بی ام ولینکلن

دوئل بی‌ام‌و X5 و لینکلن ناتیلوس

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، گروه ششم، شاسی‌بلندهای میان سایز لوکس، دوئل آخر

نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی L و اینفینیتی QX60

مجموع آراء: ۱۱۴۷

آراء جیپ: ۸۱۹

آراء اینفینیتی: ۳۲۸

پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی L با کسب ۷۱ درصد از کل آراء

دوئل‌های این گروه در مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی

لینکلن اویاتور

آئودی Q7

آئودی Q7

فولکس‌واگن توآرگ

مرسدس بنز GLE

مرسدس بنز GLE

جیپ گرند چروکی L

اینفینیتی QX60

جیپ گرند چروکی L

لینکلن ناتیلوس

ب‌ام‌و X5

؟

لینکلن ناتیلوس

تاریخ معرفی: نمایشگاه لس‌آنجلس ۲۰۱۷

پلت‌فرم: CD4 فورد

امتیاز از موتورترند: ۸.۶ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۲۲,۷۴۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۴۳ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: پنج ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: پنج ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۶ سال یا ۱۱۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: سواری نرم و ساکت، کابین مدرن و باکیفیت با فضایی لوکس، نمایشگر بزرگ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی، سیستم‌های ایمنی استاندارد فراوان

نقاط منفی: قیمت گران تیپ‌های بالاتر، هندلینگ فاقد هیجان، رانندگی فاقد احساس اسپرتی، مصرف سوخت می‌توانست بهتر باشد

چکیده: از بین تمام شاسی‌بلندهای لینکلن، ناتیلوس به بهترین وجه سواری نرم و قایق مانند سدان‌های قدیمی این برند را به تصویر می‌کشد.

ب‌ام‌و X5

تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۶

پلت‌فرم: CLAR ب‌ام‌و

امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰

فروش سال ۲۰۲۰ در آمریکا: ۵۰,۶۴۲ دستگاه

فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۶۰,۷۲۵ دستگاه

رتبهٔ ایمنی از NHTSA

تصادف از جلو: چهار ستاره

تصادف از طرفین: پنج ستاره

چپ کردن: چهار ستاره

امتیاز کلی: چهار ستاره

گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر

نقاط مثبت: پیشرانه‌های متنوع و قدرتمند، کابین مجلل با متریال باکیفیت، هندلینگ جذاب، رانندگی لذت‌بخش، آپشن صندلی‌های ردیف سوم

نقاط منفی: فضای بسیار کم صندلی‌های ردیف سوم، فرمان می‌توانست احساس بهتر و واضح‌تری داشته باشد، پیشرانهٔ V8 قیمت بسیار بالایی دارد

چکیده: X5 به‌راحتی تجمل، تطبیق‌پذیری و پرفورمنس را درهم می‌آمیزد و با همهٔ این‌ها هنوز هم جادوی رانندگی سنتی ب‌ام‌و را ارائه می‌کند

مقایسهٔ مشخصات فنی

 

لینکلن ناتیلوس

ب‌ام‌و X5 XDrive40i

پیشرانه ۲.۷ لیتری V6 ۳.۰ لیتری I6
تنفس توئین توربو توربوشارژ
قدرت ۳۴۰ اسب بخار ۳۴۰ اسب بخار
گشتاور ۵۱۵ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ عقب یا چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۵.۹ ثانیه ۴.۹ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۴ ثانیه ۱۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت
توقف از ۱۱۰ ۵۱.۲ متر ۵۱.۸ متر
شتاب جانبی ۰.۸۳ جی ۰.۸۹ جی
مصرف سوخت ۱۱.۲ لیتر ترکیبی ۱۰.۲ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۸۳ لیتر
وزن ۲۱۶۵ کیلوگرم ۲۲۰۵ کیلوگرم
طول ۴,۸۲۶ میلی‌متر ۴,۹۳۵ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۸۵۰ میلی‌متر ۲,۹۷۴ میلی‌متر
حجم صندوق بار ۱۰۵۰ لیتر ۹۶۰ لیتر
ظرفیت یدک کشی ۹۰۰ کیلوگرم ۳۰۰۰ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ یا ۷ نفر
قیمت پایه آمریکا ۴۳,۴۹۵ دلار ۶۱,۵۹۵ دلار
قیمت موردبررسی ۶۶,۸۲۵ دلار ۶۳,۸۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. BMW

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    BMW

    موافقم 71
    مخالفم 19
  2. امیر

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (92 ديدگاه)

    بی ام دبلیو ایکس ۵ واقعا عشقه ناتیلوس هم شیکه چقد

    موافقم 36
    مخالفم 9
  3. viper2

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    چرا اینقدر موتوراشون کوچیکه؟؟؟ مگه ماشین لوکس نباید موتورش حدود ۵ هزار سی سی به بالا باشه .

    موافقم 5
    مخالفم 58
    1. GMA

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1662 ديدگاه)

      کجا گفته باید بالای ۵ هزار سی‌سی باشه؟😐

      الان دهه ۶٠ میلادی نیست از خواب برخیز

      موافقم 47
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        با اجازت موتور ۵۰۰۰ سی سی یا ۴۰۰۰ سی سی هشت سیلندر برای ماشین لوکس بهتره چون تو دور پایین گشتاور خوب بهت میدن و نیازی نیست سوخت خیلی زیاد مصرف بشه . بذار مثال بزنم
        شورلت نوا موتور شیش سیلندر خطی داره به حجم ۲۵۰ کیوبیک اینچ یا ۴۱۰۰ سی سی . شما تو دنده یک باید کلی گاز بدی تا راه بره از بس موتورش تنبله و گشتاورش تو دور پایین کمه به خاطر همین برای شروع حرکت باید با دنده یک کلی گاز بدی و کلی سوخت مصرف میشه حالا بیوک ایران هشت سیلندره به حجم ۵۷۰۰ سی سی هست . شاید باورتون نشه ولی مصرفشون تقریبا برابره . چرا؟ چونکه بیوک ایران تو دور پایین گشتاور خوب بهت میده و نیاز نیست کلی گاز بدی تا راه بره یکم گاز میدی تو دنده یک راه میره تازه تو دنده دو هم با یکم گاز دادن میره جلو و نیازی نیست مثل نوا کلی گاز بدی و کلی بنزین مصرف کنی برای هر سیلندر . در عوض برای هر سیلندر سوخت کمتری مصرف میشه ولی چون بیوک هشت سیلندره مصرفش برابر میشه با نوا شیش سیلندر . حالا گرفتی

        موافقم 9
        مخالفم 37
        1. datsun

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (3915 ديدگاه)

          درست ولی دیگه نماین یه موتور پنج لیتری بزارن رو یک کراس مید سایز. دنیا دنیای توربو و حجم کمه.

          موافقم 34
        2. GMA

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          فاقد اهمیت

          موافقم 15
          مخالفم 2
        3. viper2

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          بله درست میگین . من اشتباه کردم فکر کردم suv فول سایز هستن .

          موافقم 14
          مخالفم 2
        4. viper2

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1144 ديدگاه)

          کاربر gma
          تو که نمیخوای مسائل علمی رو یاد بگیری و میخوای هنوز تو همون تعصب خالصت بمونی پس چرا دیگه سوال میپرسی ؟

          موافقم 5
          مخالفم 13
        5. GMA

          ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          اولا ممنون از توضیحاتتون و وقتی که گذاشتید🙏
          تعصب خالص؟! 😄
          میتونی رجوع کنی به کامنت های قبلی من ببینی تعصب خالص از کامنت های من میچکه یا شما که از هر طریق، ربط و بی ربط حرف دوج رو میکشین وسط
          همه خودروساز ها در تلاش اند حجم پیشرانه را کاهش بدن و قدرت بیشتری استخراج کنن، در حالی که اگر حرف های شما درست باشه عملا تلاش خودروسازان بی فایده بوده!

          موافقم 13
          مخالفم 3
    2. ehsan fa

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1947 ديدگاه)

      موندی تو قرن قبلی برادر ، کامیون نیست که

      موافقم 25
      مخالفم 2
    3. King Godzilla

      ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      راستش من ادعایی ندارم که به مکانیک ماشین مسلطم چون نیستم و واسه همینم در این باره نظر نمیدم

      ولی طراحی … یه چیزایی بلدم

      طراحی این ماشینا رو نیگا وقتی خط های بدنه منحنی هست و میتونی یه جورایی توی باد خیلی خوشگل شتاب بگیره و زیاد جلوش گرفته نشه نیازی به موتوری که تو میگی نیست

      اون ماشینای قدیمی آیرودینامیک خیلی بدی داشتن و خط های طراحیشون تیز بود

      و به خاطر همین هوا گیر میکرد و نمیزاشت راه برن و این باعث شد موتور انداز موتور تریلی بندازن روشون

      ولی الان دیگه اینوری نیست و با یه ۶ سیلندر بدون توربو ۳۵۰۰ یا ۲۸۰۰ ۴ سیلندر توربو هم خوبه

      حرفای منو موقعی که اینا و ماشینای چند سال پیشو بندازی تو تونل باد میفهمی

      موافقم 15
      مخالفم 3
      1. viper2

        ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        بله خودم متوجه هستم .ممنون از یاداوری شما . من فکر کردم این شاسی بلند فول سایز لینکلن هست و به خاطر همین خیلی تعجب کردم . در ضمن همین الان تو ماشینای خیلی لوکس مثل رولزرویس فکر میکنم بنز مایباخ و اینا موتور های هشت سیلندر به بالا استفاده میشه .

        موافقم 2
        مخالفم 12
  4. محمد

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    ناتیلوس اصلا به زیبایی نویگیتور و آویاتور نیست

    موافقم 24
    مخالفم 3
  5. ارش

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    فروش بی ام و تو کشور آمریکا سه برابر لینکلن هست و این دلیل برتری بی ام و ست و مشخصات فنی که دیگه کاملا بی ام و برتره.

    موافقم 36
    مخالفم 8
  6. میثم

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نمکدون

  7. میثم

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    سواری قایق مانند لینکلن که بهش اشاره شد رو با هیچی عوض نمیکنم
    اونایی که تجربه ماشین آمریکایی کلاسیک دارن می‌فهمن چی میگم

    موافقم 27
    مخالفم 16
  8. Taha Malek

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (916 ديدگاه)

    بی ام و واقعا بهتره. ولی با توجه قیمت ، لینکلن ارزش خرید بلایی داره

    موافقم 13
    مخالفم 15
  9. datsun

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3915 ديدگاه)

    مشخصات بیمر از هر لحاظ بهتره به جز کابین تکراری ظرفیت یدکشی لینکلن برای ماشین آمریکای تعجب آوره

    موافقم 22
    مخالفم 2
  10. Clean energy (صیانت!)

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    با فاصله بی ام و
    ولی خب قیمتوووووووو😑
    به نظرم ارزش داره
    ابهتش بیشتره سرعتش با فاصله ۱ ثانیه ای بیشتره یدک کشی بهتره کم مصرف تره باکشم بزرگتره داخلشم به نظرم شیک تره
    به نظرم انتخاب منطقی تری هست
    فروشم نشون میده ۶۰ هزار به ۲۴ هزار

    موافقم 16
    مخالفم 1
  11. R@m!n

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    به راحتی میشه رویکرد دو محصول رو در طراحی حس کرد.

    استایل شیک و سواری نرم در برابر خشونت ظاهری و حس اسپرت و رانندگی درگیر کننده.

    این وسط سلیقه حرف اول و آخرو می زنه.

  12. ارین صاحب جمعی

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1103 ديدگاه)

    امار فروشو بیمر تقریبا ۲.۵ برابر لینکلن هست اونم نه مثلا تو چین تو خاک خود امریکا

    موافقم 10
    مخالفم 3
  13. Jdm باز

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    بدون هیچ گونه تعصبی x5
    شتاب بهتر
    مصرف کمتر
    مسافت ۴۰۰ متر بهتر
    ترمز گیری بهتر
    فروش هم که سه برابر لینکلن بوده
    کیفیت المانی هم که داره
    قیمت مورد بررسیش هم کمتره

    البته نباید از سواری نرم و قایق مانند لینکلن که تو مقاله هم بهش اشاره شده چشم پوشی کرد

    موافقم 14
    مخالفم 6
  14. AMG GT R

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    به فینال خوش آمدید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  15. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    ب‌ام‌و انتخاب معقولیه،با توجه به نسخه‌ای که تستش کردن ارزون‌تر هم هست، شتاب و سرعتش رو برام مهم نیست از لحاظ ابعاد، ظرفیت یدک و گنجایش و البته بر اساس سلیقه خودم، طراحی شیک تری داره…

    موافقم 8
    مخالفم 1
  16. amir

    ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (104 ديدگاه)

    من انتخابم bmw هستش چون بیشتر دوسش دارم ولی این حرف به این معنی نیست که لینکلن بده یا گیرم بیاد نمیخوامش ! پس سعی نکنیم وقتی از یک برند خوشمون بیاد بگیم رقیبش بدرد نخوره چون هر کس نظر خودش رو داره و محترم

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا