۹۱۶ شکل گرفت. پیشرانه‌های هواپیما، اولین محصولات بی‌ام‌و بودند. سپس از سال ۱۹۲۳، موتورسیکلت و خودرو نیز به سبد آن اضافه شدند. پس از پایان جنگ جهانی دوم و حدود سال ۱۹۴۵، ساخت موتور هواپیما در بی‌ام‌و، به فراموشی سپرده شد و تمرکز این برند بر وسایل نقلیه افزایش یافت. بی‌ام‌و از دیرباز علاقه‌مند ساخت مدل‌های اسپرت و شرکت در مسابقات سرعت بو؛ اما با تأسیس دپارتمان M  مخفف نام کامل (BMW Motorsport GmbH)، تقویت و شخصی‌سازی محصولات خود را انسجام داد. امروزه، برندهای مطرحی نظیر رولزرویس و مینی هم زیر‌مجموعه‌ی بی‌ام‌و هستند؛ ضمن اینکه بخش ساخت موتورسیکلت این شرکت به نام بی‌ام‌و موتوراد (BMW Motorrad) با تولید ۲ میلیون دستگاه در سال، از محبوب‌ترین برندهای دنیا محسوب می‌شود.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای ترکیبی

بی‌ام‌و X1 در کلاس شاسی‌بلند کوچک، اولین‌بار سال ۲۰۰۹ معرفی شد و حالا نسل سوم را تجربه می‌کند. سری جدید با کد U11 شناخته می‌شود و مدل برقی iX1 نیز در کنار محصولات بنزینی و هیبریدی از سال ۲۰۲۲ به سبد محصولات بی‌ام‌و اضافه شده است. به دلیل قانون منع واردات خودرو با قیمت پایه‌ی بیش از ۴۰ هزار دلار، احتمالا نسخه‌ی پایه مونتاژ چین همراه امکانات سطح پایین کشورمان خواهد شد. آلمان و مالزی و تایلند و اندونزی، دیگر کشورهایی عرضه کننده‌ی  iX1 هستند.

طراحی ظاهری و نمای بیرونی بی ام و iX1 پرشیا خودرو

برخلاف بسیاری از محصولات مدرن بی‌ام‌و، مدل جدید X1 در مقایسه با نسل‌های قبل، جذاب‌تر و اسپرت‌تر به نظر می‌رسد. از سویی دیگر، تفاوت ظاهری iX1 برقی با نسخه‌های بنزینی، چشم‌گیر نیست.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای اصلی

چراغ‌های باریک و جلوپنجره‌ی بزرگ، المان‌های خاص iX1 هستند. حجم‌دهی سپر با ادوات آبی‌رنگ (در بعضی نسخه‌ها)، پیچیده به نظر می‌رسد و همراه قطعات پلاستیکی سیاه‌رنگ ارایه می‌شود؛ اما ستون‌های فلزی و قاب براق در جلوپنجره، حس لوکس iX1  را تقویت می‌کنند. خطوط روی کاپوت و برش‌های بدنه نیز، مطابق آنچه از یک کراس‌اور ساخت بی‌ام‌و انتظار می‌رود، به خوبی انجام شده است.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای جانبی

در نمای جانبی iX1، می‌توان طراحی عالی و استادانه‌ی مهندسان بی‌ام‌و را مشاهده کرد. حجم‌دهی بدنه و خطوط روی درها، شیب ملایم سقف تا انتهای بدنه، قاب فلزی پنجره‌ها، فرم دستگیره‌ها و رینگ‌های ۲۰ اینچ، طراحی چشم‌نواز دارند. مدل‌های پایه از iX1 ادوات پلاستیکی در گلگیرها و رکاب دارند اما نسخه‌های آپشنال از تزئینات همرنگ بدنه استفاده می‌کنند.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای پشت

سبک چراغ‌های iX1 با حالتی شبیه L ارایه می‌شود که مخصوص مدل‌های جدید بی‌ام‌و است. در سپر، پلاستیک سیاه‌رنگ ماده‌ی اصلی محسوب می‌شود و حس لوکس خودرو را کاهش می‌دهد؛ اما حجم‌دهی اسپرت و خطوط شکسته روی قسمت های مختلف، چشم بیننده را به سمت بالا هدایت می‌کند. آنتن کوسه‌ای بسیار کوتاه، بال عقب هم‌رنگ بدنه و ابعاد نسبتا بزرگ شیشه، نکات مثبت iX1 در نمای پشت هستند.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای سقف

طول ۴,۵۰۰ و عرض ۱,۸۴۵ و ارتفاع ۱,۶۴۲  و فاصله محوری ۲,۶۹۲  میلی‌متر، ابعاد بی‌ام‌و iX1 را تشکیل می‌دهند. این شرایط، مدل جدید را نسبت به نسل قبل X1، اندکی بزرگ‌تر کرده است.

طراحی داخلی و نمای کابین بی ام و iX1 پرشیا خودرو

سبک خاص بی‌ام‌و با نمایشگر بزرگ ایستاده روی داشبورد و ساختار پیوسته در کنار پنل دیجیتال پشت فرمان، مهم‌ترین المان‌های iX1 هستند. ابعاد بزرگ خروجی هوا در مقابل شاگرد، عجیب به نظر می‌رسد اما کیفیت بسیار خوب چرم و پوشش نرم قسمت‌های مختلف داشبورد، راضی کننده هستند.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای داخلی

کنسول بزرگ بین صندلی‌های جلو، دیگر مورد خاص iX1 است که با حالت معلق و طاقچه‌ای ارایه می‌شود. این بخش، پیوستگی با داشبورد ندارد و به همین دلیل، محل قرارگیری جالیوانی‌ها کمی دور از دسترس است. کراس‌اور برقی بی‌ام‌و متکی به نمایشگر لمسی محسوب می‌شود و کلیدهای کنترلی برای تهویه مطبوع یا دیگر امکانات رفاهی ندارد.  فرمان ساده و کاملا دایره‌ای،  دیگر عنصر ثابت در مدل‌های مختلف iX1 است.

مطابق انتظاری که از یک خودروی ساخت بی‌ام‌و می‌رود، راحتی صندلی‌ها و کیفیت پوشش چرم آن‌ها، بسیار خوب است. داخل تودری‌ها و زیر داشبورد هم، مواد نرم مشابه صندلی دارد. چهار سرنشین بلندقد به راحتی در iX1 جا می‌شوند و ۴۹۰ لیتر برای حمل بار داخل صندوق عقب فراهم است.

 

پیشرانه و تجهیزات فنی بی ام و iX1 پرشیا خودرو

تا کنون دو مدل iX1 با قدرت‌های متفاوت تولید شده‌اند که دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک هستند. این خودروها با گیربکس تک سرعته ارایه می‌شوند و برای شارژ ۸۰ درصد با شارژر  خانگی بی‌ام‌و، ۴ ساعت زمان نیاز دارند.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای فنی

نسخه‌ی ارزان‌تر، ۲۰۴  اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. توان پیمایش این خودرو همراه باتری ۶۶/۵ کیلووات ساعت،  ۴۵۰ تا ۴۷۰ کیلومتر برآورد شده است. وزن خالص ۱۸۶۵ کیلوگرم،  سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر ۸/۵ ثانیه و نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت، دیگر مشخصات iX1 تک موتوره هستند.

بی ام و iX1 پرشیا خودرو نمای جلو

مدل دو دیفرانسیل، قدرت ۳۱۵  اسب بخار و گشتاور ۵۰۰  نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این کراس‌اور در زمان ۵/۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن بی‌ام‌و iX1 دو موتوره ۲۰۱۰ کیلوگرم است و همراه باتری ۶۸ کیلووات ساعتی، ۴۲۰  تا ۴۴۰ کیلومتر  شعاع حرکتی فراهم می‌کند.

قیمت بی ام و iX1 در بازار جهانی و هزینه خرید پرشیا خودرو

در چین، ارزان‌ترین مدل iX1 به قیمت ۴۰ هزار دلار فروخته می‌شود و دیگر نسخه‌ها با قیمت بالاتر، امکان ورود به ایران ندارند. حتی اگر تخفیف عوارض گمرکی خودروهای برقی برای کراس‌اور بی‌ام‌و لحاظ شود، حداقل هزینه برای خریدار اولیه از پرشیا خودرو، نزدیک به ۴ میلیارد تومان خواهد بود.

در بازار ایران هم‌اکنون برای بی‌ام‌و X1 کم‌کار مدل ۲۰۱۷ حدود ۷ میلیارد تومان پرداخت می‌شود. مدل‌های قدیمی‌تر نیز ۵ تا ۶  میلیارد تومان هزینه خرید دارند. با این شرایط، احتمالا نمونه‌های وارداتی از iX1 جدید نیز قیمت نجومی خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. دیجی

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (403 ديدگاه)

    این همه از انواع خودرو های وارداتی مطلب می زنید وشرح تفسیر می کنید که کلا تو این چهار ماه طبق سند گمرگ فقط 11هزار تا ماشین ترخیص شده واقعا خسته نباشید

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2683 ديدگاه)

      حتی اگر تک نمونه هم وارد بشه، وظیفه ما هست که برای شما اطلاع‌رسانی کنیم و یک رسانه خبری بدون آبونمان باقی بمونیم

      موافقم 16
      مخالفم 4
      1. javad-bmw

        ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (191 ديدگاه)

        ممنون از شما که همیشه مطالبِ ، به روز‌ ، رو برای ما مخاطب ها آماده میکنید.🙏🙏🌹🌹

        موافقم 18
        مخالفم 1
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          نمای عقب یه کپی کامل از مزدا CX60!!!!!

          اما نکته‌ی جالب مقاله آخرش هست که میگه قیمت نجومی ولی رقم نمیزنه چون میدونه اوضاع خیلی خیته😂🤦‍♂️!!!

          احتمالاً بیاد میشه هم‌قیمت X4 صفرکیلومتر ۲۰۱۷ خاک خورده پشت درِ نمایشگاه‌ها!!!!!
          اینم از واردات!!!!!

          موافقم 9
          مخالفم 9
        2. NAVID@@98

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (702 ديدگاه)

          اتفاقا برعکس این مدل چراغ و نمای عقب رو اول بی ام و بکار برد در مدل های قبلی بی ام و این رو میبینیم هم طراحی چراغ و هم نمای عقب و …

          و اتفاقا مزدا CX60 یه کپی از بی ام و بوده

          هربار کامنت اول ریپلای میزنی هر بای هم اشتباه و تکراری !!!!!!

          همین واردات هم همون اقتصادی هاش رو هم که وارد کردن به مشکل خوردن ؛

          نمونش تویوتا کرولا های وارداتی که با مشکل آتش سوزی و فراخوان مواجه شدن!!!!!!
          خود کمپانی هم تایید کرده
          دارن درموردش رایزنی میکنن
          تویوتا گفته خودرو ها رو در نزدیکی محل مواد سوختی پارک نکنید😂🤦‍♂️ !!!!!!

          ببینید کلا ریشه این معضلات و اصل مسئله باید حل بشه، واردات و نظریه دادن درموردش جکی بیش نی !!!!!!

          تز دادن درموردشم بیخوده اصل مسئله باید ریشه ای حل شه یا بره!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!

          موافقم 13
          مخالفم 3
      2. ۲۴ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4791 ديدگاه)

        جدیدا یه تبلیغی اومده اگه روی ضبدر بزنی و تبلیغ بره کامنت نمیاد😐😐😐

        موافقم 8
        مخالفم 2
        1. ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4791 ديدگاه)

          من فکر میکردم برای من اینطوریه و کاربران میریزن سرم و میگن همه چیز عالیه و فلانه
          آقای اشتری لطفاً این تبلیغات رو بگو بردارن

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. جواد عقیلی

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (60 ديدگاه)

          سلام. لطفا یک اسکرین شات از این مشکل برای بنده بفرستین. ممنون می شم.

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (4791 ديدگاه)

          سلام توی کدوم پیام‌رسان بفرستم ؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
      3. علی جردن

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1832 ديدگاه)

        ببخشید می تونم بپرسم نسخه تک دیفرانسیل ix1 از نوع دیفرانسی جلو است یا دیفرانسیل عقب ؟

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. علی جردن

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (1832 ديدگاه)

          بازم ببخشید الان با دقت خدندم دیفرانسیل جلو بود
          از بی‌ام‌و انتظار دیفرانسیل عقب می رفت هرچند سری ۱ بی ام و همیشه سنت شکن بوده.

          موافقم 1
          مخالفم 4
      4. امیر

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        سپاس آقای اشتری،
        بدون آبونمان

        موافقم 1
        مخالفم 3
      5. سید

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (11 ديدگاه)

        بزرگوار اشتباه نوشتید به سامانه برقی میاد چون تا 40هزار برقی میشه اورد
        مثل ایودی q5 که در برقی ها عرضه شد الان هم روی سایت برقی ها موجوده

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۵ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2683 ديدگاه)

          همین که شما گفتی نوشتیم

        2. Mercedes

          ۲۶ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (927 ديدگاه)

          Q5 ای ترون مگه مخصوص بازار چین نیست؟؟
          هرچی سرچ میکنم تو سایت های انگلیسی ازش اطلاعاتی ندارن
          چجوری اوردن ایران

    2. Mercedes

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      عدد کمی نیست یازده هزار
      اکثر اینها (وارداتی ها) بالای ۱.۵ میلیارد قیمت دارن
      اگر فرض کنیم سرعت همینقدر بمونه و حتی بیشتر هم نشه
      یعنی به گفته خود شما در ۴ ماه ۱۱ هزار تا وارد شده
      پس یعنی در یکسال ، سه برابر یعنی حدود ۳۳ هزار تا وارد میشه
      کاری به وعده هایی که بعضی مسئولین از روی باد معده میدن ندارم
      ولی در کل با منطق و عقل سلیم بخوایم بهش نگاه کنیم
      برای بازار ایران سالی ۳۳ هزار تا خودروی وارداتی با قیمت حداقل ۱.۵ میلیارد (قیمت دم گمرک و خرید مستقیم از وارد کننده و شرکت) که تو بازار ازاد هیچکدوم زیر ۳ میلیارد قیمت نمیخورن ، اصلا عدد کمی نیست
      سال ۲۰۲۱ تعداد میلیونر های ایران (کسایی که حداقل ۱ میلیون دلار یا به عبارتی اون زمانی که مقاله منتشر شد با دلار ۵۰ تومن ، ۵۰ میلیارد یا بیشتر دارایی یا پول داشتن ) ۱۲۰ هزار نفر بود که به طرز اعجاب انگیز سال ۲۰۲۲ طبق گفته منابع جهانی بیشترین سرعت صعود رو در جهان داشت و به ۲۵۰ هزار نفر حدودا رسید (تو یک سال دوبرابر شد)
      اگر فرض کنیم الان هم همون ۲۵۰ هزار نفر باشه
      یعنی حدودا با ۳۳ هزار دستگاه سالانه تو ۸ سال اینده همشون حداقل یه ماشین خارجی وارداتی نصیبشون میشه
      بقیه مردم عادی هم اکثرا توان پرداخت ۲-۳ میلیارد یا ۴-۵ میلیارد پول واسه یک ماشین رو ندارن و باید از نمونه های تولید داخل یا مونتاژ استفاده کنن
      هرچند اگر یکم نمونه های ارزون و خوش قیمت وارد بشه و تعداد واردات به سالی ۵۰ هزار تا برسه
      خب افراد عادی تر هم که مثلا ۱۰-۲۰ میلیارد دارایی دارن میتونن یه ماشین ۱-۲ میلیاردی وارداتی خوب سوار بشن و تا ۱۰ سال اینده خیلی نوسازی خوبی انجام میشه و ماشین های قدیمی ۲۰۱۰-۲۰۰۸-۲۰۱۲ و ‌… میرن کنار
      ولی خب حرف من کلی بود
      با این سیستمی که در پیش گرفتن و اکثرا هم ماشینای ارزونی وارد نمیکنن
      نسبتا چیزایی وارد میکنن که +۲ میلیارد قیمت اولیش در میاد و تو بازار بالای ۴ قیمت میخوره (حداقل)
      در این شرایط و با این انتخاب های نسبتا لاکچری که انجام میدن همون ۳۳ هزار تا سالانه زیادم هست
      اینا واسه من و شما و مردم عادی وارد نمیکنن
      واسه دانکی پول ها (فارسیشو تایید نمیکنه) وارد میکنن که اونا هم تو بازار ازاد خداتومن بفروشن کلی سود به جیب بزنن
      بعد شما غصشو میخوری؟

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. علی Shelby

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بالای ۱۰ میلیارد

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۲۴ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (104 ديدگاه)

      علی برکت الله.

      موافقم 6
      مخالفم 1
    2. مجتبی .

      ۲۶ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      چون تمام برقیه فکر نکنم بالای ده میلیارد خریدار داشته باشه

  3. ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    سه بار گفتم تو این رنج انتخابم لندکروز و ولوو xc90 هست ولی متاسفانه کامنت نرفت

    موافقم 5
    مخالفم 3
  4. kasra

    ۲۴ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (44 ديدگاه)

    یکی از فامیلام با پراید سر پیچ با سرعت ۷۰ کیلومتر و بی ام و x4 با سرعت ۱۴۸ کیلومتر از جاد منحرف میشه فامیل ما میره تو کوما میمیره ولی یارو دست میکنیه دو جیبش خسارات دیه رو میده یه خش ورنداشت

    1. Puriya

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (553 ديدگاه)

      من نمیدونم اون کسی که این پرایدو تولید کرد راحت سرش رو بالش میزاره شبا؟

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. LightYear

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اگه منظورت مزدا یا فورد به عنوان سازنده ست ، چرا که نه . پراید زمان خودش یعنی ۳۰ سال قبل محصول بدی نبود . یه سدان ساب‌کامپکت شهری معقول بود . من حتی شنیده بودم که پراید همون ۳۰ سال پیش در کشورهای خارجی ، اجازه خروج از شهر و ورود به جاده رو نداره و باید صرفا داخل شهر و با محدودیت سرعت خیابونای شهر ازش استفاده کرد
        اما اینکه محصولی با استاندارد ۳۰ سال پیش ، امروز تو جاده های ما باشه رو باید به مسئولان عزیز گوشزد کرد که بعید میدونم تا حالا اصلا خودشون ، بچه‌هاشون یا حتی به لطف پاکدستی ، آشناهای دور و نزدیکشونم پراید سوار نشدن

        موافقم 8
        مخالفم 2
      2. هم‌میهن

        ۲۵ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (5 ديدگاه)

        این گفته‌ت درسته و البته که پراید جان‌سخت نیست اما میانه‌گو باشیم چرا که فرمان خودرو در دست راننده‌س نه فرمان راننده در دست خودرو!
        پیشینیان گفته‌اند:
        پاهات رو به اندازه‌ی گلیمت دراز
        کن. پیامش:
        پراید رو باید به اندازه‌ی تاب و
        توانش بگازونی و بتابونی.
        که خردمندان گفته‌اند:
        آهسته بیا آهسته برو که غوله
        شاخت نزنه چرا که پیشامدهای
        تلخ خودرویی و هشیار نبودن
        راننده بسی بدتر از شاخ غولند.

        موافقم 2
        مخالفم 1
  5. LightYear

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من واقعا نمیفهمم چرا برقی میارن ؟
    خب پلاگین بیارید که موتور بنزینی هم داشته باشه
    بنزین رو تو هر شهری پیدا میکنی اما شارژر چی ؟
    گرچه اینا برای استفاده نیست و از دست شاه‌دلال به دلال های کوچیک تر دست به دست میشه

  6. BMW

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    ای جان

  7. M power

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (252 ديدگاه)

    خوش بحال جانبازان
    حداقل ب اسمه اینا وارد میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. froG-driVer

      ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (888 ديدگاه)

      من که چشم آب نمیخوره

  8. Hesam

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    اقای پزشکیان گفتن وارداتو ازاد میکنیم،حالا ببینم آزاد میکنن یا ن؟؟؟!!!!!همش وعده وعید دروغ…

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. ۲۵ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4791 ديدگاه)

      آزاد که می‌کنن ولی ما نمی‌تونیم بخریم بی ام و ای رو میارن که اپشناش اندازه سمند باشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
  9. سلیمان

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بین همه ماشین ها تنها ماشینی که از دیدنش خسته نمیشم بی ام و هستش تو هر مدلی

  10. جانباز۶۰درصد

    ۲۵ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    آقای اشتری سلام.BMW که قراره برای جانبازان۷۰درصد و ۵۰تا۶۹درصدواردبشه، اولی318i و دومی 116i هستند، که برای318i ۳۰۰۰۰یورو و برای 116i مبلغ ارزی۲۵۰۰۰یورو تخصیص می یابد، شرکت پرشیاخودرو متعهد واردات این خودروهامیباشد.

  11. Dun Dun

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (152 ديدگاه)

    کسی هست بخواد این و بخره؟ با این قیمت تو ایران با برد کمی که داره ؟!
    منطقی نیست
    از مشخصات برد محصول نشون میده در حالت عادی بیشتر سی صد تا برد نداشته باشه که اونم اصلا جالب نیست

  12. حسین

    ۲۶ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان آقای اشتری رو چرا بازخواست می کنین.
    ایشون نه رییس جمهوره نه وزیر صمت.
    لطف کرده و اطلاعات یه خودروی جدید رو مقاله کرده. جالب بود ابعاد x1 خیلی خوب شده و ماشبن کوچولویی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست