مرحلهٔ مقدماتی، گروه هشتم، کوپههای میان سایز، دوئل دوم
نتایج دوئل قبلی بین لکسس LC500 و پولستار وان
مجموع آراء: ۱۳۴۰
آراء لکسس: ۹۱۹
آراء پولستار: ۴۲۱
پیروز دوئل: لکسس LC500 با کسب ۶۸ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
لکسس LC | پولستار وان |
لکسس LC | |
بیامو سری ۸ | جگوار F تایپ |
؟ | |
مرسدس AMG SL | پورشه ۹۱۱ توربو |
؟ |
بیامو سری ۸
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از کارانددرایور: ۸.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۷,۷۶۰ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۴۰۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۵,۸۷۳ دستگاه
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۵.۵
نقاط مثبت: پیشرانههای قدرتمند و نرم، نسخهٔ M8 با پیشرانهٔ V8 خارقالعاده و پرفورمنس فوقالعاده، طراحی بیرونی زیبا، کابین بسیار لوکس و مجهز با تکنولوژیهای چشمگیر، سواری بسیار نرم و بیصدا، رانندگی آسان در شهرها
نقاط منفی: صندلیهای عقب تنگ و تقریباً بیاستفاده، قیمت گرانتر از رقبا، احساس غیرطبیعی پدال ترمز، چندین نقطهٔ کور آزاردهنده، سنگینی دماغه که میتواند مانع چابکی خودرو شود
چکیده: سری ۸ کوپهٔ بسیار لوکس و راحتی است ولی رانندگی هیجانانگیزی ندارد زیرا حتی در نسخهٔ M8 خودرویی تعامل کافی با راننده ندارد و همهچیز بیشازاندازه دقیق و منظم توسط کامپیوترها کنترل میشود
جگوار F تایپ
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
پلتفرم: D6a جگوار-لندروور
امتیاز از کارانددرایور: ۷.۰ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۲۱۲ دستگاه
فروش سهماههٔ اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۴۰۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در اروپا: ۲,۳۶۳ دستگاه
گارانتی: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۵ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
تایم در پیست ویرجینیا: ۲:۵۹.۵
نقاط مثبت: ظاهر خیرهکننده که کهنه نمیشود، هندلینگی که بسیار بهبود پیدا کرده، شخصیت رانندگی جذاب، پیشرانهٔ V8 سوپرشارژ خوشصدا در نسخهٔ R
نقاط منفی: صندوق بار کوچک، کابین تنگ و دلگیر، آپشنهای گرانقیمت، عملکرد ضعیف ترمزها، هزینههای نگهداری بالا، بهاندازهٔ برخی رقبا روی پرفورمنس تمرکز ندارد
چکیده: جگوار F تایپ خودرویی است که صدایی عالی دارد و سرها را به سمت خود میچرخاند اما پرفورمنس آن در حد برخی رقبا نیست
مقایسهٔ مشخصات فنی
جگوار F تایپ R | بامو M8 کامپتیشن | |
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 | ۴.۴ لیتری V8 |
تنفس | سوپرشارژ | توئین توربو |
قدرت | ۵۷۵ اسب بخار | ۶۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۰۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۵ ثانیه | ۲.۵ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۱.۷ ثانیه | ۱۰.۷ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۲ متر | ۴۴.۵ متر |
شتاب جانبی | ۱.۰۰ جی | ۱.۰۳ جی |
حداکثر سرعت | ۳۰۰ کیلومتر/ساعت | ۳۰۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۰.۷ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۷۶ لیتر |
وزن | ۱۸۶۲ کیلوگرم | ۱۹۲۸ کیلوگرم |
طول | ۴,۴۷۰ میلیمتر | ۴,۸۷۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۲۱ میلیمتر | ۲,۸۲۷ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۳۹۶ لیتر | ۴۲۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۴ نفر |
قیمت | ۱۰۹,۶۵۰ دلار | ۱۳۱,۹۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
ممد ژانگولر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱من به بی ام و رای دادم
یک ماشین زیبا ، کم مصرف ، جادار ، با کیفیت ، خدمات گسترده تر ، همه چی لامصب
ehsan.fa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این ماشین قطعا خودروی دوم یا سوم یا حتی چندم مالکش هست امکان نداره کسی این ماشین رو به عنوان خودروی اول بخره ، پس چرا خدماتش باید مهم باشه اونم تو آمریکا؟
تو این رده و کلاس فقط قیافه مهم هست که از نظر من جگوار زیباتره
ممد ژانگولر
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱داداش احسان مسئله ظاهر کاملا صلیقست
ولی بی ام و کجا جگوار کجا الخصوص در مورد کیفیت و ساخت
حتی به این مورد تو گزارشهای متعدد سالانه نهادهای معتبر رنکینگ کیفیت برندینگ هم اشاره شده و بی ام و در صدر بوده و شرکت جگوار لندوور در انتها
البته اینم بگم من خودم عاشق محصولات این شرکت انگلیسیم الخصوص لندروورش
ehsan.fa
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ممد کسی که بخواد جگوار و بی ام و رو از نظر کیفیت مقایسه بکنه قطعا به روان پزشک نیاز داره جگوار هیچوقت نمیتونه به کیفیت حتی آئودی برسه چه برسه به بی ام و ، بحث من فقط از نظر قیافه بود یه سری هستند تو سایت دستشون رو منفی میره که اونم از اطلاعات کمشون هست
net
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هر دو ماشین چراغ باریک جلو و جلوپنجره زیبایی دارند .طراحی داخلی و عقب و چراغ عقب بی ام و سری ۸ قشنگتره.عقب جگوار که کشیده نیست و دیوار کنار کنسول جگوار بد هست.بی ام و سری ۸ خیلی زیباست
net
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱در یکی از پستها دیدم نوشته بود جگوار f تایپ و بی ام و سری ۸ ماشین سوپر اسپرت هست که اشتباه هست ماشین سوپر اسپرت به لامبورگینی و فراری و کوروت و مکلارن و موستانگ و ریمک و لوتوس امیرا میگن و جگوار f تایپ و بی ام و سری ۸ کوپه اسپرت خیابانی هستند و نه سوپر اسپرت
Reza Waffen SS
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱BMW 8 series
استلا
۱۵ مهر ۱۴۰۱قطعا ، جگوار زیباتره ، طراحی خارجیش حرفی واسه گفتن نمیزاره
استلا
۱۵ مهر ۱۴۰۱اف تایپ ، طراحی خارجیش ، شکیل تر و زیباتر و ماندگار تره .
امیرشایان فرازی
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱نسبت به قیمت آف تایپ پولی که میای خوبه
ارش
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱بی ام و رو خیلی دوست دارم ولی واقعا ازش خیلی ناراحتم با شیرین کاریهایی که تو طراحیش انجام میده دیگه بی احترامی از این بیشتر که بدون توجه به سلیقه و خواست طرفدارهاش گند میزنه به طراحیش و ماشین کره ای چینی طراحی میکنه ؟!!!! برا همین با وجود بهتر بودن بی ام و به جاگوار رای میدم
زیزیگولو
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هر دو خیلی محبوبو دوست داشتنی هستن ولی انتخابدمن بی ام و هستش
مازیار
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خوب قطعا بی ام و بهتره
اما خودرویی جذاب تر از این جگوار خصوصا از نمای عقب سراغ ندارم
mohamadreza83
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱این نسل از سری ۸ با اینکه ((فعلا)) از گزند استفراغ دپارتمان طراحی BMW در امان مونده و به نوعی جانشین خلف سری ۶ شد ؛ اما هرگز نتونست ارزش معنوی سری ۸ E31 که یک اسطوره تمام نشدنی در زمان خودش بود رو تکرار کنه ؛
صرفا یک بی ام و معمولی که از دپارتمان M خارج شده با یک انجین که همه میشناسیمش و قطعا پس از مدت زمان کوتاهی از پایان تولیدش از یادها خواهد رفت و نه ارزش کلکسیونی پیدا میکنه نه چیز دیگری .
اما E31 اسطوره ای بود که توی دهه ۹۰ میلادی تکان عظیمی به این صنعت داد و هر روز که میگذره ارزشش عین یه شراب ناب بیشتر میشه .
با اون طراحی شلوغ و کلیدهای فیزیکی رو داشبورد و کنسول مرکزی و البته همراه با تریم چوب و عقربه های آنالوگ و چین و چروک هایی که روی چرم صندلی میفتاد ؛ قطعا یکی از ۵ کابین محبوب من توی خودروسازی هست .
چراغ های مخفی جلو و چراغ های بزرگ عقب که خط و زبان طراحی ژاپنی ها توی اون سال ها بود.
سری ۸ E31 از اولین ماشین هایی بود که از سیستم ساسات الکتریکی استفاده کرد .
موتور V12 اش توی مدل 850csi( آخ که من چقد دوسش دارم ) در واقع دو تا دونه ECU داشت ؛ برای هر ردیف از سیلندر ها یه ECU !
بی ام و حتی توی روند توسعه E31 سیم کشی ماشین رو هم با همکاری شرکت بوش _ که همه میشناسیمش _ ساخت که توی تمام میکروچیپ های ماشین به کار رفته و عملکرد این سیم کشی جدید و نوآورانه ( توی زمان خودش ) به قدری جذاب و درست بود که ۳۰_۴۰ سال پیش تک تک امکانات رفاهی الکتریکی داخل ماشین عین یه ساعت سوئیسی کار میکرد ؛ مثل پایین اومدن پنجره ها موقع باز کردن درها .
فنربندی توی مدل csi خیلی خشک تر و ارتفاع ماشین پایین تر بود .
الان مدل های 850csi راحت بالای ۱۰۰k قیمت میخورن ….
خلاصه که با اینکه از E31 پست چندانی توی سایت پدال نداریم ؛ ولی یکی از محصولاتی هست که راحت میشه پاش نشست و دربارش بحث و تبدل اطلاعات کرد و خسته نشد .
توی ایران هم یه 850i به رنگ قرمز داریم که خیلی وقته ازش خبری نیست .
(( خدا میدونه الان توی پارکینگ کدوم خونه توی منطقه زعفرانیه روش یه چادر کشیدن تا استراحت کنه ؛ درست مثل چارجر دایتونا و ….))
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ایا شما از دوج چارجر دایتونای قرمز یا نارنجی رنگ در تهران خبر دارید؟
mohamadreza83
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱قطعا یکی از مرموز ترین خودروهای کلاسیک که زمان محمدرضا شاه پهلوی وارد کشور شد همین چارجر دایتونا هست .
به جز دو تا عکس بی کیفیت که اون هم توی دهه ۷۰ شمسی جلوی یه مغازه ازش گرفته شده ؛ هیچ چیزی فعلا در دسترس نیست .
اصلا هم تا به امروز توی خیابون موقع رانندگی رؤیت نشده.
روایت ها در موردش خیلی زیاده ؛
۱.یه عده میگن هنوز بعد این همه سال روند بازسازیش تموم نشده و به مشکل خوردن .
۲.یه عده میگن از کشور خارج شده
۳.یه عده هم میگن ماشین رو ول کردن گوشه یه پارکینگ تا خاک بخوره
۴.غم انگیز ترینش هم اینه که میگن متأسفانه این ماشین نتونسته از گزند طرح مزخرف ( مثل همه طرح های دیگه ) نوسازی خودروهای به اصطلاح فرسوده و پرمصرف که توی دهه ۸۰ شمسی اتفاق افتاد و اکثر خودروهای کلاسیک به شدددت خاص وارد شده به کشور زمان محمدرضا شاه پهلوی رو به کام نابودی کشید ؛ جان سالم به در ببره ( از ته دلم امیدوارم این حدس درست نباشه )
.
.
من هم توی تبریز زندگی میکنم و با اکثر مالکین خودروهای خاص پلاک منطقه آزاد ارس رابطه دوستانه و گرم و صمیمی دارم ؛ ولی خب این چارجر فکر کنم الان باید توی تهران باشه ؛ اطلاعات دیگه ای ندارم .
viper2
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱خیلی ممنون .
فقط انگلستان
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱هر دو خیلی عالین ولی من جگوار رو انتخاب میکنم
کمتر ماشینی توی جاده ی خارج شهر قیافه اف تایپ رو داره.
amir
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱M8❤❤❤
behnam-84
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام به عاشقان خودرو و کاربران و مسئولان سایت بسیار خوب پدال.من بهنام کردی هستم و 16 سالمه.من دیروز عضو پدال شدم تا بتونم نظرات خودمو در پدال به اشتراک بگذارم.راستش من همه کمپانی های خودورسازی رو دوست دارم و روی هیچ کمپانی تعصب ندارم.دوست دارم کاربر های پدال اطلاعاتشون رو درباره تاریخچه خودرو ها و کمپانی ها و هر اتفاقی که در صنعت خودرو اتفاق افتاده به اشتراک بگذارند تا من هم بتوانم از این اطلاعات استفاده کنم و اطلاعات خودرویی خودم رو بیشتر کنم.
فرا رسیدن شب های قدر و مخصوصا ضربت خوردن حضرت علی (ع) رو خدمت همه مسلمانان و دوستداران آن حضرت بزرگوار تسلیت عرض میکنم.
HamiD
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام آقا بهنام …
خوش اومدین …
امیدوارم اوقات خوشی رو با هم سر کنیم …
ارادت …
behnam-84
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام آقا حمید
ممنونم
Mad.z.Max
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱خوش اومدی داداش
حسین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱M8 و i7
هر دو طراحی یک شرکت اما این کجا 😍 و آن کجا🤢
BMW
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱BMW M8
R@m!n
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱جگوار فقط یه موتور گیربکس سر حال و به روز می خواد.
مسعود
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱از نظر بنده m8 زیبا ترین محصول برند bmw هست…
طراحی خاص و با ابهتی داره
Jdm باز
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱M8 انتخابمه
قدرت بیشتر
گشتاور بیشتر
شتاب بیشتر
تایم پیست بهتر
مصرف سوخت کمتر
طراحی خشن تر
مسافت چهارصد متر بهتر
حداکثر سرعت بیشتر
شتاب جانبی بیشتر
AMG GT R
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱باید صبر کنیم اف تایپ SVR بیاد بعد با M8 کامپتیشن مقایسش کنیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ اردیبهشت ۱۴۰۱از همه لحاظ بامو بهتره به راحتی میشه از اختلاف قیمت با جگوار چشم پوشی کرد، دوران ماشینای انگلیسی تموم شده دیگه عین اون سابق نیستن،نهایت رولزرویس و یا لندروور هنوز محبوب هستن…
Mad.z.Max
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱رولز هم که البته دی ان ای ب ام و داره.
ولی من اینجا به جگوار رای دادم، با اینکه میدونستم ام ایت برنده دوئل هست. خیلی F تایپ رو دوست دارم، حتی مدلای ارزون چاهار سیلندرش رو..
محمدهادی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱هرچند که جگوار یه برند وحشی و بیرحمه
اما جایی که سلطان قلبها هست ناچارم سر خم کنم و حضرت سری ۸ رو به قلبم راه بدم
باشد که باصدای مخوف موتورش از خجالتمون دربیاد
و این هم بماند که جگوار اف تایپ طراحی بسیار وحشی و ماندگاری داره
Mercedes Benz
۲ اردیبهشت ۱۴۰۱اصلا M8توی همه چیز بالا تره