در درگ رفت و برگشتی که هندلینگ خودروها را هم به چالش میکشد، آیا لوسید ایر با ۸۱۹ اسب بخار قدرت حریف بامو M8 با ۶۲۵ اسب بخار قدرت خواهد شد؟
چند دهه پیش کسی باور نمیکرد خودروهای الکتریکی اینقدر پیشرفت کنند و به جایگاه امروزی برسند اما این اتفاق رخ داده و یکی از مصادیق بارز آن لوسید ایر است. بااینحال، آیا این خودرو آنقدر توانمند هست که بتواند یکی از سریعترین کوپههای بنزینی بازار یعنی بامو M8 را مغلوب کند؟ ادموندز با ترتیب دادن مسابقهای بنام U-Drag، قصد دارد به این سؤال پاسخ دهد.
در این مسابقه، دو خودرو ابتدا مثل یک درگ سنتی حرکت را آغاز میکنند اما بجای اینکه پس از ۴۰۰ متر به خط پایان برسند، باید سرعت خود را کم کنند، دور بزنند و دوباره به خط شروع بازگردند. درواقع، این مسابقه شتاب، ترمز و هندلینگ خودروها را آزمایش میکند. بامو M8 از یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۶۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. لوسید حاضر در این رقابت اما که از نوع گرند تورینگ است، با ۸۱۹ اسب بخار قدرت و ۱۲۰۰ نیوتن متر گشتاوری که توسط دو موتور الکتریکی تولید میشود، بسیار از رقیب بنزینی قویتر است.
بااینحال، در مسابقهٔ درگ همهچیز در قدرت خلاصه نمیشود و وزن هم نقش بسیار مهمی دارد و از این لحاظ، برتری کاملاً با بامو خواهد بود زیرا با وزن ۱۹۵۰ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از لوسید ۲۳۷۰ کیلوگرمی سبکتر است. این اختلاف وزن در مسابقهٔ خیلی خوب خود را نشان میدهد زیرا هرچند بامو قدرت زیادی ندارد اما سریعتر متوقف میشود و سریعتر میپیچد. رانندگان این رقابت معتقدند هرچند لوسید از قدرت بیشتری برخوردار است که تقریباً بهصورت فوری ارائه میشود اما بهوضوح در ترمز گیری و پیچیدن ضعیفتر از رقیب آلمانی است.
این درگ نشان میدهد که هرچند خودروهای الکتریکی در طول سالها بسیار پیشرفتهتر شدهاند اما در حال حاضر هنوز هم توان مغلوب کردن خودروهای بنزینی ضعیفتری مثل بامو M8 کامپتیشن را ندارند. البته قطعاً لوسید ایر در نسخهٔ پرچمدار سافایر پرفورمنس بسیار بهتری را به نمایش خواهد گذاشت.
مشخصات فنی
بامو M8 کامپتیشن | لوسید ایر گرند تورینگ | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو | الکتریکی دو موتوره |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۸۱۹ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۱۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۹۵۰ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۸,۰۹۵ دلار | ۱۴۰,۵۰۰ دلار |
amir-z
۱۶ خرداد ۱۴۰۲درگ خوبی بود
هم از این نظر که علاوه بر خود ماشین یه نگاهی هم به فرمان پذیری ماشین انداختن
و از همه مهمتر این بود که بر خلاف دیگر درگ ها توی این درگ راننده های دو خودرو عوض شدن که نتیجه مسابقه قابل قبول تر بشه
و انتخاب خودم هم که قطعا m8 است
با اون موتور v8 عالی bmw و رخ عالیش که نسبت به محصولات جدید bmw و خیلی از شرکت های دیگه خیلی سر تره
و توی ویدئو هم اگه دقت کرده باشید تفاوت کیفیت داخلی bmw با لوسید کاملا مشهوده👌🖤💙
MasouD
۱۶ خرداد ۱۴۰۲هرچند توی یک کلاس نیستن
ولی مقایسه بهتریه از درگ خالی
اینجا تفاوت جاروبرقی ها مشخص میشه
مث تسلا که نوربرگرینگ رو از خیلیا با توان پایینتر کندتر زد
درگ خالی هم اگه برگزار میشه باید نیم مایل یا ۱۰۰۰متر باشه تا تمام توان ماشین سنجیده شه
توی ۱/۴ به چسبندگی و لانچ کنترل و ریکشن راننده خیلی وابسته اس
ولی ۱۰۰۰متر عالیه
یادمه چندسال پیش یه گروهی روسی پیست داشتن ۱۰۰۰متر میگرفتن
Ali Reza(chevy)
۱۶ خرداد ۱۴۰۲همیشه آرزو داشتم در یه خودرو آمریکایی در کابین احاطه شده از چرمش توت بخورم
GMA
۱۶ خرداد ۱۴۰۲اونجا هم مگه توت هست؟…:))
Kamy
۱۶ خرداد ۱۴۰۲آره
توت فرنگی
^MSP^
۱۶ خرداد ۱۴۰۲گویا هست ولی کم ، مثل دراگون فروت در ایران .
لامصبا توتاشونم فرنگیه😑
همایون
۱۷ خرداد ۱۴۰۲کاملا با نظرت مدافقم دو نکته مهم داشت اولا که یه کوچولو فرمان پذیری ماشین تست شد و مهمتر از اونم اینکه راننده ها عوض شدن.از پدال خواهشمندیم بازم از تستهلی این کانال برامون بزاره😁👍🏼
AMANTE
۱۶ خرداد ۱۴۰۲لوسید مشکل اش در پیچیدن بود که خیلی سنگین و آروم پیچ رو دور میزنه. ( شاید هم بخاطر راننده ها باشه که اینجوری هست. )
بهتر بود نسخه چهاردر M8 رو برای رقابت می آوردن تا رقابت برابر تری میشد.
و اینکه اون تسلا S Plad اش رو هم می آوردی هم نتیجه همین بود. چون پیچ نرمی نیست.
وی
۱۶ خرداد ۱۴۰۲خودرو های برقی فقط تومسیر مستقیم شاید بنزینی ها رو بزنن ولی کافیه باهاشون یک ساعت تو جاده رانندگی کنید تا ببینید که اصلا از نظر لذت سواری و هندلینگ و مهندسی حرفی برای گفتن جلوی محصولات بنزینی کمپانی های هشتاد نود ساله اروپایی و آمریکایی ندارن پیست که بماند
ولی انگار لوسید باز هم کمتر از تسلا چندشه
محمد هادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۲اوففففف
ماششاله بیمر
نشون داد سری هشتش هم دودی هست که از کنده یی افروخته بلند میشه
چه دوری زد،غزال تیزپای آلمان
سوشیانت
۱۶ خرداد ۱۴۰۲قطعا لوسید ایر اونم مدل سافایر قوی ترین و پر شتاب ترین سدان برقی جهان
فرشاد
۱۶ خرداد ۱۴۰۲زارت
همونجوری که دیمن هس ارع؟
Ben
۱۶ خرداد ۱۴۰۲پس کو اون گشتاور از دور صفر خودرو های الکتریکی؟ با این همه قدرت و گشتاور حریف بی ام وه نمیشه؟
amir-z
۱۶ خرداد ۱۴۰۲تو لانچ m8 قورتش داد
مازیار
۱۶ خرداد ۱۴۰۲تو درگ رفت و برگشت، هرچند ناچیز اما بهرحال ترمزگیری و شتاب جانبی هم تاثیر خودشو نشون میده و نتیجه قابل استناد تره
BMW
۱۶ خرداد ۱۴۰۲عشق من بی ام و است تو طراحی خیلی لوسید بهتر و سر تره لذت بردم از این مسابقه مخصوصا با بی ام و آلبالویی
لعنتی بی ام و غوغا کرد انتخاب من بی ام و هست
yaazid
۱۶ خرداد ۱۴۰۲آرمیچر فنا بالا باشید
Kamy
۱۶ خرداد ۱۴۰۲فعلا که متوارین
محمدهادی
۱۷ خرداد ۱۴۰۲🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
فرشاد
۱۶ خرداد ۱۴۰۲لوسید خدارو شکر کنه که بیمر با ترمز پیچید
با دریفت اگه میپیچید صدای بیمر باعث میشد ابمیوه گیری رست تو د فکتوری شه(تنظیم به کارخونه)
R/T
۱۶ خرداد ۱۴۰۲👍👍
MP
۱۶ خرداد ۱۴۰۲راننده ماشین موزر خیلی مراعات کرد واسه ترمز زدن!
چون دو بار که محکم ترمز بزنی ماشین ارور گرمای بیش از حد میده و ماشین آتیش میگیره!
کم و بیش معلوم شد این ماشین موزر فقط برای مسیر های مستقیم ساخته شده!
فکر کن تو پیست که کلی پیچ های شدید و نرم داره چی میشد!
R@mtin
۱۶ خرداد ۱۴۰۲دم آبمیوه گیری گرم خدایی خوب عمل کرد
blackwing
۱۶ خرداد ۱۴۰۲انتخاب من بیامو کامپ 🤌🏼
Yasin
۱۶ خرداد ۱۴۰۲البته به مهارت راننده هم بود هنگام پیچها
Alireza
۱۶ خرداد ۱۴۰۲آخه این آرمیچر رو میشه با دلبر باواریا مقایسه کرد!!!
Saman
۱۶ خرداد ۱۴۰۲چقدر لوسید زیبا و اشرافی و با شکوه هست قطعا ارزش خرید بیشتری داره طراحی داخلی و خارجی لوسید اشرافیتر هست و سطح بالاتر هست و در دراز مدت مخارج بسیار پائین تری داره. bmw با استهلاک بالا هم مخارج بیشتر داره و هم افت قیمت ، البته سری 8 مشتری چندانی هم نداره
JDM
۱۶ خرداد ۱۴۰۲اون تسلا کجاست نمیبینمش بیا برقی ها تو لانچ هم برتری ندارن درضمن اونی که میگفت برقی ها هندلینگ دارن کجان با قدرت بیشتر اون تسلا فقط ماشینای کندتر از خودشو زد تازه هنوز از amg عقبه دوثانیه
کجایین زیر سایه 🇩🇪🇩🇪 اینا دیده نمیشن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ خرداد ۱۴۰۲تو مسابقه ای که ام3 از شلبی جی تی 500 سریعتر باشه باید ..ید توش.اصلا این مسابقه کاملا اشتباه هست.مثال واضح عمکرد شلبی هست که از تمام ام پاورهای در حال تولید تو پیست چه شتاب سریعتره ولی اینجا کاملا متفاوت عمل کردن.نکته دیگه شتاب لوسید بود که در واقعیت خیلی سریعتر از بیمر هست ولی اینجا چرا کندتر هست باید به سازندگان برنامه شک کرد.