در زمانی که بخش موتوراسپرت بامو پنجاهسالگی تأسیس خود را جشن میگیرد، اولین محصول اختصاصی بخش M باواریاییها پس از مدل M1 یک سوپرکار موتور وسط نیست. حال اما برای کسانی که تعجب کردهاند که چرا مردان بامو تصمیم گرفتند بجای یک کوپهٔ سبکوزن سراغ یک شاسیبلند بزرگ بروند، رئیس M «فرانک ون میل» پاسخ روشنی دارد. وی طی مصاحبهای در طول یک گرند پری در آفریقای جنوبی، دلیل ساخت XM را توضیح داده است:
بسیاری از دارندگان لامبورگینی اوروس یا مرسدس بنز G کلاس گفتهاند میخواهند از بامو چیزی شبیه آن داشته باشند و برای ما انتخاب XM منطقی بود
به گفتهٔ وی، XM سود بیشتری را هم به همراه خواهد داشت زیرا بخش شاسیبلندها هنوز هم بیشترین رشد را دارد. فرانک ون میل توضیح میدهد که اوضاع در اواخر دههٔ ۷۰ و اوایل دههٔ ۸۰ متفاوت بود و آن سالها دوران طلایی خودروهای اسپرت محسوب میشد. در آن زمان بسیاری از خودروسازان میخواستند مدل اسپرت داشته باشند و بامو هم با M1 به این نیاز پاسخ داد. شرایط اما طی دههها تغییر کرده و است اکنون خریداران خودروهای لوکس معمولاً یک شاسیبلند را ترجیح میدهند.
نایبرئیس بخش فروش بامو نیز انتظار دارد که ایالاتمتحده به همراه چین و خاورمیانه بازارهای اصلی XM باشند. به اعتقاد او، این خودرو خریدارانی را جذب میکند که قبلاً سراغ خودرویی مثل رنجروور، بنتایگا یا شاسیبلندهای فوق لوکس دیگر میرفتند. این شاسیبلند جدید برای جذب خریداران متفاوتی نسبت به کسانی که چیزی مثل M2 یا M3 را میخریدند طراحی شده است تا جذابیتهای مدلهای M را گسترش دهد. در همین حال، فرانک ون میل با بیان اینکه خریداران XM هرگز آن را به پیست نخواهند برد گفته است که از این شاسیبلند بهصورت روزانه و برای دیده شدن استفاده میشود.
البته هرچند خبری از جانشین واقعی برای M1 نخواهد بود اما بخش M بامو در حال آماده شدن برای معرفی یک خودروی ویژه بنام ۳.۰ CSL است که در نوامبر امسال رونمایی میشود. این خودرو با بدنهای دستساز که یادآور کانسپت ۳.۰ CSL Hommage سال ۲۰۱۵ است، با قدرت بیشتر، گیربکس دستی و وزن کمتر، M4 CSL را به سطح جدید ارتقاء خواهد داد.
TML BN
۲۶ مهر ۱۴۰۱واقعا بیایید منو قانع کنید که این طراحی رو به بنتایگا و جی کلس و رنجروور ترجیح بدم
ولی خدایی توشو خوب کار کرده تو پست قبلی در موردش گقتم بازار خوبی واسه آمریکا داره
امیدوارم واقعا اینطور باشه یکم پشتش خامه
M
۲۶ مهر ۱۴۰۱بسیار عالی است که جنسیس انقدر بالاست که رسانه های خودرویی آن را با رقبای ضعیف تر آلمانی مقایسه نمیکنند
Amir
۲۶ مهر ۱۴۰۱تو رو به اعتقاداتت قسم ولمون کن
NAVID۰۰۹۸
۲۶ مهر ۱۴۰۱دقیقاً موافقم .
نمای عقب این خودرو گُنگ و ناهماهنگه !
به جلوپنجره توجه کنید که خیلی بیسرصدا bmw فهمید چه اشتباهی کرده و الان در پِی جبران اشتباه هست !
اما نقطهی اوج ماجرا در داخل کابین شکل گرفته ، بخصوص اون چرم به شدت چشمنواز و هماهنگ با رنگهای دیگر کابین در کنار دکمهها و قطعات بُرسکاری شده آلومینیومی که از تو عکس هم میشه فهمید چه بویِ دلچسبی را به مَشام سرنشینان میرساند !
به کلمهی خاورمیانه هم توجه کنید که برای ما در ایران چیزی جز آه و ناله باقی نگذاشته 🖤🤦♂️!
ehsan.fa
۲۶ مهر ۱۴۰۱یه تجربه ای که دارم رو بهت میگم ، بی ام و از عکساش خوشگل تره ، کافی بیاد تو خیابون فقط
سهیل
۲۶ مهر ۱۴۰۱یعنی تو هر کشوری میخوای ببینی چقدر عققب موندست ببین چند درصد مردمش به بنز علاقه دارن. این نشون میده سالها از خودروها و تکنولوژی روز عقب هستن
HesamS500
۲۶ مهر ۱۴۰۱استاد یکم بیشتر صحبت کنید فیض ببریم!
خودت خندت نگرفت وقتی این دیدگاه رو نوشتی ؟
هدف جهانی
۲۸ مهر ۱۴۰۱سلام و عرض ادب نظر من نیز همین هست از نظر طراحی مثل جی و بنتایگا ساده و شیک نیست
GMA
۲۶ مهر ۱۴۰۱خریداران G کلاس؟؟! 🤔😂
کرگدن باواریا
۲۶ مهر ۱۴۰۱یه آفرود بره ببینیم چندتا ارور میده 😜😂
ehsan.fa
۲۶ مهر ۱۴۰۱بی ام و هیچگاه برای آفرود خودرو نساخته و هیچگاه تو آفرود مدعی نبوده و تو مسابقات آفرود هم شرکت نمیکنه حتی تو داکار هم تیم رسمی نداره ، چرا یه کمپانی معظم رو بخاطر چیزی که نمیخواد مسخره میکنید ، شاسی بلندهاش هم برا آفرود خیلی سبک ساخته شده در حد جاده خاکی
کیانوش
۲۸ مهر ۱۴۰۱خب وقتی نمیخواد چرا ویاد محصولش و رو با جی کلاس سر شاخ میکنه. محاله کسی که جی کلاس دوست داره بیاد این و بگیره حتی لامبورگینی اوروس هم کسی ول نمیکنه بیاد این رو بگیره من خودم بدم نمیاد ازش با کابینشم خیلی حال کردم اما اینکه انتظار داشته باشی دو تا از پرفروش ترین شاسی های لوکس دنیا رو ول کنن بیان این رو بگیرن یکم عجیبه
هدف جهانی
۲۸ مهر ۱۴۰۱دقیقا همینطور هست به نکته خوبی اشاره کردید شهروند گرامی
شامپو
۲۶ مهر ۱۴۰۱جی کلاس قدیمی نمیشه این پسفردا نسل جدیدش میاد با جلو پنجره بزرگتر ماشینت از مد میفته
ALI
۲۶ مهر ۱۴۰۱جلو پنجره های بی ام و همیشه رو به رُشده😂👌🏼
Reza Waffen SS
۲۶ مهر ۱۴۰۱کار سختی در پیش داره از نظر من ناممکنه 👎👎👎
Alan.r
۲۶ مهر ۱۴۰۱G CLASS خیییییلی از این خوک زیباتره کابین شیک تری هم داره توانایی های آفرود فوقالعاده و موتور قدرتمند V8 هم دیگه حرفی واسه گفتن باقی نمیذاره
ربودن مشتریای جی کلاس غیر ممکنه
علاقهمندانی هم که آفرود بهتری میخوان میتونن نمونه 4×4 رو سفارش بدن
پدرام
۲۶ مهر ۱۴۰۱به نظر من همون x7 رو ارتقا می دادن هم اونایی که اوروس و جی کلاس رو می پسندن به خواسته شون می رسیدن هم طراحی جذاب تر و با ابهت تری نسبت به XM داره البته منظورم X7 سری اول بود نه این جدیده
AMANTE
۲۶ مهر ۱۴۰۱موقع خوندن متن میگفتم کی بنتایگا و رنجروور رو به این ترجیح میده ولی بعد رسیدم به بخشی که گفته این شاسی بلند ( برای دیده شدن استفاده میشود. )
دقیقا همین نقطه قوت XM هست. این ماشین از همه نظر معرکه است بجز ظاهر که خیلی سلیقه ایه ولی همین ظاهر باعث میشه سر مردم بچرخه طرف ماشین، یعنی اگه اینو بخری صد در صد باعث جلب توجه میشی.
البته ماشین هایی مثل رنجروور و بنتایگا یا G Class و… هم باعث جلب توجه میشن ولی مردم چند سالی هست که به دیدن شون عادت کردن و در کل اگه XM در جمعی که بالا گفتم باشه بیشتر دیده میشه.
کرگدن باواریا
۲۶ مهر ۱۴۰۱چرا هرچقدر زمان میگذره ؛ طراحی xm زیباتر به نظر میرسه ؟ عین سری هفت که اوایل میگفتن جالب نیست یا x6 اتاق G06 که الان پی میبریم چقدر زیباس
TML BN
۲۶ مهر ۱۴۰۱البته الان هم میگیم سری هفت جدید جالب نیست و از لحاظ فنی و کابین بهترین سری هفت تاریخه ولی طراحی نه ولی X6 از همون اول خیلی جذاب بود و یک جورایی مثل این خیلی تو چشم بود
Sobhan
۲۶ مهر ۱۴۰۱هنوزم برام زیبا نیست 🤗
Amir
۲۶ مهر ۱۴۰۱xm و x6 آره ولی در مورد سری ۷ موافق نیستم
کرگدن باواریا
۲۶ مهر ۱۴۰۱چرا خبری از x8 نیست ؟؟؟؟؟…
سهند
۲۶ مهر ۱۴۰۱دیگه xm راه را برای x8 بست
DNA
۲۶ مهر ۱۴۰۱بی ام و جان بابت لبخندی که دوستان پدالی با خوندن تیتر زدن ممنون 🙏
Sobhan
۲۶ مهر ۱۴۰۱من جی کلاس هم به این ترجیح میدم چه برسه بقیه شون🤣
فقط کاربرات هشت دهنه
۲۶ مهر ۱۴۰۱چه غلط ها این لندهور رو چه به اوروس
❤BMW❤
۲۶ مهر ۱۴۰۱دوست من ، همین لندهور توی قدرت و گشتاور اوروس رو خرد میکنه
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۲۶ مهر ۱۴۰۱مگه چقدر قدرت و گشتاور داره لامبو خریت محض کرد که یه وی دوازده اصیل سنت آگاتایی زیر کاپوت اوروس نزاشت
Sobhan
۲۶ مهر ۱۴۰۱قدرتش الکی بالاست راه نمیره چون وزنش بالاست از همه تو درک میخوره خ
یات راحت 🙌
Payfast
۲۶ مهر ۱۴۰۱اوروس شاید ولی جی کلاس؟ این قیافش هم به افرود نمیخوره
AkoBahrami
۲۶ مهر ۱۴۰۱سلام عزیزان سایت پدال
آقا من ب ام و بازم … به حدی که گلبولهای قرمز خونم شکل آرم ب ام گرفته …
اما این نکته رو از من ب ام و باز داشته باشید … تا دلتون بخواد سفر خارج رفتم و تخصصی ماشین ها رو بررسی کردم …
بتلی بنتایگا اصلا و اصلا و اصلا زیبا نیست … توی دبی چندتاش رو دیدم … واقعا به چشم نمی اومد … رولزرویس کولینانی که خیلی مشتاق دیدارش بودم رو نه یک بار بلکه چند بار دیدم … باور بفرمایید اصلا به نسبت پولش به چشم نمیاد …
جی کلاس رو که اصلا در موردش نگیم بهتره … باور بفرمایید حتی در دیدار اول هم آنچنان نظرت رو حلب نمیکنه … ساختار مکعبی ، ورق های بدنه ، هیکل و ارتفاعش اصلا جالب نیست …
توی عراقی ها یه باوری هست که میگن اگر لندکروزر داشتی پس ثروتمندی و اگر لندکروزر نداشتی پس ثروتمند نیستی …
جی کلاس هم فقط جو پیدا کرده وگرنه اصلا قابل ذکر نیست …
اما رنج روور به حقیقت زیباست … نماد تجمل و ثروته …
در نهایت دوستان میرسیم به لامبو … زیباست ، به چشم میاد و عالیه …
جمع بندی : ب ام و XM از نظر زیبایی فوقالعاده است … این رو بهتون قول میدم … اجازه بدید که از نزدیک این غول بی شاخ و دم رو ببینید تا تجمل و به چشم آمدن رو براتون تعریف کنه …
بازار رنج و لامبو بعید میدونم … ولی بازار جی کلاس و بنتایگا قطعا با ورود این پادشاه جدید آسیب جدی دید …
این خط و اینم نشان …
فقط کافیه یه سال دیگه آمار رو نکاه کنید …
❤BMW❤
۲۶ مهر ۱۴۰۱جی کلاس رو بعید میدونم
چون سطح پرفورمنس این دو متفاوت هستن
جی کلاس بیشتر در حوضه آفرود قوی هست ولی این ، توی پرفورمنس
از نظر من خیلی خودروی جذابی هستش و من علاقه ی زیادی به این دارم
مشتاقانه منتظر سری ۵ جدید هم هستم
سهیل
۲۶ مهر ۱۴۰۱دقیقا موافقم. تو ایران فقط یه سری بچه دبستانی که اسباب بازی بنز دارن بنزبنز میکنن. و حداقل ۲۰ سال از دنیا عقبن. بنز خیلی وقته که تو هیج زمینه ای رتبه های اول تا پنجم رو نداره. ولی ایرانی های بددبخت چون ماشین جدیدی ندیدن فقط میگن بنز. دیگه الکی نیست یه کشور میشه عققب مونده
Alan.r
۲۶ مهر ۱۴۰۱(بنز خیلی وقته که تو هیج زمینه ای رتبه های اول تا پنجم رو نداره)
GT Black series : رکورد دار نوربرگرینگ
G Class: جزو بهترین آفرودر های جهان
MAYBACH S680: از سر سخت ترین رقیبان رولزرویس
MAYBACH GLS600:از لوکس ترین SUV های جهان
GT 63 E performance:بهترین GT ژرمن ها
Actros:از بهترین کامیون های جهان
Sprinter:جزو بهترین ون های دنیا
Marco Polo: کمپری محشر
Sl63: از سریعترین و بهترین رودستر های دنیا
E63:بهترین سدان خانوادگی
A45:بهترین هاچبک داغ دنیا
UNIMAG:از غول های آفرود
بازم بگم؟
al-ml-kh
۲۶ مهر ۱۴۰۱طراحی و مشخصات فنی AMG one هم اضافه کن
miladzm
۲۶ مهر ۱۴۰۱چیزی به اسم بازار رنجروور وجود نداره . رنجروور در واقع همون بی ام و خودمون هست که به اسم رنجروور ریبج شده هویت و شخصیت انگلیسی مستقل خیلی وقته توی صنعت اتومبیل و همچنین باقی صنایع مرده و هیچ گاه هم دیگه قرار نیس بیدار بشه و در ضمن من فکر میکنم خیلی اشتباه برداشت کردید . هیچ محصولی نمیتونه روی امار فروش مرسدس جی کلاس تاثیر بزاره چون جی واگن شبیه هیچ ماشینی نیست و واقعا نمیشه براش توی دنیای اتوموبیل رقیب پیدا کرد ! جی برای خودش یه سبک کلاس جداگونه داره که پادشاه مطلقش هم خودشه . کدوم ماشین دیدی که قفل دیفرانسیل 3 حالته دف جلو عقب و وسط رو با بهترین خصوصیات اشرافی که فقط توی محصولات فوق لوکس خود مرسدس و کادیلاک پیدا میشع رو باهم مخلوط کنه توی یه پکیج بهت تحویل بده ؟؟؟؟
Alan.r
۲۶ مهر ۱۴۰۱جناب AKO BAHRAMI
XM اصلا رقیب جی کلاس محسوب نمیشه
جی کلاس یه دنیای جدا داره
در ضمن XM از جی کلاس بزرگترها و کلاسش فرق میکنه همچنین هییییییچ توانایی آفرودی نداره و در این زمینه کاملا دست و پا بستست
(جی کلاس رو که اصلا در موردش نگیم بهتره … باور بفرمایید حتی در دیدار اول هم آنچنان نظرت رو حلب نمیکنه … ساختار مکعبی ، ورق های بدنه ، هیکل و ارتفاعش اصلا جالب نیست …) با این بند متعصب بودنتونو به همه ثابت کردید ابهت و پرستیژ جی کلاس رو هیچ ماشینی نداره
ثانیاً XM اگر ابهتی داشته باشه(که ندارن) واسه هیکل بسیار بزرگشه نه چیز دیگه
AkoBahrami
۲۶ مهر ۱۴۰۱جناب Alan
شما فکر کردید که ملت جی کلاس میخرند که باهاش آفرود برن … بیش 90 درصد جی کلاس ها به عمرشون یه آفرود واقعی نمیبینند … هدف از خریدن جی کلاس توی چشم بودنه نه آفرود رفتن … پس اگر XM بیشتر به چشم بیاد مطمئنا به اون سمت خواهند رفت …
در ضمن نقل قول می کنید که ثابت کنید من متعصبم 😅 من که اولش گفتم … گلوبول های قرمزم به شکل آرم ب ام و هستش …
ولی باور کنید با تعصب در مورد زیبایی بنز جی کلاس نظر ندادم… مثلا من زیبایی و طراحی SL جدید رو به واقع تحسین می کنم …
ولی جی کلاس نه زیباست و نه حتی جذاب …
بهنام
۲۷ مهر ۱۴۰۱منم دو دستگاه جی کلاس از نزدیک دیدم و ابدا برام جالب نبود . یه جا دیگه هم گفتم کاین رو بهش ترجیح میدم .
ماکسیمیلیان
۲۶ مهر ۱۴۰۱زیباست! بسیار هم زیباست!
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۶ مهر ۱۴۰۱من جی کلاس اوروس و xm رو با هم ماخام
۹۱۱
۲۶ مهر ۱۴۰۱عالللللی
Nefarus
۲۶ مهر ۱۴۰۱کسی که اوروس میخره اینجور چیزا چشمشو نمیگیره
SENIOR
۲۶ مهر ۱۴۰۱تا شاه زنده س شاهزاده نمیتونه جاشو بگیره😑
سید علیرضا
۲۷ مهر ۱۴۰۱پس x8 چی شد ؟؟
ferimia
۲۷ مهر ۱۴۰۱طراحی بیرونی ماشین افتضاحه! کجا رفت اون طراحی های با ابهت بی ام و؟ تاسف…
اردلان
۲۷ مهر ۱۴۰۱شاسی بلند فراری پوز همرو میزنه
وی
۲۹ مهر ۱۴۰۱وقتی خودش اعتراف کرده که پول براشون مهمه نه ماشین بازی :)
Taha.sp
۳۰ مهر ۱۴۰۱باید که دید انجین این ماشین چی باشه
وگرنه از لحاظ طراحی که زیاد چنگی به دل نمیزنه