چندی است شایعاتی دربارهی حفظ ساختار دیفرانسیل عقب نسل بعدی سری ۲ کوپه و نسخه پرچمدار M2 کوپه به گوش میرسد و حالا نیز مدیر تولید سری ۲ تائید کرده چنین اتفاقی رخ خواهد داد.
گرنوت استول در مصاحبه با اتوکار گفته که برخلاف مدل جدید سری ۲ گرن کوپه که بر پایه پلتفرم UKL ساخته شده و خودرویی دیفرانسیل جلوست، نسل بعدی سری ۲ کوپه پیکربندی دیفرانسیل عقب خود را حفظ خواهد کرد.
مدیر بامو همچنین اظهار داشته اگرچه اکثر خریداران سری ۱ این خودرو را به خاطر قوای محرکه انتخاب نمیکنند اما دیفرانسیل عقب بودن فاکتوری مهم برای خریداران سری ۲ کوپه بوده و همین موضوع به محبوبیت این خودرو کمک شایانی کرده است.
نسل جدید بامو سری ۲ گرن کوپه به عنوان رقیب مرسدس بنز CLA معرفی شده و از همان پلتفرم دیفرانسیل جلوی سری ۱ استفاده میکند. نسخه پرچمدار M235 M پرفورمنس از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو با قدرت ۳۰۱ اسب بخار استفاده میکند و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری دارد.
بنا به گفته استول، بامو نسخه M کامل از سری ۲ گرن کوپه را نخواهد ساخت و بنابراین اگر خواهان چنین خودرویی باشید باید M2 کوپه دیفرانسیل عقب را انتخاب نمایید. این مدیر ارشد اشارهای به جزئیات فنی نسل بعدی این خودرو نداشته اما انتظار داریم M2 جدید همان پیشرانهی ۶ سیلندر توربو را حفظ کرده و قدرتش کمی بیشتر از خروجی ۴۰۵ اسبی M2 کامپتیشن کنونی باشد.
پلتفرمها و قوای محرکه متفاوت بین سری ۲ کوپه و گرن کوپه تفاوت زیادی بین این دو خودرو ایجاد خواهد کرد. نام سری ۲ همچنین روی مینی ون اکتیو تورر هم بکار رفته و البته قرار است این خودرو در سال ۲۰۲۰ دگرگون شود.
MAHDI
۱۱ آبان ۱۳۹۸M2 یعنی لذت. پس بهترین تصمیم ممکن همین هستش!!!
فعلا نسل آینده M2 بماند چون فعلا منتظر M2CS هستیم که در حال تست هستش!!!!
Bilbo
۱۱ آبان ۱۳۹۸اینکه چی شد بامو دست به طراحی این چراغ خواب تپل و زشت رو تو سری یک زد من نمیدونم، بدتر از اون اصلا نمیفهمم که چرا داره این تصمیم مضحک رو گسترش میده و وارد قلمرو سری ۲ هم میکنه، خالصانه امیدوارم نسل بعد سری ۲ تو این فاز وارد نشه، ام۲ فعلی، یکی از بهترین و هماهنگ ترین طراحی های این چندسال اخیر بامو هست، اونقدر خوبه که شما برانگیز کرده قضیه رو که نسل بعد چطور میتونه به موفقیت نسل فعلی برسه…