بی ام وتسلالوسیدمرسدس بنزهفته نامه

مقایسه بزرگ سدان‌های برقی لوکس: لوسید، تسلا، مرسدس EQS و بی‌ام‌و i7

یک رقیب خیره‌کننده از ایالات‌متحده بنام لوسید ایر به بازار آمده است که می‌تواند جایگزینی برای تسلا، مرسدس بنز و ب‌ام‌و باشد.

در بین همهٔ کلاس‌های خودرو، سدان‌های لوکس مناسب‌ترین گزینه برای الکتریکی شدن به‌حساب می‌آیند زیرا این خودروها آن‌قدر بزرگ هستند که وزن اضافی مشکلی برایشان ایجاد نکند و برخلاف خودروهای اسپرت، سکوت قوای محرکه برای سدان‌های لوکس یک مزیت خواهد بود. حال چهار نمونه از این ماشین‌ها را برای برگزاری رقابت و مقایسه‌ای بزرگ گرد هم جمع کرده‌ایم.

لوسید خودرویی است که همه‌جا توجهات را به خود جلب می‌کند که این تا حدودی به خاطر تازه بودن نام و برند لوسید است. این برند تازه وارد اروپا شده و هنوز به بریتانیا راه پیدا نکرده است. لوسید که در حال حاضر فقط همین یک محصول را تولید می‌کند، قصد دارد به تسلای جدید تبدیل شود اما تسلای اصلی هم همچنان با قدرت در صحنه حاضر است. هرچند این شرکت اخیراً بیشتر روی مدل ۳ و مدل Y تمرکز کرده اما همچنان به مدل S هم توجه دارد و چند وقتی است که نسخهٔ بسیار سریع و قدرتمند پلد را به بازار فرستاده است. البته مدل S هنوز هم همان چیزی است که قبلاً بوده یعنی یک سدان بزرگ، راحت و سریع.

اما زمانی که حرف از سدان‌های لوکس می‌شود، بدون شک باید مدل‌های آلمانی را هم در نظر گرفت. مرسدس EQS مثل مدل S و ایر خودرویی تمام الکتریکی است اما ب‌ام‌و i7 تنها سدان این جمع به‌حساب می‌آید که در سری ۷ معمولی، با پیشرانه‌های بنزینی هم عرضه می‌شود. این چهار خودرو را باهم مقایسه می‌کنیم تا از بین آن‌ها یک انتخاب جذاب داشته باشیم. این مقایسه می‌تواند بیش از هر زمان دیگری تفکری که آلمانی‌ها را گزینهٔ پیش‌فرض در بخش سدان‌های لوکس می‌داند تغییر دهد زیرا خیلی‌ها از خودروهای الکتریکی آلمانی ناامید شده‌اند. ظاهر و رانندگی ب‌ام‌و دیگر شبیه ب‌ام‌وهای سابق نیست و مرسدس سرسختانه ارزش‌های برند خود را نادیده گرفته است؛ بنابراین، اگر جایگزین‌های مناسبی وجود دارد، چرا باید به عادت‌های قدیمی پایبند بمانیم؟

ابتدا با لوسید شروع می‌کنیم یعنی خودرویی که با ضریب درگ ۰.۱۹۷ cd با اختلافی جزئی EQS با ۰.۲۰، تسلا با ۰.۲۱ و ب‌ام‌و با ۰.۲۴ cd را مغلوب می‌کند. برد فوق‌العادهٔ ۸۴۵ کیلومتر و حداکثر ظرفیت شارژ ۳۵۰ کیلوواتی هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه این سدان آمریکایی هستند. هرچند لوسید با شتاب صفرتاصد ۳ ثانیه مغلوب تسلا پلد با شتاب ۲.۱ ثانیه می‌شود اما هنوز هم طبق استاندارد سدان‌های لوکس، خودروی فوق‌العاده سریعی است و در حین حرکت هم شتاب بسیار خوبی دارد. ایر کمتر از مدل S وحشی احساس می‌شود و رفتاری معقول‌تر از خود نشان می‌دهد. این ماشین برخلاف تسلا که در خط مستقیم برتری دارد، عاشق پیچ‌ها است. فرمان ایر گرند تورینگ بازخورد خوبی دارد و ترمزها قوی و پاسخگو هستند.

از سوی دیگر، سیستم دوسطحی احیای انرژی ترمزهای لوسید حتی در سطح پایین‌تر هم کاملاً تهاجمی عمل می‌کند و بسیار شبیه حالت رانندگی با یک پدال احساس می‌شود. علاوه بر این، حالت‌های رانندگی خودرو هم تأثیر بزرگی روی دینامیک رانندگی ندارند. با مصرف یک کیلووات ساعت انرژی در هر ۶.۷ کیلومتر، لوسید کارآمدترین خودروی این جمع محسوب می‌شود و همچنین از بزرگ‌ترین باطری‌ها (۱۱۲ کیلووات ساعت) بهره می‌برد ولی بااین‌وجود، از آلمانی‌ها سبک‌تر است. ایر گرند تورینگ همچنین از لحاظ ابعاد به تسلا نزدیک بوده و ۲۴۰ میلی‌متر از مرسدس و ۴۱۶ میلی‌متر از ب‌ام‌و کوتاه‌تر است؛ بنابراین، هردو سدان آمریکایی در مقایسه با رقبای آلمانی چابک‌تر هستند. البته این چابکی هزینه دارد زیرا ایر از تعلیق سفت‌تری استفاده می‌کند که خصوصاً در قسمت عقب روی جاده‌های پردست‌انداز تکان‌هایی را به دنبال خواهد داشت.

مدل S خودرویی پانزده‌ساله است که یک دهه پیش به موتور پیشرفت تسلا تبدیل شد و هنوز هم بسیار قانع‌کننده است اما سدان تسلا در برابر رقبای جدیدتر چگونه خواهد بود؟ طراحی بیرونی این ماشین کاملاً قدیمی شده اما کابین آن با نمایشگر مرکزی بزرگ آی‌پد مانند، کاربرپسندتر از هایپراسکرین شلوغ مرسدس و کابین دیجیتالی i7 است. هرچند سیستم خودران اتوپایلوت تسلا همچنان محل بحث است اما نمی‌توان منکر پیشتازی نرم‌افزاری تسلا و برتری آن در بخش قوای محرکه شد. همچنین شبکهٔ سوپرشارژر که دائماً در حال رشد است هم مزیت بسیار بزرگی برای تسلا محسوب می‌شود. بااین‌حال، هرچند پلد نسبت به تسلاهای قبلی خوش‌ساخت‌تر است اما کیفیت کلی هنوز عالی نیست و غربیلک فرمان سفارشی یوغ هم کارکرد جالبی ندارد. مثل لوسید، در اینجا هم سیستم احیای انرژی ترمزها مزاحم است.

شتاب صفرتاصد ادعایی ۲.۱ ثانیه چیزی است که تعداد کمی از افراد غیرنظامی تجربه کرده‌اند. البته ما با خودروی آزمایشی خود که از رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های زمستانی استفاده می‌کرد نتوانستیم به چنین شتابی برسیم ولی پلد به‌طور فوق‌العاده‌ای سریع است. با تخته کردن پدال گاز در حالت سکون، گویی یک هیولا با تمام توان آسفالت را به عقب می‌کشد و درعین‌حال خط افق را می‌بلعد. به همین دلیل، هنگام رانندگی با مدل S باید کمی مراقب بود زیرا با یک ضربهٔ کوچک به پدال گاز، نیروی بی‌رحمانه‌ای ارائه می‌شود که می‌تواند شوکه کننده باشد. این کار همچنین مصرف انرژی را هم بسیار افزایش می‌دهد تا جایی که هنگام حرکت با سرعت بالا در بزرگراه، مثل لوسید، شاهد کاهش برد چشمگیری بودیم و شعاع حرکتی تسلا از ۶۲۸ به ۳۲۲ کیلومتر رسید. به همین دلیل، خودروهای الکتریکی پرفورمنس بالا هنوز هم نمی‌توانند در پیمایش‌های طولانی و پرسرعت با رقبای درون‌سوز خود رقابت کنند.

درحالی‌که برای شارژ از ۱۰ تا ۸۰ درصد باطری‌های i7 حداقل به ۳۴ دقیقه زمان نیاز است، در مرسدس این کار ظرف ۳۱ دقیقه و در تسلا ۲۹ دقیقه انجام می‌شود درحالی‌که لوسید فقط به ۲۰ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت که یک امتیاز بزرگ برای آن خواهد بود. از لحاظ پرفورمنس هم آلمانی‌ها در دنیای دیگری هستند زیرا i7 پس از ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. دو موتور الکتریکی این سدان باواریایی ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور را به‌طور مساوی بین دو محور توزیع می‌کند مناسب شخیصت لوکس خودرو است اما هندلینگ جذابی که همیشه در سری ۷ دیده‌ایم را از بین می‌برد.

عجیب اینکه EQS بیشتر از ب‌ام‌و خودروی راننده احساس می‌شود. این ماشین با قدرت و البته وزن کمتر، در شتاب صفرتاصد با ۰.۴ ثانیه رقیب آلمانی را مغلوب می‌کند و باور کنید یا نه، خودروی اسپرت‌تر و درگیرکننده‌تری است. ترمزهای EQS نیز آن حالت اسفنجی وحشتناکی که در دیگر مدل‌های الکتریکی پلت‌فرم EVA2 مرسدس دیده‌ایم را ندارد. مزیت دیگر این خودرو، سیستم سفارشی فرمان گیری چرخ‌های عقب است که دایرهٔ چرخش بی‌رقیب ۱۰.۹ متری را فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، ب‌ام‌و مزیتی دارد که برای این نوع خودروها بسیار مهم است: صندلی‌های عقب جادار و راحت. فرم سدان سنتی i7 فضای زیادی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد درحالی‌که EQS کاملاً کوپه مانند است. به همین دلیل، ورود و خروج به صندلی‌های عقب مرسدس دشوار و فضای سر آن محدود است. قسمت عقب کابین تسلا به‌اندازهٔ کافی جادار است اما به تجهیزات و تجمل بیشتری نیاز دارد زیرا فضای کلی آن بیشتر شبیه صندلی‌های بیزینس کلاس یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت احساس می‌شود. لوسید هم به دلیل صندلی‌های عقب ناخوشایند که سرنشینان را در شرایط نامناسبی قرار می‌دهد، در این بخش امتیاز کمی می‌گیرد.

نتیجه‌گیری

هرکدام از این خودروها محاسن و معایبی دارند. i7 خودروی بسیار راحتی است اما ژن پویای ب‌ام‌و را ندارد. EQS حال و هوای اسپرتی دارد اما از فضای محدود عقب رنج می‌برد. لوسید فضای کاربردی و لوکسی را برای راننده فراهم می‌کند و در مقایسه با تسلای ساده بسیار لوکس‌تر احساس می‌شود. به همین دلیل، نتوانستیم به‌اتفاق آراء برنده‌ای را انتخاب کنیم. این چهار ماشین هرچند خریداران یکسانی را هدف قرار داده‌اند اما وقتی جزئیات را بررسی می‌کنیم، بسیار باهم متفاوت هستند. علاوه بر این، مدل‌های قوی‌تر AMG EQS53 و i7 M70 و همین‌طور نسخهٔ ضعیف‌تر و ارزان‌تری از مدل S برای این مقایسه مناسب‌تر به نظر می‌رسیدند اما هیچ‌کدام از این مدل‌ها هنگام آزمایش در دسترس نبودند.

ازاین‌رو، بجای رتبه‌بندی از اول تا چهارم، به‌طور خلاصه نقاط قوت و ضعف هر خودرو را بیان می‌کنیم. تسلا مدل S پلد بسیار سریع و قدرتمند است که رانندگی با آن بسیار جذاب خواهد بود اما برای استفاده از این همه قدرت، به مسیری کاملاً مستقیم و خشک نیاز خواهید داشت. از لحاظ سرعت و ارزش در برابر قیمت، هیچ خودرویی نزدیک پلد نمی‌شود. ب‌ام‌و i7 سدانی مجلل است که با سفارش نمایشگر ۳۱ اینچی عقب می‌توان آن را به سینمای سیار تبدیل کرد اما هر آپشنی را هم که سفارش دهید، این سدان باواریایی به خودرویی برای لذت رانندگی تبدیل نخواهد شد.

به‌طور عجیبی، EQS در حمله به پیچ‌ها و هیجان‌زده کردن راننده بهتر از i7 عمل می‌کند. این یک کوپهٔ پنج‌در اسپرت معقول است که نباید آن را یک S کلاس الکتریکی دانست و بهتر از با حدود ۳۰ هزار پوند کمتر، سراغ سدان کوچک‌تر و لذت‌بخش‌تر EQE53 رفت. لوسید ایر گرند تورینگ ممکن است اصیل‌ترین و سریع‌ترین سدان لوکس الکتریکی بازار نباشد اما انتخابی هوشمندانه و جایگزینی جذاب برای نام‌های بزرگ خواهد بود و تقریباً به‌اندازهٔ مدل S زمانی که اولین بار به بازار آمد شگفت‌انگیز است.

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و i7 xDrive60

تسلا مدل S پلد

مرسدس بنز EQS580

لوسید ایر گرند تورینگ

قوای محرکه دو موتوره سه موتوره دو موتوره دو موتوره
قدرت ۵۴۴ اسب بخار ۱۰۲۰ اسب بخار ۵۲۳ اسب بخار ۸۱۹ اسب بخار
گشتاور ۷۴۵ نیوتن متر ۱۴۲۵ نیوتن متر ۸۵۵ نیوتن متر ۱۲۰۰ نیوتن متر
شتاب صفرتاصد ۴.۷ ثانیه ۲.۱ ثانیه ۴.۳ ثانیه ۳.۰ ثانیه
باطری ۱۰۱.۷ کیلووات ساعت ۹۹.۳ کیلووات ساعت ۱۰۷.۸ کیلووات ساعت ۱۱۲.۰ کیلووات ساعت
وزن ۲۶۴۰ کیلوگرم ۲۱۶۵ کیلوگرم ۲۵۱۰ کیلوگرم ۲۳۶۵ کیلوگرم
برد ۶۲۵ کیلومتر ۶۲۸ کیلومتر ۶۳۰ کیلومتر ۸۴۵ کیلومتر
طول ۵,۳۹۱ میلی‌متر ۵,۰۲۱ میلی‌متر ۵,۲۱۶ میلی‌متر ۴,۹۷۵ میلی‌متر
عرض ۱,۹۵۰ میلی‌متر ۱,۹۸۷ میلی‌متر ۱,۹۲۶ میلی‌متر ۱,۹۳۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۵۴۴ میلی‌متر ۱,۴۳۱ میلی‌متر ۱,۵۱۲ میلی‌متر ۱,۴۰۸ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۵ میلی‌متر ۲,۹۶۰ میلی‌متر ۳,۲۱۰ میلی‌متر ۲,۹۶۰ میلی‌متر
قیمت پایه ۱۲۵,۱۹۵ دلار ۹۱,۶۳۰ دلار ۱۲۷,۱۰۰ دلار ۱۲۷,۱۰۰ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۲ رای
منبع
CarMagazine

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۷ دیدگاه‌ها

  1. Parsa

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (66 ديدگاه)

    لوسید بهترین سدان الکتریکیه . توازن در همه بخش ها داره . از همه بیشتر از رانندگی لوکس ای کیو اس تعجب کردم

    موافقم 79
    مخالفم 56
  2. mercedes

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ظاهر i7 و لوسید رو بیشتر میپسندم.

    موافقم 77
    مخالفم 11
    1. محمدهادی

      ۲۵ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2390 ديدگاه)

      توی ظاهر و همخوانی با مفهوم تجملی قطعا i7
      اما توی راندمان و کارکرد لوسید بی هویت

      موافقم 5
      مخالفم 1
  3. ARMAN سابق

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (486 ديدگاه)

    لوسید رو به همشون ترجیح میدم.
    تسلا یکم حس بی کیفیتی به آدم القا می کنه بنز و ب ام و وخخصوصا بنز طراحی خیلی همه پسندی ندارن

    موافقم 62
    مخالفم 26
    1. پیام

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2135 ديدگاه)

      من به خاطر ویژگی‌های خاص بنز هیچی رو باهاش عوض نمی‌کنم.

      موافقم 27
      مخالفم 19
  4. سعدی

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه! یه متن استاندارده با عکس‌های پر رنگ و لعاب.
    اگر یه سایت خودرویی داخلی بود احتمالا توی متن کلی مهندس‌های ایرانی رو مسخره میکرد، بعدش یه محصول معمولی داخلی رو با یه محصول لوکس(مثلا میباخ) مقایسه میکرد و بازهم مسخره میکرد، در نهایت هم طوری عکس میگرفت و ویرایش میکرد که همه تصاویر بدون رنگ و لعاب و مسخره باشه (که یه موقع مخاطب ایرانی احساس خوبی پیدا نکنه!)

    موافقم 10
    مخالفم 65
    1. Amir.z

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (175 ديدگاه)

      دوست عزیز ماشینای ایرانی با موتور زیر ۲ لیتر مصرف سوخت ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارن.
      با موتور ۱.۸ توربو نهایتش ۱۵۰ اسب بخار بیرون میکشن.
      ماشینو که از دم کارخونه تحویل میگیری هم صدای موتور زیاد هم صدای کابین.
      شاسی و بدنه به شدت ضعیفی دارند.
      سریعترین خودروهای داخل شتابشون در حد ون های بقیه کشوراس
      ما که نمیخوایم مثه کره شمالی بشیم و به دروغ بگیم ماشینای ما بهترینن تو دنیا. خوروسازی ایران خیلی ضعف داره و باید ضعف هاش مشخص و برطرف بشه.
      با تلقین کردن کاری پیش نمیره دوست عزیز

      موافقم 77
    2. Amir Machine

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1278 ديدگاه)

      مهندس‌های ایرانی؟!!
      مگه آشغالای داخلی مهندسی هم دارن؟
      دیگه چسبوندن چهارتا حلب روغن نباتی به هم و انداختن یه موتور 20 سال پیش روش که این حرفا رو نداره

      موافقم 65
      مخالفم 4
    3. amir

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3600 ديدگاه)

      دقیقا به چیه لگن داخلی بنازیم آخه آقای سعدی امنیت امکانات شتاب و قدرت راحتی شیب بام شلنگ آفتابه؟؟؟؟

      موافقم 33
      مخالفم 3
    4. فرشاد

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      الحق که فک کردم خود سعدی مرحمو زنده شده و داره به شعر گفتن ادامه میده

      موافقم 27
      مخالفم 3
    5. علی

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      من با عکس فول اچ دی هم از محصول ایرانی بدم میاد

  5. Elmiraj

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3187 ديدگاه)

    نتیجه از قبل مشخص بود و معلوم شد آلمانیا مثل قبل فقط تو تجهیز کابین مهارت دارن…

    موافقم 33
    مخالفم 69
    1. Alan.r

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      معلوم شد که آمریکایی ها (البته برقیاشون) فقط تو تجهیز کابین به پلاستیک خشک و مشکلات مونتاژ و کیفیت ساخت در حد پراید مهارت دارن
      نمی‌دونم چرا ولی اکثر کاربرای پدال معتقدن که ماشینی که شتابش بیشتره قطعا بهتره . دیگه کیفیت و ایمنی و راحتی و قابلیت اطمینان و ……. به درک!!!
      لطفا یکم منطقی فکر کنید

      موافقم 84
      مخالفم 31
      1. Elmiraj

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3187 ديدگاه)

        چون در دنیای الکتریکی سازی آمریکا ساخت سدانی هم وزن پیکاپ فول سایز و مصرف برق صدی ۳۵ کیلووات فاجعه مهندسی بحساب میاد…

        چیزی که ظاهراً برای آلمانی جماعت افتخار داره… و مهمتر از چرم کاری کابین نیست…!!!

        موافقم 19
        مخالفم 60
        1. R@min

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2043 ديدگاه)

          هیچ وقت فکرشو نمی کردم یه ماشین آلمانی 200 300 کیلو از نمونه آمریکاییش سنگین تر بشه و از عقب موندگی فناوریش حرف بزنیم، دنیای عجیبیه !!!

          موافقم 51
          مخالفم 10
        2. Elmiraj

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3187 ديدگاه)

          R@min

          i7 با باتری هم سایز model S نیم تُن سنگین تره…!!!

          یعنی واقعاً این بود ورود (به قول چند نفر ) بزرگان آلمانی به عصر الکتریکی سازی…!!!

          موافقم 12
          مخالفم 38
        3. بهزاد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          ابعاد لوسید و تسلا s دقیقا در کلاس bmw i5 هست و i7 و مرسدس ابعاد بزرگتری دارند و فاصله ی محوری بیشتر.
          وزن i5 مدل m60 حدود 2230 کیلوگرمه و تقریبا با تسلا و لوسید هم وزنه و لطف کنید قبل ارائه فضل خودروهارو در کلاس و ابعاد مشابه قیاس کنید و شما مطمئن باشید نسل جدید خودروهای برقی آلمانی با پلتفرم مخصوص مثل سالهای گذشته یک لول بهتر از سایرین خواهد بود چون استفاده از متریال گرانتر و سبک تر در این کلاس مشکلی براشون نداره و جنسشون راحت تر فروش میره.
          در خوشبینانه ترین حالت لوسید و تسلا s شانسی برای رقابت در کلاس لوکس مقابل آلمانی ها ندارند و اعداد و ارقام نمیتونه عامل تعیین کننده فروش بشه همانطور که در گذشته هم موتورهای حجیم و پرقدرت عامل اصلی نبود.

          موافقم 36
          مخالفم 17
        4. Elmiraj

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3187 ديدگاه)

          ((وزن i5 مدل m60 حدود ۲۲۳۰ کیلوگرمه و تقریبا با تسلا و لوسید هم وزنه و لطف کنید قبل ارائه فضل خودروهارو در کلاس و ابعاد مشابه قیاس کنید ))

          i5 m60 که یک پلتفرم جدید هست و پک باتری ۸۱ کیلووات ساعتی ( کوچکتر از باتری model 3) هم داره ، جهت اطلاع شما وزن خالص ۲۳۸۰ کیلوگرمی داره که ۲۱۵ کیلوگرم سنگین تر از Model Sی هست که پک باتری ۱۰۰ کیلووات ساعتی داره…!!!

          اینجوری پیش بره آلمانی ها در جنگ افزایش وزن به مصاف سایبرتراکی خواهند رفت که بدنه فولاد ۳ میلیمتری داره…!!!

          موافقم 11
          مخالفم 20
        5. بهزاد

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (2540 ديدگاه)

          باتری m60 حدود ۸۵ کیلووات هست و ظرفیت در دسترس ۸۱ کیلوواته!
          وزن m60 با توجه به برخی آپشن ها مقداری افزایش پیدا میکنه که در کلاس لوکس این موارد طبیعیه و برخلاف تسلا که فاقد برخی آپشن ها و شخصی سازی هاست.
          صبر کن ، خیلی دیر نیست.

          موافقم 17
          مخالفم 5
      2. Tesla

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        هنوز آتش سوزی تایکان و اگزوز های فیک بنز و ب ام و ، نقل مجلس و عامل خنده خیلی هاست 🤣🤣 از نظر کیفیت ساخت هم که داج داره چند سال متوالی بیشترین امتیاز رو از jd power میگیره در حالی که آلمانی ها تو این رنکینگ حتی از کره ای ها هم پایین تر هستن ! دیگه بماند که تو این ۵ سال گذشته فقط یه مدل بنز top safety pick + گرفته در صورتی که همه محصولات تسلا کبیر و خیلی دیگه از محصولات gm این عنوان رو گرفتن ، واقعا خندت نمیگیره اسباب بازی های بی کیفیت آلمانی رو با ماشین های آمریکایی مقایسه میکنی ! لطفا یکم منطقی فکر کنید 🤣🤣

        موافقم 11
        مخالفم 42
        1. MOHAMMAD

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          کلیپ اگزوز فیک بنز رو دیدم اما بی ام و هیچ مدلش فیک نمیزنه

        2. M

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (722 ديدگاه)

          برند آمریکایی از یه برند آمریکایی دیگه بالاترین امتیاز رو میگیره 😂 همینطوری که آمریکایی ها فکر میکنن کشورشون بهترین جای دنیاست
          کره شمالی نیست احیانا؟
          اروپا فرسنگ ها از آمریکا جلوتره عزیز

          موافقم 1
          مخالفم 12
        3. M

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (722 ديدگاه)

          ببین اگه بحث بنزینی باشه که آمریکا … آلمان و اروپا هم نیست!
          اگر هم بحث طول عمر و کیفیت باشه باز … ژاپن هم نیست
          اگر هم رقابت توی دنیای الکتریکی ها باشه که بازم جلوی تکنولوژی چینی ها … هم نیست باتری های چین از آمریکا خیلی با کیفیت تر و بهتره
          دقیقا از چی آمریکا دفاع میکنی؟
          کیفیت و پرفورمنس –»المان و اروپا
          تکنولوژی و مدرن بودن –»چین
          پایداری و طول عمر –»ژاپن
          امریکا؟ پهلوون پنبه

          موافقم 4
          مخالفم 5
      3. سوشیانت

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3469 ديدگاه)

        کادیلاک سلستیک برقی اما هیچ قطعه پلاستیکی توش استفاده نشده و موتور ترند گفته از لحاظ لوکس بودن یه لول از بنز و بی ام و بالاتره امکانات کابینش هم که دیدیم آلمانی ها در برابرش مثل پراید میمونن

        موافقم 12
        مخالفم 42
        1. alirezamt211

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          اقای M
          تو از اصالت چیزی حالیت میشه که امریکا با چین مقایسه میکنی
          چیزی از ماسل کار میفهمی
          اصلا میدونی لذت رانندگی چیه؟

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. سبحان

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (321 ديدگاه)

      جالبه از نظر تکنولوژی اصلا مقایسه نکرده
      چون اینجوری مرسدس و بی ام و نقطه منفی بزرگی می‌گرفتن

      موافقم 12
      مخالفم 35
    3. مازیار

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      این یه کامنت فوق متعصبانه بود

      (( آلمانیا مثل قبل!! فقط!! تو تجهیز کابین مهارت دارن!!! ))

      اگه آلمان رو از این صنعت حذف کنیم کفه ترازو مثل یه بادکنک هلیومی که رهاش کنی بالا میره اونوقت آلمانیا مثل قبل فقط؟؟

      حالا خوبه تو بخش نتیجه گیری از تسلا بجز قدرت و شتابی که البته بسیار کم کاربرد هست چیزی در نیومد!

      موافقم 42
      مخالفم 12
      1. سوشیانت

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3469 ديدگاه)

        آهان حالا قدرت و شتاب شد بی اهمیت حالا اگه تسلا آلمانی بود به خاطر همین قدرت و شتابش از خوشحالی بالا و پایین میپریدین!

        موافقم 12
        مخالفم 26
        1. مازیار

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (823 ديدگاه)

          نه من ترجیح میدم بالا پائین پریدن بخاطر شتاب تسلا رو تماشا کنم

          موافقم 18
          مخالفم 7
        2. فرشاد

          ۲۱ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          اخه ماشین الکتریکی شتابش چه دستاوردی محسوب میشه؟
          گشتاورش انی هس
          مهم اینه پورش توربو اس با یه شیش سیلندر تخت و توربو اشغال کله الکتریک رو تو لانچ میزاره😂

          موافقم 19
          مخالفم 12
        3. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3469 ديدگاه)

          پورشه ۹۱۱ توربو اس فعلا یه فکری به حال اینکه تو شتاب از کوروت c8 z06 میخوره بکنه نمیخواد واسه تسلا با صفرتاصد ۲.۱ خط و نشون بکشه😂

          موافقم 7
          مخالفم 6
        4. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3469 ديدگاه)

          چه بخوای چه نخوای وقتی بحث شتاب میشه اسم تسلا میاد حالا به بالا پایین پریدنت ادامه بده شاید با این کار تونستی به بهتر شدن شتاب آلمانی ها کمک کنی

          موافقم 7
          مخالفم 3
    4. M

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      آمریکا جونت با لا.شخ.وری تکنولوژی آلمان رو دوبار در دو جنگ جهانی دزدید(اینو بارها گفتم بازم میگم تا اسم این چندش رو میارین) تا به اینجا رسید (هرچند الانم عددی نیست جلوی خیلی از کشورا با رسانه و سیاست و تحریم بقیه خودشو اینجا نگه داشته)
      آمریکا رو با آلمان مقایسه میکنی؟ خنده داره
      اینقدر مثل … از آلمان می‌ترسه که اجازه ساخت بمب اتم به آلمان نمی‌ده
      چون می‌دونه قوی شدن آلمان باعث میشه که نه تنها چین و روسیه بلکه اروپا هم جلوش وایسن
      اون روز به زودی میرسه روزی که همه کشورها با همدیگه جلوی آمریکا می ایستند ، مطمئن باش اروپا هم کنار بقیه هست
      اونموقع ببینم کیو میخواد تحریم کنه لا.ش.خور

      مخالفم 12
      1. alirezamt211

        ۲۳ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (53 ديدگاه)

        سیاسی نکن بحث ما ماشینه
        بعد چرا فقط میگی لاش. خور
        داداش بفهم تعصب خوب نیست
        حالام فشار نخور برو و یکم اروم بگیر
        سر یکچیز انقدر دعوا و بحث
        #تعصب_نداشته_باشیم

  6. P

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (290 ديدگاه)

    لوسید گزینه خوبی به نظر میاد

    موافقم 27
    مخالفم 4
  7. Arshia m3csl

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1164 ديدگاه)

    تو سدان های برقی فقط پورشه ماکان بین اینا هیچکدوم انتخابم نیست ماکان از همشون خوشگلتر و خاص تره ولی بین اینا i7 از همشون بهتره بقیشون طراحی عجیب و غیر جذاب دارن ولی منتظر تایکان توربو gt هستم تا بشه بهترین سدان برقی و ثابت کنه کی رئیسه

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. Arshia m3csl

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      ماکان = تایکان منظورم تایکان بود اشتباه نوشتم ماکان

      موافقم 13
      مخالفم 5
  8. OM.01

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (544 ديدگاه)

    در رنج قیمت 130 الی 160 هزار دلار اگه بخوام خودروی برقی سدان بگیریم پورشه تایکان 4s فول شخصی سازی شده میگیرم یا تایکان GTS نمیه فول میگیرم

    البته تایکان خودروی برقی GT حساب میشه و سدان بزرگ نیست ولی بی‌نظیر هست. از لحاظ آمار فروش هم در آمریکا در سال 2022 و 2023 از لوسید ایر بی ام و I7 و بنز EQS بیشتر فروخته با اینکه گرونتر هست. جالبه آمار فروش جهانی تایکان درسال 2022 تقریبا 2 برابر آمار فروش جهانی تسلا مدل S بود.

    با احترام به نظر دوستان در این رنج قیمت انتخاب من تایکان هست البته تا زمانی که پانامرا الکتریک بیاد.

    موافقم 18
    مخالفم 10
    1. Arshia m3csl

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1164 ديدگاه)

      پورشه تایکان عالیه واقعا از همه سدان های برقی بهتره منتظر تایکان توربو gt هستم تا تسلا رو دچار شکست خفت بار بکنه

      موافقم 8
      مخالفم 11
  9. Tesla

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    ( از لحاظ سرعت و ارزش در برابر قیمت ، هیچ خودرویی نزدیک پلد نمی‌شود) با همین یه جمله نشون دادن که برنده کی هست اما چون لابی بنز و ب ام و همیشه با car magazine در ارتباط بوده نتونستن به صورت مستقیم برنده و اعلام کنن 😍🔥 و این هم یک پیروزی دیگر برای تسلا کبیر در برابر صغیران 😎🇺🇸🇺🇸💪💪⚡️⚡️

    موافقم 16
    مخالفم 56
    1. mercedes

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      امیدوارم به آرزوت برسی و برات عادی شه.

      موافقم 6
      مخالفم 3
    2. MOHAMMAD

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      تسلا فن🫤🤣🤣🫵🏻 اسمت هم تسلا هست

  10. Saman

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)

    1تسلا 2 لوسید 3 مرسدس. Bmw هم بدرد نخوره.

    موافقم 9
    مخالفم 32
    1. ❤BMW❤

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1248 ديدگاه)

      کسی که از بین اینا تسلا رو برتر میدونه ،
      خب معلومه که بی‌ا‌م‌و رو بدردنخور میدونه دیگه 😂

      موافقم 20
      مخالفم 7
      1. Tesla

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        خب ب ام و با اون طراحی و لذت رانندگی افتضاحش واقعا بدردنخوره ، غیر از این ؟

        موافقم 5
        مخالفم 15
    2. مهردادکمال

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (1963 ديدگاه)

      همین تسلا رو ببر تو پیست از بی ام و 2002توربو میخوره😂

      موافقم 14
      مخالفم 11
      1. Tesla

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (654 ديدگاه)

        راستی یه قورباغه بدشکلی بود چند وقت پیش با ۸ ثانیه اختلاف تو نورنبرگ جلو تسلا کبیر له شد ؟ آها فهمیدم چی بود 🤣🤣🇺🇸⚡️⚡️💪

        موافقم 6
        مخالفم 11
        1. alirezamt211

          ۲۳ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          وایسا فقط نمونه های بعدی ماشینای المان_امریکا و ژاپن رونمایی بشه
          یکیش که چارجر دیتونه
          بی ام و سری ام جدید که خبراش اومده
          نیسان جی تی ار ار 36 هم که میگن برقیه
          اون موقست که تسلا مثل کابینش کویر میشه

  11. blackwing

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1299 ديدگاه)

    لوسید مدل سافایر “به راحتی” تسلا پلد رو نقطه میکنه ، فقط مشکل اینجاست هنوز معرفی رسمی نشده

    اون BMW هم از روبرو بیشتر شبه ایران رادیاتوره تا یه BMW

    موافقم 28
    مخالفم 18
    1. Tesla

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      پلد پلاس هم سال دیگه میاد ماشین لوسید سافایر عربستانی رو نقطه میکنه 😎🇺🇸⚡️⚡️💪

      موافقم 4
      مخالفم 14
      1. سوشیانت

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3469 ديدگاه)

        لوسید تو کالیفرنیا طراحی و مهندسی میشه اون وقت چجوری شد عربستانی؟! حتی خود لوسید هم میگه آمریکاییه

        موافقم 1
        مخالفم 2
    2. سوشیانت

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3469 ديدگاه)

      سافایر مشخصات کاملش داخل سایت لوسید هست

    3. علی

      ۲۳ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (189 ديدگاه)

      وای خیلی خوب گفتی🤣🤣🤣🤣🤣🤣

  12. Enzo Ferrari 2008

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    چی بگم رقابت در سکوت

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. ماکان

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (788 ديدگاه)

    سلام . از بین اینها انتخاب من بی ام و i7 البته بیشتر نسخه M70 .

    موافقم 16
    مخالفم 7
  14. Alireza

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (200 ديدگاه)

    قطعا اول بی ام وه دوم لوسید سوم بنز و چهارم تسلا توجه داشته باشید که شتاب ۴.۵ ثانیه بی ام وه برای این کلاس کافیه از طرفی هیچکدوم از این ماشینا زیبایی و جذابیت و امکانات سری هفت رو ندارن

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Tesla

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (654 ديدگاه)

      انقدر کافیه که حتی نمیتونه حریف سدان های ۴۰ هزار دلاری کره ای بشه و قطعا تو سبقت گرفتن هم به شدت اذیت میکنه !! امروز هم که خبر حقارت xm همه جا رو پر کرده و قطعا این شتر گاو پلنگ هم هندلینگش در حد خودرو های وطنی هست 🤣🤣🇺🇸⚡️⚡️

      موافقم 4
      مخالفم 16
      1. MOHAMMAD

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (38 ديدگاه)

        ایکس ام یک اس یو وی ۳تنی هست
        لطفا با پژو و شاهین مامان بابات قیاس نکن😁

  15. amir

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3600 ديدگاه)

    لوسید بهتره از بقیه هرچند خفن زیره ضرره لوسید تولیدش زیاد نیست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. Viper

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (184 ديدگاه)

    من لوسید رو می‌پسندم

  17. 18:45

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    تست جالبی بود و از همه جالب تر بدون برنده و رتبه بندی!
    البته که همیشه نباید رتبه بندی بشه و این خودش یه امتیاز جالبه.
    ولی در کل من انتخابم i7 هست و قوی ترین نسخه اون.
    بعد از i7 انتخابم قطعا لوسید هست و بعدش eqs و بعد مدل s تسلا…
    دلیل انتخابم از i7 این هست که کابین دیجیتالی معرکه ای داره که انگار از آخرالزمان اومده و بدجوری آدم و به وجد میاره، در کنار کلی راحتی سواری و کیفیت ساخت ناب کابین و صندلی های عقبی بسیار راحت که لم بدین و بخواب برین…
    کلا اگه سگمنت سدان های مجلل رو در نظر بگیریم بدون اینکه برقی یا بنزینی باشن، باید گفت سری 7 جدید بهترین گزینه حال حاضر هست. چون کاملا از ملاک های سنتی این بخش خارج، و این بخش و به سمت آینده و کمال جذابیت سوق داده…
    کابین و فناوری های اون کاملا گویای این مطلب هستن.
    جایی که خیلی از مجلات خودرویی کابین سری7 جدید و بهترین کابین حال حاضر بازار معرفی کردن و شبیه هیچ خودرویی نیست و جالب تر اینکه کپی برداری از هیچ رقیب اصلی هم ازش دیده نشده.
    حالا خیل عظیمی از آپشن های ماورایی هم که بماند بهمراه تجربه عالی سواری این خودرو…

    موافقم 11
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۲۲ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (3469 ديدگاه)

      فعلا که کادیلاک سلستیک از لحاظ کابین بهتر از i7 عمل کرده مخصوصا اینکه مانیتور مخصوص سرنشین جلو هم داره علاوه بر این ردیف عقب هم با کنسول یکپارچه و صندلی های عقب بیست جهته و… مجهز تره

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. 18:45

        ۲۲ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (626 ديدگاه)

        باشه سوشیانت جان ما میدونیم از آلمانی ها متنفری!! 🤪😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 4
        1. سوشیانت

          ۲۲ مهر ۱۴۰۲
          سوابق: (3469 ديدگاه)

          نه اینکه شما اصلا از شرکت های دیگه متنفر نیستی نمونش دوج دورانگو هلکت که میای میگی بدرد نمیخوره، کامنت های تک تک شما ها رو حفظم😉

          موافقم 1
          مخالفم 1
  18. Royal Driver

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    آخه تسلا؟؟؟ لوکس؟؟؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  19. 18:45

    ۲۲ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (626 ديدگاه)

    والله سوشیانت جون تا جایی که یادمه هیچوقت از هلکت بد نگفتم و احتمالا اون بچه ها بودن.
    ولی این آمریکن فن ها هستن که با سنگ به سینه زدن صنعت خودروی آمریکا و کوبیدن امثال آلمان اتفاقا بالعکس، تبلیغ سویی بر علیه برند مورد علاقشون میزنن!
    چون هر چه کنی به خود کنی، گر همه نیک و بد کنی!
    منم هیچوقت کورکورانه از کسی یا خودروسازی حمایت نکردم و نمیکنم…

  20. علی

    ۲۳ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (189 ديدگاه)

    روزم با دیدن سری۷خراب میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا