خبر خوبی برای علاقهمندان به بامو منتشر شده مبنی بر اینکه بخش M این شرکت اعلام کرده است هیچ خودروی عملکرد بالایی با پیشرانه چهار سیلندر تولید نخواهد کرد. دلیل چنین تصمیمی این است که این شرکت نمیتواند کمبود قدرت این پیشرانهها را بدون استفاده از سیستم هیبریدی جبران کند و استفاده از سیستم هیبریدی هم به معنای وزن بیشتر خواهد بود.
در این رابطه رئیس M پاور آقای «Frank Van Meel» اوایل هفته جاری در مصاحبهای به CarAdvice گفته است:
«ما واقعاً از استفاده از موتورهای شش سیلندر خوشحال هستیم زیرا این نوع موتور میراث ما است. ما کار خود را با موتور شش سیلندر در مدل M1 آغاز کردیم؛ بنابراین این موتور سابقه زیادی در تاریخ ما دارد. بامو شرکت موتورهای شش سیلندر است و این موتوری نمادین برای ما محسوب میشود. من هیچگاه یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژر را برای خودرویی عملکرد بالا مناسب نمیدانم زیرا اگر از این نوع موتور، عملکرد بالا خواسته شود، گشتاور آن در دورهای پایین از دست میرود و درنتیجه کل لذت رانندگی که از یک خودروی عملکرد میخواهیم از دست خواهد رفت».
بااینحال یک راهحل برای ارائه گشتاور دور پایین وجود دارد و آن استفاده از موتور برقی است. اما وی دراینباره توضیح میدهد:
«در این صورت وزن زیادی به خودرو اضافه میشود و که بهآسانی نمیتوان با آن مقابله کرد. البته بخش M بامو در حال کار با زیربرند i بامو برای توسعه نسل جدید سلولهای باطری است اما امروز زمان مناسبی برای الکتریکی کردن خودروهای M نیست. نسل فعلی موتورهای الکتریکی هنوز برای استفاده در خودروهای M بهاندازه کافی قوی نیستند و قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی هم وزنی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلوگرم به خودرو اضافه میکند که درنتیجه وزن خودرویی چون M3 یا M4 به ۱۵۰۰ کیلوگرم میرسد. چنین وزنی بهطور کامل از تعادل خارج شده و ما نمیتوانیم آنرا با فلسفه یک خودروی M تطبیق دهیم».
ehsan
۵ مهر ۱۳۹۶آفرین _ خوب گفت ایشون _ الکتریکی خوبه نه برای امروز و کاملتر هم گفت نه برای خودروهای اسپرت و سوپر اسپرت
همین چند روز پیش بود که پورشه 911GT2 rs رکورد سریعتری از 918 در پیست نوربر رینگ زد بدون موتور الکتریکی (همینطور لامبورگینی) پس موتور های بنزینی هنوز جای پیشرفت دارن
ممنون آقای دهقان بابت گزارش این خبر ( عکس آخر هم خیلی خوبه )
:::فرشاد:::
۵ مهر ۱۳۹۶داداشمون داره اشتباه میزنه! یعنی چی که میگه “نسل فعلی موتورهای الکتریکی هنوز برای استفاده در خودروهای M بهاندازه کافی قوی نیستند” ؟!!!!! یعنی میخوای بگی امثال پورشه ۹۱۸، مکلارن P1 و کونیگزگ رگرا از محصولات سری M شما سطح پایینتر هستن که از مجموعه هیبریدی بهره میبرن؟! بیخیال رفیق!!!
احمد
۵ مهر ۱۳۹۶اصلا ام پاور یعنی شش سیلندر، کمتر از شش تا سیلندر واسه سری ا م افت داره.
حمید ع
۵ مهر ۱۳۹۶واقعا جای خوشحالی داره.تصور کنین یه M3 توربو هایبرید با موتور چهار سیلندر ۴۰۰ یا ۵۰۰اسبی.من که هیچوقت نمیتونم باور کنم همچین موتوری بتونه ۱۰-۱۵سال دوام بیاره.مثل ورزشکاری که همیشه در طول دوران ورزشیش دوپینگ کرده..مسلما خیلی زودتر از رقبا از پا درمیاد.حتی از بنز cla 45 هم خوشم نمیاد.چرا بجای یه موتو v6 یا خورجینی ۶سیلندر یا حتی ۸سیلندر از یه موتور۴سیلندر خطی استفاده کردن؟!!!!
ارش
۵ مهر ۱۳۹۶این دوتا تو عکس بالا چقدر خوشگلن مثل دو تا ببر میمونن تو کوهستان.
Omid622
۵ مهر ۱۳۹۶واقعا توضیحات بسیار خوب و به جای گفتن اصلا نمیشه تصور کرد بخش m چهار سیلندر باشه
Mohsen
۵ مهر ۱۳۹۶ایول واقعا چطوری انقدر خوببن
مانی
۷ مهر ۱۳۹۶دیدن مرسدس 4 سیلندر زده این بازیها رو در میارن