مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه ششم، شاسیبلندهای میان سایز لوکس، دوئل آخر
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی L و اینفینیتی QX60
مجموع آراء: ۱۱۴۷
آراء جیپ: ۸۱۹
آراء اینفینیتی: ۳۲۸
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی L با کسب ۷۱ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
لینکلن اویاتور | آئودی Q7 |
آئودی Q7 | |
فولکسواگن توآرگ | مرسدس بنز GLE |
مرسدس بنز GLE | |
جیپ گرند چروکی L | اینفینیتی QX60 |
جیپ گرند چروکی L | |
لینکلن ناتیلوس | بامو X5 |
؟ |
لینکلن ناتیلوس
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۷
پلتفرم: CD4 فورد
امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۲,۷۴۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۴۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: سواری نرم و ساکت، کابین مدرن و باکیفیت با فضایی لوکس، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستمهای ایمنی استاندارد فراوان
نقاط منفی: قیمت گران تیپهای بالاتر، هندلینگ فاقد هیجان، رانندگی فاقد احساس اسپرتی، مصرف سوخت میتوانست بهتر باشد
چکیده: از بین تمام شاسیبلندهای لینکلن، ناتیلوس به بهترین وجه سواری نرم و قایق مانند سدانهای قدیمی این برند را به تصویر میکشد.
بامو X5
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۶
پلتفرم: CLAR بامو
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۰,۶۴۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۰,۷۲۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانههای متنوع و قدرتمند، کابین مجلل با متریال باکیفیت، هندلینگ جذاب، رانندگی لذتبخش، آپشن صندلیهای ردیف سوم
نقاط منفی: فضای بسیار کم صندلیهای ردیف سوم، فرمان میتوانست احساس بهتر و واضحتری داشته باشد، پیشرانهٔ V8 قیمت بسیار بالایی دارد
چکیده: X5 بهراحتی تجمل، تطبیقپذیری و پرفورمنس را درهم میآمیزد و با همهٔ اینها هنوز هم جادوی رانندگی سنتی بامو را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
لینکلن ناتیلوس | بامو X5 XDrive40i | |
پیشرانه | ۲.۷ لیتری V6 | ۳.۰ لیتری I6 |
تنفس | توئین توربو | توربوشارژ |
قدرت | ۳۴۰ اسب بخار | ۳۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۱۵ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۹ ثانیه | ۴.۹ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۴.۴ ثانیه | ۱۳.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۱۱۰ | ۵۱.۲ متر | ۵۱.۸ متر |
شتاب جانبی | ۰.۸۳ جی | ۰.۸۹ جی |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر ترکیبی | ۱۰.۲ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۸۳ لیتر |
وزن | ۲۱۶۵ کیلوگرم | ۲۲۰۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۲۶ میلیمتر | ۴,۹۳۵ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۵۰ میلیمتر | ۲,۹۷۴ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۵۰ لیتر | ۹۶۰ لیتر |
ظرفیت یدک کشی | ۹۰۰ کیلوگرم | ۳۰۰۰ کیلوگرم |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ یا ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۴۳,۴۹۵ دلار | ۶۱,۵۹۵ دلار |
قیمت موردبررسی | ۶۶,۸۲۵ دلار | ۶۳,۸۹۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
BMW
۲۳ اسفند ۱۴۰۰BMW
امیر
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بی ام دبلیو ایکس ۵ واقعا عشقه ناتیلوس هم شیکه چقد
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰چرا اینقدر موتوراشون کوچیکه؟؟؟ مگه ماشین لوکس نباید موتورش حدود ۵ هزار سی سی به بالا باشه .
GMA
۲۳ اسفند ۱۴۰۰کجا گفته باید بالای ۵ هزار سیسی باشه؟😐
الان دهه ۶٠ میلادی نیست از خواب برخیز
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰با اجازت موتور ۵۰۰۰ سی سی یا ۴۰۰۰ سی سی هشت سیلندر برای ماشین لوکس بهتره چون تو دور پایین گشتاور خوب بهت میدن و نیازی نیست سوخت خیلی زیاد مصرف بشه . بذار مثال بزنم
شورلت نوا موتور شیش سیلندر خطی داره به حجم ۲۵۰ کیوبیک اینچ یا ۴۱۰۰ سی سی . شما تو دنده یک باید کلی گاز بدی تا راه بره از بس موتورش تنبله و گشتاورش تو دور پایین کمه به خاطر همین برای شروع حرکت باید با دنده یک کلی گاز بدی و کلی سوخت مصرف میشه حالا بیوک ایران هشت سیلندره به حجم ۵۷۰۰ سی سی هست . شاید باورتون نشه ولی مصرفشون تقریبا برابره . چرا؟ چونکه بیوک ایران تو دور پایین گشتاور خوب بهت میده و نیاز نیست کلی گاز بدی تا راه بره یکم گاز میدی تو دنده یک راه میره تازه تو دنده دو هم با یکم گاز دادن میره جلو و نیازی نیست مثل نوا کلی گاز بدی و کلی بنزین مصرف کنی برای هر سیلندر . در عوض برای هر سیلندر سوخت کمتری مصرف میشه ولی چون بیوک هشت سیلندره مصرفش برابر میشه با نوا شیش سیلندر . حالا گرفتی
datsun
۲۳ اسفند ۱۴۰۰درست ولی دیگه نماین یه موتور پنج لیتری بزارن رو یک کراس مید سایز. دنیا دنیای توربو و حجم کمه.
GMA
۲۳ اسفند ۱۴۰۰فاقد اهمیت
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بله درست میگین . من اشتباه کردم فکر کردم suv فول سایز هستن .
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰کاربر gma
تو که نمیخوای مسائل علمی رو یاد بگیری و میخوای هنوز تو همون تعصب خالصت بمونی پس چرا دیگه سوال میپرسی ؟
GMA
۲۳ اسفند ۱۴۰۰اولا ممنون از توضیحاتتون و وقتی که گذاشتید🙏
تعصب خالص؟! 😄
میتونی رجوع کنی به کامنت های قبلی من ببینی تعصب خالص از کامنت های من میچکه یا شما که از هر طریق، ربط و بی ربط حرف دوج رو میکشین وسط
همه خودروساز ها در تلاش اند حجم پیشرانه را کاهش بدن و قدرت بیشتری استخراج کنن، در حالی که اگر حرف های شما درست باشه عملا تلاش خودروسازان بی فایده بوده!
ehsan fa
۲۳ اسفند ۱۴۰۰موندی تو قرن قبلی برادر ، کامیون نیست که
King Godzilla
۲۳ اسفند ۱۴۰۰راستش من ادعایی ندارم که به مکانیک ماشین مسلطم چون نیستم و واسه همینم در این باره نظر نمیدم
ولی طراحی … یه چیزایی بلدم
طراحی این ماشینا رو نیگا وقتی خط های بدنه منحنی هست و میتونی یه جورایی توی باد خیلی خوشگل شتاب بگیره و زیاد جلوش گرفته نشه نیازی به موتوری که تو میگی نیست
اون ماشینای قدیمی آیرودینامیک خیلی بدی داشتن و خط های طراحیشون تیز بود
و به خاطر همین هوا گیر میکرد و نمیزاشت راه برن و این باعث شد موتور انداز موتور تریلی بندازن روشون
ولی الان دیگه اینوری نیست و با یه ۶ سیلندر بدون توربو ۳۵۰۰ یا ۲۸۰۰ ۴ سیلندر توربو هم خوبه
حرفای منو موقعی که اینا و ماشینای چند سال پیشو بندازی تو تونل باد میفهمی
viper2
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بله خودم متوجه هستم .ممنون از یاداوری شما . من فکر کردم این شاسی بلند فول سایز لینکلن هست و به خاطر همین خیلی تعجب کردم . در ضمن همین الان تو ماشینای خیلی لوکس مثل رولزرویس فکر میکنم بنز مایباخ و اینا موتور های هشت سیلندر به بالا استفاده میشه .
محمد
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ناتیلوس اصلا به زیبایی نویگیتور و آویاتور نیست
ارش
۲۳ اسفند ۱۴۰۰فروش بی ام و تو کشور آمریکا سه برابر لینکلن هست و این دلیل برتری بی ام و ست و مشخصات فنی که دیگه کاملا بی ام و برتره.
میثم
۲۳ اسفند ۱۴۰۰نمکدون
میثم
۲۳ اسفند ۱۴۰۰سواری قایق مانند لینکلن که بهش اشاره شد رو با هیچی عوض نمیکنم
اونایی که تجربه ماشین آمریکایی کلاسیک دارن میفهمن چی میگم
Taha Malek
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بی ام و واقعا بهتره. ولی با توجه قیمت ، لینکلن ارزش خرید بلایی داره
datsun
۲۳ اسفند ۱۴۰۰مشخصات بیمر از هر لحاظ بهتره به جز کابین تکراری ظرفیت یدکشی لینکلن برای ماشین آمریکای تعجب آوره
Clean energy (صیانت!)
۲۳ اسفند ۱۴۰۰با فاصله بی ام و
ولی خب قیمتوووووووو😑
به نظرم ارزش داره
ابهتش بیشتره سرعتش با فاصله ۱ ثانیه ای بیشتره یدک کشی بهتره کم مصرف تره باکشم بزرگتره داخلشم به نظرم شیک تره
به نظرم انتخاب منطقی تری هست
فروشم نشون میده ۶۰ هزار به ۲۴ هزار
R@m!n
۲۳ اسفند ۱۴۰۰به راحتی میشه رویکرد دو محصول رو در طراحی حس کرد.
استایل شیک و سواری نرم در برابر خشونت ظاهری و حس اسپرت و رانندگی درگیر کننده.
این وسط سلیقه حرف اول و آخرو می زنه.
ارین صاحب جمعی
۲۳ اسفند ۱۴۰۰امار فروشو بیمر تقریبا ۲.۵ برابر لینکلن هست اونم نه مثلا تو چین تو خاک خود امریکا
Jdm باز
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بدون هیچ گونه تعصبی x5
شتاب بهتر
مصرف کمتر
مسافت ۴۰۰ متر بهتر
ترمز گیری بهتر
فروش هم که سه برابر لینکلن بوده
کیفیت المانی هم که داره
قیمت مورد بررسیش هم کمتره
البته نباید از سواری نرم و قایق مانند لینکلن که تو مقاله هم بهش اشاره شده چشم پوشی کرد
AMG GT R
۲۳ اسفند ۱۴۰۰به فینال خوش آمدید
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۳ اسفند ۱۴۰۰بامو انتخاب معقولیه،با توجه به نسخهای که تستش کردن ارزونتر هم هست، شتاب و سرعتش رو برام مهم نیست از لحاظ ابعاد، ظرفیت یدک و گنجایش و البته بر اساس سلیقه خودم، طراحی شیک تری داره…
amir
۲۳ اسفند ۱۴۰۰من انتخابم bmw هستش چون بیشتر دوسش دارم ولی این حرف به این معنی نیست که لینکلن بده یا گیرم بیاد نمیخوامش ! پس سعی نکنیم وقتی از یک برند خوشمون بیاد بگیم رقیبش بدرد نخوره چون هر کس نظر خودش رو داره و محترم