با اینکه ب ام و حدود یکماه پیش از نسخه های جدید M3 سدان (اتاق F80) و همچنین M4 کوپه (اتاق F82) رونمایی کرد، اما در نمایشگاه امسال دیترویت برای اولین بار بود که از این برادران آلمانی در خاک آمریکا رونمایی می شد . . .
با اینکه تامین سوخت و بهای آن، یکی از اساسی ترین مشکلات بوجود آمده بعد از بحران اقتصادی اخیرست اما بازهم دلیلی نمی شود که کمپانی ها از ساخت اسپرت های پرمصرف شان دست بردارند. البته در این میان آلمانی ها از مدت ها پیش برای رویارویی با این بحران دست به کار شده اند؛ حذف پیشرانه های حجیم تنفس طبیعی سابق و استفاده از انجین های کوچکتر جدید اما توربویی.
مصداق این موضوع را می توان در نسل پنجم M3 و همچنین نسل اول M4 دید. البته فعلا کاری به کار M4 کوپه نداریم چون هم تازه واردست و هم پیشرانه آن با M3 سدان یکی است.
ب ام و برای M3 جدید بجای پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 تنفس طبیعی سابق، حالا از یک موتور ۳.۰ لیتری ۶سیلندر خطی اما با توربوهای دوقلو بهره گرفته. تفاوت این پیشرانه جدید با آن V8 سابق را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:
- پیشرانه حدود ۹ کیلوگرم سبکتر شده (وزن کلی خودرو نیز حدود ۸۰ کیلوگرم کمتر شده).
- قدرت حدود ۱۰ اسب افزایش یافته.
- گشتاور حدود ۱۵۰ نیوتن متر افزایش یافته.
- شتاب حدود ۰.۶ ثانیه سریع تر شده.
تفاوت ها را دیدید؟! اگر هنوز هم اعداد جدید برای تان راضی کننده نیست باید بگوییم که M3 جدید همه این بهبودها را درحالی بدست آورده که مصرف سوختش ۱۵% کمتر از سابق است. برای هردو خودرو از گیربکس ۶ سرعته دستی بصورت استاندارد استفاده شده اما با این حال سفارش گیربکس های دوکلاچه M-DCT نیز امکان پذیرست. همچنین حداکثر سرعت M3 سدان و M4 کوپه در ۲۵۰ کیلومتر برساعت محدود شده؛ درست مانند نسل چهارم M3.
حامد MASERATI GT
۲۴ دی ۱۳۹۲بی ام و کولاک کرده
عطا
۲۴ دی ۱۳۹۲حامد جان بی. ام. و همیشه کولاک می کنه. بار اولش نیست که. اصلا این کارخونه ساخته شده که همش کولاک کنه. یک کلام ختم کلام. فقط بی. ام. و فقط آلمان. والسلام.
Zonda R
۲۶ دی ۱۳۹۲F.A
پسوند m که به مدلای bmw اضافه میشه
لرزه به تن ادم میندازه
ehsan
۲۵ دی ۱۳۹۲به نظر من بی ام و بهترین رنگارو داره
واقعا تنوع رنگیش عالی و زیباست
pejman
۲۵ دی ۱۳۹۲رنگاش خیییییییییلی خاصه
کافر مقدس
۲۴ دی ۱۳۹۲15% کاهش مصرف سوخت داشته ولی 40% کاهش بازده . نسبت به هم نسل خودش
اسپرت های بی ام دبلیو هم کمی پر مصرف هستن و هم کمی هم گرانتر از دیگر رقبا که باعث میشه همیشه در تگاپو جبران باشه . . .
توGrantTurismo 6 خریدمش ولی مثل چیپس پشیمون شدم از خریدش! مثل چیپس عقب میموند
حمید
۲۴ دی ۱۳۹۲معیار سنجش خوب بودن یا بد بودن یه ماشین Gran Turismo شده!!!!! نمیدونستم
محسن.د
۲۴ دی ۱۳۹۲همزمان با افزایش قدرت، مصرف کاهش پیدا کرده و وزن هم کمتر شده!!! BMW داره روز به روز بهتر میشه به جبران سال 2013!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ دی ۱۳۹۲درود.
محسن جان ب ام و فقط تو طراحی کم داره نه موتور و قسمت های فنی.
به زودیه زود مشکل طراحی هم حل میشه.
((( ایران و المان )))
sahand
۲۴ دی ۱۳۹۲یعنی چی,به زودیه زود مشکل طراحی هم حل میشه!
اولا که من مشکلی تو طراحی ب.ام.و نمیبینم,این یه زبون طراحی که ب.ام.و داره و کاملا سلیقه ایی هست,اسمشو مشکل نمیشه گذاشت.
دوما,من که هیچ جا نخوندم و نه شنیدم که بخوان (حداقل به زودی زود اینطور که شما میگی)زبون طراحیشونو عوض کنن,مگر اینکه با شما هماهنگ کرده باشن که اونو دیگه نمیدونم!
((فقط سهند,فقط ایران,…))
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ دی ۱۳۹۲درود.
نه سهند جان منظورمو بد گرفتی.
طراحیه محصولات ب ام و نسبت به زمانی که اقای کریس بنگل
بود ، افت کرده.اینو فقط من نمیگم ، به پست های قبلی که
برای ب ام و هست برو نگاه کن دیدگاه هارو.من طراحیشو
نسبت به ائودی و بنز گفتم.اون موقع المان های قوی ای
در طراحی داشت.خودت سری 5 جدید رو با سری 5 قدیم
مقایسه کن.متوجه منظورم میشی.چون امسال رقابت
تنگاتنگی بین خودرو ساز ها میشه قطعا ب ام و دست به
کار میشه و برگه های بهتری رو رو میکنه.بیشتر هم از
نظر تقویتی و فنی.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودرو سازی دنیا )))
sahand
۲۴ دی ۱۳۹۲نه,بالا بری پائین بیای من میگم طراحی ماشیم سلیقه ایهه,و خوب یا بد شدنش(ب.ام.و) یه امر نسبی.
*عرفان*
۲۴ دی ۱۳۹۲میشه بگی تو طراحی چی کم داره هر چی نگا کردم دیدم همه چی داره…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ دی ۱۳۹۲درود.
حرفت درسته.هنوز هم ب ام و عالیه و هیچ شکی درش نیست.
منظور من مقایسه نسل های قدیم سری 1 و 3 و 5 با نسل های
قبلیشونه.
سری1 زمانی که کریس بنگل بود خیلی قشنگ بود.ولی از
زمانی که این طراح هلندی اومده و نسل جدید سری1 رو
طراحی کرد، سری1 به ((( بچه اردک زشت ))) معروف و
ملقب شد.این حرف من نیست.حرف بیشتر کارشناس و
نویسنده های خودرو در دنیا است.
طراحیه قدیمی ها تاثیر گذاریه بیشتری نسبت به الانی
ها داشت.
((( ایران و المان )))
((( المان : مهد خودرو ساز دنیا )))
omid
۲۷ دی ۱۳۹۲سری یک از همون اول به جوجه اردک زشت معروف بود. ولی امسال با سری دو ترکونده.
اتفاقا به نظرم مرسدس بنز هست که کمی افت کرده وخصوصا تو بعضی مدل هاش مثل SL , SLK , GLK وحتی A, GLA…
بقیه ی مدلاش هم خیلی بحث برانگیز بودن، از وقتی گوردون واگنر سرطراح شده تو این چندسال اخیر این طور شده.
carbonado aventador
۲۴ دی ۱۳۹۲محسن جان اون حرفی که تو یکی از پست های بنز زدم یادته؟!
محسن.د
۲۴ دی ۱۳۹۲نه. اگه میشه دوباره بگو.با پستش رو بگو.
carbonado aventador
۲۴ دی ۱۳۹۲گفتم مرسدس امسال نمی تونه زیاد موفق باشه و BMW برای جبران و انتقام اومده!!!!!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ دی ۱۳۹۲امسال همه چیز مشخص میشه.
شاید بنز ببازه.شاید لکسس.شاید کادیلاک.
امسال سال سرنوشت سازیه برای خودرو سازها.همینطور سال
بعد.
((( ایران و المان )))
یه پسل باهوش
۲۴ دی ۱۳۹۲چه رنگهای قشنگی استفاده کرده
Infinite
۲۴ دی ۱۳۹۲M3 با این رنگ بسیار زیبا شده.
قیمت؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۴ دی ۱۳۹۲درود.
افرین به ب ام و . خوشم میاد برای همه چیز ارزش قائل میشه.وزن . موتور .
مصرف سوخت . قدرت .
لامصب حواسش به همه چیز هست.
رنگ M4 از همشون قشنگ تره.
((( ایران و المان )))
Saied
۲۴ دی ۱۳۹۲قشنگه
علی
۲۴ دی ۱۳۹۲کادیلاک ats coupe از نظر طراحی وموتور بهتره.البته m4 باید باats coupe v مقایسه کرد که هنوز رو نمایی نشده
حمید
۲۴ دی ۱۳۹۲بهش میگم!!!
توفیقی
۲۴ دی ۱۳۹۲M 6 از همه بی ام و ها زیباتره.مخصوصا نمونه gran coupe
حمید
۲۴ دی ۱۳۹۲راستش نمیشه گفت کدومش از همه زیباتره ولی سری 1 از همه زشت تره ، واضحه
king
۲۴ دی ۱۳۹۲عشق است BBBBBBBBBBBBB MMMMMMMMMMMMMM WWWWWWWWW
احسان(احسان سابق)
۲۴ دی ۱۳۹۲حس میکنم زیادی جذابه.انقدر که دوست دارم بذارمش گ.شه خونه و هر روز با دستمال تمیزش کنم و سوارش نشم.دلم نمیاد لکه روش بیفته
علی
۲۴ دی ۱۳۹۲شتابش عالی شده
امین
۲۵ دی ۱۳۹۲BMW FOREVER
مثل باقلوا میمونن لامصبا
ایول BMW
مهنسی یعنی این
امیر علی
۲۵ دی ۱۳۹۲این اتاق با کد اف 30 شناخته می شود نه اف 80
فقط سری ۳
۲۵ دی ۱۳۹۲فکر کنم امسال بی ام و از نظر فروش خیلی پیشرفت داشته باشه
محمد
۱۰ بهمن ۱۳۹۲خانواده M ها همیشه زیبا بودن،هستند و خواهند بود درود بر این ماشینا من که خوشم اومد هنوزم که هنوزه ابهت و طراحی خودشونو حفظ کردن.