لینکلن MKZ اولین خودرویی نیست که برای هات رو در نظر گرفته میشود اما این سدان آمریکایی در سالهای پایانی عمر خود شاهد نصب پیشرانههای قدرتمندی زیر کاپوتش بوده است. پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی لینکلن قدرت ۴۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متری را در مدلهای چهار چرخ محرک تولید میکند و بنابراین با یک سدان لوکس و قدرتمند طرف هستیم. البته در یک ویدئوی منتشر شده در یوتیوب شاهد رویارویی این خودرو با BMW M3 هستیم که نتیجه جالبی را رقم میزند.
لینکلن در رقابت ۴۰۰ متر ابتدا پیش میافتد اما پیشرانه ۶ سیلندر و سیستم چهار چرخ محرک MKZ برای رقابت با M3 کافی نیست. سوپر سدان ژرمنها که ظاهراً از نسخه کامپتیشن است به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۰۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متری استفاده کرده و همین قدرت اضافی به BMW اجازه میدهد تا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۹۵ ثانیه و با سرعت ۱۹۸.۲۷ کیلومتر در ساعت طی کند. لینکلن هم در ۱۳.۶۱ ثانیه و با سرعت ۱۶۴.۷۰ کیلومتر در ساعت از خط پایان عبور کرده است.
در مسابقه دوم شاهد مچ اندازی M3 و داج چلنجر R/T اسکات پک هستیم. داج به پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۴ لیتری که قدرت ۴۸۵ اسبی و گشتاور ۶۴۴ نیوتون متری داشته مجهز بوده و در اکثر مسابقه از حریف آلمانی پیش میافتد اما در نهایت M3 برتری را از آنِ خود کرده و رکورد ۱۱.۶۲ ثانیه و سرعت ۲۰۲ کیلومتر در ساعت را برای این درگ ۴۰۰ متر ثبت میکند. چلنجر هم زمان ۱۲.۰۱ ثانیه و سرعت ۱۸۳.۸۱ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته است.
متأسفانه لینکلن MKZ دیگر در آمریکا عرضه نمیشود و این شرکت روی کراس اوورها و شاسی بلندها تمرکز کرده است. این خودروساز آمریکایی شانسی در برابر M3 و چلنجر نداشته اما در برابر این دو خودرو هم دست و پا بسته نیست. چلنجر هم عملکرد خوبی داشته هرچند نتوانسته از عهده M3 برآید.
۱۳
۱۶ دی ۱۴۰۰معلوم شد کت تن کیه
تمام مبلغ پرداختی رو حلال میکنه مهندسی آلمانی
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰کت ؟! یه نگاه به قیمت بندازید هم عالیه
دوج rt با قیمت 37 هزار دلار
و m3 با قیمت 72 هزار دلار
abdi_mahdi
۱۶ دی ۱۴۰۰m3 در کیفیت و اپشنو امکانات یا راحتی… برتری داره
M.Kkarimi
۱۶ دی ۱۴۰۰اسکات پک : 485 اسب بخار /// ام 3 کامپیتیشن : 510
…. : 643 نیوتون متر گشتاور /// ……… : 650
…. : دف عقب /// …. : چهار چرخ محرک !
… : 1900 کیلوگرم /// …: 1700 کیلوگرم
…: 44 هزار دلار /// 78هزار دلار ( البته اینجا پکیج واید بادی استفاده شده بود که به تنهایی 6000 دلار قیمت داره و در کل 12000 تا گرون تره اما خب هیچ تاثیری رو پرفورمنس نداره پس همون مدل پایه رو در نظر میگیریم )
کاری به بهره مندی از آیرودینامیک و سیتم های کمکی و… هم نداریم …
بنظرم با این تفاسیر تو مسیر درگ هنوز هم کت تن چلنجره !
( بله درسته هزار تا مورد دیگه قیمت بی ام و رو توجیح میکنن ولی کاربردی در اینجا ندارن )
AMIN (M.A.S)
۱۶ دی ۱۴۰۰پکیج وایدبادی اتفاقا یه پکیج کاملا فنی هست البته قیمت پایه ماشینو از حدود 41000 تا به حدود47000 تا میرسونه ولی ارزشمنده
این پکیج باعث ارتقای 0.3 ثانیه در شتاب ادعایی هلکت و هلکت ردای میشه
تایم ادعایی شتاب یک چهارم مایل
هلکت معمولی 11.2
هلکت وایدبادی 10.9
هلکت ردای 11.1
هلکت ردای واید بادی 10.8
البته اینا تایم ادعایی هستن و مثلا هلکت ردای وایدبادی تایم 10.4 هم داره
پکیج وایدبادی چون شامل تایر بزرگتر (سایز 305)میشه اصطکاک و سطح چسبندگی رو افزایش میده که باعث لانچ خیلی بهتر و هرزگردی کمتر چرخا میشه
و همچنین همین تایر های متفاوت و سیستم تعلیق بهبود یافته باعث بهبود هندلینگ میشن (البته یه پکیج مخصوص پیست نیست صرفا هندلینگ بهتر از نوع معمولی داره)
تنها عیبش که زیادم مهم نیست حداکثر سرعت کمتر این ماشینا در قیاس با بدون واید بادی هاست که بازم میگم زیاد مهم نیست
M.Kkarimi
۱۶ دی ۱۴۰۰بله درست میگید اما این اطلاعات رو از اونجایی که بار ها تحقیق کردم و دنبالش گشتم و تایمی پیدا نکردم و یا هم عده ای مدعی همون تایم اسکات پک نسخه پایه بودن بیان کردم .
مثلا این مکالمه رو در سایت چلنجر تاک نگاه کنید 👈 https://www.challengertalk.com/threads/best-widebody-scat-pack-1-4-mile-times.677304/
و یا این سایت 👈 https://www.carindigo.com/dodge/challenger-r-t-scat-pack-coupe/0to60
جاهای دیگه هم گشته بودم ، الان که اشاره کردید دوباره گشتم اما بازم چیزی دست گیررم نشد ،، قطعا تایر های پهن تر و بهبود سیستم و تعلیق و … باعث بهبود تایم 1.4 مایل میشه اما به شخصه چیزی پیدا نکردم . حالا شما منبعتون رو بگید .
و موضوع دیگه شما تو متنتون به #هلکت واید بادی اشاره کردید ….! و اینجا بحث R/T اسکات پک بود
M.Kkarimi
۱۶ دی ۱۴۰۰پاسختون رو دادم ولی مث اینکه چون توش لینکه حالا حالا باید تو صف تایید باشه ….
مهردادکمال
۱۶ دی ۱۴۰۰داستان مهندسی المانی نیست دیگه جادوگری المانیه!!!! نه فقط بی ام و پورشه تایکان پورشه توربو اس مرسدس بلک سریز مرسدس a45 و… عملا یه استپ بالاتر از مهندسی رفتن
ایمنترین ماشینها با بالاترین تکنولوژی های ممکن و نهایت سرعت!!! اینا رسما جادوگرن
امیرمحمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۰دوج دیمون بوگاتی ویرون رو هم میخوره چه برسه به بی ام و
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰what the helll??????? اقا جر زنیه 🤣
Kamy
۱۶ دی ۱۴۰۰هر چند چلنجر زودتر استارت کرد ولی واسه مغلوب کردن ام تری چیزای بیشتری لازم داره
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ دی ۱۴۰۰R/T اسکات پک 130 کیلو سنگین تره
20 اسب بخار قدرت کم تری داره
سیستم چهار چرخ نداره
از همه مهم تر جلو پنجره 1.5 در 2.5 جلوش نصب نشده اونم دو تا
و اینکه نصف این m3c قیمت داره
MOHAMMAD.DEMON
۱۶ دی ۱۴۰۰اصلا هم مشخص نیست پدال چقدر بی ام و دوس داره
فقط به هشتک ها و نوشته های مرتبط نگاه نکنید
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۶ دی ۱۴۰۰متاسفانه اون عزیزانی که تو پدال مطلب میزارن سلیقه خودشون رو به بقیه تحمیل میکنن.هزاران درگ تو یوتیوب هست که آمریکاییها حرف اول و أخر رو میزنن.یا درگ تاپ فیول که سریعترین جنبندهای ساخته دست بشر هستن ولی پدال اصلا علاقه نداره که عظمت آمریکاییها رو کار کنه.فقط موندم چقدر گشتن تا پیروزی یه ألمانی رو بر آمریکایی پیدا کنن.در ضمن چلنجر پوره بیپر رو بازم که اینجا به خاک مالید با قدرت کمتر قیمت کمتر تک دف تنفس طبیعی وزن بیشتر آیرودینامیک ضعیف
شاهین
۱۷ دی ۱۴۰۰مدارک بیشتری برای حق اعتراض رو کن
مثلا بگو چلنجر اون سوراخ تنفس هد لایت سمت راننده رو نداشت و شیب زمین به نفع بی ام و بوده و وزش باد بر علیه چلنجر بوده و زمین کج بوده و …
دیگه از یه پلتفرم قدیمی شبه شاسی نردبونی چه انتظاری داری که بخواد بی ام و شبه سوپر اسپرت رو بزنه
بهنام
۱۶ دی ۱۴۰۰از نظر من که bmw خیلی جذاب تر هست با اون مشخصاتی ک شما گفتید
بهنام
۱۶ دی ۱۴۰۰از نظر من که bmw خیلی جذاب تر هست با اون مشخصاتی ک شما گفتید
Kamy
۱۶ دی ۱۴۰۰داداش موتور m3 هم کمتر از نصف حجم موتور چلنجرو داره..اگه وزن بیشتر اونو میبینی تفاوت فنی هاشون هم ببین
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰حاجی چه ربطی داره خب چلنجر تنفس طبیعی هست بی ام و دوتا توربو داره
درسته موتور بی ام و تکنولوزی داره و این باعث افزایش اسب بخار میشه اما خب دو تا توربو هم داره عزیز من
(چو بیشه تهی ماند از نره شیر
شغالان در آیند آنجا دلیر)
ممد ژانگولر
۱۶ دی ۱۴۰۰فکر کنم bmw ناکس یک لحظه از نیترو مخفی استفاده کرد 😎
viper
۱۶ دی ۱۴۰۰شما بیاین یه نگاه به اعداد بندازین بعد نظر بدید
هی مهندسی المانی المانی
اقا چلنجر قدرتش کمتره یه ذره و اختلاف هم دقیقا یه ذره بود و این یعنی اینکه اگر قدرت این دو دقیقا برابر بود چلنجر با قیمت کمتر میبرد
بعدشم چلنجر تنفس طبیعیه دوام موتورش خیلی بیشتره
Kamy
۱۶ دی ۱۴۰۰به همون شکل اگه ام تری مثل چلنجر موتور حجیم استفاده کنه میتونه اسب بخار بیشتری تولید کنه .. تا یه چیزی میشه فوری بحث قیمتو نکشین وسط کلا فلسفه ماشینای اروپایی با ماشینای آمریکایی فرق میکنع هم چلنجر دوست داشتنیه هم بی ام و ..خوبیش هم اینه که هر دو خریدارای خودشونو دارن چون سلیقه و نیاز خریداراشونو تأمین میکنن …بدیش هم اینه که ما دستمون از هر دو کوتاهه و نمیتونیم لذت ببریم از سوار شدن و روندن و حتی دیدنشون
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰قیمت مهم نیست؟!
اولین فاکتور و مهم ترین چیز قیمت هست ! اگه کسی واقعا ماسل کار بخواد و 75 هزار دلار پول داشته باشه خب میره نسخه 75 دلاری چلنجر میخره نمیاد بگه خب به موتور نگاه کنم کدوم شبیه m3 هست برم همون را بخرم !!!
abdi_mahdi
۱۶ دی ۱۴۰۰کسی که میخواد ماشین بخره کلی معیار داره بی ام و دوج نیست این دو خیلی تفاوتا دارن شما تصورتون از ماشین چیه؟
AMIN (M.A.S)
۱۶ دی ۱۴۰۰هعیی روزگار
چلنجر با این موتور با دو نسل قبل بی ام و مقابله میکرد
زمونه عوض شده و 392 دیگه نمیتونه پا به پای این M3 G80 بیاد و بهترین تایمش فک کنم حدود 11.8 هست
بی ام و هم احترام پیشکسوتارو نگه نمیداره
ولی چلنجر اسکات پک 1320 با تایم یک چهارم مایل 11.4ثانیه برای G80 چالش بسیار بزرگیه
فقط نسخه های چهارچرخ متحرک G80 حریف اسکات پک 1320 هستن و گفته میشه قراره پکیج 1320 روی کیت وایدبادی هم بیاد و اگر واقعی باشه یعنی چلنجر 1320واید بادی به احتمال خیلی زیاد سریعتر از M4 XDrive خواهد شد
ولی تا اون زمان (اگر واقعا قرار باشه ارائه بشه) خب کماکان M4 XDrive سریعتر هست
اینم در نظر بگیرید که روی داینو بی ام و حدود550تا قدرت نشون میده (480تا روی چرخ فک کنم)
و بی ام و سبک تر هم هست
M.Kkarimi
۱۶ دی ۱۴۰۰چلنجر نسبتا لانچ خوبی کرد اما بهتره به تایم های رسمی هم یک نگاه بندازیم …
M3 کامپیتیشن در 400 متر بطور رسمی تایم 11.5 رو ثبت کرده ،،،،، و در مقابل چلنجر ( R/T اسکات پک ) تایم رسمی 11.7 رو ثبت کرده ! و خب باز هم لانچ سخت چلنجر و ناتوانی راننده رو درِش نشون میده . ( البته اون قدر هم نبود … و در کل چه در تایم رسمی و چه در اینجا باید قبول کرد به هر حال چلنجر عقب می افتاد)
پیام
۱۶ دی ۱۴۰۰ببخشین من چجوری میتونم سهام دوج یا بی ام و را بگیرم لطفا راهنماییم کنین که چجور این کارا کردین ولی دمتون گرم قشنگ رو برندی که سهام دارش هستین تعصب دارینا
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰اختلاف قیمت زیادی دارند و باز مثل همیشه نسخه ارزان یه آمریکای در برابر گران ترین نسخه های یک ماشین آلمانی 🤦
نسخه هم قیمت بیارید ببینیم کدوم بهتر هست البته کلا از دوج نباید انتظار داشت چون آیرودینامیک خوبی نداره و طراحسش کلاسیک هست و برای عاشقان این کلاس
اگه دوج سرعت و شتاب bmw نداره در عوض bmw هم ابهت دوج را نداره
حمید
۱۶ دی ۱۴۰۰چلنجر مثل یه دایناسور سنگین و قدیمیه
اصلا در حد رقابت با بی ام و نیست
رقیبش دایناسور های دیگه مثل موستانگه
Porsche 911
۱۶ دی ۱۴۰۰نه دیگه اینطوری هم نیست خداروشکر همه از رو بوم افتادن بعضی اینطرفی بعضی اونطرفی…
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۰در مورد قدیمی بودنش مخالفم ولی خب واقعا نمیشه این دو را مقایسه کرد یکی ماسل کار با طراحی کلاسیک یکی کاملا اسپورت و مجهز برا پیست
Bilbo
۱۶ دی ۱۴۰۰😜😜😜😉😉
آرین
۱۶ دی ۱۴۰۰این فیلمها خیلی جذابتر از درگهای کارواو هست. اینها رو جایگزین اون کنید.
احمدرضا
۱۶ دی ۱۴۰۰واقعا موندم از مدل حرف زدن بعضیا
شما ها چجور عشق ماشینی هستین که میتونین یه ماشین اینجوری بکوبین یکی انقد ازش تعریف کنین ؟!!!
کسی که عشق ماشین باشه هر ماشینی براش جذابه اما به یه سری ماشینا بیشتر عشق داره
من چلنجر میبینم اصلا نمیتونم زیباییش وصف کنم
همون چراغ بغلای رو گلگیراش روزم میسازه
اما هیچوقت نمیام ب ام و رو بکوبم
نتیجه برام مهم نیست فقط از دیدنشون و تواناییشون لذت میبرم
فرید
۱۶ دی ۱۴۰۰با درود فراوان،اول اینکه اسکت پک یه موتور ۸ سیلندر بدون هیچ تونینگی در مقابل ۶ سلیندر توربو دوقلو اصلا قابل قیاس نیستن.در ثانی هل کت های چلنجر و چارجر ۶.۲. سوپرچارج راحت از پس ام ۳ بر میان.لطفا یکم بیشتر تحقیق کنید،واقعا توی این مسابقه موتور چلنجر که نه توربوداره نه سوپرچارجر و فقط چند صدموانیه کم اورده دست مریزاد داره هنوز که هنوزه هیچ ماشینی بدون دستکاری و فابریک مارخونه نتونسته رودست چلنجر دیمن یا رد آی بلند بشه حتی اون ژرمنهاش.
mm-yarlou
۱۶ دی ۱۴۰۰M3ضعیف گیر اورده ولی خدایی اگه m3این جلو پنجره رو نداشت با این پرفورمنس طوفان میکرد