درحالیکه بامو M3 قطعاً از نظر قدرت پیشرانه کمبودی ندارد اما پکیج مسابقهای با اضافه کردن اسب بخارهای اضافی حداکثر سرعت این خودرو را به ۲۶۵ کیلومتر در ساعت میرساند. اما شما کی میتوانید با چنین سرعتی در آمریکای شمالی رانندگی کنید؟
پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی M3 فعلی همانند نسخهی ۸ سیلندر نسل قبلی E90 عمل نمیکند و گشتاور و شتاب گیری مخصوص خود را دارد. وقتی M3 2015 را با M3 2016 پکیج مسابقه مقایسه میکنیم واضح است که فرایند شتاب گیری بسیار شبیه بوده اما رسیدن به حداکثر سرعت قطعاً با نرمی، هیجان و سرعت بیشتری صورت میپذیرد.
نه تنها پیشرانه وزن کمتری را روی چرخهای جلو تحمیل کرده بلکه گشتاور چرخشی اینرسی را نیز کاهش داده است. وزن خیلی زیاد در بخش عقبی نیز باعث کندتر شدن حرکات خودرو میشود. پس گزینهی بهتر تمرکز وزن در میانهی خودرو و از همه بهتر کاهش وزن کلی آن است که بهاینترتیب خودرو گشتاور چرخشی اینرسی کمتری خواهد داشت. از پشت فرمان این مسئله هیجان بیشتری را در راههای عادی و پرپیچوخم برای راننده به ارمغان میآورد.
این اصلاحات و بهبودها باعث شدهاند تا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو به زیر ۴ ثانیه برسد و این قدرت عظیم از طریق گیربکس ۷ سرعته ی دوکلاچه به چرخها منتقل میشود. با فشار دادن پدال گاز بدون استثنا در صندلیهایی فرو میروید که راحتتر از M3 معمولی هستند. این یک بهروزرسانی خیلی خوب بوده و ما پس از ۳ هزار کیلومتر رانندگی با M3 2015 بهطور واضح دیدیم که این یک تکامل در جهت صحیح بوده است.
جایی که این هیولای مونیخی واقعاً میدرخشد در پیست است. این هیولای قرمز در نوردشلایف که جهنم سبز نیز خوانده میشود احساس راحتی دارد. با فشردن دکمهی M،F80 به هیولای کاملاً متفاوتی بدل میشود به این صورت که سیستم تعلیق سفتتر شده، فرمان تیزتر میشود و پدال گاز نیز حساستر شده و به کوچکترین حرکتی عکسالعمل نشان میدهد. همهی این موارد نشان میدهند که F80 Competition Package برای یکچیز طراحی شده و آن زندگی در نوربرگ رینگ است.
صفحهنمایش خودرو همهی آیتمهای حیاتی مانند فشار لاستیکها، دما و حتی گشتاور و قدرت خودرو را نشان میدهد. اگر احساس میکنید آدم خوششانسی هستید، پس کنترل پایداری را خاموش کنید و ببینید که دنیای دیگری پیش رویتان قرار میگیرد.
لاستیکهای میشلین با پهنای ۲۸۵ میلیمتر در عقب پس از طی ۲۰ دور کامل پیست ۱۳ کیلومتری نوردشلایف خوب دوام آوردند. خودرو در برابر هرگونه تکان ناگهانی که میتواند توازن خودرو را به هم بزند مقاومت میکند و این کار با بهرهگیری از فاصلهی بین محورهای عریضتر، سیستم تعلیق ارتقا یافته و کنترل پایداری اصلاحشده صورت میپذیرد.
دیسکهای ترمز سوراخدار M3 نیز نیروی کافی برای متوقف کردن این هیولا را در اختیار راننده میگذارند و ما در مدتی که در پیست خودرو را تحت فشار قرار داده بودیم خللی در عملکرد آنها ندیدیم. ترمزهای کربن سرامیک ۸ هزار دلار قیمت دارند و خرید آن شاید گزینهی مناسبی نباشد مگر اینکه در منطقهای گرم زندگی کنید و خودرو را اکثراً به پیست ببرید.
اگرچه که Competition Package برای این پیست طراحی شده اما واضح است که خودرو در مسیرهای باز نیز میدرخشد. رانندگی با حداکثر سرعت احساس متفاوتی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ندارد. سیستم تعلیق در حالت اسپورت احساس راحتی همانند شناور بودن روی آب را دارد اما رانندگی در خیابانهای دارای دستانداز ناراحت کننده خواهد بود. صدای کابین بسیار کم است البته سیستم صوتی هارمن کاردون با ۱۶ بلندگو به حد کافی فوق العاده است.
در پایان باید گفت که بی هیچ سؤالی Competition Package M3 2016 تکامل بسیار کاملی از نسخهی معمولی محسوب میشود. اگر اوقات خود را به همان اندازه که در خیابانهای معمولی میگذرانید در پیست نیز صرف میکنید پس به دست آوردن لذت رانندگی خالص با پرداخت پول اضافی ارزشمند است. این همان چیزی است که هیولای مونیخ را به خودرویی با نهایت لذت رانندگی بدل کرده است.
منبع: bmwblog
masoud v12
۹ شهریور ۱۳۹۵استایل اسپورت و دینامیک رانندگیش خیلی خیلی جوان پسند هستش.
ارش
۹ شهریور ۱۳۹۵M2 وM3واقعا عالیه هستن.عاشقشم??
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ شهریور ۱۳۹۵بی نظیر
Mohammadreza4060
۹ شهریور ۱۳۹۵ایکاش تفاوت قیمتش هم با m3 معمولی میگفت
مجید
۹ شهریور ۱۳۹۵خوبی که بهتر شد!!!!!با خوندن این متن این به ذهنم میرسه ولی حیف که این اتاق مثل مدل افسانه ای E36 مدل کوپه نداره!!!!!!من خودم عاشق سری 4 هستم و کلا هر چیزی با ارم BMW ولی زمان میبره تا آدم به این تغیرات عادت کنه!!!!!!!!
امیر
۹ شهریور ۱۳۹۵بعضیا میگن بی ام دبلیو توایران نخرین خرجش خیلی بالاست داستان چیه چرا
سامان اذری
۹ شهریور ۱۳۹۵یکی از دوستام تو کار خریدو فروش ماشینهای رده بالا هست ازش همین سوالو پرسیدم
گفت اکثر بی ام و سوار ها مخصوصا X3 از پر خرج بودن ماشینشون اذیت میکشند علتش هم بنزین بی کیفیت ایرانه چون موتور بی ام و خیلی پیچیده هست و همیشه اسب بخار بیشتری نسبت به هم حجم های خودشون بیرون میکشند واسه همین بنزین با اکتان پایین خیلی به موتور صدمه میزنه
Elemento
۹ شهریور ۱۳۹۵درسته.
واقعا حیف که نمیشه از این ماشین ها لذت برد در ایران.
کلا بنز برای ایران خیلی بهتره البته اگه ماشین آلمانی بخوای. ولی خوب قیمتش هم بیشتره.
ولی اگه میخوای در هیچ شرایطی هیچ جا نمونی و با اعتماد به نفس بزنی به دل کوه و بیابون و جاده فقط یک ماشین خیالتو راحت میکنه.
اون toyota ست.
mohsen
۱۴ شهریور ۱۳۹۵موتور های پایه ی بی ام وه با توربو شارژ الان تو مدل های چند سال اخیرش داریم میبینیم و شرایط نگهداریشو رعایت نمیکنن مثلا تو زمستون بعد استارت شتاب انچنانی میگیره خوب توریو به فشار میفته در ضمن سرویس های اینجا روغن اینا سخته یافتن خوباش و هزینه ی زیادی داره و تکنولوژی این موتور ها بالاست چون با موتور 2 لیتری هر چی کره ای و ژاپنی بازاره حالشو میگیره و مصرفشم کمه پس این وسط یه مهندسی هایی شده و نگدارشو سخت میکنه
Mercede.Kaviani
۹ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوستان
یک شاهکار دیگر از کمپانی بی ام و راستی چه مدل های بی ام و ومرسدس اجازه ورود دارند سری 7 وکلاس اس هایبرید اجازه ورود دارند
با تشکر از راهنمای شما
دوستدار شما مرسده کاویانی
كاپيتاليسم
۱۰ شهریور ۱۳۹۵http://sabtaresh.tpo.ir/sys/rpts00ListMachinesImport.asp
لیست خودروهای مجاز برای واردات هست
بهنام
۹ شهریور ۱۳۹۵واقعا عالیه مخصوصا این رنگش و رینگ های جدیدشم که خیلی تو چشمه !
سری سه یعنی هندلینگ ، باید تو لغت نامه اینو اظافه کنن
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ شهریور ۱۳۹۵حداکثر سرعت در ازاد راه ایالات متحده 113 کیلومتر درساعت
علی"m.f"
۱۰ شهریور ۱۳۹۵بهنام 499000 یورو چقد میشه؟
uss zumwalt DDG-1000
۱۰ شهریور ۱۳۹۵1896200000 تومن
علی"m.f"
۱۰ شهریور ۱۳۹۵فدات
حامد
۱۰ شهریور ۱۳۹۵تکامل! شتاب زیر 4 ثانیه برای یه سدان 6 سیلندر و گشتاوری که از 1850 دور در اختیار شماس ، اونم با یه انجین توربو شارژ
Mercede.Kaviani
۱۰ شهریور ۱۳۹۵با سلام به دوست بسیار عزیز کاپیتالیسم
بسیار متشکر وممنون از راهنمای و کمک شما به من
بهترین ها را برای شما دوست عزیز خواستارام
با تشکر مجدد
دوستدار شما مرسده کاویانی
پوریا
۱۱ شهریور ۱۳۹۵با سلام
تا اونجایی که ما میدونیم هندلینگ یعنی m3 .m3یعنی هندلینگ
ALIREZA034
۱۱ شهریور ۱۳۹۵همون m3 هم رویایی بود دیگه با این پکیج فوق العادس.آخه کیفیت و متریال چقد باید بالا باشه که در هر سرعت احساس کنید فقط 100 تا میرید.چسبدگیش عالیه از تصویر هم میشه چسبدگیش رو فهمید آدم کیف میکنه.فکر کنم حالا حالاها در این کلاس برندها دیگه قدرت رقابت جدی با بی ام و رو نخواهند داشت.سری 3 به نظرم محبوبیت خاصی داره.