درحالیکه جهان هر روز پر از کراس اوورها، شاسی بلندها و وانتهای مختلف میشود، خودروسازان از تعداد محصولات اسپرت و هیجانانگیز برای دوستداران رانندگی میکاهند. البته هنوز هم هستند شرکتهایی که چنین محصولاتی را در خط تولید دارند و از جمله این برندها میتوان به هوندا، فولکسواگن و بیامو اشاره کرد که هریک گوشهای از بازار را در اختیار دارند. بیامو با M240i، فولکسواگن با گلف R و هوندا با سیویک تایپ R به دنبال جلب نظر خریداران هستند.
این سه خودرو در مسابقه درگ حضور یافتهاند تا تواناییهای یکدیگر را به چالش بکشند. M240i روی کاغذ دست برتر را دارد. نیروگاه ۶ سیلندر ۳ لیتری این خودرو قدرت ۳۷۴ اسبی و گشتاور ۵۰۰ نیوتون متری خود را به تمامی چرخ ها میفرستد. به این ترتیب بیامو مزیت بزرگی نسبت به هوندا سیویک تایپ R دارد. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی این ژاپنی دوستداشتنی قدرت ۳۲۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری تولید و آن را به چرخ های جلو منتقل میکند. البته سیویک سبکترین خودروی این مسابقه به شمار میرود.
فولکسواگن گلف R بچه وسط این مسابقه محسوب میشود و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی آن خروجی ۳۲۰ اسبی و گشتاور ۴۲۰ نیوتون متری دارد. این خودرو هم از سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد.
بیامو به همراه فولکسواگن مزیت خود را سریعاً در لحظات اول مسابقه به نمایش میگذارند. این دو خودرو پیش میافتند و هوندا را با چالش پیدا کردن کشش بیشتر تنها میگذارند؛ اما هوندا در مسابقه دوم استارت بهتری دارد ولی هنوز هم به تقلا میافتد و بیامو با زمان ۱۲.۵ ثانیه اول از همه به خط پایان میرسد. گلف R با زمان ۱۲.۷ ثانیهای رتبه دوم را کسب میکند و سیویک تایپ R زمان ۱۴.۲ ثانیهای را برای مسافت ۴۰۰ متر بر جای میگذارد.
اما هوندا در مسابقات رولینگ خوش میدرخشد، جایی که مزیت سیستم چهار چرخ محرک دو خودروی دیگر رنگ میبازد. اینجاست که هوندا از فولکسواگن پیشی میگیرد و درست پس از M240i به خط پایان میرسد. البته دومین مسابقه رولینگ فشردهتر برگزار میشود و فولکسواگن با فاصله ناچیزی هوندا را شکست میدهد.
شانس کمی برای شکست دادن سیستم چهار چرخ محرک به ویژه در درگهای از حالت سکون وجود دارد. البته هوندا نشان داد که از قدرت کافی برای رقابت با دو حریف خود برخوردار است. سیستم چهار چرخ محرک اگرچه مزیتهایی دارد اما هزینههای تولید و وزن خودرو را افزایش میدهد.
Jdm باز
۷ خرداد ۱۴۰۱خدا کنه m2 جدید زیبا و خوش رخ مثل نسل قبل باشه نه مثل این m240i
سری دو نسل قبل کجا و این کجا
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱آره نمیدونم چرا این m240i انگار کتک خورده له شده😂😂
viper2
۷ خرداد ۱۴۰۱tml داداش همدردیم با هم منم رفتم تو لیست سیاه 😂 . همچنین با کارن . تسلیت
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱انشالله غم آخرشون باشه😂😂
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱آخرمون*
Clean energy (سلام فرمانده)
۷ خرداد ۱۴۰۱هعی حاجی هعی
از زومیت فرار کردم اومدم اینجا همین بدبختیه😐
متاسفانه تو زومیتم یه اک داشتم که یه فوش دادم بن شد😂😂
انشالله این اکانتم به اون وضع نیفته🗿
Humer
۸ خرداد ۱۴۰۱چی شده دوستان منظور از لیست سیاه چیه ؟
حامد
۷ خرداد ۱۴۰۱فرض کن ۴۵ هزارتا بدی برای bmw ای که اصالت و طراحی بی ام و رو نداره.
محمد هادی
۷ خرداد ۱۴۰۱ولی باهاش کل همه رو تو درگ و شتاب بخوابونی دوباره مطمئمن میشی که یه بی ام و داری😄😄😄
زیاد رو ظاهر بی ام و حساس نشو
بهش گاز بده درعوض
Mamad
۷ خرداد ۱۴۰۱با اینکه توی درگ عقب مونده ولی هوندا سیویک از بین این سه ماشین بیشتر دوست دارم. قیمتشم خیلی کمتره
محمد هادی
۷ خرداد ۱۴۰۱واقعا قلبن سیویک برام نماد اصالت و احترامه و دوستداشتن
اما خب حضرت عشق اول و آخر بی ام و بود!
ضمنا جناب گلف هم قدمشون گلبارون باد
اونم از خوبای قلبمه
کلا اعضای این درگ همه اعضایی رویایی و اصیل بودن که همیشه کنار دیده نمیشن
جیگر سه تاشونو❤️🔥
محمدرضا
۷ خرداد ۱۴۰۱این جذاب ترین نسل سیویک بود😍
KSH
۷ خرداد ۱۴۰۱چه مقایسه مسخره ایه چه ربطی دارن این ماشینا بهم؟
ali-mg
۷ خرداد ۱۴۰۱خدایی همه تایپ آر و کرولا جی تی i8 2022 سوار میشن اونوقت ما 206 چهل سال پیش
TML BN
۷ خرداد ۱۴۰۱چرا ۱۲۸ ti رو نیاوردن؟؟
به جای M240i
M.rAMK
۷ خرداد ۱۴۰۱سیویک
محمد هادی
۷ خرداد ۱۴۰۱بذار ازت خواهش کنم تو این مقاله هیچکدومو انتخاب نکن
چون هرسه تا عشقن و جزو معتبرترین هان
محمد هادی
۸ خرداد ۱۴۰۱و بازهم پیروز شتاب و چابکی
حضرت
BMW